Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

myślę o tym żeby przesiąść się z 530d Touring z 2002r. do 728i z 2001r. (auto zadbane od drugiego właściciela)

Co o tym myślicie ?

Jakie wady i zalety ma e38 i spalenie z tym silnikiem ?

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
No co do e38 do kolega powinien zapytać kolegów z działu 7. Ja wiem tylko tyle, że 7 jest średnio o 40% droższa w utrzymaniu (Mój kolega miał) i sprzedał. A dlaczego czemu chce 7 jak wolno zapytać? Dla mnie e38 to większe e39. Nic po za tym :D Też myślałem nad e38, ale pojeździłem trochę kolegi i wywnioskowałem, że gabaryty e39 są akurat :D
Opublikowano

e38 z tym silnikiem nie jest wcale droższe od e39. Jest najbardziej tanią wersją. Ten kolos rozpędza się poniżej 10sek to setki a więc będzie wolniejszy od 530d

 

e38 jest bardziej komfortowym autem i często lepiej wyposażone oraz lepiej wyciszone między innymi przez grubsze szyby a czasami nawet podwójne.

Zawiecha tak samo czyli droga. Teoretycznie w tej konfiguracja 5vs7 to ta druga wypada lepiej pod względem finansowym, bo to jednostka benzynowa. Jedynie koła są większe no i opony. 7er robi wrażenie jak się przy niej stoi i jest ładniejsza od 5 :mrgreen:

 

Jeśli akceptujesz elastyczność tego motoru w tej budzie, a źle nie jest to śmiało bierz o ile jest zadbana.

Opublikowano

auto jest zadbane z drugiej ręki z przebiegiem 175 tyś km.

Myślę że spalanie będzie na podobnym poziomie, ponieważ nie mam ciężkiej nogi, a podobno komfort jest dużo wyższy niż w e39

Opublikowano

Co do porownania nadwozia to kombi jest milion razy bardziej funkcjonalne. W 7er zmiesci Ci sie jedno kolo letnie w bagazniku, pozostale na fotelcha z tylu... Ja smigam juz prawie 2 lata piateczka i doceniam zalety touringa bardzo czesto. Niedlugo spodziewamy sie dziecka i wtedy to sobie sedana nie wyobrazam.

 

7er to wypas i komfort. Niestety 2.8 to podstawowy silnik w tej budzie, wiec zwykle z wypasem szalu nie ma. Fakt ze to najmniej klopotliwy silnik, ale przy tej masie i automacie bedzie to dla Ciebie krok w tyl. 3.0d, ktory masz w 5er ma fajny moment obrotowy, jesli znasz to auto, to zastanow sie czy go sobie nie zatrzymac. Spalanie bedzie sporo mniejsze. Ja majac 528 w manualu i z gazem mam srednie spalanie ok 14l, minimalne w trasie 9, max 18 ale to w malym miescie i dynamicznie. W 7er pewnie ze 2-3 litry musisz dodac do kazdego z tych wynikow.

 

Jak da mnie 7er wyglada starzej od e39. Wnetrze tez mniej mi sie podoba (te kratki powietrza na srodku deski). Jednak jest wyraznie szersza, pasazerowie tez odczuja ze maja sporo miejsca na nogi. Tyle ze IMO ta cala magia troche laczy sie np z silnikiem 4.4 i deska w skorze itp bajerami...

 

Typowe czesci eksploatacyjne sa w podobnych cenach. Gorzej jak sie zepsuje cos z wypasu np tylna roleta itp, wtedy naprawa jest droga. Ja bym przemyslal taka zamiane. Twoja e39 lepiej trzyma cene a 7er tanieja na potege (rynek zalewaja pordzewiale szroty).

 

Tak wogle to ktos Ci proponuje zamiane czy brakuje Ci czegos w obecnym Touringu?

Opublikowano

Z e39 jestem bardzo zadowolony, ale zawsze mi się podobało e38, i teraz mam okazję kupić ten model w dbrym stanie. Auto mimo że z silnikiem 2.8 jest dobrze wyposażone tj. skóra itd.

Mam duży dylemat ui chciałby podjąć rozsądną decyzję :mad2:

Opublikowano
Jak bym mial dylemat miedzy 530d a 728 to bym bral 7er. Ale jak juz bym mial 530d, wiedzial ze wtryski nie zyja kazdy wlasnym zyciem, turbo dmucha tak jak trzeba i tylko co jakis czas sobie czujniczek wymienie to raczej bym zostal przy obecnym aucie. Nie wiem jak duzo jezdzisz, ale jak kupiles diesla to pewnie ze 30 tys w roku lub wiecej. 2.8 w benzynie wyjdzie sporo drozej jesli chodzi o koszty paliwa. Rozsadny gazior to 3,5 tysia w gore... Zawsze masz tez jakis pakiet startowy. Trzeba olej w skrzyni wymienic, duperele porobic, zawsze sie jakis zuzyty wahacz znajdzie albo opony do wymiany. To jednak sa czasem spore koszta nawet w uszanowanym aucie. Ja zawsze balem sie awarii automatu, ktora nastapi bez ostrzezenia i wyciagnie mi ponad 3 tys z kieszeni. Nie wiem jak wyposazona masz 5er, ale w mojej jest juz sporo gadzetow (jak na przedlifta) i bez lamanych komfortow, 2 telefonow, TV czy aktywnego tempomatu i webasto to bym nie chcial o takiej 7er slyszec.
Opublikowano

Musiał byś się przejechać i zobaczyć czy na pewno byś nie zamienił na e38 :)

 

Pytasz o spalanie to pewnie na koszty patrzysz. Więc jeśli jest automat to w trasie wciągnie 11-14 mówię o LPG. Miasto zima trzeba liczyć te 14 do 19.

