Skocz do zawartości

[524td] gdzie wstawic zaworek zwrotny ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z zapowietrzajacym sie ukladem paliwa, poprostu robi sie wielki bombel powietrza i dlugo kreci zanim odpali zimny(cieply po kilku h tez troche kreci) i tu moje pytanie gdzie zalozyc zaworek? myslalem zeby zaraz za bakiem, bo wtedy paliwo z filtra do baku sie nie cofnie tylko cofnie maly kawalek od zaworku do baku i zawsze wg mnie lepiej jak ma nagonic 1m przewodu niz caly uklad praktycznie do filtra paliwa, chociaz rurki sa waskie to i szybko nabije, bo jak patrzylem to zaraz za filtrem ciezko znalezc miejsce.

Dzieki

Opublikowano
Miałem podobne sprawy... Zaworek-srorek...dalej to samo. U mnie przyczyną cofania się paliwa był bardzo mały wyciek(nieszczelność) przy pompie wtryskowej. Auto nie odpalało głównie na zimnym silniku. Tak jakby dostało kilka kropel,zapalił i od razu gasł. A innym razem bez żadnego problemu... Polecam sprawdzić układ :8)
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano

jutro jak dam rade jade na kanal patrzec co sie dzieje od dolu, wlansie moze jakas nieszczelnosc, bo bylo ok zanim nie padla mi pompka paliwa, i po zlozeniu z nowa zaczelo tak sie dziac, wiec mozliwe ze cos zruszylem wymiana,

 

ale zaworek jest tania i szybka naprawa;] wzlaszcza jak sie nie zlokalizuje nieszczelnosci to mogl pasc zaworek w pompie, a bawic sie do pompiarza itp to slabo ;/

Opublikowano
niby nic nie widac, wiec zostaje zaworek, ew jutro zobacze dokladniej filtr paliwa, bo wyglada ze z niego kapie ;/ pewnie cos przez czujnik/podgrzewacz filtra,
Opublikowano
wystarczy jak zaworek wstawisz między filtrem a pompą
iZzI
Opublikowano
hm ale wtedy bd mial pusty filtr paliwa, jak cofnie, wiec i tak bd musial dlugo krecic, musze zdjac filtr paliwa i zobaczyc na dole czy jest ok, bo cos mokry jest, dotego musze to glupie kable przeciac od filtra paliwa od tego podgrzewacza i zrobic na normalne wsowki, bo one sie ukreca po kilku razach ;/
Opublikowano
między filtrem a bakiem jest raczej mało prawdopodobne by zapowietrzył ci się układ po za tym w pompie znajdującej sie w baku na pewno jest również zaworek zwrotny a po za tym nie ma możliwości by zeszło ci paliwo z filtra. Te kabelki o których piszesz to nie jest od podgrzewacza tylko od czujnika zawartości wody w filtrze, podgrzewacz jest w górnej części...
iZzI
Opublikowano
hm ale wydaje mi sie ze z tego kapie, albo gdzies wyzej a po tym sie skrapla, jak pogoda pozwoli ogarne to w najblizszych dniach.
Opublikowano
przepraszam paliwo może ci zejść po przez właśnie odprowadzenie wody(to o czym piszesz w dolnej części filtra) co faktycznie może skutkować tworzeniem się poduszki powietrznej ,jeżeli to tylko to to sprawa jest banalna. Tak czy inaczej jeżeli wstawisz zaworek między filtrem a pompą wtryskową to zapobiegnie schodzeniu paliwa z pompy a to powinno rozwiązać problem z odpalaniem ,oczywiście jeżeli pompę i przewody paliwowe przy silniku masz szczelne
iZzI
Opublikowano

jutro kupie albo poszukam wsowki te zeby zrobic te kable bo wkurza mnie te rozwiazenia ze one sie skrecaja, i odrazu zobacze to, moze juz gdzies ten plastik pekl,

pompa i przewodu ok, wiec zostaje to,

 

mowisz miedzy pompa a filtrem, ale ucieknie mi paliwo z filtru wiec i tak i tak bd krecil zanim nagoni paliwa, tyle ze odpali odrazu dzieki paliwu w rurce i zaraz zgasnie;/

Opublikowano

spokojnie jak już wszystko porobisz tak jak ma być ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=13_0103&hg=13&fg=10 )

to popuść śrubkę nr.4 przekręć stacyjkę w pozycję 2 i czekaj aż paliwo zacznie wypływać przez tę właśnie śrubkę ,jak już do tego dojdzie śrubkę dokręć cofnij kluczyk w pozycję zero.Teraz już próbuj normalnie odpalić auto ...

