Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,

 

Podpinam się pod temat. Jestem świeżo po zakupie samochodu. Automat 318i rocznik 2010.

 

Również mam delikatne szarpnięcia - zazwyczaj gdy stoję na światłach (skrzynia w przełożeniu D zmiana o 0,2 w dół na skali obrotów). Choć ostatnio zauważyłem, że dzieje się tak również w przypadku przyspieszania na niskich obrotach silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.

 

Przed zakupem robiłem pełny przegląd w ASO i na ścieżce diagnostycznej wyszło, że być może jest coś nie tak z elektro zaworem ciśnienia oleju oraz sonda nox za katalizatorem. Być może to jest przyczyna, choć wcale bym się nie zdziwił jeśli to byłaby normalna sprawa i nie potrzebnie doszukuję się problemów - podobno w f30 w automacie to standard :)

 

PS. Czy ktoś wie za co opowiada ten zawór?

 

Pozdrawiam,

Szymon

 

Od razu mowie, ze nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, chociaz jest dosyc wazne. Moge jedynie przypuszczac, zawor ten:

 

element 12:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VF51&mospid=50490&btnr=11_3173&hg=11&fg=10

 

to tak samo jak zawory VANOSa:

 

element 1:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VF51&mospid=50490&btnr=11_4058&hg=11&fg=15

 

solenoidy, zachowuje sie to tak ze jak dostanie napiecie to wyskakuje bolec i zmienia tor, przeplywu oleju, lub zmienia "przeswit" w kanale olejowym, powoduje to wzrost cisnienia, tu facet pokazuje na wezu ogrodowym:

 

 

a tu ktos bierze nowy i stary i porownuje zachowanie:

 

 

soleoid zbudowany jest z cewki i bolca, dziala na zasadzie pola elektromagnetycznego co powoduje wysuwanie bolca, przy zuzytych czesciach ruch bolca nie jest plynny, bo cewka puchnie, i przeskok nie jest realizowany od razu tylko z opoznieniem. Gdy cewka spuchnie az tak, ze bolec nie moze sie poruszyc wowczas wyskakuje blad "jamed" - zaciecie elektrozaworu.

 

Moze ktos madrzejszy mnie poprawi lub wyjasni.

Opublikowano
WITAM a ja mam po problemie spuscilem auto hehehe . tez nie moglem dojsc co to bylo szarpanie i spadek obrotow w granicy 07-06 nox problem . wymienilem na nowy i dalej to samo bmw spada na psy mialem 520i 93r-523auto.97r.525d.00r 525i.99r.318is93r 320.91r 320 cupe92r 94r 318.96r do roku 2009 pozniej rozstalem sie z marka. powrocilem w tym roku e91 320i i oceniam poraszka. mam jeszcze e46 316ti 03 mam problem z swiatlami ale jakos sobie poradze :D a jak to zrobie to opisze problem. pozdro :D :cool2:

 

 

witam wszystkich w e91 320i po wymianie nox adaptacja nie byla prawidlowo wykonana po jej zrobieniu problem znikl.ale auta juz nie ma :cool2: . 2 e46 316ti swiatla zrobione. modul byl padniety. pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

b4rtimp, dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.

 

Masz rację. Jest to cześć numer 12 z pierwszego linku. Dopytywałem już o to znajomego mechanika, który specjalizuje się w BMW i na szybko powiedział coś podobnego co Ty :) W pierwszej kolejności skasuje błędy na komputerze i zweryfikuje czy pojawia się ponownie. Jeśli tak to natychmiast będę wymieniał ten zawór. Na szczęście koszt nie jest duży. W ASO wycenili cześć na 410 zł + diagnostyka (którą zrobię sam) ok. 750 zł.

 

Ciekawe tylko czy konieczna będzie wymiana oleju silnikowego... ? Zdaje się, że tak...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Apropo odmy w N43 postanowiłem rozebrać ostatnio odmę na własną rękę. Nic trudnego podważamy klapkę ostrym śrubokrętem po kawałku. Klapka ładnie odchodzi bez pęknięć. Pod spodem pęknięta membrama. Mam pytanie czy gdyby zaślepić na stałe wąż podciśnienia i pozostawić odmę otwartą tylko z mini filterkiem do odm bez wymuszonego zasysania to nie będzie to miało wpływu na silnik?

Mam jeszcze umazany w oleju od wewnątrz dolot. Czyścić czy zostawić jak jest?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

chcialem dodac moje spostrzezenia do tematu jako, ze jestem od 2 lat szczesliwym/niesczeslwym posiadacza e90 318 i 143hp 2008r. dodam ze auto ma zrobione 130 000 mil czyli jakies 209 000 km. Od okolo 6 miesiecy mialem wszystkie z opisanych Was obiawow. trzesienie na jalowym, dlawienie sie na zimnym na tescie emisja pod sufit i misfire na zimnym. auto bylo u kilku mechanikow nikt nic nie wiedzial. powyemieniali mi w lutym swiece i cewki. gowno, nadal bylo to samo. pojechalem do BMW i po podlaczeniu do ich sprzetu eureka, do wymiany nox i obydwie sondy lambda oraz zapchany katalizator. cena z robocizna 1700 funtow :shock: :D :D . stwierdzielm , ze nie ma bata i pojechalem do bmw indy w moim miescie. po tygodniu testow i konsultacjach mechanik stwierdzil ze to co mi poweidzieli w bmw to prawda plus ODMA do wymiany, niestety z cala gora jakoze to zintegrowana czesc. ale ma dla mnie alternartywne zakonczenie co do noxa i lamd na ktore sie zgodzilem. otoz 3 tygodnie temu wyprul mi caly dol lacznie z katem i noxem. komputer zostal wykodowany i zaprogramowany ponownie. cala operacja kosztowala mnie 700 funtow i auto smiga teraz bez zadnego problemu. zadnego szarpania skakania i dlawienia. od czasu mi sie zakrztusi ale okazalo sie ze to wina wlasnie odmy ktora zamierzam wyeminic pod koniec sierpnia. dla s iwetgo spokoju. zreszta przy 200k i tak sadze ze pociagnela calekim niezle.

 

Pozdrawiam

 

marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.