Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Właśnie usunąłem klapki z kolektora. No nie ja ale mechanik :D cała operacja zajęła mu ok 3godziny. Powiem tak,troche brudne od nagaru ale śladów zużycia nie było specjalnie widać, nie licząc delikatnych wycieków oleju spod ośki na ktorej są one osadzone (dotyczyło 2 klapek) tzn same klapki trzymały się dobrze ośki ale spod osiek był wyciek oleju na zewnatrz .Mechanik powiedział że tak to się zwykle zaczyna :norty: operacja polegała na wyjęciu pręta sterującego i po wyjęciu klapki odcięciu jej wraz z ośką całośc po zabezpieczeniu silikonem odpornym na temp wróciła na swoje miejsce tzn "stara zaślepka". Przewody zostałe zaślepione tak że komp nie pokazuje błędów a całosc wygląda jak ori tylko klapek niet :D.Byłem bardzo ciekawy jak autko będzie sie zachowywało po tej amputacji powiem nawet że trochę sie bałem spadku mocy w zakresie do 2 tys obrotow o czym pisali niektórzy z Was. Odpalałem gasiłem znowu odpalałem .Autko gasi się jak masełko żadnego stukania wstrząsów czy szarpania delikatnie cicho -miodzio tak jak było przed operacją.Wyjechałem z warsztatu zrobiłem co prawda dopiero ok 70 km ale żadnej "turbodziury" czy oznak że tak powiem słabości nie zauważyłem. Autko zbiera się również do 2 tys obr jak przed amputacją blaszek .Tak że jak na razie wszystko ok :mrgreen: operacja kosztował 200zł a spokój ducha bezcenny :handshake:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
ja także całkiem niedawno wywaliłem klapki przy 30d. Jedyne co zaobserwowałem to to, że jak jadę z prędkością np. 120 i wciskam gaz do dechy to przy przyspieszaniu do wyższych prędkości słychać gwizd turbiny czego wcześniej nie słyszałem. Nie wiem czy z mocą na niższych obrotach coś się stało czy nie, muszę zwrócić na to bardziej uwagę przy następnej jeździe:) Gaszenie pojazdu czy odpalanie bez zmian
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Okazało sie że ta nierówna praca przez pare sekund po rozruchu na mrozie to wina świec.Sprawdziłem przy okazji usuwania klapek :cool2: .Zadna nie paliła :mad2: a co za tym idzie posiłkując sie radami kolegów z forum sprawdziłem sterownik no i bingo :D .Sterownik do wymiany 4 stówki poszły.A swiece wszystkie grzeją :mrgreen: na razie ich nie wymieniałem chociaż może i powinienem ? Teraz przy tych mrozach pali na dotyk :mrgreen:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

Żeby nie rzeźbić nowego tematu w odnośnie tego samego problemu chciałbym przybliżyć moją rozterkę. Mianowicie znalazłem całkiem ciekawą E90 2.0 w dieslu. Po przeglądzie gruntownym w ASO stwierdzili jednomyślnie, że samochód w stanie nie najgorszym, przebieg potwierdzony, malowana jedynie maska z okazji odprysków lakieru.

Ale oczywiście nic nie jest idealne i dołączyli listę życzeń, które musiałbym spełnić, żeby móc w pełni i w miarę bezproblemowo cieszyć się samochodem...

Oto ona:

Do wymiany:

- Filtr oleju + olej

- Filtr powietrza

- Separator

- Garść uszczelek i pierścień

- 2 czujniki przy klockach hamulcowych (aktualnie zmostkowane)

- Szyba przednia bo niestety odprysk się nieco rozszerzył i łatanie chyba nie wchodzi w grę.

- Jakaś osłona, listwa mocująca

- kleje do szyby przedniej

Ogólnie nie brzmi to chyba tragicznie prócz tego kolektora. Naczytałem się o tym i jestem za pozbyciem się klapek tak więc koszt nieco pójdzie w dół.

I na koniec moje pytanie do osób co się znają. Jaki byłby orientacyjny koszt w normalnym (ale dobrym) warsztacie w Warszawie/okolicach za takie usługi wraz z częściami?

ASO policzyło w okolicach 7000 zł co jest mi lekko nie na rękę. Myślę, że za sprawą odpuszczenia sobie wymiany kolektora na nowy cena już by spadła diemetralnie...

