Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po wymianie zębatki z ebay.de za 42 euro. Wszystko śmiga jak należy. Niestety to nie ja ją wymieniałem tylko mechanik , dlatego nie pomogę odnośnie wymiany.Stara zębatka wytarła się tylko na odcinku 2 cm. Myślałem że ona się wyciera na całym okręgu ?

Później wkleję zdjęcia uszkodzonej zębatki.

 

Tak właśnie jest :) Zasada działania skrzynki albo śledzenia forum. Można ją było obrócić i te 42ojro odłożyć na kolejne 100kkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem po wymianie zębatki z ebay.de za 42 euro. Wszystko śmiga jak należy. Niestety to nie ja ją wymieniałem tylko mechanik , dlatego nie pomogę odnośnie wymiany.Stara zębatka wytarła się tylko na odcinku 2 cm. Myślałem że ona się wyciera na całym okręgu ?

Później wkleję zdjęcia uszkodzonej zębatki.

 

Tak właśnie jest :) Zasada działania skrzynki albo śledzenia forum. Można ją było obrócić i te 42ojro odłożyć na kolejne 100kkm :)

 

Masz racje ale obawiałem się sytuacji że jak rozbiorą mi tą zębatkę i już ją ktoś kiedyś obrócił to miałbym uziemiony samochód na kilka dni . Dlatego wolałem się zabezpieczyć i kupić nową .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Tak właśnie jest :) Zasada działania skrzynki albo śledzenia forum. Można ją było obrócić i te 42ojro odłożyć na kolejne 100kkm :)

 

Masz racje ale obawiałem się sytuacji że jak rozbiorą mi tą zębatkę i już ją ktoś kiedyś obrócił to miałbym uziemiony samochód na kilka dni . Dlatego wolałem się zabezpieczyć i kupić nową .

 

Z informacji jakie otrzymałem od tych co skrzynki rozdzielcze naprawiają- za większość przypadków wytarcia zębatki silniczka nastawczego skrzynki rozdzielczej winne są uszkodzenia wewnątrz skrzynki a nie naturalne jej zużycie.

Dlatego kiedy zębatka zostaje uszkodzona -poza jej wymianą lub obróceniem o 180 st. należałoby się baczniej przyjrzeć samej skrzynce,bo może się okazać ,ze problem palących się kontrolek 4x4,abs,hamulec wróci szybko jak bumerang..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów z forum, zębatki które wykonałem sprzedają się, klienci pytają jednak głównie o samą zębatkę, nie są zainteresowani montażem. W związku z tym informuję że cena za zębatkę bez montażu wynosi 400 PLN netto + koszt przesyłki (27,42 PLN).

 

Zapraszam osoby zainteresowane do zakupu.

 

Pozdrawiam

Szymon Piekarczyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Simon51 widzę że już zeszłeś z ceny za zębatkę ale 400 stówki to wraz za dużo także prośba wystaw dobrą cenę to będą klijenci na zębatki ci mówię nie wyciągaj kasy z nieszczęśliwych którzy muszą wymieni tę częśc . A tak odemnie wystaw 200 stówki napewno będą wszyscy zadowoleni i ja też kupie choc mi nie potrzebna ale tak na zapas jakby co.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie lekko poszarpywało przy przyspieszaniu, więc postanowiłem naprawić przed zapaleniem się kontrolek. POMPA-iarze zrobili co trzeba, szybko i profesjonalnie.

Teraz jest wszystko OK. Dzięki Panowie P. i W.

 

Ps.

Zębatka była OK, ale reszta na wykończeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A u mnie lekko poszarpywało przy przyspieszaniu, więc postanowiłem naprawić przed zapaleniem się kontrolek. POMPA-iarze zrobili co trzeba, szybko i profesjonalnie.

Teraz jest wszystko OK. Dzięki Panowie P. i W.

 

Ps.

Zębatka była OK, ale reszta na wykończeniu.

