Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tu naprawdę nie ma żadnej "kosmicznej"technologii.

Ta zębatka jest bardzo prosta do wykonania dla osoby ,która trudni się tym na co dzień.

Koszt materiału np.fosforobrązu również nie są aż tak duże..

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tu naprawdę nie ma żadnej "kosmicznej"technologii.

Ta zębatka jest bardzo prosta do wykonania dla osoby ,która trudni się tym na co dzień.

Koszt materiału np.fosforobrązu również nie są aż tak duże..

 

Moge Ci pokazac co to znaczy "nie ma filozofii" :) Mam taka jedna zebatke dorobiona na sztuke z aluminium i przykrecona NIEOSIOWO do glownej zebatki ;)

Opublikowano

Wyjatek nie czyni reguły.

Mogę tylko powtorzyć ,ze dla fachowca ,który zawodowo się zajmuje frezowaniem,toczeniem -wykonanie takiej zębatki jest bajecznie proste.

Tak samo jak naprawa samek skrzynki rozdzielczej-jej budowa jest bardzo prosta i tak samo naprawa.

Ja miałem problem ze skrzynka ,chciałem ja regenerować w firmach ,które wszędzie się ogłaszają z tą naprawą.

Ale trafiłem na mechanika ,gdzie zrobil mi ta skrzynke i chodzi teraz wzorowo ,bez zadnych szarpnięć .

Za wyjecie ,naprawę i włożeniem z powrotem zapłaciłem 550 zł.

Wg mechanika uszkodzone zostało w środku łożysko warte----17 zł.Gdybym wysłał skrzynke do naprawy to zapłaciłbym ok.3 tys.zł +koszt jej wyjecia i włożenia.A w serwisie to tylko wymiana-koszt ok.8-9 tys.zł i jeszcze trzeba zostawić stara skrzynkę.

Opublikowano
Wyjatek nie czyni reguły.

Mogę tylko powtorzyć ,ze dla fachowca ,który zawodowo się zajmuje frezowaniem,toczeniem -wykonanie takiej zębatki jest bajecznie proste.

Tak samo jak naprawa samek skrzynki rozdzielczej-jej budowa jest bardzo prosta i tak samo naprawa.

Ja miałem problem ze skrzynka ,chciałem ja regenerować w firmach ,które wszędzie się ogłaszają z tą naprawą.

Ale trafiłem na mechanika ,gdzie zrobil mi ta skrzynke i chodzi teraz wzorowo ,bez zadnych szarpnięć .

Za wyjecie ,naprawę i włożeniem z powrotem zapłaciłem 550 zł.

Wg mechanika uszkodzone zostało w środku łożysko warte----17 zł.Gdybym wysłał skrzynke do naprawy to zapłaciłbym ok.3 tys.zł +koszt jej wyjecia i włożenia.A w serwisie to tylko wymiana-koszt ok.8-9 tys.zł i jeszcze trzeba zostawić stara skrzynkę.

 

No i miales farta, ja ostatnio zregenerowalem skrzynke klientowi za 1400zl (lancuch, olej + 2 lozyska, adaptacja). 3 tys. placisz w ciemno za skrzynke po pelnej regeneracji - bo zalezy Ci na czasie :)

Koszty czesci do skrzynki (wszystkie lozyska, olej, uszczelniacze, lancuch) to koszt okolo 1700zl brutto. Do tego dochodzi robocizna i zaczynaja sie ceny od 2500zl brutto.

