Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam..Autko niedawno sprowadzone przeze mnie z prywtnych rąk z Niemiec .Aktualny stan 180kk ksiązka serwisowa do 130kk .Sprawdzilem je w "Dekra" w Niemczech przed zakupem pod względem ewentualnej kolizji. Stierdzono malowanie zderzaka( stłuczka parkingowa ) i wykluczono poważne kolizje.Autko miało 2 właścicielii ale pod względem wizualnym jest stanie perfekcyjnym .Natomiast myślę że poprzedni właściciel nie przykładał należytej wagi do regularnego servisu. Aktualnie wymieniłem mu olej +filtr olejowy, filtr kabinowy i filtr powietrza.(filtr kabinowy zawalony,filtr powietrza również w opłakanym stanie).No i właśnie zapomniałem o odmie.Przeczytałem wiele postów z tego forum dotyczących odmy i z tego co zrozumiałem w moim silniku M47N2 jest filtr plastikowy.Czy go się myje czy wymienia? Niektórzy sugerują wymianę całej odmy -a co to znaczy? filtr plus obudowa? inni tylko filtra.Wiem jedno muszę tam zajrzeć bo temat ponoć ważny a widząc pozostałe filtry ten pewnie jest w złej kondycji.I moje pytanie brzmi co jeszcze powinienem sprawdzić? no oczywiście poza kondycją słynnych klapek w kolektorze? :shock: Na razie przy serwisowaniu mechanik znalazł delikatny wyciek oleju na rurze miedzy intercoolerem a turbiną od strony intercoolera i powiedział że oring do wymiany
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeżeli podłączałeś pod kompa i nie wykazał błędów,turba i dwumasu nie słychać to sprawdź klapki i ciesz się z jazdy :D. Widzę, że masz 2006r więc zorientuj się jak się trzyma DPF o ile taki posiadasz, aha i jeżeli poprzedni właściciel rzeczywiście nie przykładał się do serwisu to radzę wymienić jeszcze filtr paliwa.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
dzięki no własnie jescze filtr paliwa :mad2: DPF niestety jest :cry2: komp żadnych błędów nie pokazuje. a co z tą odmą? sprawdzić i ewentualnie filtr czy całą wymienić ? a jakie są koszta jednego i drugiego?
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
komplet ok 150zł, wkład plus obudowa, filtr paliwa ok 100 Mana. A dpf jak zacznie szwankować to wycinka ok 1500zł

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
komplet ok 150zł, wkład plus obudowa, filtr paliwa ok 100 Mana. A dpf jak zacznie szwankować to wycinka ok 1500zł

 

 

Lub piecowe wypalanie za ok 500pln,jesli jednak głównie jezdzisz po miescie to problemy z DPF bedą :cry2: ,a jesli duzo tras to bedzie ok :cool2: -po prostu dpf potrzebuje trasy aby sie wypalic od czasu do czasu-wazne to sprawdz czy termostaty sa dobre-temperature sprawdzisz w ukrytym menu-jest o tym na forum-jesli nie dogrzewa sie motor i nie trzyma temp.ok 90 stopni to takze bedzie problem z DPF-znam z autopsji-do wypalenia Dpf jest wymagane min 75 stopni, :norty: -ja wypaliłem pdf piecowo,termostaty wymieniłem ,przejechałem ok 40 000km od tego czasu i jest git :cool2:

icon4.png
Opublikowano
DPF to raczej zaleta bo nie kopci jak autobus. A jak się zapcha i wypalenie nie przynosi poprawy na długo to się wycina i po problemie...
Opublikowano
dzieki za wszystkie sugestie. Zawsze to łatwiej się zyje z swiadomością że mozna z kimś dzielić się problemami :mrgreen: A co do wypalania DPF to już nawet ceny do 300zł spadły :D >ostatnio kolega wypalał w swojej 530. Ale też dziwne bo długie trasy robi non stop a nogę ma ciężką i pedał częsciej leży niż stoi :cool2:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
dzieki za wszystkie sugestie. Zawsze to łatwiej się zyje z swiadomością że mozna z kimś dzielić się problemami :mrgreen: A co do wypalania DPF to już nawet ceny do 300zł spadły :D >ostatnio kolega wypalał w swojej 530. Ale też dziwne bo długie trasy robi non stop a nogę ma ciężką i pedał częsciej leży niż stoi :cool2:

