Skocz do zawartości

325 Ti lekkie falowanie obrotów i ich spadek oraz kangurki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! Mam pewien problem a mianowicie dotyczy on reakcji na pedał gazu, spadku mocy oraz falowaniu obrotów i ich spadku do około 500 rpm/min po spuszczeniu nogi z gazu. Wygląda to tak: Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok ma natychmiastową reakcję na gaz czuć że jest zrywniejszy itd. Problem zaczyna się gdy silnik się troszkę zagrzeje oraz gdy jest już rozgrzany. Po wciśnięciu pedału czuć że reakcja na gaz jest opóźniona Bunia tak jakby słabiej ciągnie do tego gdy silnik spada z obrotów raz na jakiś czas osiągną one wartość mniej więcej 500 rpm/min po czym wzrosną do 850-900 a następnie ustabilizują się na wartości 700 rpm/min. Przy delikatniejszym ruszaniu objawia się to tzw. kangurkami a przy jeździe na tzw. półsprzęgle wygląda to tak jakby silnik sam dodawał i ujmował sobie gazu czasem nawet przygaśnie. Przy dynamiczniejszym ruszaniu nic się nie dzieję. Na postoju wygląda to mniej więcej tak jak na tym filmiku od około 20 sekundy:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9rvtpUppaxc

 

Miał już ktoś do czynienia z takimi objawami w swoim aucie? Za wszelką pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przejrzyj ten wątek:

viewtopic.php?f=69&t=115900

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przejrzałem już z 3 razy i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie co zrobić żeby silnik chodził tak jak powinien.
Opublikowano
Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz a mianowicie na postoju nawet przy lekkim skręcie kierownicy obroty spadają do wartości mniej więcej 500rpm/min potem wzrosną i ustabilizują się czyli to samo co przy dodaniu i spuszczeniu nogi z gazu.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nikt nie pomoże? :>

Podpinaliśmy auto do kompa, ale INPA nie pokazała żadnych błędów w silniku. Na jakie wartości parametrów silnika odczytywane przez INPĘ zwrócić uwagę szukając przyczyny problemu?

Opublikowano
również mam silnik o pojemności 2.5 benz i doskwiera mi ten sam problem .. mianowicie przy skręcaniu kierownicą obroty kapkę szaleją - opadają, a także podczas kiedy jest zimna i puszczam sprzegło to potrafi zaszaleć na obrotach.. generalnie to jakoś super nie przeszkadza w jeździe,ale jestem ciekaw cóż to może być przycyzną takich zachowań..
Opublikowano
Jeśli dzieje się tak tylko przy skręcaniu kierownicą to przyczyn szukałbym w dużych oporach stawianych przez pompę wspomagania, ale w przypadku Saperosa obroty falują nie tylko wtedy.
  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.