Czekam na info kiedy Twoja skrzynka zacznie sie sypac bo mechanik nie wymienil innego lozyska, badz nie skontrolowal biezni ;) Potem juz ratunku nie bedzie dla Twojej skrzyneczki, bo lapy czy tarczki sa niedostepne (o pompie oleju nie wspomne) - w rozsadnych cenach. :D

 

Do niczego/nikogo nie pije, polska mentalnosc jest taka aby nic nie zaplacic a a by bylo wykonane z gwarancja 24m-ce i aby bylo lepsze jak z fabryki... O fachowcach z kazdej dziedziny nie wspomne :P

Opublikowano

Z informacji jakie mi się udało zebrać od osob zajmujących się naprawa skrzynek redukcyjnych -w większości kiedy padaja skrzynki to sa właśnie łożyska.Czasami łańcuch ulegnie wyciągnięciu.Ale jak się skrzynke wysyła poczta na drugi koniec Polski -to niemal zawsze koszt naprawy kręci się koło 3 tys.zł. :lol:

Mam nadzieje ze z moja będzie wszystko w porządku na dłużej.Widziałem dokładnie cała rozebraną i praktycznie poza rozwalonym łożyskiem od łapy i pokiereszowanej opiłkami chyba jednej tarczki ciernej -reszta elementów skrzynki wyglądała po umyciu jak nowa.

Uszkodzone skrzynki naprawiający skupują w ciemno średnio 300 zł.

Mają wiec na stanie wszystko ze środka jak również silniczki nastawcze i te nieszczęsne zębatki.

Można również kupić używaną ,kompletna skrzynke po regeneracji z gwarancją w cenach pomiędzy 1000-1400 zł.

Dlatego pewny jestem ponad wszelką wątpliwośc ,ze jak ktoś oczekuje 600 zł za samą zebatke z jej wymianą -to na pewno nie osiągnie sukcesu handlowego.

Opublikowano
Z informacji jakie mi się udało zebrać od osob zajmujących się naprawa skrzynek redukcyjnych -w większości kiedy padaja skrzynki to sa właśnie łożyska.Czasami łańcuch ulegnie wyciągnięciu.Ale jak się skrzynke wysyła poczta na drugi koniec Polski -to niemal zawsze koszt naprawy kręci się koło 3 tys.zł. :lol:

Mam nadzieje ze z moja będzie wszystko w porządku na dłużej.Widziałem dokładnie cała rozebraną i praktycznie poza rozwalonym łożyskiem od łapy i pokiereszowanej opiłkami chyba jednej tarczki ciernej -reszta elementów skrzynki wyglądała po umyciu jak nowa.

Uszkodzone skrzynki naprawiający skupują w ciemno średnio 300 zł.

Mają wiec na stanie wszystko ze środka jak również silniczki nastawcze i te nieszczęsne zębatki.

Można również kupić używaną ,kompletna skrzynke po regeneracji z gwarancją w cenach pomiędzy 1000-1400 zł.

Dlatego pewny jestem ponad wszelką wątpliwośc ,ze jak ktoś oczekuje 600 zł za samą zebatke z jej wymianą -to na pewno nie osiągnie sukcesu handlowego.

 

Zle informacje masz o "czasami" i "w większości" .. :> Ale zyj w nieswiadomosci...

Opublikowano

Dzięki Papik.

A co do pozostałych Panów mogę jedynie powiedzieć że cena za zębatkę jest efektem kalkulacji po wykonawczej i niższa być nie może (chyba że w hurcie). Co do zębatki z ebay to nie wygląda na produkt najwyższej jakości, a koszt jej wykonania na wtryskarce wynosi około 5 PLN (należy oczywiście doliczyć koszt wykonania formy, ale w tym przypadku to nie jest to zbyt skomplikowana sprawa) przyznacie że niemała przebitka. Kwestia zakupu oryginału za 500 PLN + montaż wcale nie wychodzi taniej, ale każdy ma prawo do własnego zdania. Fakt jest taki że chcę zaoferować produkt dobrej jakości za rozsądną cenę. Chętni już się znaleźli i jestem przekonany że po wymianie u mnie zębatki zapomną o tym problemie i to nie na 200000 km, ale na zawsze.

