Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W dzisiejszym poradniku prezentuję wam emulator zmieniarki Xcarlink, na przykładzie e46 i radia Business CD (u mnie produkcji Alpine).

 

Instrukcję traktować należy raczej jako prezentację pewnego rozwiązania dla wszystkich (a nie jest ich mało), którzy jak ja dość mają fruwających po całym aucie płyt, czy kaset. Bo samo podłączenie jest banalne i nie bardzo jest co tu objaśniać. Zrobiłem kilka fotek, ale sprawa jest naprawdę prosta.

 

Ja rozważałem też inne opcje:

1. Oryginalna zmieniarka - za dużo rozbierania (u mnie brak pre-wire), kombinowania z kompletowaniem elementów. Nie rozwiązuje problemu walających się po aucie płyt CD.

2. Zmiana radia na ori MP3 - ciężko trafić w dobrej cenie. A 1000 PLN za radio z poprzedniej epoki to nie za bardzo opłacalne rozwiązanie :duh: Tu również walają się płyty CD (MP3).

3. Radio nieoryginalne - to chyba najlepsza opcja. Jeśli ktoś nie ma na uwadze wyglądu, albo jest pewny, że rozdzielenie panelu (myślę, że najlepiej pewnie w schowek zapalniczki) nie wpłynie na jakość dźwięku, to jest to chyba najlepsze wyjście.

4. Transmiter - kto miał, ten wie. Jakość bardzo różna, po wyłączeniu wraca do początku utworu (moje niektóre mają po 30 minut i więcej, stąd przewijanie jest uciążliwe), brak sterowania z kierownicy...

 

W XCL miałem tylko wątpliwość, czy taki nieOEMowski sprzęt zadziała bez przeszkód. Słyszałem o szumach i innych problemach z kompadebilnością :wink: I obawy te nie były bezzasadne. Okazało się bowiem, że wtyczka pasuje, ale jest bardzo ciasna i nie da się jej zatrzasnąć. Poza tym urządzenie grało bardzo cicho, po przełączeniu na radio lub CD można było zostać zdmuchniętym z fotela muzyką na full.

W tym miejscu należy podkreślić fachowość sprzedawcy (kupowałem w HADRONie). Odesłałem urządzenie, wtyczka została zmieniona i wgrany nowy soft z poprawioną głośnością. Jednocześnie sprzedawca zapewnił, że cała partia została sprawdzona pod względem spasowania wtyczki, a problemy z głośnością ma ok. 1 urządzenie na 100 i - jak sam się przekonałem - jest to problem, z którym sprzedawca umie sobie szybko poradzić.

Dostałem też propozycję zwrotu kosztów przesyłki, ale nie chciało mi się bawić w podawanie numeru konta. W każdym razie na obsługę nie mogę narzekać.

 

W zestawie zmieniarka wraz z kablem, przejściówka do ori kostki, kabel USB i Jack (mi nie są porzebne), instrukcja:

 

http://imageshack.us/a/img571/9839/p1030586c.jpg

 

Urządzenie jest nieco mniejsze od paczki papierosów, można je umieścić w dogodnym miejscu. Ja wybrałem schowek pasażera, w związku z czym musiałem zdemontować sam schowek oraz radio, nic więcej. Nie pokazuję, jak to zrobić, to każdy znajdzie w stu innych miejscach w sieci. A jak nie, to puknąć młotkiem i wszystko samo powylatuje :8)

Mając radio na wierzchu, rozpinamy wtyczkę (ja zawsze wyjmuję też wtyczkę anteny, żeby mieć większe pole manewru) i wpinamy się przejściówką (strzałka czerwona). UWAGA: zmieniarka może działać po włączeniu zapłonu (jak na fotce strzałka żółta - zwarte piny Ignition + CAR-Acc), lub przy każdym włączeniu radia, nawet bez zapłonu (zwarte piny Ignition + Radio-ON):

