Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz na myśli Asystena Pasa czy Asystenta Świateł...?

 

Bo jeśli chodzi o Asystenta Świateł, to w LCI działa rewelacyjnie (zacienianie samochodów - zarówno jadących z przeciwka jak i poprzedzających - działa bardzo dobrze, pod warunkiem że nie ma mgły).

Przed LCI, o ile się nie mylę, nie było zacieniania tylko prosty automat świateł drogowych na zasadzie włącz/wyłącz...

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
System bardzo niedopracowany i szkoda że dałem sie nakręcić na ten system który używałem ze dwa razy

 

Dla mnie jest to jeden z fajniejszych dodatków.

Używam cały czas.

Super jesli oczywiście ktoś jeździ po zmroku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

System analizuje (za pomocą wspomnianej kamery KAFAS o wysokiej rozdzielczości) sytuację na drodze i maskuje (zaciemnia) samochody tak, aby nie oślepiać kierowców (a jednocześnie cały czas używa świateł drogowych). Wraz z ruchem samochodów te "ciemne prostokąty" przesuwają się (podążają) za poruszającymi się samochodami.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Tajs8sqfOQY

Opublikowano

Nie jest to dostępne jedynie dla adaptacyjnych reflektorów diodowych? Czyli Full LED?

Ja mam tego asystenta świateł drogowych działającego zero-jedynkowo, preLCI, ale jestem z niego zadowolony jadąc na jakąś dłuższą trasę. Spełnia swoje zadanie bardzo dobrze jak nie ma większego ruchu. Jestem na TAK.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po LCI jest dostępne także dla bi-ksenonów.
Opublikowano

Zgadza się , mam biksenony adaptacyjne plus asystenta oświetlenia i działa

to rewelacyjnie , komfort jazdy w nocy zdecydowanie na plus.

Opublikowano

To samo w F30. Drobna rzecz a jaka przydatna.

Tylko, że się człowiek rozleniwia :lol:

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

  • 1 rok później...
Opublikowano

Wracam do tematu. Miałem asystenta świateł drogowych w e91 i działał rewelacyjnie, oczywiście na zasadzie włącz/wyłącz.

Obecnie mam f31 pre lift z biksenonami adaptacyjnymi i jest problem. Często oślepiam jadących z naprzeciwka a system nie wyłącza długich. Początkowo myślałem, że w serii F są one bardziej zaawansowane i działają trochę na zasadzie działania ledowych po lifcie i że światła się "rozjeżdzają" i tylko w niektórych przypadkach całkowicie wyłącza długie, a czasem tworzy niedoświetlony tunel dla przeszkody. Ale ponoć mają działać dokładnie tak jak w e90.

Byłem już u speca od softu, który zaktualizował mi soft sterownika. uruchomił też procedurę kalibracji i nic nie pomogło.

 

Co może być powodem niepoprawnego działania? Dodam, że nie widzę zabrudzeń na kamerze przy lusterku i żadne błedy nie wyskakują. Co robić? To ma działać! :-)

 

Help! :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Włącz na AUTO przy włączniku świateł :wink:

Gdzie oslepia? Na autostradzie?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Włącz na AUTO przy włączniku świateł :wink:

Gdzie oslepia? Na autostradzie?

 

Brawo Sherlocku! Zakładasz, że używam asystenta od 4 lat i nadal nie wiem, jak go uruchomić?

 

Ogólnie nie działa jak powinno, prawie nie wyłącza długich (niebieska ikonka długich cały czas się świeci, tylko czasem je wyłącza)

Czy jest jakaś sposób na regulację czułości?

 

Pytanie skierowane do fachowców, może ktoś sie spotkał z takim problemem?

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Często oślepiam jadących z naprzeciwka a system nie wyłącza długich.

Dostałeś taka odpowiedź jak i opisałeś problem ale widzę poczucie humoru u niektórych w piątek jest marne.

 

Jeśli chcesz konkretnej odpowiedzi jedź do bmw.

O kalibracji kamery lub zwiększenia czułości na swiatlo nic mi nie wiadomo ale jeśli coś znajdziesz to daj znać bo ja z FLA też jestem niezadowolony szczególnie na autostradzie gdzie oślepiam wszystkich a długie się nie wylaczaja.

 

Tez myślałem że w F-kach ze skretnymi ksenonami funkcjonuje to tak jak led ale to może tylko w LCI

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja jestem zadowolony, poprzednio miałem z zwykłą kamerą kafas a teraz z Connected Drive i jest o niebo lepiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez myślałem że w F-kach ze skretnymi ksenonami funkcjonuje to tak jak led ale to może tylko w LCI

Beam Selection (czyli "maskowanie") dostępne jest w ksenonach dopiero w LCI.

