Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Po 4(!) latach użytkowania E39 w końcu wziąłem się za zamieszczenie zdjęć mojej bawarki (nigdy nie było czasu, chęci, sposobności albo możliwości zrobienia zdjęć) :D .

 

Rozkodowany VIN:

Dane pojazdu

Art. Wartość

Numer podwozia WBADD51090BP12719

Kod typu DD51

Typ 528I (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M52

Pojemność skokowa 2.80

Moc 142

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)

Tapicerka STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)

Data prod. 1996-10-31

 

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S283A LM RAEDER/BMW STYLING II Obr. BMW, st. le. BMW Styling II

S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego

S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzewanie fotela kierowcy/pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera

S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S464A SKISACK Worek na narty

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

 

Zmiany poczynione przez poprzedniego właściciela:

1) Lampy przednie poliftowe Hella

2) Lampy tylne Depo (a'la polift)

3) Felgi aluminiowe Styling 50 http://img853.imageshack.us/img853/5341/styling50.jpg

4) Nerki poliftowe

5) Listwa chrom tylnej klapy

6) Dywaniki gumowe na zimę (zamiast szarego weluru)

 

Zmiany poczynione przeze mnie

1) Rozpórka przedniej osi firmy Wiehers Sport

2) Dołożenie do fabrycznego Hi-Fi głośników basowych M-Audio w bagażniku

3) S469A KINDERSITZE IM FOND, INTEGRIERT - Wbudowane foteliki dla dzieci

4) Felgi na zimę RONAL 7Jx16 (widoczne na zdjęciach)

5) LED-marker barwa 6000K zamiast żarówek w ringach

6) Chromowane ringi na zegarach

7) Drobiazgi w postaci uzupełnienia zestawu narzędzi, latarki w schowku i parę innych :)

 

I w końcu po dość przydługim wstępie fotki :D :

 

http://img526.imageshack.us/img526/6775/img0007nh.jpg

 

http://img547.imageshack.us/img547/1971/sam0646.jpg

 

http://img715.imageshack.us/img715/5463/img0008xx.jpg

 

http://img59.imageshack.us/img59/6386/sam0648g.jpg

 

http://img341.imageshack.us/img341/1985/sam0649c.jpg

 

http://img713.imageshack.us/img713/4865/sam0650yr.jpg

 

http://img837.imageshack.us/img837/3500/sam0651f.jpg

 

http://img19.imageshack.us/img19/9495/sam0664t.jpg

 

http://img43.imageshack.us/img43/2072/sam0653v.jpg

 

http://img819.imageshack.us/img819/2719/sam0656f.jpg

 

http://img641.imageshack.us/img641/5825/sam0652fg.jpg

 

http://img402.imageshack.us/img402/9018/sam0654p.jpg

 

http://img542.imageshack.us/img542/7536/sam0655s.jpg

 

http://img846.imageshack.us/img846/5553/sam0659aq.jpg

 

http://img832.imageshack.us/img832/1481/sam0660x.jpg

 

http://img339.imageshack.us/img339/7894/sam0702n.jpg

 

http://img836.imageshack.us/img836/9279/sam0661h.jpg

 

http://img69.imageshack.us/img69/7061/img0004un.jpg

 

http://img571.imageshack.us/img571/4808/sam0681f.jpg

 

http://img823.imageshack.us/img823/610/sam0701v.jpg

 

P.S. Na tylnej szybie widnieją tablice z imieniami córek, jedna z nich (młodsza) się na zdjęciu załapała :D

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Świetny kolor i stan lakieru! Malowałeś samochód czy tak zacnie pielęgnujesz? :)

 

Zimówki masz bardzo podobne do Styling 50, nie wolałeś czegoś innego dla odróżnienia?

 

I powiedz jeszcze, jak Ci grają te głośniki w bagażniku? Widzę, że zamontowane w półce, ale skierowane w dół czy w górę? Masz do nich jakiś wzmacniacz?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Witam.

