Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, cztery takie same felgi. Opony równo zużyte (wyprzedzając pytania :-))

Mógłbym kiedyś zajrzeć do tego transferboxa ale jak już go rozkręcę to wolałbym mieć części zapasowe. Nie bardzo mam czas aby wyjąć skrzynkę i dopiero zamawiać części, z drugiej strony kupno wszystkiego co tam w środku siedzi, na wszelki wypadek, trochę nieekonomiczne jest.


18” były w e70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Witajcie :)

Problem jaki u mnie występuje - podczas powolnego zawracania, lub np. Skręcie z drogi z pierwszeństwem w jakąś boczną (mam na myśli zatrzymanie się praktycznie do 0, zakręt dajmy na to 90 stopni). Podczas takiego manewru czuć pod autem taki dziwny objaw - jakby auto wjeżdżało na jakąś tarkę/kocie łby itp.... Po odkrecaniu (prostowaniu kierownicy) objaw zanika. Nie towarzyszą temu jakikolwiek dziwne dźwięki. Tylko to uczucie przejazdu po jakiejś chropowatej powierzchni.

Przy wyższych prędkościach i pokonywaniu zakrętów objaw nie. występuje. Napęd według mnie też działa super - śnieg, deszcze itp.

Dodam do tego, że nie mam żadnych dziwnych komunikatów na desce, kontrolek ABS, 4x4, DSC itp.


Dodatkowo przy okazjichciałbym zmienić olej w skrzynce, bo pewnie nie był zmieniany.

Chciałbym po prostu o ile jest to możliwe - zadziałać nim się coś sypnie poważniejszego. Profilaktyka. Nigdy nie cisne na skreconych kołach.


Co myślicie? Zębatka/ślimak w nastawniku? Rozebrać go, czy jeździć i czekać aż coś się rozsypie do końca?


Moje auto: bmw e61 lci 530d xdrive 2009r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :)

Problem jaki u mnie występuje - podczas powolnego zawracania, lub np. Skręcie z drogi z pierwszeństwem w jakąś boczną (mam na myśli zatrzymanie się praktycznie do 0, zakręt dajmy na to 90 stopni). Podczas takiego manewru czuć pod autem taki dziwny objaw - jakby auto wjeżdżało na jakąś tarkę/kocie łby itp.... Po odkrecaniu (prostowaniu kierownicy) objaw zanika. Nie towarzyszą temu jakikolwiek dziwne dźwięki. Tylko to uczucie przejazdu po jakiejś chropowatej powierzchni.

Przy wyższych prędkościach i pokonywaniu zakrętów objaw nie. występuje. Napęd według mnie też działa super - śnieg, deszcze itp.

Dodam do tego, że nie mam żadnych dziwnych komunikatów na desce, kontrolek ABS, 4x4, DSC itp.


Dodatkowo przy okazjichciałbym zmienić olej w skrzynce, bo pewnie nie był zmieniany.

Chciałbym po prostu o ile jest to możliwe - zadziałać nim się coś sypnie poważniejszego. Profilaktyka. Nigdy nie cisne na skreconych kołach.


Co myślicie? Zębatka/ślimak w nastawniku? Rozebrać go, czy jeździć i czekać aż coś się rozsypie do końca?


Moje auto: bmw e61 lci 530d xdrive 2009r.

 

U mnie takie objawy pojawiły się w bmw x3 e83, dodatkowo wyświetliły się kontrolki 4x4, abs, poduszka i ręczny, pomogła wymiana czujnika skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam,

X3 użytkuje od prawie roku, po zakupie w styczniu zostało wymienione sprzęgło, dwumas i olej w reduktorze. W kwietniu klika razy zapaliły się kontrolki 4x4, dsc i hamulec ręczny. Kupiłem zębatkę sterownika reduktora ale zanim się zabrałem za wymianę błąd przestał sie wyświetlać, całe lato było ok, żądnych błędów. Dopiero teraz w listopadzie gdy zrobiło się zimno problem powrócił. Wymieniłem zębatkę sterownika jednak nic to nie dało, stara była trochę zjechana jednak tragedii patrząc po innych zdjęciach chyba jeszcze nie było.

