Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wczoraj na kanale u kolegi podczas spawania wydechu ( za mojej kadencji tej BMW to już 4 spaw, wczoraj poszedł zaraz za katalizatorem, przed tym miejscem gdzie rura jest lekko spłaszczona) zauważyłem że mam dość mocno zaoliwioną skrzynie biegów, podobno jest to wina uszczelniacza z tyłu skrzyni, od wału. Musze kupić ten uszczelniacz, oraz nowy olej do skrzyni i to wymienić. Czy chodzi o ten uszczelniacz?? nr 11 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=23_0125&hg=23&fg=15&hl=74 do tego doszedłem, ale nie chciałbym kupić złej części
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
słyszysz jakąś nieprawidłową pracy skrzyni ? Jeżeli nie to oleju dużo nie wyleciało więc narazie możesz jeździć co nie oznacza że nie trzeba tego zrobić. Simeringi się zużywają różnie w moim poprzednim aucie też wymieniałem po przebiegu 98kkm (auto nowe z salonu u mnie). Poza tym uporałeś się z wtryskiem sterującym i resztą tych błędów co znaleźliśmy kiedyś?

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
nie, nic nie słychać ze skrzyni, ale z tego co się orientuje żeby to wymienić to i tak trzeba olej spuścić ze skrzyni?? Więc bez sensu zalewać później stary olej. Z wtryskiem sterującym nie zrobiłem nic, tu na forum wyczytałem że podobno nic nie zmienia sie na minus gdy jest uszkodzony, w pracy silnika nie widać jakichś negatywnych skutków, co do napinaczy pasów sprawdzałem wizualnie wszystko się wydaje być ok, więc nie mam pojęcia co jest z nimi nie tak. Teraz chce zrobić ten wyciek ze skrzyni, później poduszki silnika i serwis olejowy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po niedzieli wybieram się do ASO, po uszczelniacz, tylko czy ktoś może mi jeszcze raz potwierdzić że to napewno chodzi o część nr 11?? Problem to wyciek oleju ze skrzyni, przy wale. Nie chciałbym kupić złej części i mieć później rozebrane auto, bez możliwości szybkiego poskładania. Drugie pytanie to jaki olej kupić? Dokładnie jakąś marke, specyfikacje możecie podać?? Mam na skrzyni taka naklejke :

 

 

http://img145.imageshack.us/img145/3859/20121201291.jpg

Opublikowano

Witam!

 

ORI olej to Pentosin 75W80 ja po zakupie auta zalałem Castrolem TAF-X 75W90 i nie narzekam, inny dobry olej to MOTUL GEAR 300 75W90.

 

http://www.turnermotorsport.com/image/fluids/CRP-116_Pento_MTF2_2.pdf



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
kolego jak juz to wymienisz to daj znac jakie koszta to byly i czy to bylo powodem przecieku. u mnie mam to samo, lekko leci. mechanik to obadal, sprawdzil poziom oleju stwierdzil ze na razie tego robic nie trzeba ale ja lubie miec tip top :) swoja droga wg realoem kosztuje to do ciebie 15$ a do mnie 45$, oczywiscie w serwisie :O
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu po wpisaniu vin masz ilości płynów ustrojowych :P

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Olej można kupować po 100ml, widziałem na jakiejś aukcji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ile wchodzi dokładnie oleju do skrzyni w 320d 99r.?? Gdzieś czytałem że 1.1 litra, potwierdzi ktoś?? Musze w tym tyg też olej kupić, 2 butelki litrowe trzeba kupić chyba?

Do skrzyni wchodzi ok. 1,3 litra.