Działa zadziwiająco dobrze.

Opublikowano

Ogólnie nie działa jak powinno, prawie nie wyłącza długich (niebieska ikonka długich cały czas się świeci, tylko czasem je wyłącza)

Czy jest jakaś sposób na regulację czułości?

 

Pytanie skierowane do fachowców, może ktoś sie spotkał z takim problemem?

Oślepiasz mijane auta czy masz wrażenie ze oślepiasz?

 

Niebieska dioda świeci, jeśli jakakolwiek wiązka światła świeci wyżej, niż w światłach mijania. Widać to dobrze na "krajówkach" - gdy jest ciemna noc i daleko od cywilizacji. Zazwyczaj przy mijaniu z innymi autami wysoko oświetlana jest prawa strona jezdni i prawe pobocze. Pełne wycinanie (czyli długie świecą i z lewej i prawej strony mijanego auta) włączane jest rzadziej. W obu przypadkach zapala sie sygnalizacja włączenia świateł drogowych.

 

Przypadek oślepiania zdarza się przy dużej odległości, w większości przypadków gdy auto jedzie przed nami w tym samym kierunku. Ja juz widzę auto daleko przede mną, a asystent jeszcze mu swieci długimi w lusterka lub w oczy.

 

Mimo to polecam. Nie tylko w BMW - sluszalem dobre opinie takze z VW.

Opublikowano

@speed1211 - Pomijając Twoje uwagi, które kompletnie nic nie wnoszą :-) Otóż byłem w serwisie i jedyne co zaproponowali, to aktualizacja softu do najnowszej wersji (zrobiłem to).

 

Powtórzę, kiedy miałem E91 system działał bez zarzutu, ale zero-jedynkowo. W F31 mam wrażenie, że oświetlenie drogi czasem się zmienia, mimo, że kontrolka długich się nie wyłącza. Myślałem, że to bardziej zaawansowany system od tego w E91, ale kiedy nadjeżdżający z naprzeciwka kierowcy zaczęli strzelać do mnie długimi, stwierdziłem, że jednak coś jest nie tak (było to na zwykłych krajowych drogach)

Teraz po aktualizacji softu, testowałem to tylko chwilę na jakiejś ciemnej drodze pod Poznaniem i przy nadjeżdżających z naprzeciwka autach, co prawda nikt mi nie odpowiedział długimi, ale widziałem oświetlone twarze kierowców, co sugeruje, że jednak światła ich oślepiały, kontrolka długich nie gasła.

 

@pietiagoras - można powiedzieć, że obecnie, po aktualizacji, mam wrażenie, że oślepiam, ale wcześniej na pewno oślepiałem:-) Tak czy siak, czy sytuacje, które opisujesz dotyczą systemu w LCI (ledy) czy też biksenonów?

 

@ Kruk - mam Connected Drive

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy jeżdżąc po nieoświetlonych drogach zauważyłeś efekt maskowania...?

Działania tego układu nie da się nie zauważyć...

 

Maskowanie wygląda tak:

a w praktyce na drodze tak:

(na drugim filmiku są co prawda światła LED, ale przy ksenonach z Selective Beam wygląda to tak samo)

 

Moim zdaniem, z tego co opisujesz - możesz mieć po prostu asystenta świateł drogowych, ale bez systemu BMW Selective Beam.

Opublikowano

Nie wiem czy jest sposób na regulacje czułości ale w F10 działa mi bez zarzutu od prawie 3 lat. Własnie wróciłem z długiego wypadu i jeżdżąc nocami po autostradach zapisnałem na stałe asystenta. W sumie wygląda to ciekawie gdy tworzy się ciemny tunel w paśmie długich gdy ktoś mnie wyprzedził lub gdy do kogoś dojeżdzam. Gdy auto jechało z naprzeciwka wówczas gasła tylko lewa strona lub była częściowo przysłaniania. Zauważyłem że jest kilka stanów/wiązek dla każdego reflektora co najlepiej widać jadąc w nocy za kimś po górskich serpentynkach. Ciemny tunel skręca za autem z przodu co daje wrażenie że reflektor się obraca w poziomie. Soft był chyba aktualizowany przy każdej wizycie w serwiesie ale nigdy nie zauważyłem zmiany. Ponadto system dobrze reaguje na oświetlenie w miejscowościach i w tunelach - długie całkowicie gasną. Odniosłem też wrażenie że wjeżdzając w obszar zabudowany współpracuje z systemem rozpoznawania znaków lub z navi gdyż długie gasną przy wjeździe do górskiej miejscowości i zapalaja się gdy mijam znak końca obszaru zabudowanego.

