Skocz do zawartości

E46 330xd - uszczelnienie układu chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przy okazji sprawdzania, czy klapki w kolektorze dolotowym są na miejscu, znalazłem przyczynę ubywania płynu chłodniczego. Początkowo bałem się, że to uszczelka pod głowicą, ale mechanik to wyeliminował.

Gdy zdjąłem dolot okazało się, że cieknie połączenia rury plastikowej z silnikiem. Zdaje się, że chodzi o nieszczelność części nr 9 tutaj http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX71&mospid=47675&btnr=11_3465&hg=11&fg=35 i uszczelkę nr 10.

 

Czy wystarczy wymiana uszczelki (gdzie ja kupić? ASO?), czy jest ta coś jeszcze, co może być dla mnie kłopotliwe? Mam gdzieś silikon wysokotemperaturowy (czerwony, specjalny do silników, używałem go do uszczelnienia dekla alternatora w ścigaczu i wytrzymywał zarówno temperaturę jak i ciśnienie) i zastanawiam się czy takiego nie użyć. Co myślicie?

 

Pozdrawiam

Marcin

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym kupił uszczelkę w aso (pewnie 15-20,-).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jednak nie jest tak różowo... W BMW Inchcape Motor na Prymasa Tysiąclecia uszczelka jest za 34,43 zł...:)

Myślałem, że to drożej wyjdzie. Nie będę się bawił w silikony, mój budżet chyba to wytrzyma:)

 

Dzięki.

M

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Sama uszczelka kosztowała mnie 11zł, ale po rozebraniu okazało się ze króciec ledwo się trzyma i za cały króciec który jest w komplecie z uszczelka dałem 38zł.
Opublikowano

Kurde, u nas drożyzna... Króciec ~40 + uszczelka ~35 zł, razem ~75 zł.

Czy jest jakiś problem z późniejszym odpowietrzeniem układu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupowałem w FOTA Trójmiasto. Króciec mieli na miejscu. Wymiana z tego co widziałem lekka nie jest, bo ustrojstwo jest pod kolektorem ssącym. Ogólnie z demontażem popękanego króćca z tego co widziałem tez nie było lekko. Nie chciał zejść. A z odpowietrzeniem zawsze jest problem w tych silnikach:( Jest tu gdzie instrukcja, ale pomimo że robiłem według niej to potem jeszcze przez dwa tygodnie uzupełniałem niedobory.
Opublikowano

To u nich też spróbuję to wycenić, pewnie z przesyłką wyjdzie taniej.

Rzeczywiście wymiana nie jest lekka, bo trzeba zdjąć ten dolot... Nie wiem kto wymyślił, żeby to było potrzebne również do wymiany świec żarowych:)

Jakbyś znalazł tę instrukcję to byłby zobowiązany, bo szukałem i jakoś jej nie zauważyłem...

Dzięki.

M

Opublikowano

Ooo, Fus z Ostrobramskiej przesłał mi cenę za obie części ~40 zł.

 

Przy okazji, czy warto wymieniać te pomarańczowe uszczelki w kolektorze, przy okazji jego czyszczenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.