 

Średnie spalanie w 728 to 14l.

 

2,8 to najmniej kłopotliwy silnik. Jeśli jest zdrowy i vanosy nie hałasują to nie ma co się bać. Najlepiej to się przejedź tym egzemplarzem i podejmij decyzję czy Ci odpowiada dynamika. Jeździsz 3.0d to możesz być niemiło zaskoczony. Jeśli auto często masz zapakowane po dach, masz dziecko to może być ciężko jak w każdym sedanie.

 

Najlepiej jak byś pokazał aukcję o ile istnieje i można by było ocenić autko

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

E38 zawsze mi się podobało i uważam,że jest to najładniejsze BMW jakie kiedykolwiek wyszło (zwłaszcza po lifcie).

Jednak patrząc na gabaryt auta nie bawił bym się w półśrodki typu 2,8 czy 3,0 zarówno diesel jak i benzyna,do tego auta jest tylko jeden słuszny silnik 286KM :cool2: ,jest jednak zasadnicza wada-vanos.

Zresztą tak zrobiłem kupując V8-żadnych półśrodków :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No i tak trzymaj Paweł :cool2: Tylko ja chyba bym wolał odłożyć i kupić zamiast jeepa, X5 z takim motorem jak u mnie. I wtedy miałbyś 2 śmigła pod jednym dachem :mrgreen:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale jakie kosmiczne są koszta utrzymania X5.A tu mam wszystko proste,choćby zawieszenie.No i X5 nie wiedzie wszędzie tam gdzie GC jakby nie patrzył to auto też w teren.X5 to bardziej miejski SUV dla lansu,chociaż muszę przyznać,że jeżdżąc GC dziewczyny też się oglądają i machają(ja im też) :mrgreen:

A twoje auto jest dla mnie za szybkie.

A poza tym "bulgotek" od zawsze też mi się podobał :cool2: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Spokojnie. Nie jest za szybkie. Każdy tak mówi jak się przejedzie. Ja się przyzwyczaiłem przed te dwa lata i szału już na mnie nie robi. Chociaż jak pojeżdżę w pracy jetta i wsiadam potem do siebie to odczuwam ten zapas mocy :P
  • Moderatorzy
Opublikowano

Specyficzne auto do jazdy-bardzo miękkie i trzeba przyzwyczaić się do kołysania.

E 38 zawsze było w moich planach,jeździ się tym naprawdę fajnie.

E53(X5) jest za to takie gadżeciarskie i typowe dla lansu-też rozważałem.Wnętrze przypomina E39 tyle, że wyżej się siedzi.

W silniku 4.4 przeraziły mnie koszty vanosa i ogólnie ten silnik mistrzem trwałości nie jest.A nie wchodziło w grę starsze auto jak 2000 r.

E 60/61 jest nie warte ceny jaką trzeba za nie zapłacić,i to już nie te materiały co użyte w E38/39.Łuszczący się plastik jak w VW.

E65 to o kosztach utrzymania nawet nie wspominam,dlatego ceny ich spadają w okolice 40-35 k,to samo ma "gwiazda" W220-ładny jest i tym się nie jedzie tym się pięknie płynie.Ale jeden używany amortyzator na allegro kosztuje 2 koła,klamka działająca na zbliżenie kosztuje 6 koła(nowa) :shock:

No i zostało dawne marzenie GC.Pomyślałem najpierw o czymś nowszym,czyli GC tyle że w wydaniu WK/WH.No i porażka-stylistyka kredensu i kupa trzeszczącego plastiku.

No i marzenie jednak powróciło czyli WJ/WG,z czego jestem zadowolony.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

728i jest super pod warunkiem, że nie przeszkadza Ci to, że byle hatchback Cię objedzie. No i generalnie trzeba lubić krążowniki.

Co to kwestii praktycznych, o których theded wspomniał - moja teoria brzmi tak: kombi niby nie jest potrzebne ale jak troszkę się nim pojeździ a potem przesiądzie w sedana to bardzo się za kombiakiem tęskni.

 

ps. jeżdżąc e38 zawsze można się jak Bond poczuć :wink:

Opublikowano
auto jest zadbane z drugiej ręki z przebiegiem 175 tyś km.

Myślę że spalanie będzie na podobnym poziomie, ponieważ nie mam ciężkiej nogi, a podobno komfort jest dużo wyższy niż w e39

czy spalanie będzie na podobnym poziomie? 6-10 l ON a 9-18 l Pb chyba różnica jest.

też zastanawiałem się nad 7er z tym silnikiem czyli 2,8 po lifcie i kilka oglądałem, jeździłem i jednak to nie to. niby komfort wyższy minimalnie ciszej, miejsca z tyłu więcej ( i dlatego szukałem 7er - mam ponad 1.9m i nie lubię jak mnie dzieci kopią w plecy- ale musiałem się przyzwyczaić) ale gabaryty auta - do miasta stanowczo nie, przyspieszenie - trochę brakuje masa robi swoje, wnętrze auta nie wiem dlaczego ale mi nie pasuje w 5er jak wsiądę to czuję się jak w dopasowanej rękawiczce a w 7er mam wrażenie że w zakrętach będę latał po wnętrzu, chociaż nie da się tym autem jeździć tak jak 5er zawiecha za miękka.

krótko mówiąc jest to typowa autostradówka i tak została zbudowana, a że u nas takowych (autostrad) brak porzuciłem pomysł zakupu 7er.

powodzenia.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.