Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy mam pytanko czy jest możliwość zamontowania shiftera z E46 M3? Czy ktoś to przerabiał, czy to jest plug in? Czy potrzeba jakieś przeróbki Może ktoś ma na sprzedaż takie cudo? Bo chciałbym to zamontować do E46 330xd:)
Opublikowano

chodzi ci o krótszy skok lewarka ? :)

 

można to samemu za grosze zrobić ze swojego własnego lewarka :) lub kupić na allegro zamiennik lub inny od BMW który będzie miec dłuzszy pręcik za kulką.

 

trzeba tylko uwazać z długością żeby o wał nie ocierało :) ja kupiłem ori od benzyny, przeciałem, przedłużyłem, ładnie zaspawałem i nic nie widać że coś było robione. Tylko na montaż nie mam czasu chwilowo :P

 

o tutaj masz zdjęcie z innego forum. Ja zrobiłem dokładnie to samo tylko ładniej :P chodzi o długość pręta za kulką, im dłuższa tym krótszy skok lewarka.

http://img7.imageshack.us/img7/1327/zdjcie451.jpg

szukam
Opublikowano
Hmmmm z ciekawośći podskocze jutro do aso zapytam ile to kosztuje nowe, ori z m3:) jeśli cena nie będzie wielka to kupię a jak nie to to przerobie swój:P
Opublikowano

musisz zerknąc jaki jest u ciebie wymiar i dobrać coś dluższego :) tutaj masz fotke jak ktoś kilka porównał.

http://e30.electrontek.com/shift_levers/shift_levers_z-models.jpg

 

kup obojętnie jaki lewarek na allegro za pare zł, daj go komuś kto umie spawarke trzymać w dłoni. Przetniecie, przedłużycie i potem w warsztacie albo sam przetestujecie :)

szukam
Opublikowano
Ooooo dzięki wielkie za foto, z tych najbardziej by pasował z Z4M to wiadomo ale z 3,0i też pewnie byłby git:) zoabcze dzisiaj ile kosztuje i jak bedzie drogo to Sobie zrobie jak mówisz:) akurat tata potrafi dobrze działać ze spawarką:) także będzie git:) dziękie wielkie za pomoc:) jak będę miał gotowy produkt to napewno dam znaka:) a powiedz mi jak robiłeś różnica wielka? Fajniej?
Opublikowano
ktoś z kolegów w temacie w którym pisałem, napisał że shifterem od e60 warto się też zainteresować, kwestia jaki długi/wysoki jest
Opublikowano

ja mam przedłużony ale jeszcze go nie zamontowałem bo musiałem go poprawiać bo za długi zrobiłem i ocierał o wał jak wrzucałem 2 albo 4 bieg :mrgreen: wiec teraz mam skrócony o kilka mm i czeka na montaż.

 

Ale jak sprawdzałem za pierwszym razem to różnica spora jest w skoku lewarka :)

szukam
Opublikowano

Hej, byłem dzisiaj w autoreducie, chciałem zamówić drażek od e46 m3 lub od z4 3,0i ale...Gość zbił mnie z tropu i mówi że ten z M3 ma zastosowanie w e39 m5 lub e36 m3, a ten z Z4 jest tylko do Z4. Twierdzi że inny jest tam niby mechanizm czy coś o może mi zamówić tylko na moja odpowiedzialność bo nie można tego oddać, że niby taka jest polityka BMW. I teraz moje pytanie brzmi czy ktoś to przerabiał i może mi polecić drążek od jakiegos konkretnego BMW tak żeby na 100% pasował i miał krótki skok lewarka.... Będę bardzo wdzięczny bo wkurza mnie to wachlowanie biegami;p nie to żebym nie lubił zmieniać biegów tylko skok lewarka jest zbyt długi;/ Może być podpowiedź od jakiego konkretnego modelu pasuje na 100% lub nr części;p

 

 

Dzięki za sugestie,

Pozdrawiam - Matias-e90

Opublikowano

Mikan

żeby skrócić skok lewarka trzeba przedłużyć jego dolną częśc poniżej punktu mocowania w takiej szynie nad skrzynią. Masz wtedy dłuższe ramie na dole co automatycznie powoduje że lewarek ponad punktem mocowania musi wykonać mniejszą drogą dla tego samego ruchu na dole. Złap sobie ołówek w 2 palce i zobacz jego dolną część jak się porusza. Jak złapiesz prawie na samym dole to część ponad twoimi palcami będzie musiała bardzo mocno się wychylić zeby część pod palcami w ogóle się poruszyła. Tak samo jest z lewarkiem. Trzeba przedłużyć cześć lewarka poniżej tej kulki bo ta kulka to miejsce mocowania.

 

co do drążkow i pasowania. Wejdź sobie na allegro i poogladaj każdy drążek. Wszystkie wyglądają tak samo. Jeden kolega z forum już mi pisał że miał drązek od z3 a potem zalożył od e60 :)

 

Gościu się po prostu nie zna i tyle. Myśli że skoro M to tylko do emek będzie pasować. Jakby wziął oba do ręki to by widzial że różnią się tylko długością poniżej kulki tak jak na zdjęciu ci pokazałem wcześniej.