Opublikowano
Z informacji jakie mi się udało zebrać od osob zajmujących się naprawa skrzynek redukcyjnych -w większości kiedy padaja skrzynki to sa właśnie łożyska.Czasami łańcuch ulegnie wyciągnięciu.Ale jak się skrzynke wysyła poczta na drugi koniec Polski -to niemal zawsze koszt naprawy kręci się koło 3 tys.zł. :lol:

Mam nadzieje ze z moja będzie wszystko w porządku na dłużej.Widziałem dokładnie cała rozebraną i praktycznie poza rozwalonym łożyskiem od łapy i pokiereszowanej opiłkami chyba jednej tarczki ciernej -reszta elementów skrzynki wyglądała po umyciu jak nowa.

Uszkodzone skrzynki naprawiający skupują w ciemno średnio 300 zł.

Mają wiec na stanie wszystko ze środka jak również silniczki nastawcze i te nieszczęsne zębatki.

Można również kupić używaną ,kompletna skrzynke po regeneracji z gwarancją w cenach pomiędzy 1000-1400 zł.

Dlatego pewny jestem ponad wszelką wątpliwośc ,ze jak ktoś oczekuje 600 zł za samą zebatke z jej wymianą -to na pewno nie osiągnie sukcesu handlowego.

 

Zle informacje masz o "czasami" i "w większości" .. :> Ale zyj w nieswiadomosci...

Akurat Kolego mylisz się- w/w temacie podaje bardzo dokładnie sprawdzone informacje-nie chce tu robic reklamy ,ale jak ktoś jest zainteresowany np. naprawą skrzynki rozdzielczej nie za 3 tys.zł a za 1/3 tej sumy i z gwarancją-zapraszam na priv ,podam wszystkie namiary.

Opublikowano

 

Zle informacje masz o "czasami" i "w większości" .. :> Ale zyj w nieswiadomosci...

Akurat Kolego mylisz się- w/w temacie podaje bardzo dokładnie sprawdzone informacje-nie chce tu robic reklamy ,ale jak ktoś jest zainteresowany np. naprawą skrzynki rozdzielczej nie za 3 tys.zł a za 1/3 tej sumy i z gwarancją-zapraszam na priv ,podam wszystkie namiary.

 

Tylko potem nie placzcie,ze trzeba kupic nowa :>

Opublikowano

Już się biorą za łby... :D

Podobno forum miało być do wymiany doświadczeń.

Niech ktoś wrzuci rysunek techniczny tej zębatki wtedy każdy sobie sam zrobi.Zobaczy jaki to koszt.

Będzie wtedy po sprawie.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Wykonanie samej zębatki nie jest drogie ani trudne jeśli ma się odpowiedni sprzęt.W mojej okolicy nie brakuje takich zakładów.Drogi będzie jednak projekt(rysunek)nad którym ktoś musi się troszkę wysilić.Resztę wykona maszyna :) ps.Ja swoją kupiłem na ebay-u.Na tamtą chwilę wyszło taniej
Opublikowano

Obiecuje chlopaki, ze jak padnie mi moja zebatka to zrobie projekt i wrzuce go na forum za free i kazdy chetny bedzie mogl sobie go pobrac.

Na chwile obecna moja zebatka ma sie dobrze, wiec prosze mi nie zyczyc aby padla bo chcialibyscie rysunek :D

Co do rysunku to poswiece godzinke dla tak zacnego grona forumowego:)

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Mam problem , dzisiaj zapaliły mi sie kontrolki 4X4 ABS . Od razu pomyślałem o słynnej zębatce z dyfra .

Po 10 minutach kontrolki zniknęły ale jak gaszę auto słychać z okolic dyfra cykanie ( około 6-8 razy )

Czy to jest problem zębatki ,czy coś bardziej poważnego .

Znacie jakąś firmę w okolicach Bolesławca , Legnicy kto się tym zajmuje. Ewentualnie skąd wziąść samą zębatkę ?

Czy jak stuka z dyfra można się poruszać takim autem ?

Opublikowano
Mam problem , dzisiaj zapaliły mi sie kontrolki 4X4 ABS . Od razu pomyślałem o słynnej zębatce z dyfra .

