Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Dal kolegi z X3 - Dorabiac z metalu, czy kupic taka z "Carbon Fiber Reinforced Nylon" - http://www.ebay.com/itm/New-for-BMW-X5-X3-Transfer-Case-Actuator-Motor-Gear-Replacement-093509010-/251233264139

 

Niestety obrocenie pomoglo mu tylko na miesiac ...

 

Delikatnie rzecz ujmujac: skrzynka do regeneracji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sluchajcie - a czy problem z szybkim uwaleniem zebatki nie lezy w braku adaptacji ??

 

http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=32751

 

Hi, new here,

 

Saw the thread on transfer case problems. The is a part free fix for the transfer case actuator that can be found on overseas forums. I have carried it out on my own '05 X3 with success. It involves removing the actuator, removing the 4 torx bolts from the motor unit, removing the motor and turning the plastic gear 180 degrees. Re-insert the motor, install the 4 bolts and re-install the actuator.

 

Before removing the motor from the actuator, make a mark on the white plastic gear and the actuator to mark its position. When you remove the motor, the gear will turn a bit. Turn 180 degrees from this position. When you re-intall the motor, the mark should be 180 deg. from the original position.

 

The white gear (with internal splines) you see from the outside is pressed into another plastic gear on the inside. The teeth on this gear get stripped when the actuator is not calibrated properly. Since only about 30-40 deg. of the gear actually works, when you turn it, you expose new teeth.

 

You should have BMW check the calibration/programming of the actuator if you are still having jerks or shunts when pulling off or stopping, because this means the computer is actuating the 4x4 incorrectly. Tell them you have rotated the actuator gear. They know all about this fix! They just cant do it because the National Credit Act requires a guarantee for any work done. Oh, even ZF used to do this.

 

nevmax

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że tą kalibracje wykonuje się komputerowo?

Chciałbym to wykonać ale w okolicy Sanoka najbliżej mam do ASO BMW w Rzeszowie...

 

Wiecie może ile za taką kalibrację ASO sobie życzy?

 

Bo chyba nie ma możliwości samodzielnej kalibracji?

 

:?

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem nowym uzytkownikiem i pisze w sprawie skrzynki rozdzielacza.

Mam X3 od dwóch lat i ostatnio dzieją sie dziwne rzeczy, lekkie szarpanie przy przyspieszaniu, ostre dohamowanie przy skręcie w prawo, drgania kierownicy.

Wymieniłem sporo rzeczy w zawieszeniu i w końcu znalazłem info o nieszczęsnej skrzynce.

Wg opisu to ten problem.

Nie zapalają sie żadne kontrolki tylko objawy wymienione wyżej.

Podpowiedzcie czy to ta zębatka?

Przebieg auta 116kkm

Kto i gdzie może się tym zająć w Warszawie?. Strasznie mnie to wkurza.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy przeczytać temat al po co :duh: :duh: :duh:

 

memberlist.php?mode=viewprofile&u=15020

 

Przeczytalem temat i wszystkie posty.

Nie widziałem nigdzie informacji o drżącej kierownicy. Może to nie zębatka?

A jeśli to zębatka to jedni piszą o samej zębatce, a inni o regeneracji.

Czy przy takim przebiegu ktoś podejrzewa konieczność regeneracji, czy wystarczy obrócić zebatkę?

 

Co do kontaktu w Wa-wie sorry nie poszukałem :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kontaktu w Wa-wie sorry nie poszukałem :oops:

 

Spoko, dolicze Ci do regeneracji 100zl i przekaze na rzecz forum ;P

 

Jesli chodzi o wymiane oleju ma ona sens do 100.000km, potem trzeba sie zastanowic nad regeneracja (najnizszy przebieg regenerowanej skrzynki - 740Li - 57.000km, X3 - 130.000km). O ile wczesniej zebatka sie nie wytrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwile obecna kalibracja skrzynki polega na podlaczeniu softu dedykowanego BMW (Bosch KTS tego nie ogarnia) np. ista-D, zrobieniu testu systemu, wejsciu w opcje VTG i wykonaniu adaptacji.

