Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Szokujące ... a ile nalatałeś od zakupu ? ja robię przebiegi roczne nieprzekraczające 10 000 km, praca dom, z domu do pracy 3 km drogą pozamiejską i 2 przez miasto ;] .

Wiem że zakup diesla nie jest dobrym pomysłem na takie przebiegi ale dostać benzynę po lifcie nie importowaną w 4 częściach z USA graniczy z cudem. Poza tym 3.0 i pali 15l (chyba że wstawka GAZU ) a 2.0i za mały silnik na 1800 kg z xdrivem.

Mam nagrany "chyba" dobry egzemplarz 170 000 przebiegu potwierdzony w ASO i wygląda też na taki na pewno wymieniana była sprężarka a co jeszcze to poczytam w ASO i książce.

 

Lekko się przestraszyłem jeśli mam w pierwszym roku dołożyć 10 000 zł na serwis auta i tak nie taniego prawie "60 000 zł" , tylko teraz kwestia czy to standard czy bolączki niektórych egzemplarzy ? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Szokujące ... a ile nalatałeś od zakupu ? ja robię przebiegi roczne nieprzekraczające 10 000 km, praca dom, z domu do pracy 3 km drogą pozamiejską i 2 przez miasto ;] .

 

Ja tez niewiele - przez 1,5 roku 20 000 km.

 

O większości bolączek wiedziałem przed zakupem - tak wiec spodziewałem się co mnie czeka (i miałem na to "spuszczone" z ceny zakupu). Przekonało mnie też pochodzenie (salon Polska, z jedną drobną naprawą blacharską).

 

Nie napalaj się , a na pewno znajdziesz warte zachodu x3

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No staram się nie napalać ... teraz się zastanawiam czy nie lepiej kupić 3.0 ... budżet 57000 ... szukam....trochę pogoda mi nie pomaga :]

 

polecam 3,0 .

Pali ze 2 litry na 100 km więcej, ale ta frajda z sześciu cylindrów...

 

Mimo wszystko kup nie drożej niż 50000, te 7000 zostaw sobie na dopieszczenie.

 

Sadzę, że nie spiesząc się powinieneś znaleźć coś z 2007, a nawet 2008.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, zaświeciła mi się w moim aucie "Święta Trójca", ktoś może podpowiedzieć, gdzie w Białymstoku lub okolicy można zabrać się za to magiczne urządzenie, zwane rozdzielaczem napędu xDrive?

Dzięki!

Pzdr

 

Warszawa zaprasza ;) Daleko nie masz, max 2h po trasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem nowy i zaczne od początku. A więc tak : słynne trzy kontrolki zaświeciły się ( 4x4 , abs i ręczny) pojechałem dziś do mechanika zdjeliśmy ten silniczek i naszym oczom ukazała się jedna cześć tzn jedna zębatka chyba z brązu taka jak w tym linku :

 

 

viewtopic.php?f=86&t=202016

 

 

 

Zębatka nie ma śladu przetarcia. Złożyliśmy i dalej kontrolki świecą. Co to może być jeszcze ??

 

acha i jeszcze jedno pytanie, czy po włożeniu tej zębatki na bolec i spasowanie jej z tym ślimakiem da rady nią kręcić ?? czy siedzi tak mocno że jej nie obróci ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najpierw szczytaj bledy, pozniwj cokolwiek rozbieraj. Taka droga. Te 3 kontrolki nie koniecznie dotycza zebatki. Po zlozeniu wszystkiego, nie mozna nia swobodnie obracac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy i zaczne od początku. A więc tak : słynne trzy kontrolki zaświeciły się ( 4x4 , abs i ręczny) pojechałem dziś do mechanika zdjeliśmy ten silniczek i naszym oczom ukazała się jedna cześć tzn jedna zębatka chyba z brązu taka jak w tym linku :

viewtopic.php?f=86&t=202016

Zębatka nie ma śladu przetarcia. Złożyliśmy i dalej kontrolki świecą. Co to może być jeszcze ??

acha i jeszcze jedno pytanie, czy po włożeniu tej zębatki na bolec i spasowanie jej z tym ślimakiem da rady nią kręcić ?? czy siedzi tak mocno że jej nie obróci ??

 

Co moze byc ? Wszystko :)

 

Polecam stosowanie zlotych zasad:

- po pierwsze odczyt bledow

- po drugie czytanie calych watkow a nie tylko wybiorczych odpowiedzi

- po trzecie, po wyjeciu silniczka/zebatki zrobic ADAPTACJE

- po czwartek odczyt, badz skasowanie bledow

 

A teraz odpowiedzi:

Zebatki w silniczku reka nie obrocisz, zebatke w skrzynce obrocisz tylko w pewnym stopniu wyraznie czujac opory. Skoro zebatka byla cala obstawiam 2 rzeczy: uszkodzony silniczek (szczotki/zimne luty etc.) albo uszkodzenia w skrzynce, ktore powoduja,ze silniczek wysyla do sterownika VTG pomiary poza zakresem.

 

Tyle w temacie bledow i diagnostyki.