Po 10 minutach kontrolki zniknęły ale jak gaszę auto słychać z okolic dyfra cykanie ( około 6-8 razy )

Czy to jest problem zębatki ,czy coś bardziej poważnego .

Znacie jakąś firmę w okolicach Bolesławca , Legnicy kto się tym zajmuje. Ewentualnie skąd wziąść samą zębatkę ?

Czy jak stuka z dyfra można się poruszać takim autem ?

 

Zebatke - przeszukaj posty, mozna na allegro za 700 a mozna z ejbeja za 40Eurasow + wysylka... Mozliwe,ze problem zebatki, jak cos stuka - soft probuje zlapac odpowiednie nastawy silniczkiem. Jak zebatka wykrecona to moze stukac :)

Zalezy jak stuka i czy od 80km/h w gore jest szarpanie. Generalnie stukanie moze byc tez przy zmianie biegow z 1->2 i z 2->1 ale tu wchodzi w gre sprzeglo hydrokinetyczne (konwerter). moze tez byc luzny lancuch w xdrive (nie dyfer) :)

 

Nie znam firmy z okolic Boleslawca ale wiem,ze Warszawa jest w okolicy Torunia tak samo jak Francja - dla chcacego nie ma pojecia "daleko" ;)

Opublikowano
Mam problem , dzisiaj zapaliły mi sie kontrolki 4X4 ABS . Od razu pomyślałem o słynnej zębatce z dyfra .

Po 10 minutach kontrolki zniknęły ale jak gaszę auto słychać z okolic dyfra cykanie ( około 6-8 razy )

Czy to jest problem zębatki ,czy coś bardziej poważnego .

Znacie jakąś firmę w okolicach Bolesławca , Legnicy kto się tym zajmuje. Ewentualnie skąd wziąść samą zębatkę ?

Czy jak stuka z dyfra można się poruszać takim autem ?

 

Zebatke - przeszukaj posty, mozna na allegro za 700 a mozna z ejbeja za 40Eurasow + wysylka... Mozliwe,ze problem zebatki, jak cos stuka - soft probuje zlapac odpowiednie nastawy silniczkiem. Jak zebatka wykrecona to moze stukac :)

Zalezy jak stuka i czy od 80km/h w gore jest szarpanie. Generalnie stukanie moze byc tez przy zmianie biegow z 1->2 i z 2->1 ale tu wchodzi w gre sprzeglo hydrokinetyczne (konwerter). moze tez byc luzny lancuch w xdrive (nie dyfer) :)

 

Nie znam firmy z okolic Boleslawca ale wiem,ze Warszawa jest w okolicy Torunia tak samo jak Francja - dla chcacego nie ma pojecia "daleko" ;)

 

Najchętiej zębatkę to kupiłbym na ebay.us , tamta wygląda na oryginał ale przeraża mnie zaplata za przedmiot w dolarach. Lepiej mi zapłacić w euro bo posiadam konto w euro. Tylko nie jestem pewien tej zębatki z niemieckiego ebay-a . Może ktoś z was kupił już taką ?

Chyba że jak zapłacę z polskiego konta to przewalutuje mi na dolary ?

Opublikowano

Najchętiej zębatkę to kupiłbym na ebay.us , tamta wygląda na oryginał ale przeraża mnie zaplata za przedmiot w dolarach. Lepiej mi zapłacić w euro bo posiadam konto w euro. Tylko nie jestem pewien tej zębatki z niemieckiego ebay-a . Może ktoś z was kupił już taką ?

Chyba że jak zapłacę z polskiego konta to przewalutuje mi na dolary ?

