Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie chciałbym mieć spotkania na drodze z, sorki, idiota, który jeździ bez abs/dsc

 

A ja wolałbym mieć spotkanie nawet zimą z takim 'idiotą' który jeździ bez abs/dsc

niż spotkanie z innym 'idiotą' który uważa ,że jego auto ma wszystkie systemy i wierzy że zawsze go uratują.

 

dlatego ,że pierwszy 'idiota' na pewno pojedzie wolniej jak drugi "idiota"

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, też prawda. Wszystko zależy od rozumu a nie systemów które ma bądź nie ma kierowca.
Opublikowano

A ja napiszę jeszcze raz, że po wypięciu wtyczki mam jedną tylko kontrolkę, napęd tylko na tył i działający ABS i DTC. Robiłem to już wielokrotnie i za każdym razem to samo. A teraz jeżdżę już tak prawie 2 miesiące i wiem co mówię. Mozliwe, że różne wersje silnikowe, wyposażeniowe, tudzież przed- czy poliftowym mają różnie, ale u mnie jest właśnie tak, a samochód jest całkowicie sprawny, no może poza nieco rozciągniętym

łańcuchem vtg, dlatego jeżdżę na rwd.Nie mam 15 lat i mam spore doświadczenie w jeździe samochodami RWD i wiem co mówię. Swoją drogą jazda X3 RWD jest bezsensem, bo ten samochód jest zupełnie do tego nieprzystosowany. Może to tylko moje odczucie ale zrywa przyczepność dużo szybciej niż np E90 rwd z takim samym silnikiem, przechylając się do tego znacznie bardziej.

Opublikowano

Co za głupia dyskusja.

 

Jeden driftuje x3 a drugi jeździ 2 miesiące i nie wiadomo ile jeszcze na wyłączone wtyczce bo ma łańcuch wyciągnięty....

 

Panowie ogarnijcie się....

Opublikowano
A ja napiszę jeszcze raz, że po wypięciu wtyczki mam jedną tylko kontrolkę, napęd tylko na tył i działający ABS i DTC.

 

 

Potwierdzam mam tak samo-sprawdzane specjalnie dla was na sliskiej nawierzchni.

X3 e83 2005

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kontrolka 4x4 ze strzalka oznacza brak napedu 4x4 oraz brak DSC. Nie mam pojecia jak mam to inaczej napisac.
Opublikowano
Kontrolka 4x4 ze strzalka oznacza brak napedu 4x4 oraz brak DSC. Nie mam pojecia jak mam to inaczej napisac.

 

u mnie nie oznacza - nie wiem jak mam to inaczej napisać :P

 

rzeczywiście zrobił się OT, więc nie będę się już w tym temacie wypowiadał. u mnie tak jest i koniec.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wersja oprogramowania nie ma tutaj nic wspolnego z dzialaniem systemu. W kazdym bmw, nie tylko 4x4, omawiana strzalka oznacza brak DSC. Najlepszym dowodem sa ecu, w ktorych loguja sie bledy, po rozlaczeniu napedu, jest to zawsze VTG oraz DSC. Wystarczy zobaczyc jak system jest okablowany, CAN-L, powyzsze ecu sa ze soba polaczone. Ode mnie to tyle.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

wymieniłem u siebie olej prewencyjnie, oczywiście org. BMW DTF1. Czy po samej zmianie oleju (nie było oznak zużycia, przebieg 200 tyś) trzeba robić adaptację?

 

Mam kompa + odpowiednie kabel, czy ogarnę sam temat adaptacji? Jestem "kumaty" z "komputerów" :)

 

Posiadacie jakiś tutorial jak to zrobić dobrze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adaptacje po wymianie zrobic mozna zawsze. Nie zaszkodzi. Program to dis, ista, delphi, snapon i inne. Zadnego opisu nie potrzeba robic. Masz program, zrobisz. Prosze nie pytac po raz 100ny czy zrobie to INPA, nie nie zrobisz.
Opublikowano

Panowie przestudiowałem kilkadziesiąt stron forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi.

Problem polega na tym że nie działa mi przedni napęd i świeci się 4x4.

Koło zębate odwrócone, adaptacja kąta skrętu zrobiona i nic.

Błędy:

- 5DEC (skrzynka rozdzielcza, nieciągły

- 5462 (VTG - siła na siłowniku zmiany biegu lub sprzęgle zbyt wysoka, nieciągły)

 

Jakieś pomysły? Rozbierać reduktor?

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Jeszcze nie robiłem kalibracji VTG, będę musiał podjechać do znajomego.

Ciekawe czy pomoże. No ale na pewno nie zaszkodzi.

A może macie jakiegoś speca na Podlasiu? Najlepiej okolice Białegostoku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze nie robiłem kalibracji VTG, będę musiał podjechać do znajomego.

Ciekawe czy pomoże. No ale na pewno nie zaszkodzi.

A może macie jakiegoś speca na Podlasiu? Najlepiej okolice Białegostoku.

Chodzi o to czy przejdzie adaptacje. Jesli tak, problem jest gdzies indziej, jesli nie przejdzie: reduktor do wymiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ma ktoś instrukcje jak zrobic adaptacje reduktora przez ista ? w chodze w modul VTG i co daklej?

