Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

1. W f30 ciśnienia nie maja wpływu na szarpanie

2. Wypiac wtyczke nie jest tak prosto w f30, zaslania podpora reduktora, lepiej wyjąć bezpiecznik w stacji bezpiecznikow w komorze silnika.

3. W f30 nic to nie zmieni, problem jest w układzie sprzegla. Poza tym atc35L nie ma spustu oleju.

4. Wypiac bezpiecznik i jechać na jazdę. Zrobiłem wiele f30 i one nigdy nie wywalaja błędów jedynie szarpia, na początku w zakresie prędkości opisywanych, później szarpia podczas mocnych skretow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1. W f30 ciśnienia nie maja wpływu na szarpanie

2. Wypiac wtyczke nie jest tak prosto w f30, zaslania podpora reduktora, lepiej wyjąć bezpiecznik w stacji bezpiecznikow w komorze silnika.

3. W f30 nic to nie zmieni, problem jest w układzie sprzegla. Poza tym atc35L nie ma spustu oleju.

4. Wypiac bezpiecznik i jechać na jazdę. Zrobiłem wiele f30 i one nigdy nie wywalaja błędów jedynie szarpia, na początku w zakresie prędkości opisywanych, później szarpia podczas mocnych skretow.

 

Przede wszystkim dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Pytania dodatkowe:

 

3. To w takim razie jak się wymienia olej?

4. Czy wiesz może który to jest bezpiecznik? I teraz jeśli okaże się, że po wyjęciu bezpiecznika nie szarpie to znaczy, że jest to do roboty, a jeśli okaże się, że szarpie dalej?

PS: czy tym wypiętym bezpiecznikiem można jeździć bez problemu (?) wiem , że gdzieś było, ale przeglądanie raz jeszcze 70 stron, sorry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

3. Bmw nie przewiduje wymiany oleju w 35L :duh: Okolo 0.4L udaje sie wyssac przez korek wlewowy/sprawdzajacy

4.Przepraszam, zapomnialem napisac. 30A F63. Jesli przestanie szarpac, reduktor do wymiany, jesli nie, reduktor ok i szukamy dalej. Absolutnie odradzam jazde na wyjetym bezpieczniku. Nie dziala system xdrive,abs,asc,dsc czyli wszystkie systemy bezpieczenstwa, w czesci aut nie dzialaja airbagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Bmw nie przewiduje wymiany oleju w 35L :duh: Okolo 0.4L udaje sie wyssac przez korek wlewowy/sprawdzajacy

4.Przepraszam, zapomnialem napisac. 30A F63. Jesli przestanie szarpac, reduktor do wymiany, jesli nie, reduktor ok i szukamy dalej. Absolutnie odradzam jazde na wyjetym bezpieczniku. Nie dziala system xdrive,abs,asc,dsc czyli wszystkie systemy bezpieczenstwa, w czesci aut nie dzialaja airbagi.

 

3. to faktycznie :duh:

4. Dzięki wielkie za numer bezpiecznika- pewnie w pierwszej kolejności na test wypnę . Reduktor do wymiany- znaczy całkowicie(?) chyba da się to regenerować/naprawić jak słusznie zauważyłeś najczęściej padają sprzęgła. Wracając jeszcze do wtyczki której wypięcie jest bezpieczniejsze jak rozumiem i można wtedy jeździć( nie wiem jak szybko uda mi się samochód unieruchomić) co dokładnie tam przesłania- trzeba tą skrzynie opuścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wypiecie wtyczki to to samo co wyjęcie bezpiecznika, systemy bezpieczeństwa off. Nie można tak jeździć. Naprawa reduktora nie polega na wymianie tarczek, to nic nie da. Pisałem ze siada uklad sprzegla. Co dokładnie niestety nie napisze, przepraszam, jest to moja praca i dojście do tego zajęło mi zbyt wiele prób i testów...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypiecie wtyczki to to samo co wyjęcie bezpiecznika, systemy bezpieczeństwa off. Nie można tak jeździć. Naprawa reduktora nie polega na wymianie tarczek, to nic nie da. Pisałem ze siada uklad sprzegla. Co dokładnie niestety nie napisze, przepraszam, jest to moja praca i dojście do tego zajęło mi zbyt wiele prób i testów...

 

Wielokrotnie w tym wątku padało, iż wypięcie wtyczki powoduje odłączenie Xd i odcięcie przodu i można śmiało jeździć z samym tyłem( chyba że chodziło o inny rodzaj/model reduktora?)...więc jak to w końcu jest z tą wtyczką :oops: ?

Jeżeli chodzi o naprawę, rzecz jasna nawet mi do głowy nie przyszło pytać konkretnie, chodzi mi jedynie o prawidłową diagnozę, ewentualnie późniejszą możliwość tymczasowego użytkowania samochodu z wadą (ew. wypięcie tej wtyczki jak się da) do czasu naprawy.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zasada xdrive nie zmieniła się od 2004 roku. Zmianialy się tylko reduktory oraz ecu które nim steruje. Odpiecie wtyczki, wyjęcie bezpiecznika zawsze powoduje wyłączenie systemów bezpieczeństwa. Można to zrobić tylko do celów testowych aby stwierdzić wadę reduktora. System xdrive jest tak zbudowany iz nie można jeździć na samym tyle zachowujac abs/dsc/tcs itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam głupie pytanie ponieważ przeczytałem temat ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Czy skrzynka rozdzielcza napędu rozdziela osobno napę na każde koło czy tylko przód tył? Chodzi mi o to czy ona odpowiada za różnicę prędkości pomiędzy prawym kołem a lewym. Czyli tylko przód tył?