 

Uzyj mocy infolini banku ;) Albo podaj PIN do swojej karty to sprawdzimy :P

Opublikowano

 

Uzyj mocy infolini banku ;) Albo podaj PIN do swojej karty to sprawdzimy :P

 

Ja do spółki :handshake: :handshake: :handshake: :handshake: :handshake: :handshake:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Ja kupiłem tą zębatkę na niemieckim ebay.Wygląda jak by była robiona na wtryskarce,ale najważniejsze że pasuje.Kupiłem chyba w maju i nie mam z nią do tej pory żadnych problemów
Opublikowano
Właśnie przyszła mi zębatka z ebay-a , w przyszłym tygodniu zakładamy. Przy okazji wymienię olej w skrzynce x-drive , zdecydowałem wlać oryginał. Czy po odłączeniu wtyczki od silniczka trzeba kasować jakieś błędy ?
Opublikowano
Właśnie przyszła mi zębatka z ebay-a , w przyszłym tygodniu zakładamy. Przy okazji wymienię olej w skrzynce x-drive , zdecydowałem wlać oryginał. Czy po odłączeniu wtyczki od silniczka trzeba kasować jakieś błędy ?

 

Nie trzeba ale przydalaby sie adaptacja skrzynki po wymianie zebatki i oleju ;)

Opublikowano

Mógł byś papik wyjasnić po co potrzebujesz adaptacji skrzyni po wymianie zębatki?

Po wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów to tak bo tam rozchodzi sie o pamieć i coś to ma wspólnego z ciśnieniem oleju do konwertera

Opublikowano
Mógł byś papik wyjasnić po co potrzebujesz adaptacji skrzyni po wymianie zębatki?

Po wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów to tak bo tam rozchodzi sie o pamieć i coś to ma wspólnego z ciśnieniem oleju do konwertera

 

Po każdym demontażu silniczka ze skrzynki i ponownym włożeniu zawsze wyskakuje błąd na kompie dot. Kalibracji. Ale ja truskawki cukrem posypuje wiec się nie znam.

Opublikowano
Forum jest po to żeby wymieniać się doświadczeniami a nie po to żeby sie czuć zaraz urażonym.Ja nie miałem żadnych problemów po wymianie zębatki wiec dlatego zapytałem.Twojej wiedzy na ten temat tez nie podważyłem wiec nie rozumiem o co się tak bambuszycz.Może ten cukier w truskawkach tak na ciebie działa?
Opublikowano
Forum jest po to żeby wymieniać się doświadczeniami a nie po to żeby sie czuć zaraz urażonym.Ja nie miałem żadnych problemów po wymianie zębatki wiec dlatego zapytałem.Twojej wiedzy na ten temat tez nie podważyłem wiec nie rozumiem o co się tak bambuszycz.Może ten cukier w truskawkach tak na ciebie działa?

 

 

Przepraszam, możliwe, że za dużo cukru. :) Ostatnio mam zbyt wiele głupoty innych do ogarnięcia i mnie szlag trafia na "u mnie dziala".

Zasada jest prosta. Wyjęcie silniczka=kalibracja. Wymiana oleju=kalibracja, regeneracja skrzynki=kalibracja. Dlaczego? Bo konstrukcja skrzynki/silniczka nie daje możliwości poskladania tego do kupy co do zęba tak jak było. Zawszec coś się omsknie , przestawi. Będzie działać niby normalnie ale IMHO nie na 100% możliwości. Błędy kontrolek nie wyskocza ale będą w kompie.

Ostatnio był kolega na skrzynkę. Przy okazji poprawilismy zębatki, bo ktoś przekrecil ja w złą stronę. Ostatecznie silnik ookazał się uszkodzony elektrycznie (błąd kalibracji) ale WSZYSTKO działało niby normalnie... Raz na jakiś czas wywalalo kontrolki...

Opublikowano

Jestem po wymianie zębatki z ebay.de za 42 euro. Wszystko śmiga jak należy. Niestety to nie ja ją wymieniałem tylko mechanik , dlatego nie pomogę odnośnie wymiany.Stara zębatka wytarła się tylko na odcinku 2 cm. Myślałem że ona się wyciera na całym okręgu ?

Później wkleję zdjęcia uszkodzonej zębatki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.