Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Bledy z calego samochodu? Nie z vtg. Uczepiles sie tego reduktora strasznie. Vtg bedzie walil bledami zawsze gdy cos w systemie abs/dsc jest nie tak. Mi pasuje to na czujnik kata skretu. Napisze jeszcze raz, reduktor chodzi na zasadzie 0-1, albo dziala albo nie. Albo sa kontrolki caly czas albo nie. To jest bardzo prosty system do diagnozy.

 

Jedyny blad jaki jeszcze sie pojawil DCS to 5F3A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Papik sie na tym zna wiec dziwi mnie jego odpowiedz. Widzial video? Moze pomylil luz walu na wieloklinie, normalne, z tym co wyslales na video. Absolutnie nie moze byc zadnego luzu. Zrobilem ich ponad 100.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Wysłałem to wideo.


Ale, wyciągnąłem bezpiecznik nr40 i dalej to samo. Nie wiem jak inaczej jeszcze sprawdzić gdzie i co jest popsute.

Nawet już opony mam 4 takie same nowe.


Skrzynia żadnych błędów. Skrzynka też.


A przy przyspieszaniu dziwne buczenie i drgania. Bardziej od około 90km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem sie Papika i napisał że tak ma być. To ja.juz nie wiem.

 

W kazdej skrzynce z wieloklinem jest luz. Mniejszy, badz wiekszy ale jest.

Gdyby go "absolutnie nie bylo" to sorry ale te elementy by sie zatarly i staneloby to na debowo.

Ten walek siedzi w 2 łozyskach z luzem C3 (nr 41 i 43 na diagramie), juz samo to powoduje,ze jest luz na walku.


schema-atc450.jpg?v=1490024932


Tyle ode mnie ale ja sie nie znam i truskawki cukrem ;)


Ps. Mozesz miec bardziej wyrobione lozyska niz fabryczne i ten luz moze byc nieco wiekszy niz w skrzynkach bez oleju zaraz po zlozeniu. Jednak jak to pojdzie na nowych lozyskach w prace to za chwile znow bedzie tam luz.

Wazniejsze od tych luzow sa luzy w koszu sprzeglowym i wyciagniety lancuch...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Wysłałem to wideo.


Ale, wyciągnąłem bezpiecznik nr40 i dalej to samo. Nie wiem jak inaczej jeszcze sprawdzić gdzie i co jest popsute.

Nawet już opony mam 4 takie same nowe.


Skrzynia żadnych błędów. Skrzynka też.


A przy przyspieszaniu dziwne buczenie i drgania. Bardziej od około 90km/h

 

Odepnij wtyczke, bezpieczniki to taki strzal z zamkniegtymi oczami - trafisz lub nie. Mozesz miec uszkodzony przegub wewnetrzny, mozesz miec wywalone jakies lozycsko w xdrive, niekoniecznie to na przedni wał. Dodatkowo mozesz miec uszkodzone krzyzaki na wałach napedowych i w zasadzie to juz sie koncza mozliwosci uszkodzen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytałem sie Papika i napisał że tak ma być. To ja.juz nie wiem.

 

W kazdej skrzynce z wieloklinem jest luz. Mniejszy, badz wiekszy ale jest.

Gdyby go "absolutnie nie bylo" to sorry ale te elementy by sie zatarly i staneloby to na debowo.

Ten walek siedzi w 2 łozyskach z luzem C3 (nr 41 i 43 na diagramie), juz samo to powoduje,ze jest luz na walku.


schema-atc450.jpg?v=1490024932


Tyle ode mnie ale ja sie nie znam i truskawki cukrem ;)


Ps. Mozesz miec bardziej wyrobione lozyska niz fabryczne i ten luz moze byc nieco wiekszy niz w skrzynkach bez oleju zaraz po zlozeniu. Jednak jak to pojdzie na nowych lozyskach w prace to za chwile znow bedzie tam luz.

Wazniejsze od tych luzow sa luzy w koszu sprzeglowym i wyciagniety lancuch...

Chyba nie ogladales video jednak. W atc450 nie ma zadnego luzu osiowego. To co jest z racji c3 to nie wyczuwalne. U chlopaka lata wszystko z jakies 10mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ogladales video jednak. W atc450 nie ma zadnego luzu osiowego. To co jest z racji c3 to nie wyczuwalne. U chlopaka lata wszystko z jakies 10mm.

 

Powiedzialbym,ze lata mu max 3-5mm, 10mm=1cm i nie ma tam tyle miejsca aby tak bylo.

Jutro poszukam, moze mam taka skrzyneczke zrobiona, bez oleju i nagram ten luz - jest mniejszy, z tego co pamietam ale jest.


Co nie zmienia faktu,ze taki luz osiowy nie ma wplywu na wibracje - niweluje go wieloklin na wale. Co innego luz poprzeczny - wtedy sie zgodze - ale tego na filmie nie widac. Nie wiemy tez jak wyglada klin na przednim wale i czy w srodku nie jest wyrobiony.


Pytanie jeszcze brzmi - jak wyglada olej. Gdby te lozyska byly az tak wytarte/wyrobione, to olej mialby srebrna barwe i konstystencje gestego kisielu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak na marginesie dodam,ze skrzynka bez jednego lozyska na tym walku dziala bez zarzutow do momentu az walek przetrze obudowe i olej wyleci :)

Mielismy taka skrzynke "po kims" i brak oleju oraz halas z lozysk zaniepokoil wlasciciela, ktory do nas trafil z polecenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.wczoraj zapaliły mi się trzy kontrolki 4x4 poduszki i hamulec po czym zatrzymało mi samochód po dodaniu gazu jechal ale opornie po zgaszeniu i odczekaniu zapaliłem go ponownie kontrolki się świeciły ale samochód jechał normalnie.dojechalem do domu i zgasilem go.Po odpaleniu za ok godzinę kontrolki zgasly.Dzisiaj przejechałem ok 20 km i samochód jezdzi idealnie.Myslicie że muszę się szykować do regeneracji skrzynki i kogo polecacie z Lublina i okolic do sprawdzenia i jeżeli będzie taka potrzeba do naprawy.Chodzi mi o demontaż naprawa i montaż z adaptacją
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób kalibracje, przechodzi, skrzynka raczej ok, nie przechodzi, do naprawy. Przede wszystkim, zczytaj auto.

 

No wlasnie "raczej" ok ;) Mialem tak, ze wymienilem silniczek, kalibracje przeszlo a 4 kontrolki "bum".. Pekniety byl walem na koszu i glupialo... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

Pytanie, mechanik zalał mi olej do reduktora ACT400 cały 1L choć mówiłem mu że ma być 0,69L, ale zrobił po swojemu bo twierdził że zalewa się pod korek. Moje pytanie spuścić czy może zostać 1L ?

 

samo wyleci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

Pytanie, mechanik zalał mi olej do reduktora ACT400 cały 1L choć mówiłem mu że ma być 0,69L, ale zrobił po swojemu bo twierdził że zalewa się pod korek. Moje pytanie spuścić czy może zostać 1L ?

 

samo wyleci :D

 

A tak poważnie, może się coś uszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.