Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Panowie

Mam jeszcze jeden problem który nie daje mi spokoju a więc chodzi o to iż po zmianie z 1 na 2 bieg i rozpędzaniu jednostajnym auta w okolicach 2000 obrotów jest takie charakterystyczne przejście jakby za sprzęg-lenie , szarpnięcie do przodu i to się dzieje praktycznie zawsze , opony mam mieszane na przodzie i tyle ale zgodne z tabliczką tylko nie posiadają gwiazdki , gdy zwalniam i redukuję to efekt jest odwrotny jak by od sprzęg-lenie , na desce żadnych kontrolek a na kompie żadnych błędów ,czy może miał ktoś podobnie albo wie co to może być, czy opony bez gwiazdki mogłyby powodować takie coś?

Dodam że reduktor był robiony przez Gearmar w Częstochowie jakiś rok temu przez poprzedniego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mniej więcej tak to wygląda. Do czasu sprawdzenia opon, najlepiej zdjąć jedna z przodu i tylu i porównać wysokości, jezdzij z wyjetym bezpoecznikiem.

Wyjąłem bezpiecznik i nie to auto , nic się nie dzieje jeździ super tylko świecą się trzy kontrolki ABS, 4x4 i hamulec ręczny, tak że trafna diagnoza-dzięki.

Zastanawiam się czy te opony mogły już poczynić jakieś szkody w reduktorze ja nim zrobiłem jakieś 1500 km od kupna a jak go kupiłem nie było tych szarpnięć pojawiły się od jakiś 500 km , ja jeżdżę raczej bardzo spokojnie nie wiem jak poprzedni właściciel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moje 530xi przestalo ciagnac na 4 kola przy 230km/h wyskoczyla choinka na desce i nie dziala przod naped. Chce zdemontowac skrzynie rozdzielcza i naprawic gdzie najtaniej dostane wszystkie graty potrzebne do tego. Od czego zaczac by ustalic jakijest powod .... jak ustalic czy to przypadkiem nie sam nastawnik- silnik elektryczny .. krotko przed tym incydentem auo lapalo check engine, wymienilem swiece zaplonowe chodzi rowno i moze to bylo przyczyna check engine...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Reduktor powinien być ok. Był regenerowany więc nie sądzę aby sie tam coś stało. Trzeba zwalić koła i je porównać na płaskim terenie.

Chciałbym zakończyć temat

Opony zrzucone ,okazało się że tylne są niższe więc kupione felgi wszystkie jednakowe i opony również jednakowe Pirelli całoroczne ,trochę mnie to kosztowało ale warto było , auto nie to samo brak jakich kolwiek szarpnięć xdrive jak na razie pracuje bardzo płynnie czyli tzw radość z jazdy.

Dzięki za trafne diagnozy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też tak mówię. Wiem po swoich samochodach i ich bezproblemowe eksploatacji dzięki właściwym oponom :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć,



Panowie zwracam się z mega prośbą wiem że temat reduktora xDrive i 3 kontrolek jest wałkowany cały czas ale nie potrafię znaleźć przyczyny mojego problemu. Miałem problem z 3 kontrolkami oczywiście wymieniłem zębatke dodatkowo łańcuch gdyż przy 2 tyś obrotach było słychać dziwny stukot w okolicach reduktora, łożyska tak profilaktycznie. Od momentu wymiany kontroli zapalają się od czasu do czasu. Raz jest wszystko ok auto jedzie bez kontrolek, zgaszę, odpalę i nagle albo wszystkie 3 kontrolki na raz. Sprawdzałem instalację nie widziałem żadnych połamanych bądz zepsutych kabli gdyż myślałem że tam może coś nie stykać. Proszę o pomoc gdyż dobija mnie już ten napęd. Dodam iż z tego co wiem mechanik nie wykonał adaptacji... :mad2: :mad2: czy to może być przyczyną tego ze wyskakują od czasuu do czasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bledy? Bledy? Bledy? W bmw nie ma kontrolek bez bledow. Takie zachowanie auta moga generowac co najmniej 4ry moduly. System jest prosty, nie ma w nim zadnej magii. Kalibracja jest wskazana ale nie konieczna i jej brak przeprowadzenia nie bedzie generowalo kontrolek na liczniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silniczek podmieniony, przechodzi adaptacje ale nadal wywala te bledy 55c4 55c8 i 55c9.