Jak dla mnie dziala bez zarzutu :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

U mnie po 2 latach działa super i dla mnie opcja nr 1.

To że kontrolka od długich nie gaśnie to nie znaczy iż asystent nie działa.

Bardzo często jest tak że są długie ale asystent skraca lewą wiązkę żeby nie oślepiać.

Mi jeszcze nikt nie mrugał z przeciwka.

Mnie ciekawi jak to wygląda jak ktoś patrzy co robią lampy z przeciwka :D

Opublikowano
Czasm niestety mrugaja jeśli między pasami autostrady są jakieś przeszkody. Wówczas kamera nie widzi swiateł i TIR'owcy potrafią mrugnąc tymi z dachu :mrgreen:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

@Wookie, mam ksenony LCI z asystentem (selective bram?), nie led.

Na autostradach nie używam zazwyczaj. Czesto w pasie zieleni są osłony przed oślepianiem, ale zwłaszcza ciężarówki potrafię oślepić.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Za wcześnie pochwaliłem asystenta - z nieznanego mi powodu zaciemnienie przestało trafiać w jadące z naprzeciwka auta. Pozostaje umówić sie w ASO :(

Swoją drogą to jadąc dziś nocą mało uczęszczanymi drogami bardzo mi brakowało sprawnego asystenta.

Opublikowano
Asystent świateł drogowych - Mam pytanie czy korzystacie z tej funkcji ? Ogólnie interesują mnie wasze opinie o przydatności tego sysytemu.

 

Ostatnio kilka razy próbowałem jeździć z tym asystentem i wydaje mi się, że mimo wszystko naraża on zbyt często na oślepianie innych użytkowników drogi - dotyczy to głownie jazdy po bardzo krętych drogach i jazdy przez wzniesienia lub wzniesienia klikukrotne, a także sytuacji gdy w zasięgu świateł drogowych znajduje się oświetlenie uliczne (odległość ok.1-2 km) - nie zawsze wyłącza światła drogowe mimo iż z naprzeciwka jadą samochody...

 

Podejrzewam że system ten jest ustawiony "raz na zawsze" i nie ma mozliwości ustawiania tam żadnej czułości, ustawiania opóźnieniń etc. - tak więc pytam się tylko czy jesteście zadowoleni z działania tego rozwiązania :?:

 

Pewnie są możliwości ustawienia różnych parametrów przez inpę - gdybam tylko bo nie używałem jeszcze.

Ale czy przypadkiem nie zmieniałeś szyby?

Może tutaj tkwi problem? Przy demontażu można łatwo kamerę przestawić nawet biorąc regulację za śrubkę do odkręcenia kamery. Nie sądzę żeby to było obojętne jak wysoko kamera patrzy.

Pewnie jakaś tablica testowa jest potrzebna do kalibracji ale to w ASO powinni.. - no nie - to bym gafę palnął - magik /elektronik od bmw powinien wiedzieć, albo może się dowiedzieć.

Opublikowano

Dolacze sie z krotkim pytaniem.

Mam jeszcze mozliwisc zmiany zamowienia produkcji F10 dlatego zastanawiam sie czy asystent swiatel drogowych przyda mi sie i sprawdzi. Swiatla bede mial takie jak w standardzie, ale takze speed limit info. Widze ze ten asystent to doplata ok. 600 pln. Czy w moim wyposazeniu zadziala on tak jak opisujecie, tzn swiatla beda sie przyslanialy aby nie przeszkadzac czy tylko wlaczaly/wylaczaly ?

Opublikowano
Dolacze sie z krotkim pytaniem.

Mam jeszcze mozliwisc zmiany zamowienia produkcji F10 dlatego zastanawiam sie czy asystent swiatel drogowych przyda mi sie i sprawdzi. Swiatla bede mial takie jak w standardzie, ale takze speed limit info. Widze ze ten asystent to doplata ok. 600 pln. Czy w moim wyposazeniu zadziala on tak jak opisujecie, tzn swiatla beda sie przyslanialy aby nie przeszkadzac czy tylko wlaczaly/wylaczaly ?

 

 

Siema, według mnie warto dopłacić 600 zł, bo to dopłata żadna :) Ja ogólnie miałem to w F30, działało bardzo fajnie, czasami owszem, zbyt późno, ale podczas podróży w nocy rzecz przydatna. Ogólnie zawsze śmiałem się do żony, że jak jakiś batman to działa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.