Skocz do zawartości

Świeży zakup - kilka pytań/problemów - BMW e46318i 2.0 143KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

w ubiegłym tygodniu kupiłem swoje wymarzone bmw. Mam nadzieję, że nie będę miał z nim za dużo problemów, ale już teraz chciałem rozwiać klika swoich wątpliwości i prosić Was o wyrozumiałość i pomoc.

1.Wydaje mi się, że kod mojego silnika to N40B20 i pytając o jakieś części to ten silnik mam podawać i dodatkowo rocznik?

2.Przy zakupie dostałem dwa oryginalne kluczyki z logo BMW, sprzedający zobowiązał się, że dostarczy jakieś dwa pozostałe - jakie i do czego one będą mi przydatne?

3.Przygotowuję się do wymiany oleju, na pewno będzie to pełny syntetyk. Jakie oleje polecacie? Ja zastanawiam się między Mobilem a Castrolem. Dodatkowo jaki filtr oleju kupić oraz jakiej firmy zastosować filtr powietrza?

4.Co jeszcze powinienem skontrolować/wymienić po zakupie?

5.Słyszałem też o plastikowym napinaczu łańcucha - jak zdiagnozować czy jest on już do wymiany? Jaki jest koszt zakupu i wymiany tego podzespołu?

6.Jeden z kluczyków nie działa. Powiedziano mi, że mam go naładować poprzez używanie w stacyjce. Zrobiłem na nim ok.120km i nie zaczął działać. Dodatkowo próbowałem go ponownie zakodować zgodnie z przykazaniami na forum lecz i to nie przyniosło rezultatów. Jak mogę zdiagnozować problem?

7.Jeden z palników zakończył żywot. Jakiej marki żarówki polecacie i w jakiej cenie? Widziałem, że ktoś na forum ma dostęp do oryginałów z ASO. Ma ktoś namiar? Jest gdzieś jakiś poradnik jak krok po kroku podjąć się wymiany?

8.Mam wylany wkład lusterka. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Raczej tego się nie naprawia - dobrze myślę?

9.Często parują mi halogeny i migacze w błotnikach. Jak pozbyć się tego problemu?

10.Jak bmw postoi któryś pasek dziwnie skwierczy. Który może się tak brzydko zachowywać?

11.W jaki sposób zabezpieczacie swoje bmw przed kradzieżą? Jakie alarmy, zabezpieczenia, patenty możecie mi polecić? Może być info na priv.

12.Gdzie serwisujecie swoje bmw? Jestem z okolic Łodzi. Chciałbym dobrego, znającego się na rzeczy i pomocnego gościa, który w razie problemów pomoże.

13.Jaki kabel do komputera polecacie i jaki program? Co będę mógł przy pomocy tych urządzeń zrobić? Nie miałem auta podpinanego do kompa, ale teraz się przymierzam do zakupu.

14.Czy istnieje jakiś katalog BMW np. Etka gdzie mogę podglądać budowę i części?

15.Czy polecacie jakąś książkę do BMW, która pozwoli zapoznać mi się z autem tak żebym mógł sobie sam coś przy nim zrobić?

16.Mam przerysowany próg - na czarnym lakierze białe rysy - niezbyt głębokie. Nie chce podejmować się naprawy tak żeby nie naruszyć oryginalnego ocynku. Kretka na pewno nie pomoże na takie uszkodzenie.

17. Czy jakoś specjalnie muszę dbać o auto tylnonapędowe?

 

To na razie tyle wątpliwości. Z góry dziękuję za odpowiedź na nie. Chcę dbać o swoje auto dlatego nie obrażajcie się nawet jeśli część pytań Was zirytuje.

\

POZDRAWIAM :) :cool2:

Edytowane przez krzysiiekb
Opublikowano (edytowane)

2 powinno byc 2 kluczyki i jeden plastikowy u ciebie moze ktos wymienial je nie wiem centralka chodzi?