Szukaj problemu gdzie indziej, to nie jest reduktor. Czujnik kata skretu badz czujniki abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kkx5 - dzis podepne pod kompa i sprawdzę jakie błędy wywala. Jakim sprzetem nalezy wykonac adaptacje? Czy zwykły komputer to ogarnia czy trzeba szukać jakiegos speca od bmw?

Sprzetem, ktory ma mozliwosc kalibracji badz wymiany oleju w vtg. Jest tego wiele, ja uzywam ista/d badz snap on/sun. Delphi daje rade, foxwell etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkx5 - dzis podepne pod kompa i sprawdzę jakie błędy wywala. Jakim sprzetem nalezy wykonac adaptacje? Czy zwykły komputer to ogarnia czy trzeba szukać jakiegos speca od bmw?

Sprzetem, ktory ma mozliwosc kalibracji badz wymiany oleju w vtg. Jest tego wiele, ja uzywam ista/d badz snap on/sun. Delphi daje rade, foxwell etc

 

Mam nadzieję ze znajomy ma ktorys z w/w komputerow. Obdzwonilem 2 mechanikow w mojej okolicy i w odpowiedzi dostalem ze nie wiedza czy ich sprzęt to ogarnie... ;/ Mam nadzieje ze po adaptacji problem zniknie gdyz przed wymianą zebatki i łańcucha takiego problemu nie bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkx5 - dzis podepne pod kompa i sprawdzę jakie błędy wywala. Jakim sprzetem nalezy wykonac adaptacje? Czy zwykły komputer to ogarnia czy trzeba szukać jakiegos speca od bmw?

Sprzetem, ktory ma mozliwosc kalibracji badz wymiany oleju w vtg. Jest tego wiele, ja uzywam ista/d badz snap on/sun. Delphi daje rade, foxwell etc

 

Mam nadzieję ze znajomy ma ktorys z w/w komputerow. Obdzwonilem 2 mechanikow w mojej okolicy i w odpowiedzi dostalem ze nie wiedza czy ich sprzęt to ogarnie... ;/ Mam nadzieje ze po adaptacji problem zniknie gdyz przed wymianą zebatki i łańcucha takiego problemu nie bylo

 

Mam goscia co ma delphi tylko slabo siedzi w BMW a tym bardziej w xDrive... Czy jest gdzies w necie jakis poradnik jak ogarnąć to na delphi czy ewentualnie jest mi ktos w stanie napisac jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierasz auto, model, rocznik, w okienku skrzynia biegów wybierasz vtg i wchodzisz w moduł. Po lewej bedziesz mial od góry błędy niżej sprawdzanie czujników/ustawień. Tam tez znajdziesz reset ustawien po zmianie oleju lub wymianie nastawnika. Klikasz wyskoczy okienko i po jakis 20 sekundach adaptacja się zakończy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy jakie pokazal komputer z VTG to: 54C4 i 5462. Wykonywaliśmy adaptacje oraz test nastawnika i slychac bylo jego prace (cykanie) po czym wszystkie błędy zniknely. Odpalam auto rano i powtorka z rozrywki znowu 3 kontrolki. Dojechalem do pracy gdzie 3-4 uruchomilem ponownie samochód i problem zniknal. Wychodzi na to ze po dluzszym postoju błędy wracaja...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bledy z calego samochodu? Nie z vtg. Uczepiles sie tego reduktora strasznie. Vtg bedzie walil bledami zawsze gdy cos w systemie abs/dsc jest nie tak. Mi pasuje to na czujnik kata skretu. Napisze jeszcze raz, reduktor chodzi na zasadzie 0-1, albo dziala albo nie. Albo sa kontrolki caly czas albo nie. To jest bardzo prosty system do diagnozy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.