Skocz do zawartości

530i + lpg nie chce zapalic na benzynie i na gazie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pompa progowa to jest w dieslu, u Ciebie jest tylko jedna pompa. Logiczne jest, jak nie ma paliwa na listwie to wtryski co mają podać? Silnik nie ma prawa odpalić, bo niby z czego? Tematów tego typy jest sporo, wystarczy poszukać. Nieważne czy to nowe m5 czy jakieś 20letnie auto, zasada jest ta sama.

Pierwsze co się sprawdza to właśnie czy jest paliwo na listwie, o odpowiednim ciśnieniu, później czy jest iskra i czy na wtryskiwacze dochodzi napięcie, podstawowe czynności.

Opublikowano

.nie jestem expertem :)

cisnienia na listwie nie ma,

pompty nie słysze a napiecie na kostkach przy pompie jest.

jak sprawdzałem test nr6 ( rezerwa sie nie swieciła) paliwa bylo w lewym zbiorniku 12l a w prawym 0l

wiec obstawiam teraz pompe , jutro wyjme ja i podepne na krotko do aku aby sprawdzic czy działa,

ale czy to mozliwe zeby pompa padła i auto tez nie chciało odpaic na gazie

Opublikowano

Jak podepne pompe do aku to działa.

Ale podbipięta pod kostkę już nie.

prąd w kostce jest nawet jak wyjme kluczyk ...

bezpieczniki są ok czy jest jeszcze może jakiś przekaznik odpowiedzialny za sygnał do pompy

Opublikowano

moze tak byc, ze na sucho kreci, a w baku nie da rady paliwa pchac na uklad,

juz nie jedna taka pompe widzialem, zajechana od braku benzyny, podmien pompe na inna jak masz mozliwosc i wtedy zobacz...nie musi byc od 530i, ta pompa byla w wiekszosci silnikow z tego co widze po realoem

Opublikowano

No ale jak ją na krótko podpinalem to ona w baku była i zasysała paliwo

Doszedłem że nie dostaje pradu

Może więc przekaznik padł już sam nie wiem

Opublikowano
Ale jak dasz napięcie na krótko, to auto odpala? Bo w 90% pompy zdemontowane, podłączone bez obciążenia pod napięcie działają, ale stają pod obciążeniem.
Opublikowano

pisales ze napiecie na pompie jest, wiec pewnie chodzi

tylko dlaczego w jednym baku masz pusto, czy tam nie ma drugiej pompki do wyrownywania stanu?

nalej duzo paliwa by sie przelalo albo jak wyjales pompe do do tego zbiornika bezposrednio

Opublikowano

napiecie jest ale dopatrzyłem sie ze to raczej od wskazania poziomu paliwa.

do pompy ida dwa grubsze kabelki i na nich juz pradu nie ma.

wiec gdzies jest cos nie tak, moze jakis przekaznik ale narazie nie wiem gdzie ich szukac przegladam neta i nic szukam tez w tis-ie i nie widze

moze ktos wie gdzie szukac przekaznikow odpowiedzialnych za pompe

Opublikowano

dzis odpaliłem auto i dojechałem do domu :)

podpiołem pompe prosto do akumulatora i zaczeła pieknie działac.

do pompy nie dochodzi prad i nie działa.

nie wiem jeszcze co padło ale wiem ze przez ta rzecz auto tez nie chce odpalic na gazie.

bede szukał jakis przekaznikow odpaowedzialnych za pompe i podobne rzeczy.

jesli macie jakies pomysły piszcie prosze kazdy pomysł dobry,

bo elektrykiem ani elektronikiem nie jestem a musze znaleść przyczyna

moze jakis głowny przekaznik albo cos w tym stylu

czy jest wds online? bo moj w kompie nie działa

gdzie moge zobaczyja jak ida kable do pompy

Opublikowano

mam nadzieję że sobie poradzisz z moimi wskazówkami bo może być ciężko jak dla laika, więc popros może do pomocy chocby znajomego zwykłego elektryka

 

1-sprawdź napięcie na przekaźniku na stykach zamykania obwodu pompki, albo na krutko zmostkuj w gnieździe(powinna zacząć pracować pompka)

2-sprawdź czy po przekręceniu zaplonu dochodzi napięcie na zasterowanie przekaźnika

3-jak bedą spełnione warunki 1i 2 to wina leży po stronie przekaźnika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są jeszcze bezpieczniki dużej mocy i to jest wina jednego z nich.