iZzI
Opublikowano
jak mam na poz 2 nic sie nie dzieje, dopiero jak krece pompuje paliwo, i podczas odpania odkrecilem to to calkiem zassalo powietrze;/ i poszly bomble, i padl wkoncu aku od krecenia i prob, jutro kupuje zaworek,
Opublikowano
myśle że zaworek zwrotny nic nie da bardziej zajrzałbym do pompy paliwa w baku nie wiem czy jest w 2.4td ale u mnie w 2.5 tds była po prostu zapchana przez syf i przy okazji wymieniłem filtr paliwa
Opublikowano
jak mam na poz 2 nic sie nie dzieje, dopiero jak krece pompuje paliwo, i podczas odpania odkrecilem to to calkiem zassalo powietrze;/ i poszly bomble, i padl wkoncu aku od krecenia i prob, jutro kupuje zaworek,

 

sorry nie wyraziłem się dość jasno,ale i tak...niezły z ciebie mózg :duh: przy całkowity opróżnieniu filtra troche to trwa zanim filtr sie napełni, jeżeli pompka pompuje(chyba że nie pompuje i jest niesprawna) to trzeba było powtórzyć operację kilka razy razy, aż pojawiło by się paliwo , a w takim wypadku gdy była śruba odpowietrzająca odkręcona to oczywiste że przy próbie odpalenia pompa wtryskowa zassała powietrze

iZzI
Opublikowano

oj nie czepiaj sie az tak ;D

nie no samochod odpalil i jak zgasl zaraz cale paliwo z wezyku poszlo w strone filtra, a nawet na odpalonym widac duze i duzo bombli ktore leca do pompy, znowu cos sie wali z pompka w baku, bo niby prad do niej idzie itp a dalej cos nie dziala znowu ;/

Opublikowano
oj nie czepiaj sie az tak ;D

nie no samochod odpalil i jak zgasl zaraz cale paliwo z wezyku poszlo w strone filtra, a nawet na odpalonym widac duze i duzo bombli ktore leca do pompy, znowu cos sie wali z pompka w baku, bo niby prad do niej idzie itp a dalej cos nie dziala znowu ;/

jak pisałem wyżej miałem tak w swoim jak masz nową pompkę to teraz czepiłbym się filtra paliwa zmieniłbym na nowy następnie sprawdziłbym czy z pompy wtryskowej nie leje się u mnie był uszkodzony wężyk który idzie od pompy wtryskowej do 1 wtrysku możesz też to sprawdzić w inny sposób np. zdejm wężyk ten który idzie z filtra paliwa do pompy wtryskowej i włóż go do bańki z ropą i zobacz jak w tedy samochód się zachowuje jeśli nie będzie pęcherzyków powietrza to problem leży między bakiem a filtrem paliwa tak przynajmniej mi się wydaje a sprawdzić nie zaszkodzi a skoro masz pęcherze powietrza w tym przewodzie to obstawiam pompkę w baku ewentualnie brudny filtr paliwa

Opublikowano
filtr wymieniony razem z pompka wiec jest ok, i juz wczesniej sprawdzalem na ten "test butelki" i dzialal normalnie wiec mam gdzies nieszczelnsc czy cos miedzy bakiem a pompa, ale przewody wygladaja ok, nie ma sie do czego przyczepic, dlatego chce wstawic zaworek.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A ja panowie mam pytanie:czy problem został już rozwiązany?Ja miałem taki sam problem z cofającym się paliwem .Kupiłem zaworek zamontowałem go na przewodzie paliwowym między filtrem a zbiornikiem i lipa namęczyłem się tylko , zaworek miał tak mocną sprężynkę ,że pompa w zbiorniku nie miała siły podać paliwo na filtr.Wkurzyłem się i wyrzuciłem zaworek wraz z filtrem pal. i jego mocowaniem, podgrzewaczem i innymi bajerami.kupiłem filtr paliwa nie wkręcany tylko z rurkami.Zalałem do niego paliwo strzykawką ,Założyłem przewody paliwowe ,zcisnołem zaciskami i problem zniknął jak zły czar .Obejrzałem zdjęty ....okazało się że nieszczelność ma zbyt dużo możliwości pojawienia się na tym aluminiowym elemencie do którego przykręca się filtr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.