Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Szanownych kolegów, wielbicieli marki BMW. Mam poważny problem z moim bmw 525d 163km przebieg (330000.Prawdopodobnie) Mianowicie chodzi o to, że auto zaczęło kopcić na niebieski kolor, czyli spala olej :( Problem w tym, że byłem na wielu warsztatach samochodowych i nadal jestem w kropce. Jeden warsztat obstawia na 100% pierścienie na tłokach, drugi mówi, że to znów turbo padło a jeszcze inni coś sugerowali, że być może to wina głowicy. Ja jednak pierwsze co postanowiłem wykonać pomiar ciśnienia czy sprężania nie wiem czy to to samo czy dwie różne rzeczy. Chodzi mi o to, że chciałbym sprawdzić ciśnienie silnika. I tu znów zaczynają się schody. Dziś się umówiłem z mechanikiem który mi to zrobi w poniedziałek. Problem w tym że na necie jest podane coś takiego Stopień sprężania: 1 : 17.50 . Nie wiem czy to jest 17,5 atmosfery czy jak to odebrać. Też słyszałem od innych, że ciśnienie tego silnika to właśnie koło 17 atmosfer. A dziś ten mechanik mi mówi, że silnik diesla powinien mieć co najmniej 28 atmosfer by być w dobrej kondycji. Wiec koledzy proszę Was o pomoc bo nie chce nie potrzebnie robić czegoś czego nie trzeba. Podajcie mi ciśnienie, byłbym wdzięczny gdyby było już w atmosferach bym był przygotowany na poniedziałek, boję się, że jak silnik pokaże koło 17atmosfer mechanik powie ze nadaję się do kapitalki :/ I przepraszam, że zakładam nowego posta ale nic jakiś nie mogłem znaleźć a to dla mnie bardzo ważne, boję się o moje BMW. :( Dziękuje z góry za każdą odp:) Pozdrawiam wszystkich:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Odma kolego, bardzo dużo o tym było, wymień odmę i przestanie Ci kopcić. Nawet nie wiesz co mi mechanicy mówili jak miałem to samo co Ty, podobno nawet tłok był pęknięty...... wymień odmę, zrobisz to nawet sam, zajmie Ci to może godzinkę. Jeśli zamierzasz trochę tym autkiem pojeździć, to kup odmę od nowszego modelu, nie filtr, a plastikowy separator, coś takiego:

 

 

http://allegro.pl/oryginalna-odma-bmw-e ...30487.html

Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://allegro.pl/oryginalna-odma-bmw-e46-e60-e61-e83-e87-e90-e91-x3-i2730430487.html

 

a teraz?

 

 

krzysiu :D nawet żona tak do mnie nie mówi :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Chodzi o to kolego, że odma wymieniona. Ale nie wiem czy dobrze zrobiłem bo w odmie był właśnie taki plastikowy separator a ja wstawiłem jasno niebieski nowy filtr. Niestety to nic nie pomogło :( dlatego chciałbym wiedzieć jakie motor powinien mieć ciśnienie:( sprawdzę to w poniedziałek, a jak nie to to turbo poszło :(
Opublikowano
Chodzi o to kolego, że odma wymieniona. Ale nie wiem czy dobrze zrobiłem bo w odmie był właśnie taki plastikowy separator a ja wstawiłem jasno niebieski nowy filtr. Niestety to nic nie pomogło :( dlatego chciałbym wiedzieć jakie motor powinien mieć ciśnienie:( sprawdzę to w poniedziałek, a jak nie to to turbo poszło :(

 

Silniki M57 z rozsądnymmi terminami wymian oleju robią bez zająknięcia 500 000km. Broń Boże nie pozwól rozbierać tego silnika, bo znając życie po poskładaniu do kupy bedzie nie tak samo tylko gorzej. Szukaj przyczyny w turbinie lub w wtryskach. Rozbiórka silnika to ostateczność

Opublikowano
Zdaje sobie sprawę z tego dlatego pomiar ciśnienia rozwiąże wszystkie wątpliwości co do jego stanu. Dlatego chce znać ciśnienie zdrowego silnika by porównać z moim. Nie wiem czy to ma być 17atmosfer czy więcej?? Po sprawdzeniu ciśnienia wezmę się za turbo bo wtryski raczej sprawne auto przy dynamiczniej jeździe nie puści czarnego dymka. Ale tak jak radzisz po sprawdzeniu ciśnienia sprawdzę wtryski za pomocą komputera:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wymieniłeś odmę, to tylko odpaliłeś i stwierdziłeś, że dalej kopci, czy przepędziłeś autko żeby wydmuchać resztki oleju z wydechu?

Jak pada turbinka, to końcówka rury wydechowej jest zaoliwiona, jak oleju nie ma to turbinka jest ok.

Tak jak kolega powyżej napisał, rozbieranie silnika, to ostateczność, spróbuj wszystkiego, zanim zabierzesz się za rozkręcanie silnika.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Odmę koledzy wymieniłem 8dni temu, od tego czasu przejechałem autem około 500km. Problem nie zniknął. Dlatego wykonam pomiar ciśnienia operacja niedroga a rozwieje wszelkie wątpliwości co do stanu silnika. Czy któryś kolega wie jakie ciśnienie powinien mieć ten silnik 525d 163km.??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz chyba podpowiedź, wychodzi, że 17,5. ale poczytaj, wystarczyło w wyszukiwarce wpisać co szukasz :wink:

 

viewtopic.php?f=72&t=147823&p=1052451&hilit=ci%C5%9Bnienie+w+cylindrach#p1052451

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Kolego czytałem to. Ale nie do końca mi to wyjaśnia czy chodzi dokładnie o mój silnik :( a chciałbym być pewny co i jak. Żeby ktoś jasno napisał jakie ciśnienie ten silnik powinien mieć. A nie takie domyślanie się:(
Opublikowano

"może źle założyłeś odme i dlatego kopci ( u mojego brata tak było jak ją kupił ) wymieniłeś odme czy sam filtr?"

 

Wymieniłem sam filtr, a to nie to samo co odma?? Bo teraz mi już się namieszało?? czy po za tym malutkim okrągłym filtrem tam jeszcze coś powinno się wymieniać??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba wymienić górną obudowę no i wyczyścić kanaliki... W linku, który Ci wysłałem są wszystkie elementy, które się wymienia.

 

Tak, ten temat mówi o Twoim silniku, 2,5d M57

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Koledzy z moich obliczeń wychodzi, że silnik 525d 163km powinien mieć ciśnienie w granicach 35-36 atmosfer, jeśli nowy ma 36,75 atmosfer?? Czy nie uważacie, że to zbyt dużo ? czy raczej to normalne ciśnienie dla tego silnika?? Jestem ciekawe jakim ciśnieniem dysponuje mój silnik. Wszystko okaże się w poniedziałek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mariusz przeczytaj jeszcze raz dokładnie temat, który ci podesłałem w linku kilka postów temu, tam jest bardzo dokładnie wyjaśnione ile powinno być i czemu czasem niektórzy mówią, że 17,5 a inni 36,75... Obie te wartości są prawidłowe, ale przeczytaj dokładnie czemu. Przeczytałem to raz uważnie i już jestem troszkę mądrzejszy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.