Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, dzis nagle pedał od hamulca stał się mięciutki (słabo hamuje) i zapaliła sie kontrolka ręcznego, jeszcze wczoraj hamulce były dobre. Czyżby się skończyły/kończą ?

p.s. niedawno przy zmianie kół rzuciłem okiem na hamulce i jeszcze zapas był.

Edytowane przez lukas93lw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miękki hamulec=zapowietrzony hamulec, do tego wykrzyknik prawdopodobnie informuje cie o niskim poziomie płynu hamulcowego.
Opublikowano
Sprawdź stan klocków hamulcowych bo na 99% masz do wymiany , stąd takie objawy, a kontrolka która się zapaliła nie jest od ręcznego tak na marginesie :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź stan klocków hamulcowych bo na 99% masz do wymiany , stąd takie objawy, a kontrolka która się zapaliła nie jest od ręcznego tak na marginesie :wink:

W sumie to nie napisał jak ta kontrolka wyglada, ale jeśli faktycznie od ręcznego, to prawdopodobnie mało płynu, chociaż róznie było z tymi kontrolkami, zalezy jakie ma zegary.

U mnie zużycie hamulców pokazuje oddzielna lampka, te "nawiasy" sa przerywane, a kontrolka od ręcznego świeci jak jest mało płynu.

 

EDIT:

http://img718.imageshack.us/img718/7041/zegary1k.jpg

Wykrzyknik-->ręczny, mało płynu, inne usterki

ABS--> wiadomo

(o) nawiasy przerywane-->zużyte okładziny hamulcowe

Opublikowano

Klocki ok ale plynu faktycznie minimum. Mam w garazu DOT 4 mozna go dolać ? Jaki w ogole jest w bmw plyn hamulcowy ?

Dolalem plynu do nieco ponad minimum i dalej kontrolka swieci. Nie chce dolewac zbyt duzo bo za swiezy ten plyn nie jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, płyn kosztuje 20pln za pół litra, a ty jakiegoś dziada dolewasz?

W dodatku jak już zapowietrzyło układ, to dolanie na niewiele się zda, co najwyżej zniknie kontrolka.

Typowo powinien być DOT4.

Opublikowano
ale to co dokupic pol litra i dolac czy calkowicie wymienic ? jesli tak to jak ? jak odpowietrzyc? i ile tam wchodzi ? kontrolka po dolaniu nie zgasla
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli faktycznie zapowietrzyło układ, to kup co najmniej litrę, odciągasz ze zbiorniczka ile dasz radę, zalewasz świeżym i jazda, zaczynając od najdalszego koła, pompujesz hamulcem, trzymasz, popuszczasz odpowietrznik, (hamulec wpada w podłogę) dokręcasz odpowietrznik, puszczasz hamulec i tak powtarzasz aż przelejesz płyn, potem kolejne koło, i następne.

Wg mnie żmudna i męcząca praca, lepiej pożyczyć ssak do płynu hamulcowego, 30 min i po sprawie, ew podjechać do mechanika, myślę że nie będzie drogo.

Opublikowano

Za kilka groszy każdy warsztat wymieni płyn hamulcowy i odpowietrzy układ.

Swoją drogą lepiej sprawdź czy nie masz wycieków i czy przewody nie są już skorodowane (jak nie były nigdy wymieniane, to na pewno są).

 

Pamiętaj też, by przy wymianie klocków, wymienić również czujnik ich zużycia - jak już się zapaliła lampka, to należy to zrobić.

Opublikowano

W inpie wywala taki błąd : tank-hebelgeber 2.

Wycieków nie ma. Mógłbym cos pokombinowac w garazu ale jednak układ hamulcowy to wyższa liga, niech to mechanik zrobi. Napisze co i jak, jak już będe po wymianie. Dzięki za odpowiedzi :D

Opublikowano
Samo odpowietrzenie to nie żadna wyższa liga. Gorzej jak ktoś pierwszy raz miał by wymienić przewody i samemu zarabiać końcówki i inne głębsze prace. Ale przy odpowietrzaniu nie da się czegoś zepsuć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Da się urwać odpowietrznik, a jak był długo nie ruszany, to ryzyko duże.

Co do wymiany przewodów to też żadna filozofia, 30 minut i nowe przewody na tyle założone.

Opublikowano

jak płyn jeszcze był to od czego miało by się zapowietrzyć ?

jak pedał zmiękł z dnia na dzień to albo pompa przepuszcza albo poszły oploty w którymś wężyku gumowym a są takie i przy kołach i przy sterowniku ABS

najlepsza jest porada : "w garażu mam DOT4" - "nie lej dziadostwa - wlej DOT4"

sorki ale nie mogłem się powstrzymać ... :D :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A teraz przeczytaj jeszcze raz co ja napisałem, i co wcześniej napisał kolega.

Co z tego że dolał DOT4 (fakt, właściwy do tego auta), jeśli mówi ze był jakiś stary, a stary na pewno ma niską temp wrzenia, wynika to z wysokiej higroskopijności płynu.

Nowy świeży płyn kosztuje 20pln, więc jaki sens dolewać starego dziada do układu? :roll:

Czytamy ze zrozumieniem :mrgreen:

Opublikowano
Witam, postanowiłem z kolegą odpowietrzyć ten układ i zalać nowy płyn. niby jest poprawa ale pedał twardy nie jest. Za drugim razem odpowietrzałem z podłączoną rurką do odpowietrznika i drugi koniec zanurzony w płynie(gdzieś wyczytałem na forum żeby tak zrobić) i jest lepiej ale nadal nie to, za tym drugim razem z tyłu jeszcze troche bąbelków bylo i trzecie podejście w tylnych brak bąbelków ale z przodu w lewym kole były, no i teraz jest nawet ok ale pedał "jarzy" dopiero od połowy, hamuje dobrze, zniknęły nawet drgania na kierownicy od hamowania ale to jeszcze nie to... Próbować jeszcze kolejny raz ? bo za 2 i 3 były widoczne jeszcze pęcherzyki powietrza, małe ale były.
Opublikowano
Ok ale czemu gdy pompuje hamulce przy.odpowietrzaniu z tylu to pedal mozna wcisnac do polowy, dalej jest opor a przy odpowietrzaniu z przodu pedal dochodzi do konca.
Opublikowano
Wiecie o co chodzi ? Przewód z tyłu elastyczny był pęknięty i od tego się zaczęło, został wymieniony.

Wiem bo o tym Ci pisałem

Opublikowano (edytowane)
Ale czemu dalej pedał jest miekki, odpowietrzalem juz 4 razy :P na wylaczonym silniku mozna go napompowac by byl twardy a po odpaleniu miekki :/ Edytowane przez lukas93lw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.