3 Olej napewno firmy Castrol do bmw chyba 5w30 nie jestem pewien

14 katalogi sa na bmwautoparts albo czescidobmw.pl

13 kabel INPA a do czego sluyz jest na forum ponad 150 zl

15 ksiazdki nie trzeba wystarczy ze bedziesz czytal na forum bylo dornych tematow mozna sie dowiedzec wiele

16 prog jest przeciez plastikowy wiec nie ma ocynku na nim ja malowalem proga calego, jesli mial bys na metalu to moj mechanik cyna nakladal pare razy zeby nie szpachlowac czy cost takiego

17 trzeba wymieniac olej w moscie tylnym ale nie wiem co ile sam nie wymienialem jeszcze

Edytowane przez skols003
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Wystarczy 318i 2.0 143km, rok i miesiąc produkcji.

3. Olej: Liqui Moly, Valvoline, Millers, Motul. Filtry: Bosch, Mann, Knecht.

4. Płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, płyn do wspomagania, akumulator, zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce,...

8. Wymiana na nowy.

9. Uszczelnić lub wymiana na nowe.

12. viewtopic.php?f=10&t=5736

13. Kabel z allegro i programy od kolegi: memberlist.php?mode=viewprofile&u=42402

14. http://www.realoem.com

15. "Sam naprawiam BMW E46".

16. Lakiernik lub z allegro w kolor.

17. Dobre zimówki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

3. Castrol Edge 5w40.

 

6. Podejrzewam, że w tym kluczyku jak w każdym innym da się po prostu wymienić baterię?

 

7. Najtańsze możliwe na allegro. Kupiłem 8000K i jestem bardzo zadowolony. Mają świetne światło. Za dwie sztuki zapłaciłem nieco ponad 100 zł, a w sklepie u mnie w mieście chcieli 130 zł za jedną... (!!)

 

16. Nie wiem czy to pomoże, ale możliwe, że warto obejrzeć ten filmik... :D

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lqqnNmGsi9U

Opublikowano

3. Valvo,Motul, filtry Mann, Knecht

7. Uwazaj na podroby żarników Phillips - oryginał nie moze byc tanszy niz 170 - ponizej tej kwoty chinol, barwy nie kupuj wyższej niz 5000K - powyzej swieci juz za bardzo na niebiesko i przez to mniej widac ale to Twoj wybór

10. Pewnie ktoras rolka wyje (tez mi sie odzywa) - do sprawdzenia

17. Wymien koniecznie olej w tylnym moscie - mało wchodzi - nie pamiętam ~1l, nie strzelaj ze sprzęgła :norty:

Opublikowano
Zadam może głupie pytanie:D Numer 17, wymiana oleju w tylnym moście, tyczy się ogólnie każdego? czy tylko konkretnie tego modelu? Pytam, bo skoro napisaliście "wymień koniecznie" więc i ja bym zmienił:P
Blachary Mam Was
Opublikowano
Zadam może głupie pytanie:D Numer 17, wymiana oleju w tylnym moście, tyczy się ogólnie każdego? czy tylko konkretnie tego modelu? Pytam, bo skoro napisaliście "wymień koniecznie" więc i ja bym zmienił:P

Każdego używanego BMW po zakupie - lepiej wymienic niz potem sie dziwić co Ci wyje z tyłu :cool2: Nigdy nie masz pewnosci kiedy zrobił to poprzedni właściciel.

Opublikowano
2 powinno byc 2 kluczyki i jeden plastikowy u ciebie moze ktos wymienial je nie wiem centralka chodzi?

Powinny być dwa kluczyki zwyczajowe, jeden bez przycisków i jeden plastikowy. Razem 4.

Opublikowano

Co do kluczyków to oryginalnie w każdym e46 są cztery, dwa z przyciskami, trzeci hotelowy bez możliwości otwarcia bagażnika i schowka oraz czwarty tzw. basenowy.

 

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

5. Napinacz łańcucha nie jest plastykowy tylko metalowy. Jeżeli w Twoim aucie nigdy nie był wymieniany to pewnie masz fabryczny, który był wadliwy. Wyminy tego elementy nie należy odkładać.