Sa one zaraz przy akumulatorze w bagazniku w takiej jakby dużej rozdzielni.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

ok troche mnie nie było ;)

a teraz najwazniejsze hymmm......

auto działa :)

to dziwne a nawet smieszne.

wracajac do poczatku jak auto staneło i nie chciało odpalic. Ani na benzynie ani na gazie

sprawdzilem bezpieczniki wszystkie były ok

myslałem ze moze zapchało katalizatory wiec kupilem klucz do sondy lambda i je odkrecilem- nie pomogło

dolałem paliwa mimo ze rezerwa sie nie swieciła - nie pomogło

wymieniłem odme i pare rurek, sprawdziłem czy auto nie bierze lewego powietrza - nic nie znalazłem

sprawdziłem pompe - na krotko działała a po podpieciu do kostki juz nie

przekazniki były ok

juz miałem zamawiac lawete i do mechanika na sprawdzenie a to koszt jakis 600 pln

pomyslałem sprwadze jeszcze raz bezpieczniki i ku moiemu zdziwieniu jednego brakowało

w schowku od pasazera tam gdzie wiekszosc bezpiecznikow sa dwa od pompy paliwa nr22 i nr 31 i jednego nie bylo :)

jakim cudem on znikł tego nie wiem ale jedno wiem jak wsadziłem tam zapasowy auto odpaliło

odpalilo na benzynie i na gazie. hehe

nie wiem czemu nie chciało odpalic na gazie mimo braku bezpiecznika od pompy paliwa ale tak było:)

Opublikowano

Wygląda na to, że jak nie dochodzi do pompy zasilanie, to komputer nie wysyła sygnału na wtryski i dlatego z lpg też nie odpala.

Na schematach pewnie coś by znalazł czy tak jest na 100%

Opublikowano

najwazniesze ze działa :) dzieki wszystkim za porady

nastepnym razem bede wiedział od czego zaczac. zanim wezwe lawete :)

Opublikowano

pytanie miesiaca: jakim cudem ( i po co) ktos podje...l bezpiecznik? :D

moze zona chciala z jakiegos powodu auto unieruchomic :mrgreen:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam problem z odpalaniam na benzynie.

Poki co, na dworze jest zimno, tak wiec i awaryjnie na LPG jest ciezko.

 

Bylo tak, ze pewnego dnia skonczyl mi sie gaz. Przelaczylem na benzyne. Nagle przy dodawania gazu zaczal szarpac. Po chwili wyrzucilo CHECK, zgasl i juz nie odpalil. Silnik byl cieply, tak wiec odpalilem na gazie i dojechalem do domu. Na chwile obecna auto stoi z racji pory roku.

 

Znalazlem przepalony bezpiecznik 50 (20A). Wymienilem. Proba odpalenia skonczyla sie przepaleniem kolejnego. Odpialem wiazke od pompy paliwa. Zalozylem kolejny bezpiecznik, pokrecilem troszke rozrusznikiem i nie uszkodzilo bezpiecznika. Tak wiec stawiam na pompe.. Albo przekaznik pompy. CO myslicie?

 

Gdzie szukac przekaznika pompy paliwa? Jak go sprawdzic?

Ma moze ktos schemat wtyczki podlaczanej do pompy? (6 pinowa wtyczka) Chcialbym sprawdzic napiecie na wtyczne, ale nie wiem ktory pin odpowiada za zasilanie pompy.

 

BMW E60, 530i - 3.0, 231KM, silnik M54, rocznik 2004

 

Dziekuje za odpowiedz.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.