 

Odp.1: Lakier jest na bieżąco pielęgnowany (woski, pasty itp, głównie sonax extreme). Jak ją kupowałem to miała polakierowany przez poprzedniego właściciela przedni lewy i tylny prawy błotnik. Za mojej kadencji pomalowałem maskę i obudowy lusterek, ze względu na odpryski. Nic więcej robione nie było (przynajmniej z mojej wiedzy tak wynika) :D

 

Odp 2: Felgi zimowe miałem ładne oryginalne 15" ale niestety pewnej nocy z garażu zniknęły :evil: te kupiłem po 50zł za sztukę więc żal było nie wziąć :)

 

Odp 3: To jest najwyższy model oryginalnych głośników do DSP jakie wychodziły w E39. Trudno je zdobyć na rynku wtórnym. Mi się udało na Allegro. Grają bardzo dobrze, są dwucewkowe i mam do nich wzmacniacz Blaupunkt 4-kanałowy schowany we wnęce koła zapasowego.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Czegoś takiego bym właśnie potrzebował u siebie.. A sam montaż tych głośników odbywa się na zasadzie plug&play, czy trzeba np. wyposażyć się w półkę od auta z DSP?

Gdybyś miał jeszcze gdzieś zapisane jakieś linki, do materiałów na ten temat, byłbym wdzięczny!

 

pozdr!

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Akurat w E39 dołożenie czegokolwiek z audio nie jest niestety na zasadzie plug&play. Oglądałem twoją czarnulę w galerii i widzę że też masz system Hi-Fi. Jeśli chciałbyś dołożyć te głośniki i zrobić to jak fabryka to musisz mieć następujące graty: wzmacniacz do dsp, radio które obsłuży dsp (niekoniecznie musi to być navi, "zwykłe" professional też wychodziły z obsługą dsp), wiązkę kabli z samochodu które miało dsp fabrycznie i trochę cierpliwości żeby to wszystko polutować (ewentualnie zmienić całą instalację radiowo-głośnikową) :) Jeżeli chodzi o tylną półkę to nie trzeba nic zmieniać. Twoje auto jest po lifcie więc nawet otwory do tych głośników masz w półce (ja musiałem w swojej wiercić). Jedyne co trzeba zrobić to wyjąć takie 2 okrągłe metalowe zaślepki z półki.

 

Ja załatwiłem to trochę inaczej, mianowicie z poprzedniego auta został mi wzmacniacz Blaupunkta i przez prawie 3 lata jeździła w bagażniku skrzynka Infinity którą napędzał. Był podłączony do fabrycznej instalacji poprzez konwerter sygnału wysokiego na niski (fabryczne radio nie ma wyjścia na chinch), coś takiego jak tutaj:

http://allegro.pl/konwerter-sygnalu-rca-radia-fabryczne-lub-bez-rca-i2714336694.html

Jednak przy dwójce dzieci i ciągłym "zajęciu" bagażnika przez wózek, torby itp zaczęło mnie irytować ciągłe wyjmowanie tej skrzynki. Po kilku miesiącach obserwowania Allegro trafiłem na aukcję z tymi głośnikami (dokładnie jest to individual M-soundsystem) i udało mi się je zakupić. Skrzynię sprzedałem. Nadal jest ten sam wzmacniacz podłączony poprzez konwerter do kostki przy wzmacniaczu. Jednak przy skrzyni były wykorzystane 2 kanały, a tutaj ze względu na to że każdy głośnik jest 2-cewkowy potrzebowałem 4 kanały. Sprawę rozwiązał rozgałęźnik chinch:

http://allegro.pl/przewod-kabel-rozdzielacz-1rca-2rca-chinch-opole-i2769643302.html

Z dwóch wyjść z konwertera zrobiły się 4 i wszystko zaczęło do siebie pasować. Szukałem jeszcze miejsca dla wzmacniacza bo na początku był podwieszony do tylnej półki. Idealnie wpasował się obok koła zapasowego pod podłogą bagażnika.

 

I w końcu mam audio które gra naprawdę przyjemnie i nie zajmuje miejsca w bagażniku (kolega który ma u siebie "zwykłe" dsp w subwooferem podwieszanym pod półką i głośnikami 13cm był pod wrażeniem i stwierdził że nie ma porównania :)

 

Pozdrawiam.

 

P.S. W wolnej chwili zrobię zdjęcia bagażnika to zobaczysz jak to jest u mnie rozwiązane.

Opublikowano

Dzięki za opis!

Obejrzę jeszcze dokładnie swój bagażnik i będę się rozglądał za głośnikami. A wzmacniacz podepnę podobnie (o ile radio nie ma wyjścia na wzmacniacz, ale pewnie nie ma), nie chcę ryć pół auta pod instalację do DSP.