Ista, modul vtg, wymiana reduktora badz wymiana oleju. Obie opcje wykonuja kalibracje.

Opublikowano
Jeszcze nie robiłem kalibracji VTG, będę musiał podjechać do znajomego.

Ciekawe czy pomoże. No ale na pewno nie zaszkodzi.

A może macie jakiegoś speca na Podlasiu? Najlepiej okolice Białegostoku.

Chodzi o to czy przejdzie adaptacje. Jesli tak, problem jest gdzies indziej, jesli nie przejdzie: reduktor do wymiany.

 

U mnie kalibracja przechodziła a i tak za jakiś czas wywalało błędy VTG. Po "zrobieniu" reduktora brak błędów....

Opublikowano
jesli robobiles adaptacje ista mozesz powiedziec krok po kroku jak ja zrobic? najlepiej po angielsku ... jak juz wejde w modul ctg to co dalej
Tomek
Opublikowano

Czołem Panowie,

Przebrnąłem przez cały wątek dotyczący problemów z xDrive (niestety również mnie dotknął :( ), natomiast postanowiłem dać sobie ostatnią szansę przed zakupem nowego reduktora i zapytać specjalistów (a wiem, że jest tu kilku) :)

 

1. Po zakupie auta był problem z napędem, padła diagnoza nastawnik - został zregenerowany (z montażem ok. 2000 PLN), adaptacja i wszystko grało przez 3000 km.

2. Długo się nie cieszyłem, auto podczas jazdy zaczęło wydawać dziwny dźwięk, można powiedzieć, że stanęło, po ponownym uruchomieniu 3 kontrolki i jazda z napędem RWD

3. Podłączyłem pod kompa serwisowego, diagnoza reduktor - zostawiłem w warsztacie specjalizującym się w naprawie automatycznych skrzyń biegów, chłopaki rozkręcili reduktor, stwierdzili, że jedno z łożysk było w rozsypce. Reszta elementów niby jest OK. Dokonali wymiany łożyska, zalali nowy olej, montaż na samochodzie i niestety... Błąd kalibracji, nie ma możliwości wykonania adaptacji - wywala błąd.

4. Forsy trochę to kosztowało, a jak nie działa napęd tak nie działa...

 

Panowie, macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Czy są jakieś elementy reduktora, które mogą z pozoru wyglądać na sprawne, a w rzeczywistości skończyły swój żywot? Wiem, że coś wspominali o tarczkach sprzęgła (były jakby nadpalone), ale tego nie ruszali, podobno je wyczyścili ... i tu mam lekkie obiekcje czy samo czyszczenie to był dobry pomysł...

Opublikowano

Panowie, jestem 600 km od domu, po nocy po odpaleniu zapaliły się 3 lampki 4x4, ABS i reczny. Olej w xdrive był zmieniany 800 km temu niestety bez kalibracji, nic nie wskazywało że coś nie domaga. Nie szarpało itp generalnie przyjechałem na miejsce 600km i auto dobrze spisali się na trasie, a teraz takie coś...

 

 

Mogę wrócić tak do domu z tymi lampkami ?? Czy czołgać się pod samochód i odłączyć kostkę?

Opublikowano

Ponad rok temu też sobie wymieniłem oliwę w rozdzielaczu i nie zrobiłem adaptacji

Obecnie już jest zrobione ponad 10t km i wszystko śmiga jak należy.

 

Dodatkowo mam taki sam rozmiar opon na felgach o różnej szerokości , ale odwody kół są jednakowe

 

Przód felga 8j x 18' opona 235/50 R18 bieżnik ok 4,5mm ciśnienie 2,2bar

Tył felga 9j x 18" opona 235/50 R18 bieżnik ok 4,8mm ciśnienie 2,4bar

 

Więc nie wieżę w mity o magicznej adaptacji oliwy.

 

Możesz sobie wypiąć bezpieczniki lub odpiąć wtyczkę i śmigać do domku.

X3 jako RWD bardzo fajnie jeździ. Jedynie problem to brak ABS wiec spokojnie na trasie .

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Dzięki za pomoc.

 

Czy miedzy bezpiecznikiem, a wtyczka jest różnica? Czy bez różnicy? Nie ukrywam że wygodniej bezpiecznik :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ponad rok temu też sobie wymieniłem oliwę w rozdzielaczu i nie zrobiłem adaptacji

Obecnie już jest zrobione ponad 10t km i wszystko śmiga jak należy.

 

Dodatkowo mam taki sam rozmiar opon na felgach o różnej szerokości , ale odwody kół są jednakowe

 

Przód felga 8j x 18' opona 235/50 R18 bieżnik ok 4,5mm ciśnienie 2,2bar

Tył felga 9j x 18" opona 235/50 R18 bieżnik ok 4,8mm ciśnienie 2,4bar

 

Więc nie wieżę w mity o magicznej adaptacji oliwy.

 

Możesz sobie wypiąć bezpieczniki lub odpiąć wtyczkę i śmigać do domku.

X3 jako RWD bardzo fajnie jeździ. Jedynie problem to brak ABS wiec spokojnie na trasie .

Jak wyskoczy ci blad, oil wear, uwierzysz w magie adaptacji oliwy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.