Jest tak, że kontrolki zapalają się kilkanaście metro po ruszeniu. Gdy przejadę kilka kilometrów, zgaszę auto i ponownie uruchomię kontrolki się nie zapalają. Dodam, że nie ma problemu z szarpaniem auta, stukotaniem z podwozia lub trajkotaniem po zgaszeniu auta.


Gdzie szukać problemu?


Mam INPĘ jednak pokazuje mi tylko błędy silnika, gdy chce sprawdzić moduł układu jezdnego wyskakuje mi błąd.

 

Problem jest dalej, byłem u elektronika, podłączył komputer i pokazało błąd sterownika reduktora, nie mógł zdalnie wymusić jego działania. Przez ostatnie pare dni gdy temp, była około 10 stopni kontrolki się nie zapalały, teraz temp spadła i znowu się zapalają. Zapalają się zaraz po przejechaniu kilkunastu metrów, następnie gaszę auto na chwilę, odpalam, ruszam dalej i już wszystko jest okej.

Co to za czary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie bledy zalogowane w vtg oraz dsc?

 

Po opisie wnioskuje,ze sie rozpadlo lozysko igielkowe :) Kosz trzyma swoje parametry do kalibracji podczas odpalenia ale podczas jazdy i skretu juz niestety nie - dlatego ma tarke podczas skretu, bo napedu nie wysprzegla :) Tarczki beda zapewne popalone, olej siwy - najsybsza diagnoza - zlac olej.

Dziekuje, dobranoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Szarpnie mi czasem x5 xdrive i traci napęd podczas przyspieszania, częściej pod górę. Trzy razy nawet pojawił się błąd napędu na komputerze. Przebieg 85k km. Podejrzewam skrzynkę vtg. Mozecie polecić jakoś dobry warsztat w Krakowie który by się tym zajął uczciwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest F15. Byłem dziś w ASO, żeby zdiagnozować. Przejechaliśmy się i akurat udało mi się to wywołać dziś, tylko ze tym razem zrobiła się choinka - pełno błędów na kokpicie. Po wyłączeniu silnika i włączeniu, wszystko Ok. Mam wydruk z komputera:


57-F15-A35-9-CD5-4972-894-B-89110-D1-A6693.jpg


W ASO mówią ze skrzynia do wymiany, ale mam nadzieje ze się mylą... Czy komuś to coś mówi? Myśle żeby:


- wymienić olej w skrzynce rozdzielczej

- czy wymieniać olej w skrzyni?

- odpiąć napęd na przód i zobaczyć jak będzie

- wymienić słynna zębatkę (jak jest w tym modelu)

- poczekać do wymiany kół na letnie, bo zaczęło się to pare tyg po wymianie na zimowe. Aczkolwiek opony są z jednego kompletu.


Chętnie skorzystam z pomocy w Krakowie lub okolicach. Najlepiej południowe regiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest F15.

57-F15-A35-9-CD5-4972-894-B-89110-D1-A6693.jpg

W ASO mówią ze skrzynia do wymiany, ale mam nadzieje ze się mylą... Czy komuś to coś mówi? Myśle żeby:


- wymienić olej w skrzynce rozdzielczej

- czy wymieniać olej w skrzyni?

- odpiąć napęd na przód i zobaczyć jak będzie

- wymienić słynna zębatkę (jak jest w tym modelu)

- poczekać do wymiany kół na letnie, bo zaczęło się to pare tyg po wymianie na zimowe. Aczkolwiek opony są z jednego kompletu.

Chętnie skorzystam z pomocy w Krakowie lub okolicach. Najlepiej południowe regiony.

 

Podaj mi na priv pelny VIN. Wg mnie, to masz uszkodzone wiazki. Zbyt wiele bledow ze zbyt wielu modulow.

Jezeli znika komunikacja z DSC i ster. silnika to skrzynia ZAWSZE ale to zawsze wejdzie w awarie.. Podobnie z innymi modulami, ktore sa zalezne od ABS (takze z VTG).