Moze termostaty padły lub nie zostały spelnione inne warunki do wypalenia podczas jazdy.... :?:

icon4.png
Opublikowano

Nie wiem co tak płaczecie z powodu tego DPF. Sam miałem w trzech autach BMW i zero problemów, nikt w rodzinie też nie miał problemów. Nigdy.

Poza tym jak problemy będą to zawsze można wyciąć, co nie? Lepiej mieć i usunąć niż nie mieć według mnie. To tak jak marudzenie na nawigację bo się często psuje, hehe "niestety mam navi :cry2: " :D (przykład tylko).

Co do odmy - wymień sam filtr, nie jest taki drogi, wg., mnie nie ma co się bawić w czyszczenie i zastanawianie się na ile starczy.

Wymień jeszcze filtr paliwa.

Możesz jeszcze posprawdzać różne wartości i parametry w ukrytym menu, np. temperatura, ładowanie itp. Ale w sumie samą temp. sprawdzisz i śmigaj, bo to trochę szukanie dziury w całym, a nie o to chodzi prawda? :wink:

Możesz ewentualnie ustawić się z kimś z forum w Twojej okolicy kto Ci podepnie pod INPĘ i obejrzy czy jakiś dziwnych błędów nie ma albo objawów zużycia podzespołów.

Przede wszystkim świece żarowe (idzie zima, do tej pory mogłeś nie odczuć, że coś jest nie tak) i korekta na wtryskach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No jestem ponownie :D mam taki charakter pracy niestety że nie mogę być na necie codziennie :nienie: właśnie wymieniłem filtr paliwa oraz całą odmę.No i nie wiem co z tymi klapkami sławnymi.Naczytałem sie na forum o nich chyba już wszystko .Muszę zajrzeć do tego kolektora i zobaczyć w jakim są stanie ,Niektórzy piszą nawet że silnik M47 ich nie ma :duh: mój M47N2 pewnie tyle szczescia nie bedzie miał i pewnie klapki w nim będą :mad2: Z tego co widzę to chyba najlepszym a zarazem najdroższym rozwiązaniem jest wymiana kolektora (jeśli zajdzie potrzeba) :duh: bo już kwestia czy zaślepki czy śrubki czy cięcie osiek- to jakby sprawa drugorzędna .Pierwszorzędna jest czy w ogóle je usuwać : :cry2: : : .Bo jedni piszą o spadku mocy w dolnym zakresie obrotów inni znowu nie widzą żadnej zmiany po" resekcji klapek " widziałem na you tube pare filmików jak mogą wyglądać i faktycznie głowa może rozboleć.A czy do zaworu EGR zaglądać i czyścić ? czy jak nic si ę nie dzieje to na razie nie zawracać sobie głowy? Bo przewody na silikon jak piszecie wymienić warto :?:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano

Powiem Ci kolego, że ja usunąłem u siebie klapki jakis czas temu... Tak jak Ty naczytałem się na forum odnośnie urwanych klapek i szkód jakie potrafią wyrządzić kiedy się urwą. Moje były w dobrym stanie, ale pomyslałem że na zimne będe dmuchał i wywaliłem ustrojstwo ! Nie zauważyłem żadnej różnicy przy gaszeniu auta, a ekologię zostawiam "zielonym", ale moje odczucie po przejechaniu kilku tysięcy to naprawdę słabszy "dół" :(

Chyba lepiej zainwestować te 2 tysie co 100 000 km i mieć kolektor taki jaki powinien być... Ale to jest moje zdanie...

Ja wracam do kolektora z klapkami.