Napinacz kosztuje około 120zł ale może się zdarzyć jak u mnie, że do wymiany nadawały się szyny prowadzące, łańcuch i koło łańcuchowe. Dodatkowo trzeba będzie założyć nową uszczelkę pokrywy zaworów i ustawić rozrząd. Chyba, że wystarczy wymiana samego napinacza i uszczelki.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3189-mechanizm-ster-lancuch-sterujacy/i47662/kL/sN/r2004/m09

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

16.Mam przerysowany próg - na czarnym lakierze białe rysy - niezbyt głębokie. Nie chce podejmować się naprawy tak żeby nie naruszyć oryginalnego ocynku. Kretka na pewno nie pomoże na takie uszkodzenie.

 

:duh:

Opublikowano

6 poszukaj są różne wersje procedury kodowania kluczyka. Może coś źle robisz? Jak nie pomoże to może cię czekać wymiana akumulatorka w nim a to druciarnia trochę

13 jakikolwiek do e46 z allegro

17 dbać jak dbać. Ostrożnie z gazem w zakręcie w tylnionapędowcu bo zima idzie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

przepraszam za długą nieobecność, zaległości i nieodpisywanie...

w międzyczasie zorganizowałem sobie żarniki philipsa, wykonałem zimową jazdę próbną - niestety na letnich oponach. paski przestały już "skrzypieć" oraz dokonałem zakupu książki "sam naprawiam". zrobiłem też mini sesję, ale na razie nie ma się czym chwalić.

 

18.co do płynu do chłodnicy to jaki najlepiej kupić, żebym nie zalał jakiegoś shit-u?

19.jaki płyn hamulcowy możecie mi polecić? czy w związku z tym, że mam xenon i spryskiwacze reflektorów muszę kupować jakiś specjalny płyn do spryskiwaczy zimowy, żeby nie uszkodzić lamp itp?

20.jak najwygodniej wymienić palnik w xenonie od strony pasażera? muszę wykręcać zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy? czy po odkręceniu tej zaślepki z tyłu lampy nie będę miał problemów z podmianką żarnika, czy muszę mieć jakieś specjalne wskazówki?

21.jakie istnieją sposoby kodowania kluczyka oprócz tego standardowego? centralka chodzi prawidłowo.

22.czy jadąc do BMW Arena w Łodzi lub Tłokiński udostępnią mi jakieś informację na temat serwisowania auta w Niemczech? Czego mogę się od nich dowiedzieć i ile będzie mnie kosztowała taka przyjemność?

23.co do oleju w tylnym moście to mechanik odradził mi ten zabieg, mówiąc, że jeżeli nic się nie dzieje, nie słychać niepokojących objawów to raczej nie należy tego ruszać - ma rację?

24.jakiej firmy i o jakich parametrach mam zastosować płyn do wspomagania kierownicy?

25.wymiana tego napinacza najbardziej mnie martwi. czy jest gdzieś na forum jakaś fotoporada? jakiej firmy go zakupić i jak zdiagnozować, że jest wadliwy? czy w serwisie BMW w Łodzi będą w stanie go zdiagnozować? jeśli tak to ile by mnie to kosztowało?

26.jak sprawdzić czy mam jakieś zawieszenie inne niż standardowe? wydaje mi się, że nieco niżej stoję od innych e46. jak rozpoznać m-pakiet i usportowione zawieszenie?

27.jaką końcówkę tłumika polecacie w dobrej jakości i cenie? oczywiście żeby nie buczała jak F16 tylko ładnie i z gustem komponowała się z autem. będę spawał tłumik przy końcu więc akurat mogę odciąć i wstawić coś ładniejszego od tej "słomki"

Opublikowano (edytowane)
przepraszam za długą nieobecność, zaległości i nieodpisywanie...

w międzyczasie zorganizowałem sobie żarniki philipsa, wykonałem zimową jazdę próbną - niestety na letnich oponach. paski przestały już "skrzypieć" oraz dokonałem zakupu książki "sam naprawiam". zrobiłem też mini sesję, ale na razie nie ma się czym chwalić.

 

18.co do płynu do chłodnicy to jaki najlepiej kupić, żebym nie zalał jakiegoś shit-u?