Natomiast 1,1 litra oleju to tyle mniej więcej wchodzi do dyfra.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
no właśnie w tym linku co podałem gość ma litr za 55 zł a na innej aukcji po 10 zł za 100 ml. To jak 1.3 litra to już lepiej wziąć 2 oryginalnie zapakowane butelki, tylko pytanie czy ktoś kupował u tego gościa i czy to nie będzie podróbka??
Opublikowano
No wiec ja juz mam prawie wszystko co potrzebne do zmiany tego uszczelnienia, uszczelke kupilem za cale 17zl elring :mrgreen: a nie 45$ wg realoem. olej jedzie z allegro, wymiana w przyszlym tygodniu jakos :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

z braku czasu biorę się dopiero teraz za tą skrzynie, pierścień uszczelniający kupiłem dziś w ASO, mieli akurat na stanie jeszcze 4 sztuki, a z tej firmy http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=5401492 zamówiłem telefonicznie ori olej do skrzyni Pentosin i odrazu litr oleju do dyfra Fuchs titan czy jakoś tak, w sobote może uda się to zrobić

 

pierścień z ASO koszt 53 zł:

 

http://img210.imageshack.us/img210/920/20130103202229.jpg

 

 

i olej ori Pentosin kupiony razem z olejem do dyfra

 

http://img600.imageshack.us/img600/1387/20130103184927.jpg

 

 

bardzo polecam firmę BCS z Sosnowca, zajmują się tylko skrzyniami biegów do wszystkich marek, jeśli ktoś potrzebuje oryginalny olej

koszt oleju u nich: Pentosin MTF2 55,97zł za litr + 3x100 ml 32,91zł, olej do dyfra Fuchs Titan 51,97 zł za litr

Opublikowano
no i auto już prawie gotowe po robocie, dla innych zainteresowanych tematem polecam kupić odrazu nie tylko pierścień uszczelniający nr 11 z rysunku widoczny na zdjęciu wyżej, tylko też uszczelniacz wybieraka, koszt nie całe 30 zł w ASO, u mnie właśnie stamtąd był wyciek, oleju miałemnie cały litr w skrzyni
Opublikowano
no i auto już prawie gotowe po robocie, dla innych zainteresowanych tematem polecam kupić odrazu nie tylko pierścień uszczelniający nr 11 z rysunku widoczny na zdjęciu wyżej, tylko też uszczelniacz wybieraka, koszt nie całe 30 zł w ASO, u mnie właśnie stamtąd był wyciek, oleju miałemnie cały litr w skrzyni

 

no i ile wlałeś ?

ja upchnąłem pod korek 1,6L ale w skrzyni ZF 6b

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Podłącze się do tematu, mam ten sam problem z wyciekiem oleju ze skrzyni biegów. Skrzynia jest zapaćkana od strony wału.

 

http://i.imgur.com/RWJNjYF.jpg

 

http://i.imgur.com/US7dFTM.jpg

 

http://i.imgur.com/TyyZuQG.jpg

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/i/v/231.png

 

Planuje wymienić uszczelniacz wału i wybieraka. Nr 9 to uszczelniacz wału, a nr 8 to uszczelniacz wybieraka? Nie jestem pewien i chcę się upewnić.

 

Edit: zapytałem w sklepie o części i mam dylemat czy brać części OE BMW czy Corteco i Febi.

 

- pierścień uszczelniający wału(wyjście ze skrzyni) 23117531365 Corteco 19zł, OE BMW 62zł

- pierścień uszczelniający wybieraka 23117531360 Febi 10zł, OE BMW 30zł

- guma stabilizatora przedniego 31351097179 Febi 22zł/szt , OE BMW 50zł

 

Poradźcie koledzy, różnica jest tylko w cenie?

Opublikowano

Zamówiłem części Corteco i Febi. Mechanik za wymianę samych uszczelek i oleju w skrzyni chcę 300 zł, czy to nie jest trochę za dużo? Wymiana kompletu sprzęgła z dwumasą kosztowała mnie 250 zł, ale to było u innego mechanika. W każdym bądź razie chyba sam podejmę się wymiany. Podstawowe klucze mam, kanał też. Problem w tym, że nigdy nie odkręcałem wału. Chciałbym prosić kogoś obeznanego w temacie o instrukcję, jak krok po kroku wymienić te uszczelniacze wału i wybieraka. Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.

 

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.