Opublikowano
DzIeki za sugestie , zajrzeć muszę i jak będą ok to przygotuje się powoli finansowo do zmiany kolektora.A jak twierdzisz że widzisz różnice to musi w tym coś być bo nie sądzę że tylko siła sugestii :mrgreen:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
Zastanawiam się tylko dlaczego nikt nie produkuje samych klapek? :!: jest tylu różnych producentów zamienników ktoś mógłby pomyśleć i o tym.Zamiast zaslepki wymiana całego wkładu klapka na ośce z mocowaniem czy jak kolwiek to się nazywa.To nie jet częsc promu kosmicznego i nie jest pewnie trudne do wykonania.A pewnie byłoby tansze niz cały kolektor. A może się mylę? :?:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
Zastanawiam się tylko dlaczego nikt nie produkuje samych klapek?

Uwierz, że to pytanie słyszałem juz milion razy :D i nie znam na nie odpowiedzi!

Opublikowano
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55225 to własnie stronka gdzie kolega Roger Nysa opisuje problem .Przyjmując założenie że zna się na rzeczy, a mogą to stwierdzić tylko ci ktorzy się znają - ja do nich nie należe- twierdzi jednoznacznie "klapkom mówimy stanowcze Nie" :cool2:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
Przed usunięciem klapek przeczytałem naprawdę sporo na ich temat. Nie twierdzę, że ktos pisze głupoty. Może i usunięcie klapek nie ma wpływu na osiągi, ale w moim silniku M57N2 306D5 odczuwam słabszy "dół". To co Ty zrobisz u siebie w silniku, to tylko i wyłącznie Twoja sprawa.
Opublikowano

Byłeś na kompie? Nie masz do wymiany świec żarowych/sterownika lub czegoś takiego do roboty?

Tak czy inaczej, na następnym serwisie olejowym niech Ci majstry zdejmą kolektor i poczyszczą, zobaczysz w jakim stanie są klapki, będziesz chociaż wiedział czy musisz się spieszyć z decyzją :wink:

Co do EGR - wyczyszczenie nie zaszkodzi, jednak jak nie masz żadnych objawów, to po co zawracać sobie głowę?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ponownie jak pisałem niezbyt często mam dostęp do sieci -autko na razie dosiada żona :D . Dopiero miedzy swietami a Nowym rokiem znajdę troche czasu by zajrzeć do tych klapek i podepne pod kompa jak zdejmę kolektor to sprawdzę tez swiece :roll: bo szanowna małżonka monitowała mi że jak jest zimno to zająkał się przy zapalaniu nie to żeby musiała kręcić rozrusznikiem ale nie było to już tak płynnie jak za cieplejszych dni tak ze pewnie akumulator do kontroli i pewnie swiece co myslicie?
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
Przed usunięciem klapek przeczytałem naprawdę sporo na ich temat. Nie twierdzę, że ktos pisze głupoty. Może i usunięcie klapek nie ma wpływu na osiągi, ale w moim silniku M57N2 306D5 odczuwam słabszy "dół". To co Ty zrobisz u siebie w silniku, to tylko i wyłącznie Twoja sprawa.

No własnie troche tego sie obawiam :shock: chociaż widzę masz inny silniczek znacznie mocniejszy 3.5l to nie dwa i moze jest tak że nie we wszystkch autach tą róznice widać? Może jest tak że ta róznica po usunięciu klapek jest widoczna bardziej przy większych mocach ? gdybam tylko :P Gdyby sie wypowiedziec posiadacze podobnych model,.może było by to bardziej miarodajne. Puki co jak usunę te klapki i faktycznie zachowanie silnika bedzie nie do zaakceptowania pozostanie tylko zmiana kolektora :x

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
oczywiscie że 3literki troche sie zapedziłem :D klapki bede sprawdzał miedzy świetami a nowym rokiem na pewno się pochwalę jak wyglądały :shock:
Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
Opublikowano
Czy chodzi o te klapki, których tu nie ma?http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ&feature=player_embedded :cry:
Pozdrawiam
Opublikowano
Czy chodzi o te klapki, których tu nie ma?http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQhEPxrQ&feature=player_embedded :cry:

Nie no co ty ,chodzi o klapki w kolektorze w niektórych silnikach :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.