 

Byłbym bardzo wdzięczny na odpowiedź, gdyż jestem w trakcie podejmowania decycji odnośnie kupna ów zamochodu :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Robiłem niedawno u siebie:

Szyba przednia koszt ok 500 zl (pilkington), kilkadziesiat zl za kleje, wymiana 200 zl. Czujniki deszczu itp ze starej szyby mozna przekleic (ASO koniecznie chce Ci sprzedac nowe zapewne). Przy szybie faktycznie trzeba wymienic jedna klejona listwe (koszt max kilkadziesiat PLN). Szybe kupiłem bezpośrednio w Pilkingtonie, montowałem w Warszawie u gościa którego mi w tym Pilkingtonie polecili. Drozsze sa indywidualne szyby IR (mozesz sprawdzic po VINie jaka masz), ale to dosc rzadka opcja.

 

Filtr oleju 40 zl, kabinowy 100 zl, paliwa 100 zl, separator (odma) 150 zl, filtr powietrza 100 zl, olej ok 250 zl, wymiana filtrow i oleju ok 250 zl. Wszystkie filtry MANNa (te co ida na pierwszy montaz tylko ze znaczkiem BMW). Te czesci kupowalem w czescidobmw.pl, odme w ASO.

 

Co do kolektora oraz czujnikow zuzycia klockow (pewnie o to chodzi z tymi hamulcami) nie wypowiem sie; nie wiem.

Edytowane przez ra1406
Opublikowano

Dzięki wielkie za informacje. Bałem się, że drożej to wyjdzie. Szyba jest maksymalnie uproszczona, bez fotochromów i innych wynalazków, a listwę mocującą ASO wycenia na 28 zł tak więc koszt pomijalny.

Ogólnie porównując z cenami jakie podajesz to cena jest mniej więcej połową ceny, którą rzuciło ASO. Czujniki wycenili na 100 zł za sztuke + 130 zł za wymianę obu tak więc też przeżyłbym nawet w ASO.

Jedynie koszt wycięcia tych klapek mnie jeszcze interesuje. Kolega parę postów wyżej pisał, że zapłacił 200 zł za operację. Wie ktoś czy to standardowa cena za taką usługę czy okazyjna-po znajomości? I oczywiście czy takie rzeczy również w Warszawie :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czujniki samemu wymienisz - prosta robota na może godzinę, max - koszt ok 68 zł za ATE lub ORI za 85 zł.

 

Jakie dokładnie to E90? Który rok?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Właśnie też tak myślałem jak patrzyłem na te czujniki, że dało by się to samemu zrobić, w końcu inżyniera elektroniki mam więc chyba źle nie jest ;)

A auto to 320d E90 z 2006 roku, przejechane 160 tys. km.

Opublikowano

No to jak z Inżynierem gadamy to tylko szyba do serwisu jakiegoś a reszta we własnym zakresie bo to bułka z masłem :wink: o ile masz jakiś garaż dostępny, z kanałem byłoby idealnie.

Kolektor około 2.000zł, same klapki to około 60 zł. W Wawie masz forumowicza, gorik79 memberlist.php?mode=viewprofile&u=38826, możesz zapytać o części u Niego i robociznę.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Hehe, jednak BMW to nie stara Megane, wole jednak zaufać specjalistom ;)

Co do kolektora to 2000 zł mi się nie uśmiecha, ASO powiedziało, że jedynie te klapki grożą rozsypaniem się, a co za tym idzie to wszyscy dobrze wiedzą. Osobiście nie wiedziałem, że można gdzieś zdobyć same klapki, masz może jakieś namiary?

 

Dzięki za zainteresowanie, chyba jednak przekonam się do tego egzemplarza i od jutra już będę dumnym posiadaczem BMW :8)

Opublikowano

Źle napisałem, nie klapki bo to byłoby novum - same zaślepki toczone z amelinium dostaniesz spokojnie, choćby allegro, samych sprawnych, nowych kalpek nie kupisz, jedynie w komplecie z kolektorem.

A co za róźnica czy to Megane czy 3er? I jedno i drugie potrzebuje i oleju i troski od kierownika :8)

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

roznica jest tak ze nawet fachowcy z warsztatu jak słysza filtr powietrza w M47 ... taki jak u mnie i kolegi to łezka się w oku kręci .. :)

Z moich doświadczeń to olej samemu można spokojnie zminić wraz z filtrem, filtr kabinowy również, paliwa samemu tez można sobie poradzić jak tylko jest kanał.

Ja teraz po próbach wymiany filtra powietrza ostatnio wiecej sie za to nie zabiore ... filtr wymieniłem ale ... pozniej musialem jechac jechac do warsztatu na poprawke bo obudowa mie nie chciala wejsc na miejsce ... a ze za olej, filtry ( wszystkie 4 ) i płyn chłodniczy za robocizne zapłaciłem 100 to uważam że szkoda prądu się z tym samemu szarpac.