 

http://imageshack.us/a/img69/795/p1030591e.jpg

 

 

10-pinowa wtyczka zmieniarki ma wytłoczoną malutką strzałkę. Podpinamy ją strzałką do góry w miejscu jak na foto (strzałka czerwona... coś dużo tych strzałek :roll: ):

 

http://imageshack.us/a/img35/7604/p1030589e.jpg

 

Następnie przeciągamy kabel zmieniarki od schowka i łączymy z odpowiednią wtyczką; została tylko jedna, co nie pozostawia miejsca na wątpliwości :wink: . Po demontażu schowka łatwo namierzyć przejście od niego do wnęki radia, żaden problem.

 

Jako nośnik wybrałem kartę SD, bo włożona do urządzenia zajmuje mniej miejsca, niż np. zwykły pendrive. Ważne, żeby na nośniku znalazły się tylko takie i tylko tak nazwane foldery (a w nich do max 99 utworów na folder):

 

http://imageshack.us/a/img705/1425/beznazwy11w.jpg

 

Po podłączeniu testujemy i składamy całość jak fabryka nakazuje. Po naciśnięciu przycisku MODE powinna wstać zmieniarka, najpierw szybki test pamięci (u mnie pojawia się bodajże napis 5-16) i po chwili możemy cieszyć się nowym sprzętem. Urządzenie zapamiętuje oczywiście dany utwór i po ponownym uruchomieniu zaczyna w miejscu, w którym skończyliśmy słuchanie; inne zachowanie byłoby zresztą nie do przyjęcia.

 

http://imageshack.us/a/img22/4561/p1030599y.jpg

 

 

Początkowo zmieniarka wyświetlała CD-Tagi, fajna sprawa w biednym seryjnym radiu. W tej chwili mam zawieszkę, bo chyba naknociłem w nazwach utworów i tagów nie wyświetla. Tu muszę sprawę dopracować. Ważne, że nie ma trzasków, szumów od obrotów silnika etc. I najważniejsza sprawa - urządzenie jest kompatybilne z MFL i sterowanie z kierownicy działą dokładnie tak, jak w radiu :cool2:

 

Jedyna uwaga, jaka mi się nasuwa, to instrukcja dołączona do urządzenia. Jest jakaś uniwersalna, zawiera garść informacji w bliżej mi nieznanym języku - chyba angielski - do Audi, Skoda, VW, Toyota (nic mi to nie mówi, ale zdają się być to nazwy marek samochodów :8 ) Wiadomo - jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Ja bym z niej zrezygnował całkowicie. Niby żaden problem, montaż jest intuicyjny. Ale ponarzekać trzeba dla zasady, a skoro nie ma na co, to dostało się instrukcji :mrgreen:

Druga sprawa, u mnie po wyłączeniu zapłonu na dłuższą chwilę (np.wsiadam po nocy rano do auta), radio zapomina ustawienie zmieniarki i przestawione jest na stację radiową, pomimo, że jak wysiadałem, miałem ustawioną zmieniarkę. Więc w takim przypadku muszę przyciskiem MODE włączyć zmieniarkę (dobrze, że jak napisałem wyżej - nie odtwarza płyty, czy utworu od początku, tylko od miejsca, w którym wcześniej skończyłem słuchanie). Sprzedawca mówi, że musi to zależeć od radia i podtrzymywania przezeń sygnału, bo testował sprzęt na radiu z e46 i tam zmieniarka była zapamiętywana. Muszę z tym chyba żyć, nie jest to uciążliwe, ale wspomnieć o tym trzeba.

 

Dysponuję kodem rabatowym, upoważniającym na zakup zmieniarki z 8% upustem. Wystarczy się zalogować pod znanym mi linkiem i podać kod, a cena w sklepie sama zmieni się na niższą. Jest to kod dostępny dla forumowiczów, więc nie podaję go publicznie. W tej sprawie oraz ze wszystkimi pytaniami zapraszam na PW. Jeśli są osoby, które użytkują sprzęt (a wiem, że są) i chciałyby się podzielić swoimi spostrzeżeniami, zapraszam do dyskusji.

