Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Orientuje się ktoś czy w N43 jest odma ? Oglądałem w ETK ale nigdzie tam nie wypatrzyłem. Pytam z czystej ciekawości.

Krzysztof
  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, nie wiem czy nie jest wbudowana w pokrywe zaworow jak w N45, N53N... pytalem z ciekawosci bo w isis nic nie ma na ten temat.
Krzysztof
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Ogrzewam temat odmy - dzisiaj miałem bardzo nieprzyjemny incydent. Zauważyłem pod samochodem plamę oleju, otwieram maskę a prawa strona silnika skąpana w oleju, osłona pod silnikiem oczywiście cała w oleju. Po zdjęciu korka oleju na pracującym silniku sadzi ciśnienie i przygasa silnik więc sprawa raczej oczywista - odma ?

 

Teraz pytanie odma raczej jest zintegrowana z pokrywa zaworów i nie występuje jako oddzielna cześć ? Jaka cena nowej bo kupowanie używanej gdy pada po 100.000 km to raczej bez sensu.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Dzięki !!! to jest to a odma nie występuje jako oddzielna część - dzwoniłem do tego sklepu i narazie nigdzie w Polsce tej pokrywy nie ma więc trzeba sprowadzać z Niemiec na zamówienie :duh: .

 

Ehh, znowu zachciało mi się bmw i mam.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano

Np. po to żeby przed każdym wyjazdem z domu nie umierać ze strachu, że mi wysadzi olej z silnika skoro to urządzenie jest tak niezawodne że wytrzymuje +/- 100.000km.

 

Ta z aukcji to chyba używana - więc skąd wiadomo ile jeszcze pożyje.

kiedyś


E32 730

E36 318

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem po grzyba chcesz zamawiac z niemiec:

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=pd&string=11127553626&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

 

przy okazji, po odkreceniu korka wlewu oleju na pracujacym w tym silniku zawsze bedzie przygasac.

może kolega chce nową a nie używkę

Opublikowano
Np. po to żeby przed każdym wyjazdem z domu nie umierać ze strachu, że mi wysadzi olej z silnika skoro to urządzenie jest tak niezawodne że wytrzymuje +/- 100.000km.

 

Ta z aukcji to chyba używana - więc skąd wiadomo ile jeszcze pożyje.

 

Jesli kolega chce nowa to po co pisac:

 

"Ehh, znowu zachciało mi się bmw i mam."

 

albo ze "urządzenie jest tak niezawodne że wytrzymuje +/- 100.000km"

 

nie widzialem przypadkow/watkow padajacych odm w tych motorach, szybciej wtryski, cewki, napinacz lancucha.

 

Dobra sie czepiam...zadzwon do ASO i zapytaj o czesc 11127553626, zapewne tez nie maja na miejscu tylko na zamowienie, a okaze sie ze kupisz taniej niz w sklepie volla

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VF91&mospid=50493&btnr=11_4059&hg=11&fg=15&lang=pl

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Tak żeby zakończyć temat - winna była nie odma tylko mechanik który źle założył uszczelkę na pokrywę filtra oleju. Uszczelka się wysunęła a olej pryskał po kolektorze.

kiedyś


E32 730

E36 318

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Nie wiem po grzyba chcesz zamawiac z niemiec:

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=pd&string=11127553626&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

 

przy okazji, po odkreceniu korka wlewu oleju na pracujacym w tym silniku zawsze bedzie przygasac.

Czyli zdecydowanie nie jest to powodem do obaw? Troche sie zanipokoilem, jak silnik zaczelo dusic po zdjeciu korka od oleju. Silnik prawie zgasl i od razu zamnkalem korek..

Opublikowano
Ja to sie az tak nie znam, ale jak moj kolega ktory ogarnia mechanike otworzyl wlew oleju na pracujacym i zaczal sie mocno dusic motor to tez byl zdziwiony
Opublikowano
Hmm, dzwonilem od chlopaka, ktoreu do tej pory powierzalem moje auta, a on na to "why the hell would you check that" czyli "po co w ogole cos takiego sprawdzac". :) W tej chwili jego profesjonalizm i wiedza same sie zakwestionowaly.
Opublikowano

Zalezy jakie mu pytanie zadales....

bo jesli zapytales.. "czy moje auto pojedzie jak wleje do zbiornika plyn ludwika" to sie nie dziwie :norty:

Opublikowano
O dziwo dzis jak zdjalem korek to pochodzil normalnie 10-12 sekund (pochlapal olejem jak zawsze) i dopiero pozniej sie zaczal dusic. W przyszlym tygodniu jestem umowiony na diagnostyke nierownej pracy mojego N43 u speca od BMW, tak wiec dodam to do listy pytan. ;)
Opublikowano

piodi, nie wiem czy odpowiedni temat aby to roztrzasac, ale skoro pytasz ;) Wydaje mi sie, ze od poczatku odkad kupilem autko to odrobine 'rzucalo' kabina na luzie. Co prawda na poczatku jezdzila nim moja Pani, wiec nie przykladalem do tego wagi, ale od paru tygodni smigam ja i pewne rzeczy zaczynaja mnie zastanawiac/irytowac. Generalnie nie ma roznicy czy silnik jest zimny, czy wlasnie zrobil 150 mil - po wrzuceniu na bieg jalowy, co jakis czas (kilka, kilkansascie sekund) nieregualrnie zarzuci kabina i mozna zaobserwowac skoki obrotow na obrotomierzu. Jest to rownierz odczuwalne w momencie kiedy potrzymam go na lekkich obrotach (1800-2000 rpm), a odkad zaczalem sie temu przygladac, czasm czuje jak szarpnie przy przyspieszaniu w czasie jazdy, tak w ganicach do 2k rpm.

 

Co zrobilem do tej pory:

- sprawdzilem ze znajomych kody bledow i byl tylko jeded blad zwiazany z temperatura cieczy chlodzacej, sorry ale nie pamietam dokladnie. Blad zostal skasowany i do tej pory nie powrocil

- Odpialem odpialem czujnik MAF, ale auto chodzilo tak samo bez niego. jak juz byl odpiety to go przeczyscilem

- Wyczyscilem obydwa solenoidy

 

Bedac szczerym, jestem dopiero poczatkujacym amatorem DIY, tak wiec mam pewne ograniczenia, heh ;)

Opublikowano

te szarpniecia to albo niewypaly lub bledy cewek (kurzschluss- zwarcia, kij wie co jeszcze) , albo....jesli nie zrzucilo bledu...przejscie z uwarstwionej mieszanki na jednorodna

 

uwarstwiona = lambda > 1 (w tym silniki cos okolo 2,4)

jednorodna = lambda = 1

 

 

przedziwny ten silnik, nieprzewidywalny, beznadziejny - mysle ze nie jest najwiekszym osiagnieciem BMW

Opublikowano

A, no i tu jeszcze jedna rzecz, ktora zrobilem, otoz wymienilem jedna cewke i jedna swiece zaplonowa, bo cewka byla jakby odymiona na dlugosci 3cm. Nie wiem o co chodzilo, ale byla cala zabrudzona smarem miedzianym, co sugeruje niedbalstwo przy poprzedniej wymianie.

Wszytkie cewki i swiece byly wymieniane ostatnio na poczatku 2014, na co mam rachunek.

Opublikowano
Witam podpinam sie pod temat. tez mam szarpanie ale przy zimnym silniku, objawia sie to zaraz po starcie silnika i troszke faluja obroty, czasem na cieplym gdy stoje na swiatlach ale jest to tylko jedno male szarpniecie. podpialem pod kompa blad-- p1750-- cos z cisnienia paliwa nie jestem do konca pewien. Mial ktos podobny przypadek?
Opublikowano
Witam podpinam sie pod temat. tez mam szarpanie ale przy zimnym silniku, objawia sie to zaraz po starcie silnika i troszke faluja obroty, czasem na cieplym gdy stoje na swiatlach ale jest to tylko jedno male szarpniecie. podpialem pod kompa blad-- p1750-- cos z cisnienia paliwa nie jestem do konca pewien. Mial ktos podobny przypadek?

 

a masz manual czy auto ?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Podpinam się pod temat. Jestem świeżo po zakupie samochodu. Automat 318i rocznik 2010.

 

Również mam delikatne szarpnięcia - zazwyczaj gdy stoję na światłach (skrzynia w przełożeniu D zmiana o 0,2 w dół na skali obrotów). Choć ostatnio zauważyłem, że dzieje się tak również w przypadku przyspieszania na niskich obrotach silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.

 

Przed zakupem robiłem pełny przegląd w ASO i na ścieżce diagnostycznej wyszło, że być może jest coś nie tak z elektro zaworem ciśnienia oleju oraz sonda nox za katalizatorem. Być może to jest przyczyna, choć wcale bym się nie zdziwił jeśli to byłaby normalna sprawa i nie potrzebnie doszukuję się problemów - podobno w f30 w automacie to standard :)

 

PS. Czy ktoś wie za co opowiada ten zawór?

 

Pozdrawiam,

Szymon

Opublikowano
WITAM a ja mam po problemie spuscilem auto hehehe . tez nie moglem dojsc co to bylo szarpanie i spadek obrotow w granicy 07-06 nox problem . wymienilem na nowy i dalej to samo bmw spada na psy mialem 520i 93r-523auto.97r.525d.00r 525i.99r.318is93r 320.91r 320 cupe92r 94r 318.96r do roku 2009 pozniej rozstalem sie z marka. powrocilem w tym roku e91 320i i oceniam poraszka. mam jeszcze e46 316ti 03 mam problem z swiatlami ale jakos sobie poradze :D a jak to zrobie to opisze problem. pozdro :D :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.