 

Proszę bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako nowy uzytkownik BMW E83 postanowilem wziac temat zebatki w swoje ręce, stad gorąca prosba do forumowiczow. Jeżeli ktos posiada uszkodzone zebatki od roznych modeli, prosilbym o wyslanie ich na moj adres, celem tego jest stworzenie projektow i zrobienie takich samych z trwalszego materialu. Posiadam dostep do wszytkich potrzebnych technologi , po wstepnym oszacowaniu kosztow zebatka nie powinna kosztowac wiecej niz 250zl w zakupie.

 

dane adresowe:

Łukasz Noga

Zaczernie 847

36-062 Zaczernie

tel 600749424

 

Pozdrawiam wszytkich forumowiczow i dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako nowy uzytkownik BMW E83 postanowilem wziac temat zebatki w swoje ręce, stad gorąca prosba do forumowiczow. Jeżeli ktos posiada uszkodzone zebatki od roznych modeli, prosilbym o wyslanie ich na moj adres, celem tego jest stworzenie projektow i zrobienie takich samych z trwalszego materialu. Posiadam dostep do wszytkich potrzebnych technologi , po wstepnym oszacowaniu kosztow zebatka nie powinna kosztowac wiecej niz 250zl w zakupie.

 

dane adresowe:

Łukasz Noga

Zaczernie 847

36-062 Zaczernie

tel 600749424

 

Pozdrawiam wszytkich forumowiczow i dziekuje za pomoc.

 

250 zł to jest cena właściwa i rozsądna.

Jestem pewny ,że tu akurat na pewno znajdzie się wielu chętnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Panowie,

Mam taki problem ... Posypała mi się znana skrzynka rozdzielcza ... Rozebrałem ją wspólnie ze znajomym który pracuje w serwisie bmw. Jak wiaomo w serwisie cześci są niedostępne ... Potrzebuję parę elementów takich jak:

-łożysko igiełkowe

-tarczki

- potrzebna mi jest również ta górna łapa na której osadzony jest kosz bo wyrobiła się ta "bieżnia" łożyska...

- potrzebny mi też ten "talerz" co przychodzi pod tarczami bo też ma wyrobioną tą "bieżnie" łożyska ...

 

Czy ma ktoś jakiś pomysł gdzie mogę kupić te elementy? Generalnie łożysko widziałem, że da rade kupić ale potrzeba mi tych pozostałych elementów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku szukaj skrzynki na allegro. Te graty kosztują majątek i nie kupisz osobno.

Tarczek nie ma potrzeby wymieniać. No chyba, że mają grubość poniżej1.4mm (nowe mają 2.1mm)..

 

Zeby nie byc goloslownym:

http://en.razdatka.by/t/vehicle/bmw/x3-e83

 

Potrzebujesz to:

http://en.razdatka.by/products/atc-400-pressure-plate

200 $

to: http://en.razdatka.by/products/atc-400-clutch-grip

290 $

lub to: http://en.razdatka.by/products/drive-sprocket-kit-for-bmw-x3-atc-400-transfer-case

640 $

komplet tarczek: http://en.razdatka.by/products/frictions-set-bmw-x3-original

135 $

 

Reasumujac, w najlepszym razie na czesci potrzebujesz okolo 1000$ co przy obecnym kursie i kosztach cła i wysylki daje kwote ponad 3.000zl brutto. A za taka kwote kupisz na alledrogo skrzynke z ktorej smialo mozesz powyciagac brakujace elementu, rob zrobic jej pelna regeneracje (wymienic wszystkie lozyska + lancuch + olej).

Aha, lancuch mozesz kupic na alledrogo i to kolejne 900zl. - jesli mi powiesz,ze lancuch jest dobry, to kaze Ci sie popukac w glowe/czolo etc. Przy tak zniszczonych elementach lancuch masz wyciagniety co najmniej o 1cm :)

Slynne szarpanie skrzynki pochodzi wylacznie od lancucha, ktory po wyciagnieciu slizga sie/przeskakuje majac luzy na trybach.