Edytowane przez zielo
  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeszcze zapodziała się fotka, jak zmieniarka wygląda w schowku:

 

http://imageshack.us/a/img844/411/p1030601mo.jpg

 

Rozumiem, że każde radio posiadające przycisk MODE obsłuży zmieniarkę, ale w sprawach kompatybilności najlepiej pytać sprzedawcę.

Nie wiem, czy to nie wynika z instrukcji wyżej, ale dla pełnej jasności - nie trzeba nic wiercić, między schowkiem, a wnęką radia są otwory technologiczne, przez które przeciągamy kabel swobodnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a *.wave też toto czyta?

dla mnie mp3 za biedną jakość mają a jak te 6 folderów X 99 na 16GB kartę wrzucisz to masz dźwięk jak z CD.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Nie sprawdzałem, czy czyta. Muszę popróbować z innymi formatami, bo rzeczywiście mp3 to dobre dla transmitera, gdzie inne zakłócenia zagłuszają nienajlepszą jakość formatu. Średnio się na tym znam, więc sugestie mile widziane :8)

Moje urządzenie obsługuje nośniki do 8gb.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to zripuj jakąś oryginalną płytę w nero tylko jako format wyjściowy podaj wav.

nie ma wtedy strat na jakości a utwór 4 min. waży ok 40-50 MB.

czyli 6*99 zajmuje jakieś 12GB więc przy okazji możesz przetestować czy hula karta 16 GB.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z empiku :mrgreen:

albo ściągnij z neta w formacie FLAC

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

A ja mam takie pytanie:

czemu zdecydowałeś się na Xcarlink a nie np. Yatour? Zdaje się, że yatour jest tańszy, obsługa jest chyba identyczna, czy czymś się one różnią?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Kierowałem się opiniami. Że wogóle nie odpala, albo właśnie szum obrotów silnika słyszalny z głośników.

Nie sprawdzałem na sobie, więc nie potwierdzam, ani nie zaprzeczam.

Poza tym zazwyczaj kupuję sprzęt droższy, albo wcale. Takie doświadczenie życiowe.

Opublikowano

ja również jak się tym interesowałem przez jakiś czas poczytałem że yatouri czy jako to tam się zwie sprawia wiecej problemów :)

A podejście że kupić raz a dobrze jest bardzo dobre :) i w dłuższym czasie powoduje większe zadowolenie i większe oszczędności.

 

Co do szumu silnika czy obrotów podczas muzyki trzeba jakiś filtr zastosować na kablu. Ale dokładnie się na tym nie znam ale na jakims forum typu elektroda na pewno powiedzą o co chodzi i jak to wyeliminować.

szukam
Opublikowano

No i ok, o to mi chodziło, dzięki.

Zgadzam się z podejściem, że lepiej kupić drożej niż byle co, ale czasami różnica w cenie nie przekłada się na jakość - dlatego chciałem dowiedzieć się, jakie różnice są między tymi urządzeniami.

 

A co do jakości mp3, również "wyznaję" formaty bezstratne (w domowym audio), ALE:

różnica między dobrze zripowanym mp3 w jakości 320kbps lub większej a np. FLAC albo Wave w samochodzie nie będzie słyszalna ani trochę.. Nawet w dobrym systemie.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem jak zniekształca wave'a adapter, ale co do jakości grubo się mylisz :nienie:

W typowych warunkach, dla typowego słuchacza, pliki MP3 o przepływności 128kbps są "przeźroczyste" (nieodróżnialne od oryginalnej płyty CD-Audio). Typowe warunki to: jakiś odtwarzacz, standardowe słuchawki otrzymane z odtwarzaczem, szum miasta lub komunikacji miejskiej albo jakikolwiek inny szum czy hałas, wykonywanie czynności rozpraszającej uwagę jak np. bieganie, czytanie, czy po prostu zwracanie uwagi na to, co się dzieje dookoła. Typowy słuchacz to osoba, która nigdy (albo nieczęsto) nie słuchała nic poza plikami MP3 i radiem, niezwracająca nadmiernej uwagi na detale dźwięku.