Wysoki poziom pociągnąłeś od głośników w tylnych drzwiach?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Sygnał do konwertera pociągnąłem bezpośrednio z kostki od wzmacniacza. Pisząc wysoki sygnał nie miałem na myśli głośników wysokotonowych lecz sygnał który w skrócie wygląda tak że wyjście głośnikowe ze wzmacniacza jest wysokoprądowe a chinche działają na prądzie niskim (nie wiem dokładnie czy chodzi o napięcie czy częstotliwość).

Tutaj masz schemat pinów w kostce (zdjęcie opisane jako E36 ale u nas jest tak samo):

http://img443.imageshack.us/img443/9122/e39stereo.gif

Konwerter podpinasz następująco:

Pin 5 - kanał prawy +

Pin 6 - kanał prawy -

Pin 11 - kanał lewy +

Pin 12 - kanał lewy -

Wszystkie piny z wyjściem subwooferowym są w kostce razem z zasilaniem +12V, masą i sterowaniem po stacyjce (szeroka kostka z grubymi pinami).

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jasne, wiem o co chodzi z sygnałem wysokim i niskim.

Racja, że najlepiej wziąć z kostki, skoro jest kanał dla subwoofera. Ale teraz z kolei zastanawiam się, czy nie pokusić się o wyciągnięcie sygnału na subwoofer sprzed końcówki mocy w radiu. Kabel i tak trzeba ciągnąć przez całe auto, a nie będzie trzeba stosować konwertera, na którym podejrzewam że jednak jakieś straty w jakości dźwięku są..

 

Wielkie dzięki za wklejenie schematu, ale obawiam się, że u mnie będzie inna kostka (po lifcie były 40-pinowe z płaskimi pinami). W każdym razie już mi sporo pomogłeś, bo mam jakąś sensowną koncepcję!

 

pozdrawiam

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Macieju, zdjęcia były robione na terenie (byłych) warsztatów Fugo :)

Jak tam mieliśmy praktyki to trochę inaczej to wyglądało, teraz stoi puste i niszczeje.

Jak będziecie mieli w planie zrobić zdjęcia to się zjedziemy w 3 i wrzucimy jedno wspólne.

Opublikowano
Tak też myślałem,że to tam.Aż łza się w oku kręci.A tak na marginesie to opanowałem błędy świateł u Przemka.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zimowo...

 

http://img707.imageshack.us/img707/3892/dsc00032er.jpg

 

http://img138.imageshack.us/img138/6775/dsc00026mqd.jpg

 

http://img820.imageshack.us/img820/8350/dsc00025sa.jpg

 

http://img259.imageshack.us/img259/1687/dsc00024fl.jpg

 

http://img502.imageshack.us/img502/264/dsc00027gi.jpg

 

http://img818.imageshack.us/img818/8554/dsc00028jr.jpg

 

http://img89.imageshack.us/img89/2788/dsc00030pkqz.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Kilka fotek po gruntownej kosmetyce autka na sezon ciepły :) - dobry szampon z woskiem, osuszanie, glinkowanie lakieru, politura i na koniec 2x wosk (w odstępie 12 godzin). Tak obecnie prezentuje się lakier na siedemnastoletniej "babci" :D

 

http://img18.imageshack.us/img18/8951/sam0981a.jpg

http://img829.imageshack.us/img829/5263/img0265xt.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/5478/img0271if.jpg

http://img12.imageshack.us/img12/744/img0277co.jpg

http://img839.imageshack.us/img839/3046/img0269ec.jpg

http://img827.imageshack.us/img827/9950/img0278tk.jpg

http://img836.imageshack.us/img836/643/img0272kg.jpg

http://img59.imageshack.us/img59/8040/img0266qj.jpg

http://img838.imageshack.us/img838/5295/img0275kb.jpg

http://img541.imageshack.us/img541/718/img0264zv.jpg

http://img585.imageshack.us/img585/6051/img0267yk.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/1042/img0273sd.jpg

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Koszty wyszły naprawdę bardzo niewielkie. "Na stanie" w garażu miałem następujące kosmetyki: szampon, apc, glinkę. Powłoka była nakładana testowo aby zobaczyć jaki jest efekt. Kolega, który prowadzi sprzedaż Megs'a w Koninie też tego nigdy nie nakładał, więc postanowiliśmy zrobić to wspólnie, na próbę. Powłoka kosztuje normalnie 299,90, ja dostałem ją za 200zł. Dodatkowo otrzymałem od niego poślizg do glinki - Last Touch oraz Body Solvent do zmycia auta.