19.jaki płyn hamulcowy możecie mi polecić? czy w związku z tym, że mam xenon i spryskiwacze reflektorów muszę kupować jakiś specjalny płyn do spryskiwaczy zimowy, żeby nie uszkodzić lamp itp?

20.jak najwygodniej wymienić palnik w xenonie od strony pasażera? muszę wykręcać zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy? czy po odkręceniu tej zaślepki z tyłu lampy nie będę miał problemów z podmianką żarnika, czy muszę mieć jakieś specjalne wskazówki?

21.jakie istnieją sposoby kodowania kluczyka oprócz tego standardowego? centralka chodzi prawidłowo.

22.czy jadąc do BMW Arena w Łodzi lub Tłokiński udostępnią mi jakieś informację na temat serwisowania auta w Niemczech? Czego mogę się od nich dowiedzieć i ile będzie mnie kosztowała taka przyjemność?

23.co do oleju w tylnym moście to mechanik odradził mi ten zabieg, mówiąc, że jeżeli nic się nie dzieje, nie słychać niepokojących objawów to raczej nie należy tego ruszać - ma rację?

24.jakiej firmy i o jakich parametrach mam zastosować płyn do wspomagania kierownicy?

25.wymiana tego napinacza najbardziej mnie martwi. czy jest gdzieś na forum jakaś fotoporada? jakiej firmy go zakupić i jak zdiagnozować, że jest wadliwy? czy w serwisie BMW w Łodzi będą w stanie go zdiagnozować? jeśli tak to ile by mnie to kosztowało?

26.jak sprawdzić czy mam jakieś zawieszenie inne niż standardowe? wydaje mi się, że nieco niżej stoję od innych e46. jak rozpoznać m-pakiet i usportowione zawieszenie?

27.jaką końcówkę tłumika polecacie w dobrej jakości i cenie? oczywiście żeby nie buczała jak F16 tylko ładnie i z gustem komponowała się z autem. będę spawał tłumik przy końcu więc akurat mogę odciąć i wstawić coś ładniejszego od tej "słomki"

19. Zwykły płyn zimowy

20. Normalnie wyciągasz

22. Serwis poda Ci historie serwisową auta - każde ASO inaczej sie ceni - niektóre powiedza ci za darmo - zadzwon spytaj jaki koszt

23. Zmien mechanika bo widać ze to jakis fachman z tych co twierdzą, ze nie zmienia sie oleju w skrzyniach automatycznych.

24. ATF

26. Po winie sprawdzisz czy masz sportowe przystosowanie podwozia - rozkoduj

Edytowane przez Martines_Lesz
Opublikowano

22. w serwisie na pewno udostępnią Ci historię auta a za ile to - już pytaj na miejscu.

23. mój mechanik z kolei zalecił wymianę oleju w tylnym moście i skrzyni biegów po przekroczeniu przebiegu 200tys.km.

25. napinacz należy wymienić jeśli nie był nigdy wymieniany a sprawdzić to możesz po historii serwisowania auta. Najlepiej kupić oryginalny w serwisie. Są zamienniki ale w podobnych cenach więc po co ryzykować.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano

jaki płyn hamulcowy zakupić?

jaki olej zastosować do tylnego mostu? co powinienem kupić do wymiany - jakieś uszczelki, oringi? - proszę o informację.

auto czeka na sukcesywne dopieszczanie. w okresie zimowym nie będę się nim za bardzo poruszał. czy mogę odpiąć od niego akumulator i zabrać do domu bez żadnych konsekwencji? nie pokasują mi się jakieś ustawienia przepustnicy i nie porozkodowują różne rzeczy?

kojarzycie może jakiej marki oryginalnie jest ten napinacz?

ma ktoś lub może wykonać zdjęcie wiązki przewodów do ksenonów i ogólnie do lamp z przodu?

 

z góry dziękuję. :cool2: :cool2:

Opublikowano

-Płyn hamulcowy koniecznie typu dot4, na przykład ATE to b dobry wybór

-olej do tylnego mostu: Castrol SAF-X0, potrzeba 2 podkładki miedziane nr bmw 07119963355

-co do płynu chłodniczego lej prestone

-ja bym odpinał aku ale to niech ktoś potwierdzi jeszcze.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi z Waszej strony.