W przypadku odsłuchu w lepszych warunkach, przez słuchaczy zwracających uwagę na detale dźwięku, przeźroczystość rozpoczyna się zwykle od około 192kbps. Lepsze warunki to: dobre źródło dźwięku, dobre nagłośnienie, względny spokój w czasie odsłuchu oraz brak głośnego szumu czy hałasu dochodzącego z otoczenia.

Dla osiągnięcia wysokiej jakości format mp3 raczej się nie nadaje, ponieważ ucina pasmo częstotliwości powyżej 18 KHz

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

No a co ja napisałem? :)

Przecież rozmawiamy o samochodzie, więc nie są to dobre warunki odsłuchu. Nawet przy dobrym systemie audio w aucie, mp3 320kbps będzie kompletnie nieodróżnialne od jakości cd-audio. Czyli jak to nazwałeś - będzie "przeźroczyste".

Dodając do tego niedoskonałość samego urządzenia xcarlink, śmiem twierdzić, że każde typowe mp3 (przyjmijmy 192kbps wzwyż) będzie nieodróżnialne, od wrzuconego na to urządzenia WAV-a.

 

Nie widzę żadnej sprzeczności między naszymi wypowiedziami, a jednak twierdzisz, że się grubo mylę..

 

Oddzielną kwestią pozostaje wykorzystanie mp3 w dobrze skonfigurowanych systemach "domowego" stereo, ale nie o tym tutaj rozmawiamy.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

samochód dobrze wyciszony i na jakiejś równej drodze jest dobrym miejscem do odsłuchu.

szczególnie na rosnącej liczbie autostrad a jak ktoś nie ma w pobliżu to na postoju.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ta zmieniarka to dobra sprawa, brak walajacych sie CD, u mnie szumi miedzy utworami, ale jakos specialnie mi to nie przeszkadza, mam zamiar jeszcze dokupic , emulator bluetooth aby steowac telefonem z kierownicy ale to juz drozsza opcja bo ok 700zl, ale bajer napewno fajny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdził ktoś w końcu czy pliki vawe i flac chodzą na adapterze?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no akurat flac łatwo do wave przekonwertować.

muszę w końcu decyzję podjąć bo 6 płyt audio za szybko się nudzi :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

To muszę popróbowac, pewnie znowu z miesiąc zejdzie :mrgreen:

Na razie bardziej skupiam się na tematach fotelików dziecięcych i przewożeniu wózka dla małej :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy a podejdzie ten Xcarlink do nawigacj 16:9 z kaseta z tylu....?,zastanawiam sie nad alternatywa dla kasety,bo narazie leci muzyka z iphona na przejsciowce i ten kabel troche mnie irytuje :mad2:
Marcin
Opublikowano

Mam pytanie do pozostałych użytkowników zmieniarki xcarlink: czy próbowaliście odpalać "płyty" z pendrive połączonego przez USB?

U mnie po uruchomieniu zmieniarki z podłączonym pendrive, skanowanie trwa i trwa a gdy przestaje, wyświetlacz pokazuje płytę 5, utwór 1, ale nic nie gra i nic nie idzie przełączyć. Słowem: nie działa..

Próbowałem z różnymi pendrivami i z każdym to samo, nawet kopiowałem bezpośrednio katalogi z działającej karty sd, żeby mieć pewność że to nie wina danych na pendrive, ale na nic. Czy trzeba wykonać jakąś specjalną czynność aby to działało, robię coś źle? Czy mam po prostu reklamować?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Próbowałem 4,2,16GB. Że 16 może nie zadziałać to bym się spodziewał, ale pozostałe?
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki format plików?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.