Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie, problem powrócił, co może byc przyczyną padającego termostatu egr? 3 sztuki w ciągu roku padły, tzn zaczeły przepuszczać powietrze, a silnik się już tak ładnie nie nagrzewa, a nawet temperatura spada gdy się jedzie dość spokojnie, szczerze nie wiem za co się zabrać:/ może to być wina płynu chłodniczego? jakiegoś czujnika? czy coś w egr się dzieje?
Opublikowano
Wlasnie o to samo chcialem zapytac. Znajomy tez kupil podrobke i po jakims czasie padla. O dluzszego czasu jezdzi na FEBI i jest wszystko ok.
Opublikowano
oryginał BEHRy, wymieniłem własnie termostat główny, bo się dziwnie zachowywał, przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy, pojeżdze troche w takiej konfiguracji i zobacze czy przedmuch na termostatcie egr będzi się powiększał, ogólnie teraz ładnie się nagrzewa, jest o niebo lepiej a wskazówka staje w pionie i nie chce opaść (no chyba jak dam max grzanie, maxx nawiew przy postoju to wskazówka opada, nie wiem czy tak powinno być)
Opublikowano
Ja dwa tyg. temu też wymieniłem oba termostaty i oba kupiłem w aso i na postoju tak jak napisałeś np. na światłach jak włączę na max ogrzewanie i nawiew to też delikatnie opada wskazówka, więc chyba tak ma być.
Opublikowano

Wskazowka NIGDY nie ma prawa opadac po tym jak osiagnela pion. Masz niesprawny uklad.

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pion jest już przy ok 75 stopniach, więc jak opada to już jest konkretnie niska temperatura, proponuję pojeździć z testem 7.0

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
potwierdzam. Wskazówka nigdy się nie rusza jak układ jest sprawny. Zrobiłem ostatnio 1200km nie gasząc auta cały czas trasa i nawet nie drgneła bez różnicy jakie ogrzewanie włączone.
szukam
Opublikowano
Tylko, że mi nie spada temperatura silnika wg. wskaźnika przy nastawieniu na max temp., tylko przy ustawieniu max temp. + max nawiew i tylko przy włączeniu nawiewu na maxxxa, a miałem w sumie tak tylko raz, kiedy testowałem sprawność po wymianie obu termostatów bo nigdy nie włączam nawiewu na maxx chyba, że do odparowania przedniej szyby z rana lub po dłuższym postoju.
Opublikowano

Witam Panowie:)

Tez mam problem z ogrzewaniem.

Wczoraj wymienilem termostat glowny. Gdy wylacze calkowice ogrzewanie to autko po przejechaniu jakiegos dystansu sie nagrzewa i wskazowka w pionie. Natomiast gdy wlacze ogrzewanie to temperatura spada. Obstawiam termostat egr bo zauwazylem tam pewna nieszczelnosc i byc moze on jest winny.

Pozdrawiam.

Opublikowano
no wymienić termostat egr możesz ale czy to pomoże nie jestem pewny. Miałem padnięty EGR i auto się normalnie nagrzewało i temp. nie spadała.
szukam
Opublikowano

Zobaczymy. Wykerece go i sprawdze czy przepuszcza.

Jak to nie bedzie termostat to co obstawiacie?

Opublikowano
potwierdzam. Wskazówka nigdy się nie rusza jak układ jest sprawny. Zrobiłem ostatnio 1200km nie gasząc auta cały czas trasa i nawet nie drgneła bez różnicy jakie ogrzewanie włączone.

 

 

no tak, ale czy włączałeś temp na 32 st, oraz max nawiew na postoju? podejrzewam że nie, a bardzo bym chciał żeby ktoś to tak sprawdził, nagrzał auto do pionu i uruchomił temp na 32 st oraz max nawiew i potwierdził jak to jest...

Opublikowano

Witam Panowie !

 

Również mam problemy z osiągnięciem właściwej temperatury silnika ( 320d/M47N/2004r. )która podczas jazdy waha sie pomiędzy 72-75st. a wskazówce brakuje do pionu jakieś 1.5mm. Zauważyłem że dolny wąż chłodnicy zaczyna robiś sie ciepły przy temp. ok.70st. rozumie że za wcześnie otwiera sie główny termostat, jak u Was wygląda ta sprawa ?

