Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, auto pochodziło trochę na jałowym (P) zgasiłem i odpaliłem ponownie i lampki już się nie zapaliły. Udało mi się wrócić z pełnymi systemami do domu :)

 

Muszę obczaic co się odjebalo, możliwe że przez mrozy takie rzeczy odwalają?

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,czy jest ktos w stanie polecic mechanika z okolic slaska ewentualnie malopolski ktory zajalby sie kwestia zbadania sprawnosci x drive'a?Naped dziala,nic nie stuka,ale podczas przyspieszania na 3 i 4 biegu mozna odczuc pojedyncze, delikatne (poki co) szarpniecia.Pacjent - X3 2010,przebieg 108000km prawdziwy (salon pl).Przeczytalem caly watek ale mechanikiem nie jestem i sam sobie nic nie zdiagnozuje.Czy warto prewencyjnie bawic sie w wymiane oleju w napedzie?Z historii w ASO wynika,ze od nowosci nikt tam nie zagladal.

Pozdrawiam:)

 

Apropo mojego przypadku (może komuś pomoże) - po wymianie oleju w napedzie przejechałem 10.000km i żadnych niepokojących objawów ze strony napędu już nie ma.

Kubica GO!
Opublikowano

Witam,


Jestem tu nowy, mam problem z 4 lampkami na desce rozdzielczej, prawdopodobnie skrzynka rozdzielcza, czytam raczej uwaznie wszystkie posty ale w dalszym ciagu rodza sie pytania...


po diagnozie okazalo sie ze plasikowa zebatka jest lekko wyrobiona, wymieniona na nowa, olej rowniez wymieniony na swiezy, kalibracja jeszcze nie robiona, niebawem bedzie...


lampki sie nie pala, przejechalem sie i znow sie zapalily niestety...


po nocy uruchomilem auto, lampki sie nie pala wiec testuje dalej...


wypialem wtyczke z rozdzielacza zeby sie przejechac i zobaczyc jak auto sie zachowuje, oczywiscie od razu zapalily mi sie dwie lampki na desce na pomaranczowo, 4x4 i od hamulca co jest normalne, przejechalem 50 metrow i zapalily mi sie kolejne dwie od ABS i tyre presssure...


i teraz pytanie... czy to moze byc problem z tylnym czujnikiem predkosci obrotowej kola lub pierscieniem na CV joint? przy odlaczonej wtyczce od rozdzielacza powinny sie palic tylko 2 lampki 4x4 i hamluca... tak mi sie wydaje...


jesli ktos moze doradzic bede wdzieczny

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie nie chce zakladac kolejnego tematu dlatego zapytam w tym - czy moze ktos polecic warsztat zajmujacy sie regeneracja skrzynek rozdzielczych na terenie Trojmiasta lub w okolicach? Dziekuje z gory za odpowiedz i pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przejdzie adaptacji to raz, dwa, gruba podkladka wzmacnia talerz, który uległ by deformacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie wiesz wiecej niz ja a zrobiłem ponad 400 reduktorow roznych wersji xdrive...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, nie mam focha :D. Zbyt długo siedzę na tym forum. Chodzi o to iz talerz ma inną grubość niz tarcza+podkładka co zmienia parametry sprzęgła i nie przechodzi kalibracji. Miałem wiele talerzy dociskowych na tyle spalonych iz byly krzywe nawet z gruba podkladka więc wiem jakie sily tam panuja i wiem ze to o czym piszesz nie zadziała.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przegrzanie następuje tylko gdy zniszczone jest łożysko talerza i lapa po nim szoruje bądź zablokowany jest przedni dyfer i tarcze się palą. Podczas normalnej eksploatacji, nawet w silnikach 400tu konnych nie ma szans aby spalić sprzęgło.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panie i Panowie,


BMW X3 E83 2007 LCI M47 i błędy napędu xdrive. Trzy kontrolki - 4x4, ręczny i trakcja - gasna po zgaszeniu auta i wlaczaja sie po kilku km przy ruszaniu. Podlaczylem INPA i odczytałem trzy błędy:


5463 Bruch Mechanik

55C4 CAN_MESSAGE_DSC1

5462 Fehler Stellmotor oder erholter Kraftbedarf Kupplung


Co może być przyczyną? Zębatka, silnik czy już gorzej i trzeba rozbierać xdrive?

Opublikowano
Zdaje relacje: zebatka zmielona mocno a dodatkowo silnik/serwo napedzajace zebatke rowniez do wymiany - koszt wymiany silnika wraz z zebatka + naprawa wtyczki + adaptacja to 1200 PLN
Opublikowano

Jezeli zebatka bardzo uszkodzona to musi byc tego jakis powod. Serwo do wymiany bo oewnie juz tak ciezko chodzi walek.

Generalnie zuzyta zebatka to znak ze trzeba skrzynke rozebrac bo problem jest w srodku.

Jak ciezko ci chodzi walek wychodzacy ze skrzynki? Ten ktorym kreci ta zebatka? Obrocisz go w palcach?

Opublikowano

Nie wiem jak chodzi wałek bo tak jak pisałem oddałem auto do mechanika ze specjalizacją BMW. Dostałem części spowrotem - te zdemontowane.


Pytałem też o wymiane oleju w xdrive i stwierdził, że nie dotykać póki wszystko działa, jest poziom oleju i jest w dobrym stanie. Mówił, że wymiana może bardziej zaszkodzić niż pomóc na obecnym etapie.


Co o tym sądzicie?

Opublikowano

To nie skrzynia automatyczna że wymiana mogła by zaszkodzić.

Jak mineła odpowiedna ilość czasu od ostatniej adaptacji to loguje się błąd w sterowniku że olej trzeba wymienić.

Jak sprawdził że olej jest OK? Powąchał czy nie śmierdzi spalenizną?:)


Olej można zapobiegawczo zmienić, litr ok.100 zł. + adaptacja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma magiczny skaner w oczach i wie ze olej dobry. Wymiana mogłaby zaszkodzić.... Widac ze ma specjalizację w bmw :nienie:
Opublikowano
Panowie gdzie mogę kupić tą zębatkę ??? Dzisiaj i u mnie miałem choinkę na liczniku i napędy spięte btw, naprawił się samo ale i tak umówiłem się do mechanika, wolę nie jeździć
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie wiesz jak dziala system to lepiej nie ruszaj niczego. Napedy spiete to nie jest wina magicznej, naprawiajacej wszystko zebatki.
Opublikowano
Panowie, kogo polecacie do naprawy napędu x-drive? :) Jestem z Wielkopolski ale jak będzie coś godnego uwagi w okolicy to też wezmę pod uwagę. :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich. Przepraszam że jeszcze się nie przywitał mam nadzieję że mi się to uda w najbliższym czasie. To mój pierwszy post, mimo iż od dawna wasze rady bardzo mi pomagają przy moim aucie. Jednakże teraz ja mam problem z moim xdrive I mimo iż przeglądałem wszystkie wypowiedzi nie znalazłem poprawnej na pytanie:

Czy zebatka w xdrive powinna się kręcić z lekkim oporem w obydwie strony czy tylko w jedną?

Oraz czy silniczek sterujący wraz z zebatka powinien się kręcić w prawo czy w lewo po odpaleniu auta?

Jeśli się powtarzam przepraszam. Jeśli jednak ktoś zna odpowiedź na pytanie to proszę o pomoc lub podpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.