 

Jesli teraz mi ktos powie,ze regeneracja skrzynki w takim stanie jest droga, to niech sam regeneruje wg powyzszego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Eee tam... A co te zniszczenia maja do lancucha? to jest wada konstrukcyjna, brak smarowania na jednym igielkowym (wiesz o czym pisze). Jesli nie ma sladow ocierania o obudowe, lancuch jest ok. Jeszcze nigdy w atc 400,500 nie zmienialem lancucha i nigdy nie szarpaly. Zakup z allegrosza?? naprawde? Jaka jest pewnosc, ze nie kupi w gorszym stanie? Kolego ja poradze ci tak: Regenerowac!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nigdy nie zmieniales lancucha to nie regenerowales poprawnie. Mierzyles kiedykolwiek te lancuchy badz tarczki ? Lancuchy sie wyciagaja i basta. Nie ma smarowania ? Wiesz o czym mowisz ? O zbyt malej ilosci oleju, bo tam akurat olej jest jak nie z pompy (ktora podaje olej na walek) to z samej skrzynki (lancuch smaruje rozbryzgowo), w ktorej te lozyska pracuja - a w tym miejscu dosyc duze sa sily, dzieki ktorym powstaja te uszkodzenia... Gdyby nie bylo smarowania, do uszkodzen doszloby z powodu temperatury a nie zuzycia powyzej 140.000km.

Tyle w temacie, wyjdzie po mojemu.

Edytowane przez papik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie bede sie spieral. Przeciez, wnioskujac po Twoich postach, wiesz o czym piszesz, troszke w tym siedzisz. Tak, wiem o czym ja pisze, nie chodzi mi o brak oleju czy zla prace pompy co jest konstrukcyjnie nie mozliwe. Prosze, przyjrzyj sie konstrukcji ramion i tego lozyska igielkowego co jest w srodku. jest calkowicie zakryte i olej tam ma bardzo ciezko dotrzec i powoduje przycieranie sie powierzchi. Nie ma to nic wspolnego z wyciaganiem sie lancucha. Bede nadal obstawal przy swoim; jesli nie ma sladow na obudowie: lancuch ok. do kolegi co pyta: wszystkie lozyska kupisz w sklepie. zuzyte, zniszczone bierznie mozna zregenerowac (zaleznie od glebokosci zniszczen). Odradzam kupno z portali. Jesli nie masz mozliwosci regeneracji, poszukaj od zaufanych osob na forum, ktorzy wykonuja regeneracje np. kolega Papik. Napewno wymieni ci, odplatnie oczywiscie, na taka ktora napewno jest ok. Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkx5 prosze nie pisz herezji o sladach na obudowie ! Lancuchy sie wyciagaja i jesli stukaja - to w slizgi. Nie ma innej opcji - no chyba,ze sie zerwie :) Moge Ci podeslac kilka lancuchow wyciagnietych, zobaczysz jakie sa pomiedzy wyciagnietymi roznice.. Podam Ci tez wymiar jaki ma nowy lancuch i roznice w dlugosci siegaja nawet 1,5cm !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kolego atebe, co regenerujecie w silownikach ? Zebatke ? Czy obracacie ja tylko ?

Mam kilka silownikow do naprawy i chetnie bym Wam podeslal.

Jeden nie ma mocy obracac, drugi ma spalona wtyczke, trzeci ma nieudolnie dorobiona zebatke - usuniecie usterki w tej cenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kolegi z X3 - Dorobic z metalu, czy kupic taka z "Carbon Fiber Reinforced Nylon" - http://www.ebay.com/itm/New-for-BMW-X5-X3-Transfer-Case-Actuator-Motor-Gear-Replacement-093509010-/251233264139

 

Niestety obrocenie pomoglo mu tylko na miesiac ...

Edytowane przez MaxLux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dal kolegi z X3 - Dorabiac z metalu, czy kupic taka z "Carbon Fiber Reinforced Nylon" - http://www.ebay.com/itm/New-for-BMW-X5-X3-Transfer-Case-Actuator-Motor-Gear-Replacement-093509010-/251233264139

 

Niestety obrócenie pomoglo mu tylko na miesiac ...

Uszkodzenie zębatki nie jest spowodowane tylko dlatego ,że ona jest z plastiku.

Jak po obróceniu miesiąc później jest to samo to szkoda kasy.Trzeba wziaśc się za regeneracje skrzynki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.