Nagrzewnice mam sprawną a term. EGR wymieniałem rok temu na org.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia termostatu egr, bo to szybka robota, jak przepuszcza to do wymiany a jak trzyma to główny do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ok. Tak też zrobię...jednak rozum podpowiada że to jednak główny nawala...Proszę Was o rady i wskazówki jak go wymienić, jakiej firmy płynem najlepiej zalać ponownie układ, jak zlać stary płyn-bez kanału dam rade ? Być może dla wielu to banalne pytania ale uważam że zanim cokolwiek się robi dobrze wiedzieć jak to zrobić :-)
Opublikowano
no to jakaś szeroka miska pod auto. Płyn jakiś dobry prestone albo jakiś lepszy niż najtańszy. Potem poprawne odpowietrzenie - poczytaj jak to zrobić w instrukcji albo na forum.
szukam
Opublikowano

Umnie wymienilem termostat agr jakies 3500 km teraz jestem na etapie wymiany glownego .

w agr dmuchnolem i juz zaczyn lekko przepuszczac (orginal kupiony w BMW)sprawdze za jakis czas i reklamacjia :wink:

Glowny to porazka :evil: turbo wymienilem szybciej :mrgreen:

Trzeba wykrecic chlodniczke spalin jak takowa posiadamy i wentylator bo oslona blokuje jakies mm :duh:

Dotego oslony ze spodu zeby z bloku spuscic calosc.

Na parkingu jest to naprawde upierdliwe a dotego z latarka w :mrgreen: zebach.

Mysle ze jutro poskladam calosc bo i kolektor ssacy jeszcze lezy po wymianie swiec.

Pozdrawiam

Opublikowano
Umnie wymienilem termostat agr jakies 3500 km teraz jestem na etapie wymiany glownego .

w agr dmuchnolem i juz zaczyn lekko przepuszczac (orginal kupiony w BMW)sprawdze za jakis czas i reklamacjia :wink:

Glowny to porazka :evil: turbo wymienilem szybciej :mrgreen:

Trzeba wykrecic chlodniczke spalin jak takowa posiadamy i wentylator bo oslona blokuje jakies mm :duh:

Dotego oslony ze spodu zeby z bloku spuscic calosc.

Na parkingu jest to naprawde upierdliwe a dotego z latarka w :mrgreen: zebach.

Mysle ze jutro poskladam calosc bo i kolektor ssacy jeszcze lezy po wymianie swiec.

Pozdrawiam

Ja kupiłem nowy EGR termostat i przepusscz lekko, podobno tak ma być

Opublikowano

Pisze w tym temacie zeby nowego niezakladac.

Jak wynika z mojego postu wyzej mialem wszystko dzisiaj poskladac ale...

musze dostac sie do oslon od dolu i do sruby w bloku coby calosc spuscic w tym celu musze wjechac na najazdowki odkrecic co trzeba zjechac zeby plyn zlecial znowu wjechac i poskrecac od dolu,zjechac i zalac nowym plynem.

Wszystkie te czynnosci musze zrobic bez plynu w chlodnicy bo wczoraj spuscilem zeby wymienic termostat glowny zlecialo jakies 6 l.

Pytanie- czy pompa wody wytrzyma prace na sucho?I czy silnikowi nic sie niestanie?

Pozdrawiam

Opublikowano
Do zmany termostatu glownego nie bylo koniecznosci spuszczania calego plynu.

Chce wymienic na Prestona a jak termostat poszedl to postanowilem ze odswierze uklad chlodzenia nowym plynem :8)

Mialem zielony a preston jest czerwony niechce mieszac.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja planuje wymianę głównego termostatu w sobotę. Wyobrażam to sobie tak: wymienię termostat, rozlany płyn uzupełnię woda destylowaną a w przyszłym tyg. już na spokojnie podjazd do znajomego aby na kanale zlać stary ...bo jakoś bez kanału ciemno widzę tą operację...Niewiem jeszcze na jaki płyn się zdecydować Prestone czy org.ASO.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.