Przy tej opcji slychac prace nastawnika i jesli ze skrzynka i nastawnikiem (zebatka) wszystko jest OK, adaptacja konczy sie sukcesem. :)

 

Adaptacja polega na pomiarach pradu i kąta obrotu z nastawnika (czyli silniczka przy skrzynce - dlatego kazde wyjecie silniczka ma wplyw na jedna z tych skladowych) od wartosci 0 do X (w pewnej tolerancji). Dzieki temu sterownik VTG wie dokladnie jak sterowac nastawnikiem przy danej predkosci (kilka innych parametrow ma znaczenie podczas sterowania VTG).

Jezeli opory na skrzynce sa zbyt male - adaptacja zglasza blad, jezeli silniczek elektrycznie nie radzi sobie z oporami (jest uszkodzony ale zebatka jest ok) - adaptacja zglasza blad, jesli opory na silniczku sa zbyt duze (czyli prad jest poza tolerancja) - adaptacja zglasza blad. Przy okazji, jesli cos jest nie tak z oporami - zebatka sie szybciej wyrabia, co akurat jest logiczne, adaptacja zglasza blad.

I teraz ciekawostka: sa przypadki w ktorych kalibracja jest nieprawidlowa a kontrolki sie nie zapalaja - naped wtedy sie dziwnie zachowuje, drzenie kierownicy, jedno kolo jakby wolniej sie kreci przy zakretach i niskich predkosciach etc/itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie normalne, bo przestawienie zebatki o jeden zab nie spowoduje znaczaco wzrostu wartosci pomiarowych ale i tak, moim zdaniem, naped nie bedzie pracowal prawidlowo :) Oczywiscie bez bledow... Dane pomiarowe beda sie miescic w tolerancji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie normalne, bo przestawienie zebatki o jeden zab nie spowoduje znaczaco wzrostu wartosci pomiarowych ale i tak, moim zdaniem, naped nie bedzie pracowal prawidlowo :) Oczywiscie bez bledow... Dane pomiarowe beda sie miescic w tolerancji...

 

przeciez obrocenie zebatki o zabek nic nie da jak jest zwykle starta na ok 20 zabkach (2 cm) - kazdy obraca po 180stopni i ...powinno dzialac

przeciez nic innego sie nie zmienia w ukladzie motorek-przekladnia-skrzynia rozdzielcza ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A obracaja o 180st czy o 181 lub 179 ? Czy przy obracaniu wiadomo jakie zeby braly udzial ? Czy moze znakuje sie zebatke od wlozenia etc :) Roznica jest ale miesci sie w tolerancji, czy tego chcesz, czy nie :) Zwykle przy wkladaniu dodatkowo obraca sie silniczkiem aby zeby ze soba zatrybily - to tez jest zmiana o pewien kat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kalibrowac trzeba zawsze. Zakonczmy juz te dyskusje. Wypowiadaja sie tutaj niektorzy ludzie, ktorzy nie maja pojecia jak to dziala, nigdy tego nie rozbierali i mysla, ze jak okreca to bedzie tak samo jak bylo ustawione :mad2: . Kalibracja disem:tak, inpa:nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Bla bla bla...... proszę bardzo zębatka z polimeru za 80 zł http://allegro.pl/silownik-nastawnik-reduktora-zebatka-kolo-x3-x5-i3833200975.html

 

Aukcja nie moja oczywiście ale przemęczyłem cały wątek ponieważ planuje właśnie zakup e83 2007r. i sprawdzam co mnie czeka :)........ btw witam wszystkich ponownie ! Nie było mnie tu 3 lata po sprzedaży mojej e46

 

PS: wiem że to nie w tym temacie ale jak chcecie się odwdzięczyć za mój link to doradźcie mi proszę na co zwrócić uwagę przy oględzinach e83 2007r 2.0 130kw ? Czy serwis przed zakupowy w ASO BMW w przypadku e83 to dobry pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bla bla bla...... proszę bardzo zębatka z polimeru za 80 zł http://allegro.pl/silownik-nastawnik-reduktora-zebatka-kolo-x3-x5-i3833200975.html