Kolega korektę lakieru zrobił też za "drobne" czyli 100zł (praktycznie koszt zużytych past), bo także był ciekaw jak ta powłoka będzie wyglądać i przyłączył się do "eksperymentu" :)

Podsumowując - cały koszt operacji zamknął się w kwocie 300zł i półtora dnia roboty. Aż żal byłoby nie skorzystać :)

 

A tak jeszcze przy okazji - z powodu przeprowadzki poza granice miasta trzeba było też zmienić tablice na aucie. W związku z tym "babcia" dostała dzisiaj nowe rejestracje. Przeprowadzka była prawie pół roku temu, ale korzystając z uprzejmości Pań w Wydziale Komunikacji (obiecały odłożyć wybrany numer) poczekałem na odpowiednią tablicę. Oto ona :) :

http://img845.imageshack.us/img845/9530/si3m.jpg

 

Myślę, że użytkownicy forum bez żadnych problemów zrozumieją dlaczego jest taki numer a nie inny :D

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Niestety nie miałem wpływu na pierwsze litery bo to zależy od przynależności terytorialnej :) . PKE jest odległe o 150km ode mnie. Mimo to cieszę się z tych 5 cyfr które mogłem wybrać a to już duży bonus :)
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam.

 

Ostatnio dzięki pomocy specjalisty od dokładek (Maciej V8) babcia wzbogaciła się o dwie kolejne opcje wyposażenia. Mianowicie na pokładzie zagościła manetka od intensywnego spryskiwania:

http://img843.imageshack.us/img843/3183/3qhi.jpg

 

oraz przedni PDC zaimportowany z E38 (nie trzeba było zmieniać listwy pod klimatronikiem na poliftową, jest na oddzielnym przycisku). Montaż mechaniczny (wiązka oraz czujki w zderzaku) odbył się w zaprzyjaźnionym warsztacie, ogarnięcie elektryki to dzieło Maćka:

http://imageshack.us/a/img31/7502/frc.JPG

 

Przycisk S EDC na razie jest wypełniaczem wolnego miejsca. Ma podłączone podświetlenie, więc ładnie uzupełnia listwę wyposażenia. Kolejnym modem do którego kompletuję elementy będzie dołożenie multifunkcji oraz tempomatu.

 

Pozdrawiam.

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie do zaakceptowania są tu dwie rzeczy: lampy z tyłu i kiera. Ale koloru lakieru zazdroszczę ;)

 

Kierownica była tam od samego początku, Niemiec miał fantazję i wziął sobie sportlenkrad :D . Ale mam w planie zmianę kiery na multifunkcję - już niedługo.

 

Lampy - wiem że nie ori ale powiem tak: jeżdżę autem ponad 5 lat, nie mam z nimi problemów, świecą, nie parują i do tego zgrywa się przód i tył czyli wszystkie kierunki są białe. Jak dla mnie może być :)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

No i pierwsze dni Nowego roku zaowocowały awarią. Dzisiaj "babcia" zaniemogła. Wczoraj było wszystko super, dzisiaj wsiadłem i nie wyjechałem z garażu. Nawet rozrusznikiem nie zakręciła. Wyjąłem baterię i po 3 godzinach ładowania efekt był taki sam :(. Trzeba było się pożegnać z ori:

http://imageshack.com/a/img30/8193/a6w4.jpg

trzeba przyznać że długo pracował bo data na nim wybita to 10.2002.

W jego miejscu zagościł Varta Blue:

http://imageshack.com/a/img703/8919/dial.jpg

 

I sytuacja opanowana. Betka chodzi, właściciel lżejszy o kilka stówek... i tak taniej niż w serwisie :)

 

Pozdrawiam.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Trzeba przyznać, że te oryginalne akumulatory są bardzo dobre.U mnie też w piątce był bez zarzutu.

DSC_0676.jpg

Jestem ciekawy ile jeszcze wytrzyma.

Ile taka Varta teraz kosztuje? Ja w zeszłym roku kupowałem Boscha 74A to zapłaciłem 320zł.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Potwierdzam, że ORI były świetne, u mnie też rok temu wymieniałem fabryczny z 2002 roku. A że była promocja w ASO, to wziąłem również ORI, wyszło tylko troszeczkę drożej niż jakaś varta/bosh itp ze sklepu.
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.