Bo u mnie w aucie ciągle (pomimo regeneracji skrzynki) występuje "płóżenie" tylnej osi. W sensie że tak jak by była szpera w moście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma głupich pytań... Reduktor, ecu vtg, rozdziela moc/moment pomiędzy osie napędowe przód/tyl współpracując z systemem abs, który koryguje rozdział pomiędzy kołami danej osi. Nie wiem dokładnie o jakie auto chodzi ale efekt "plozenia to bardziej wina systemu abs, czujniki abs zlej jakości potrafia robić takie cuda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada xdrive nie zmieniła się od 2004 roku. Zmianialy się tylko reduktory oraz ecu które nim steruje. Odpiecie wtyczki, wyjęcie bezpiecznika zawsze powoduje wyłączenie systemów bezpieczeństwa. Można to zrobić tylko do celów testowych aby stwierdzić wadę reduktora. System xdrive jest tak zbudowany iz nie można jeździć na samym tyle zachowujac abs/dtc/tcs itp.

 

nieprawda

po wyjęciu wtyczki (przynajmniej u mnie) odłącza się jedynie VTG, natomiast dalej działa ABS i DTC. Co więcej nie ma wtedy możliwości wyłączenia DTC przyciskiem.

Edytowane przez Jasin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie, dokładnie wiem co mówię. Przy wyjętej wtyczce działa mi zarówno ABS jak i DTC, czyli kontrola trakcji, co więcej nie można wyłączyć kontroli trakcji przyciskiem, ani naciskając krotko, ani trzymając długo. Wiem co mowie, znam ten samochód od podszewki i wiem że wszystkie kontroli działają (kiedy jest taka potrzeba). Już nie pierwszy raz odłączam wtyczkę u siebie i wiem z czym to się wiąże ( przynajmniej u mnie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ktoś chce, to zapraszam na prezentację

Z tym to ostrożnie bo może Ci się zwalić na posesję ze 100 chłopa ;-)

Ale fotki albo nr VIN ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wypięciu wtyczki pojawia się taki widok:

 

7a5d0136cefc7d16med.jpg

 

Auto jeździ świetnie czuć ,że jedziesz BMW lepiej jak z napędem 4x4

Kiera chodzi lżej przez to auto lepiej skręca , czuć że auto nie jest spięte.

Wydaję się jakby napędzane tyłem lepiej przyspieszało.

 

Robiłem testy swojego X3 i jeździłem tydzień z wypięta wtyczką i było naprawdę fajne. Polecam każdemu kto ma 2.5i lub 3.0i lub d w manualu.

Przy szybkim starcie tylne czujniki pdc piszczą bo tył auta przysiada i czujniki widza asfalt.

Z szybkiego przewidywalnego auta robi się bezkompromisowy zwierzaczek bez kagańca.

 

Widok x3 latającego bokiem jest bezcenny, wtedy czuć w xksie powiew E36 .

Kupując E83 otrzymujemy dwa auta jedno z kagańcami z napędem 4x4 a drugie coś ala E36 bez kagańców o gabarytach kiosku szkoda tylko że bez szpery i ABS

Dało mi to do myślenia bo tak na prawdę 4x4 przyda się bardziej jesienią i zimą a resztę roku mogło by go nie być.

Zdejmując kagańce na wiosnę i lato można by stosować dowolne rozmiary opon ,a jesienią i zimą powracać do tabelkowych .

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sorki ale większych bzdur juz dawno nie czytałem. Jak chcesz latać bokiem kup sobie rwd ale jeździć z odpieta wtyczką i twierdzić ze jest cool? Proszę cie. Zgodzę się z jednym, mogi zaprojektować system tak aby byla możliwość jazdy rwd z działającymi systemami bezpieczeństwa ale tak nie jest więc nie chciałbym mieć spotkania na drodze z, sorki, idiota, który jeździ bez abs/dsc. Od tego mam inne auto. To moje osobiste zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uważam ,że jest to cool to były tylko moje testy , ale tak jak piszesz mogli zrobić tak aby auto było RWD i chociaż ABS.

Na wyspach nie spotkasz już auta bez ABS a bez DSC też trudno takie znaleść chyba ,że na czarnych tablicach .

 

W Polsce wygląda to inaczej jest wiele starych aut bez systemów bezpieczeństwa.

Całkowite golasy bez elektryki , wspomagania , poduszek i nawet ABS a o DSC już nie wspomnę.

Sam miałem takie auto nawet nie jedno i co było OK wielu użytkowników forum tez na pewno miało i co jeździli dawali radę.

 

Tutaj masz przykład mojego auta , kompletny golas nawet bez ABS bez elektryki , wspomagania , KOMPLETNE NIC i co auto robiło spokojnie 1500km na strzała z PL do UK

zima też OK bez problemu. To że stare nie znaczy ,że trup auto było utrzymywane w nienagannej kondycji.

 

263beb3384d738ebmed.jpg

 

Obecna motoryzacja zmierza w kierunku aut ,autonomicznych jeszcze zapłaczemy i zatęsknimy za wolnossącym V8 RWD w manualu

lub autem bez tych wszystkich nie potrzebnych systemów oraz przyciskiem zamiast lewarka hamulca ręcznego.

 

 

ha ha ha ale jaja

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.