 

Kup drążek najtańszy do e46 i go przedłuż :D wyjdzie ci to pare razy taniej i bedziesz miał możliwość przeróbek :)

szukam
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Jeden kolega z forum już mi pisał że miał drązek od z3 a potem zalożył od e60 :)

:D dokładnie... ja mam u siebie dedykowany wybierak do E60 25117546373 (Dźwignia zmiany biegów krótka).

OEM: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=25117546373

http://images39.fotosik.pl/1839/187dfc5cc48281c5med.jpg

 

Film z działaniem i długością skoku w/w wybieraka:

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Wybierak z Z3M OEM: 25117527253 (Dźwignia) http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=25117527253

Różnica w wysokości Z vs seria 320d M47N (szymon-o dzięki za materiały fotograficzne :cool2:) :

http://images35.fotosik.pl/1708/f9fce1232e92a0efmed.jpg

 

A poniżej zestawienie shifterów, które były stosowane w poszczególnych wersjach silnikowych popularnych "Z-etek":

http://images48.fotosik.pl/495/b63ed3ae22f147efmed.jpg

 

ShorShifetr wymaga tylko tego by jego dolna sekcja (pod kulką) była możliwie najdłuższa, tj nie wadziła o wał napędowy. Wtedy skok lewarka jest max krótki. Do tego wysokość górnej sekcji (nad kulką) jeżeli jest możliwie najniższa wtedy dodatkowo skok przyjmuje najkrótszą drogę.

http://images39.fotosik.pl/1839/72f40fd72c1d4f50med.jpg

 

Montaż niższej gałki, w tym przypadku MPakiet składa się na sportowe odczucia w momencie przełączania biegów:

http://images36.fotosik.pl/279/e9dd08f69c1770b1med.jpg

 

A co do samodzielnej produkcji SSa, to wygląda to tak... z tymże należy uważać by nie stopić tulejki prowadzącej wodzik skrzyni biegów:

http://images43.fotosik.pl/1634/4804486ff7e74d56.jpg

 

Opcjonalnie bajer:

- tłumik drgań lewarka OEM 25111434028 http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=25111434028&showeur=on

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano

O kurcze.....forum to jest cos cudownego- wypowiedzi na ten temat są tak wyczerpujące że...brak mi słow:)

 

 

Wielkie dzieki za konkretne opowiedzenie tematu:) naprawde jestem pod MEGA wrażeniem:)

 

Pozdrawiam i dziekuje slicznie:)

Matias-e90

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Odgrzewam kotleta:) Dzisiaj wziąłem się za montaż shiftera od Z3M i niestety nie pasuje;/ Okazało się, że skrzynia biegów w 330xd jest wyższa, tzn. że shifter opierał się dotykał skrzyni biegów. Sama wymiana w X-ie to masakra...Na szczęście obeszło się tylko na rozkręceniu wydechu oraz lekkim opuszczeniu skrzyni. Finalnie przerobiłem stary wybierak - dospawałem 1cm i zamontowałem go. Także shifter od Z3M zostaje u mnie na dłużej - montaż będzie pewnie na następnym BMW:)
Opublikowano

Matias jak bardzo wadził o skrzynie, czy masz na myśli taki opór, że nie dało się przełączać biegów?

Ja u siebie wybierak spawałem, szlifowałem i dopasowywałem dotąd, że do wału brakuje dosłownie 1mm...tak zostawiłem i muszę przyznać, że jest fajniej niż w ori E60 :mrgreen:

A niżej foto jak wygląda to u mnie w porównaniu z E60:

http://images44.fotosik.pl/577/1cfc0bc159eb496bm.jpg

Opublikowano
Poznaję swoje foteczki :mrgreen: , interesujący jest ten od e60 ............ ;) .
Opublikowano
Hmmm no jak podnieśliśmy skrzynie to nie było szansy na zmiane biegu;/ dlatego shifter zostawiam Sobie do następnej być może e91, a stary przerobiłem:) tym bardziej ze nic za to nie zapłaciłem a przedłużyłem stary o 1 cm. Mógłbym go jeszcze o ok 3 mm dać dłuższy ale nie chciałem już kombinować:) Ogólnie tak jak napisałem przy wymianie shiftera w X-ie jest masaaa roboty;/ Z drugiej strony wkurza mnie trochę wysokość wybieraka w aucie, szkoda że wczesniej nie pomyslałem żeby go skrócić:)
Opublikowano

...trochę już się naoglądałem tych wybieraków i bardzo zaciekawił mnie lewarek od E90, wymiar ramienia od podstawy kulki do tulei dolnej jest dość zaskakująco długi jak na seryjne wybieraki :shock: :idea: zresztą zobacz sam:

http://allegro.pl/bmw-e81-e82-e87-e88-118d-120d-e90-320d-wybierak-i2934337308.html

http://allegro.pl/bmw-e81-e82-e87-e88-118d-120d-e90-320d-wybierak-i2957313139.html

Ps: ciekawe jaką ma długość od górnego poziomu kulki do szczytu trzpienia.

Opublikowano
Też je oglądałem jak chciałem kupić a dokładnie tą drugą i tak sie zastanawiałem czy jej nie wziąc:) Dzisiaj już wiem że wziałbym wybierak od Z4 3.0i:) w X-ie by pasował idealnie bo jest odrobinkę krótszy od kulki do tulejki niż w Z3M i jest właśnie krótszy na na górze;] No ale mimo wszystko jest założony stary;p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.