Juz nie jedna nowa Fke ogarnelismy po ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. nic to nie zmieni

2. nic to nie da

3. jak chcesz to zrobic?

4. oczywiscie ze juz nie ma, to 3ciej generacji xdrive

5. bez znaczenia, opony nie generuja bledow w f15

6. to akurat najlepsze rozwiazanie, nic nie jest takie proste w f15, wszystkie systemy sa polaczone i trzeba w tym siedziec aby cokolwiek rozumiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nic to nie zmieni


6. to akurat najlepsze rozwiazanie, nic nie jest takie proste w f15, wszystkie systemy sa polaczone i trzeba w tym siedziec aby cokolwiek rozumiec.

 

F16 bylo u nas kilka razy, jeden kpl Mpakiet i 3cm roznicy. Klient sie upieral,ze ASO twierdzilo,ze opony ok.. Wiec kazalem mu liczyc liczbe obrotow przy takiej roznicy obwodow.. Zrozumial dopiero jak sie z kompem przejechalismy i roznica na czujnikach byla zauwazalna :) Pojechal do ASO z awantura i dali mu rabat 15% na.. nowy xDrive :D bueheh.. Wrocil na nowych oponach z flaszka - wymiana pomogla, blokada przy skretach zniknela...


Te nowe Fki, niezaleznie od rocznika to masakryczna padaka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cos ty, dla nas idealne, robota na przynajmniej 10 lat jeszcze. :D Bynajmniej skonczylo sie krecenie zebatek przez garazowych specow :)

 

Nie, no z tej strony to ja nie narzekam ;) hehehe Jest teraz tyle rzeczy, ktore mozna zepsuc samym kompem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za słowa otuchy ;)


Odnośnie wyłączenia tego napędu, chodziło mi o wyłączenie jakiegoś bezpiecznika - coś takiego widziałem tutaj na forum.

 

Ale po co chcesz wylaczac naped, skoro to nie on jest problemem :) Aczkolwiek 89kkm to juz jest duzo na ta skrzynke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Daj luz. Skontaktuj sie z papikiem, masz najblizej, bezpieczniki to w e83 z 2004 roku mozna bylo wypinac. Zmien myslenie, to auto za ponad 100tys zlotych, nie powinienes tutaj nawet wskakiwac z takimi pytaniami o jakas zebatke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tyle znalazłem w sieci to napisałem :) Nie znam się oczywiscie, ale szukałem jakichś informacji o podobnej usterce i tyle znalazlem - zębatka, olej, opony głównie. Oczywiscie nie chce majstrować przy tym sam i szukam fachowej pomocy, nie w ASO.


Czy to może być wiązka skoro się to dzieje tylko przy wyprzedzaniu i do tego mam wrażenie ze łatwiej to wywołać przy jeździe pod obciążeniem pod górkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko to okreslic, za duzo bledow komunikacji z poszczegolnymi modulami. Trzeba to dobrze zdiagnozowac zanim sie cos wymieni.

 

Przyszlo mi do glowy jeszcze,ze moze byc nietypowo walniety sterownik VTG.. Sieje bledami, jest na linii DSC/DDE. Walniety xdrive i szarpie podczas przyspieszania...

No ale drgi modul nawet na podmianke to 5k pln w gore :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Koledzy jestem właśnie po regeneracji skrzynki rozdzielczej. Auto miało 188tys.F11 535d żeby ją sprawdzić należy odłączyć od niej wtyczkę i się przejechać.Jezeli auto nie szarpie przy przyspieszaniu to znaczy że padła skrzynka. U mnie totalnie się posypało prawie wszystko Lamele wytarte i łożyska w kawałkach za regenerację w warsztacie północne Niemcy zapłaciłem 1000 Jurków prz okazji okazało się że półosie napędowe też już swoje przejechały i poszły do kosza. Potem dziwne wibracje podczas skręcania po adaptacji wszystko wróciło do normy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.