 

Aukcja nie moja oczywiście ale przemęczyłem cały wątek ponieważ planuje właśnie zakup e83 2007r. i sprawdzam co mnie czeka :)........ btw witam wszystkich ponownie ! Nie było mnie tu 3 lata po sprzedaży mojej e46

 

PS: wiem że to nie w tym temacie ale jak chcecie się odwdzięczyć za mój link to doradźcie mi proszę na co zwrócić uwagę przy oględzinach e83 2007r 2.0 130kw ? Czy serwis przed zakupowy w ASO BMW w przypadku e83 to dobry pomysł ?

 

Bla bla bla kupujcie te zebatki po 100szt, zadna nie bedzie pasowac do silniczka z X3 :) Kupilem u nich na probe 3 sztuki i maja zbyt duzo trybow. Trzeba przerabiac. Powodzenia. W weekend mialem okazje poprawiac silniczek "po regeneracji" z taka zebatka. Byla przyklejona do oryginalnego nosnika + ktos przelozyl odwrotnie wtyczke :) Zabawy bylo co niemiara.

 

Wracajac do pytania: E83 z 2007 jak bedzie mialo przebieg w okolicy 200.000 - skrzynka do roboty, swiece zarowe, sterownik swiec, klapy kolektora ssacego, mata w drzwiach pasazerow.. i chyba tyle. Ostatnie 6 sztuk u mnie bylo wlasnie 2.0l i wiekszosc miala krecone przebiegi (auta 2003-2005r). Dla mnie osobiscie 2.0l to zbyt slaby silnik do masy pojazdu.. Dla emeryta lub kobiety - idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bla bla bla...... proszę bardzo zębatka z polimeru za 80 zł http://allegro.pl/silownik-nastawnik-reduktora-zebatka-kolo-x3-x5-i3833200975.html

 

Aukcja nie moja oczywiście ale przemęczyłem cały wątek ponieważ planuje właśnie zakup e83 2007r. i sprawdzam co mnie czeka :)........ btw witam wszystkich ponownie ! Nie było mnie tu 3 lata po sprzedaży mojej e46

 

PS: wiem że to nie w tym temacie ale jak chcecie się odwdzięczyć za mój link to doradźcie mi proszę na co zwrócić uwagę przy oględzinach e83 2007r 2.0 130kw ? Czy serwis przed zakupowy w ASO BMW w przypadku e83 to dobry pomysł ?

 

 

Taaa....

 

Serwis to się zacznie po zakupie...

 

W mojej - kupowanej od znajomego, dość zadbanej X3 3.0d (zakup przy autentycznym przebiegu ok. 167 000 km) musiałem przez pół roku zrobić:

 

- wymianę olejów (silnik, skrzynia, rozdzielacz, mosty)

- wymianę tarcz, klocków, szczęk

- wymianę wahaczy przednich górnych i przedniego prawego dolnego

- wymianę drążków i końcówek + geometria

- wymianę tłumika drgań i pasków

- wymianę kolektora dolotowego

- wymianę świec żarowych oraz naprawę sterownika

- wymianę termostatu + płynu chłodzącego

- wymianę czujników poziomowania xenonów

- wymianę poduszki skrzyni biegów

- wymianę maty grzewczej fotela kierowcy

- wymianę listwy bagażnika i podświetlenia tablicy rej

- wymianę pomki spryskiwacza reflektorów

 

Wiem że poprzedni właściciel robił dużą naprawę skrzyni automatycznej z reduktorem i konwerterem (przy 110000 km), naprawiał rozrusznik, wymieniał akumulator.

 

Ale dalej jestem zadowolony z zakupu. Akceptowalne spalanie 10-11 l; jak miałbym zmieniać to tylko na 286 KM E83 z sześciobiegowym automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.