Mi to nawet sprawia przyjemnosc grzebanie przy autku ... tylko jak wychodzi ... a jak pozniej jezdzilem 3 dni z drgającą obudową filtra i mnie wkur...ło ja dziękuje ... Wole te same 5 godzin poświęcić na położenie wosku i wypucowanie auta szczoteczkądo zębów jak sie motac z takimi rzeczami za 100 zł :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

No i właśnie to jest jedna z tych różnic przy megane a BMW. Wszystko pod osłonami, klapkami itp. No i komfort w Megane jest taki że jakbym coś rozwalił to za 1 tys. zł mam nowy silnik... tu już nie było by aż tak pięknie :D

No i dodatkowo w Warszawie robię bardziej za blokersa, ciężko jest tu trzymać narzędzia, co dopiero wyczarować kanał ;)

 

Dzięki za wszystkie info i rady, dziś dzwonię i kupuję moje pierwsze BMW :D

Opublikowano

Tak dla zainteresowanych to dziś dzwoniłem do Car Glass z zapytaniem o szybę czołową (zielona z szarym pasem, bez czujnika i fotochromu) to dostałem informacje ze taka kosztuje 790 zł, a z zielonym pasem 690 zł. Do tego montaż 330 zł bodajże. Nie tak źle ale wie ktoś może czy to standardowa cena czy gdzieś może znajdę to taniej?

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak pisałem, kup sobie bezpośrednio w pilkingtonie na Szyszkowej (tel. +48 22 356 28 50, http://www.pilkington.com/europe/poland/polish/automotive/automotive+agr/default.htm). Ja szybe montowałem tutaj: http://www.markoweszyby.pl/mazowieckie/zakzad-uszugowy-montazu-szyb-samochodowych-jacek-wrotek_130.html

 

Płaciłem taniej niż te ceny które Ty podałeś, z usługi jestem zadowolony. Bierz szybę z pasem, fajniej wygląda i jest tańsza :)

Opublikowano
A jak na pas reaguje fotochrom lusterka... Czy aby lustro wewnętrzne nie sciemnia sie szybciej ? Tak by logika wskazywała.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Pas akurat konczy sie tuz nad czujnikami w szybie. poza tym czy za fotochrom nie odpowiada czujnik w lusterku, w gornej jego czesci na srodku? jak zaswiecisz na lusterko latarka albo wlaczysz oswietlenie (ktore akurat jest nad lusterkiem) zwroc uwage ze lusterko sie sciemnia (i logicznie, bo ono ma sie sciemniac na swiatla z tylu samochodu a nie z przodu). czujnik swiatla w szybie jest odpowiedzialny wg mnie za automatyke swiatel, nie za lusterka.
Opublikowano
Do lustra potrzebne są dwa... Dzięki czemu lusterko działa tylko gdy różnica miedzy intenywnoscia oświetlenia przód tył jest duża. Inaczej lusterko sciemnialo by sie w dzień a to sie dzieje.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
A jak na pas reaguje fotochrom lusterka... Czy aby lustro wewnętrzne nie sciemnia sie szybciej ? Tak by logika wskazywała.

Ja mam szybe od nowosci z paskiej i lusterko sciemnia sie poprawnie. Taj jak kolega pisal, pasek nie wchodzi na czujniki.

Opublikowano

Jakby ktoś trafił na ten temat w kontekście wymiany szyby czołowej to dziś skontaktowałem się z Pilkington Automotive Poland sp. z o.o., znaleźli mi serwis w okolicy, zarezerwowali mi termin i szyby (3 różne żebym mógł na miejscu sobie wybrać taką jaka mi się podoba) i policzyli 500 zł brutto za szybę podstawową bez pasa, oraz 540 za szybę z pasem. Oczywiście cena to szyba razem z montażem. Jak dla mnie to praktycznie za darmo! :cool2:

Tak więc dzięki ra1406 za radę, żeby się z nimi bezpośrednio skontaktować bo bym wydał 1100 zł u kogoś innego :mad2:

W poniedziałek zostawiam samochód na wymianę więc dam znać czy teoria się na praktykę przekłada :D

Opublikowano
Fajna sprawa. Centrala pewnie jest gdzieś w Warszawie. A nie wiesz czy mogą znaleźć jakiś warsztat na śląsku? Czy jest w ogóle taka możliwość ?
Sprzedam:
Opublikowano

Hej,

Centrala jest w Sandomierzu, ja pisałem na email: [email protected] i odpisała mi Pani Paulina Kurzępa - Konsultant CLS, Pilkington Automotive Poland sp. z o.o. - jak się podpisywała. W pierwszej kolejności zapytała mnie o miasto jakie mnie interesuje wiec myślę ze działają na cala Polskę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.