 

Dorzuce jeszcze wrazenia z updatu softu VTG kolegi z forum w jego watku dot. 330xd: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=185853&start=90#p1797289 dla niedowiarkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sorry chlopie ale jestes zielony a zabierasz sie za rozkrecanie transfera...przeciez bmw to nie 126p :nienie: Czasami was nie rozumiem. Kolega juz doradzil, poczytaj temat i :search:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj po zapaleniu auta kontrolki nie pokazały się, ale w czasie przyspieszania np na 2 biegu czuc lekkie szarpnięcie i tak było może przez 5 km do czasu gdy nie zgasiłem znowu auta. no ale znowu po zapaleniu auta kontrolki znowu świecą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiedzcie mi dlaczego na serwisie wymienili mi 10 tysiecy temu olej w skrzynce rozdzielczej i kazali zglosic sie po zimie,zeby wymienic ponownie olej?

Po dajesz szczodre napiwki ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy"teoretycznie się nie wymienia"?Znaczy tylko uzupełnia się?Producent skrzyni tak twierdzi?To typowy test na idiotę.Nie chce mi się nawet rozpisywać.Pózno już.Zmień kolego olej.Ten Castrol daje radę.Zobqczysz różnicę.Jeśli w spuszczonym oleju będą opiłki to może być już za pózno.Wyjdzie po czasie.Na drugiej gałęzi drzewa dla idiotów siedzą Ci,którzy lansują tezę,że po 150tkm. powinno się remontować skrzynke rozdzielczą i to niezależnie czy szwankuje czy nie.A są tu tacy.Ciekawe skąd taki pogląd?
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy"teoretycznie się nie wymienia"?Znaczy tylko uzupełnia się?Producent skrzyni tak twierdzi?To typowy test na idiotę.Nie chce mi się nawet rozpisywać.Pózno już.Zmień kolego olej.Ten Castrol daje radę.Zobqczysz różnicę.Jeśli w spuszczonym oleju będą opiłki to może być już za pózno.Wyjdzie po czasie.Na drugiej gałęzi drzewa dla idiotów siedzą Ci,którzy lansują tezę,że po 150tkm. powinno się remontować skrzynke rozdzielczą i to niezależnie czy szwankuje czy nie.A są tu tacy.Ciekawe skąd taki pogląd?

 

Powtorze sie:

ATC400 to wielka pomylka producenta (magna powertrain) i wielka wtopa BMW (ze sie skusili ;P). Olej nalezy wymieniac w xDrive co 100kkm i basta. Jesli sie wykonuje te wymiany to i tak skrzynka w silnikach diesla 3l rozleci sie przy 160-200kkm a juz bedzie dawala o sobie znac w okolicach 140kkm (o ile po drodze nie padnie silniczek sterujacy - slynna zebatka). W silnikach 2l diesla ta granica ze wzgledu na duzo nizsza moc zaczyna dawac o sobie znac (szarpanie) w okolicy 180-200kkm a rozlatuje sie, w zaleznosci od farta (lozyska) w okolicach 250-320kkm (kilka aut z takim przebiegiem u mnie bylo, wiec z doswiadczenia) :) Duze znaczenie ma takze fakt, czy auto poruszalo sie po autostradach,czy w miescie. Jej zywotnosc drastycznie spada jesli uzytkowane jest w cyklu korkowo-miejskim (co akurat ma znaczenie).

Producent ZAWSZE przewiduje kiedy wymienic olej, w przypadku skrzyn automatycznych 6hp26 granica jest 160kkm, wtedy takze zalecaja remont skrzyni :) Podobnie jest ze skrzynkami ale niestety nie dokopalem sie do tajnych materialow producenta - moze dlatego,ze sa tajne :D

 

Z doswiadczenia naprawianych napedow (z pamieci):

ATC400 montowane w X3 2l/3l benzyna/diesel zrobilismy okolo 70 skrzynek

ATC350/ATC350L montuja w BMW 750Li (2 skrzynki), BMW 530d GT (1 skrzynka)

ATC300 BMW 330xd (2 skrzynki)

i nie pamietam numerka ATC w starym X5 byly 2 skrzynki (przebiegi mocno powyzej 250kkm.)

 

Tak wiec bedac posiadaczem X3 wymieniam olej swiadomie co 100kkm albo cale bebechy skrzynki testujac rozne firmy lozysk...

Na marginesie wlasnie wycialem DPFa i w polaczeniu z wiekszym turbo dlubie chipa.. Zobaczymy jak dlugo pociagna obie skrzynie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Uwazasz, ze specyfikacja c3 w lozyskach jest konieczna? Zakladalem ostatnio "zwykle" i lataja bez problemu. Faktycznie diesle mocniej zniszcza skrzynki, chyba moment obrotowy je "zabija"...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C3 oznacza luz w lozysku i sluza do urzadzen wysokoobrotowych a takimi sa skrzynki. FAGowskie lozyska niestety umarly w mojej po 4 m-cach (ale ja mam 580Nm). Teraz latam na SKLach 3 m-c i cisza :) Zobaczymy jak oryginalne.. Mozna jescze machnac luz C4 ale niestety beda prawdopodobnie zbyt glosne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.