Niestety dzisiaj pojawił się kolejny poważny problem z moim BMW, a nawet istniał od początku.

 

Chodzi o niedziałający xenon w lampie od strony pasażera. Zabrałem się właśnie z naprawę, ale niestety poległem. Rozpiska bezpieczników jest w języku niemieckim, a jak znalazłem polską to nie ma na liście bezpieczników od xenonów.

Sprawdziłem wyrywkowo większość standardowych bezpieczników i wydaj się dobre.

Gdzie mam szukać bezpieczników od xenonów?

Co mogę sam sprawdzić przed wizytą u mechanika?

Wyjąłem stary żarnik, zmieniłem na nowy PHILIPSa (nie wiem już czy sprawny czy nie)?

 

Proszę o szybką pomoc, gdyż nie chcę stracić dowodu podczas jutrzejszego wyjazdu.

Opublikowano

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi z Waszej strony.

Niestety dzisiaj pojawił się kolejny poważny problem z moim BMW, a nawet istniał od początku.

 

Chodzi o niedziałający xenon w lampie od strony pasażera. Zabrałem się właśnie z naprawę, ale niestety poległem. Rozpiska bezpieczników jest w języku niemieckim, a jak znalazłem polską to nie ma na liście bezpieczników od xenonów.

Sprawdziłem wyrywkowo większość standardowych bezpieczników i wydaj się dobre.

Gdzie mam szukać bezpieczników od xenonów?

Co mogę sam sprawdzić przed wizytą u mechanika?

 

Mógłby ktoś jeszcze wykonać zdjęcie kabli dochodzących do kseononu od strony pasażera?

 

 

 

http://www.nossomoto.cal24.pl/zdjecia/AAAAAAAAAAAA/nawe/now/e46/138%20skrzynka%20bezpiecznikow%2050zl.JPG

 

chciałem jeszcze zapytać do czego służą te trzy duże, pierwsze, czerwone bezpieczniki?

 

co z komputerem? czy nie powinien mi wyświetlić, że mam przepalony żarnik i że nie mam jednego światła0? - jak to w bmw jest komunikowane? po wymianie coś się pokazało na chwilę jedno światło na desce rodzielczej przy autku z przodu, albo miałem zwidy, ale teraz kompletnie nic, mimo, że nie mam światła.

 

 

Jakie czynności powinienem wykonać po wymianie lampy? Jakiś reset komputera? Odłączenie aku?

Opublikowano
Jak nie działa to powinien być pokazany błąd. Swoją drogą zamieniałeś miejscami (stronami) żarniki? Może przetwornica poszła jak w moim przypadku.
Blachary Mam Was
Opublikowano

W dniu dzisiejszym przełożyłem żarniki.

Oba są sprawne.

Dodatkowo w lampie, która nie świeci słychać dziwne buczenie - tylko zastanawiam się czego - uszkodzonej przetwornicy czy startera/zapłonnika? Jak to zdiagnozować?

Pomyślałem o przełożeniu przetwornic - zamiana miejscami. Nie ma mniej inwazyjnego sposobu ich sprawdzenia?

Dodam, że na komputerze zero komunikatów i symboli wskazujących na jakiekolwiek uszkodzenia.

Czy ktoś mi może pokazać w którym miejscu znajduje się w lampie ta przetwornica i dać wskazówki o demontażu?

http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/29/80/54/04/2980540466_2

Zapytam na zapas - co z regeneracją przetwornic? Robi to ktoś w woj.łódzkim ewentualnie w okolicach Warszawy?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

podjechałem ponownie na komputer. Po diagnozie okazało się, że jedna przetwornica daje bardzo małe napięcie - czyli jest uszkodzona... Czy jest sens kupować używaną czy lepiej zainwestować w nową? Gdzie najlepiej nabyć taki sprzęt?

Jak rozpoznać oryginalną przetwornicę i to że nie było przy niej majstrowane? Jak sprawdzić czy działa bez wpinania w instalację?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.