Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja miałem już zrobiony reduktor jakieś 4 lata temu.Przejechane około 60tyś.Wszystko było cacy do wiosny tego roku.Delikatne szarpania na 3 biegu przy około 2500 obr.Opony letnie 18" drugi sezon teraz się skończył,jak kupiłem komplet było ok.Zimowe 17" teraz idzie piąty sezon do teraz było ok.Podsumowując czy letnie czy zimowe i tak szarpie.Druga sprawa to,wrzucam 1 gaz,pełny skręt i łup.Dzwięk taki jak walnięcie "gumowym młotkiem" :lol: o podwozie.Myślę że reduktor nie miał prawa się spie..... był robiony przez jednego z forumowicza.Nie wiem czy szarpanie i to walnięcie jest razem powiązane.W sumie zastanawiam się od czego zacząć,szukać przyczyny.Może sprawdzę wał lub tylny most,czy szukać gdzie indzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie podczas zwalniania (dojeżdżam do świateł, odpuszczam gaz itp) niezależnie czy z wcisnietym sprzęgłem czy nie buda zaczyna cała drżeć aż w pewnym momencie słychać stuknięcie z okolic dyfra i wszystko ustaje.

 

Gdzie szukać przyczyny?? Oddał bym na warsztat ale w moim mieście wolę ich unikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

Nie ma znaczenia, na którym to jest biegu, przy jakich obrotach. Zależne jedynie od prędkości. Czy 80 km/h czy 130 jest to samo.

To typowe objawy usterki wału napędowego

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki pod silnikiem sprawdzone - ok. Koła przełożone z innej bmw - bez zmian (dawca E83 2,0 benzyna). Moje koła założone do innej bmw - perfekcja.

 

Jak najlepiej sprawdzić tylny dyfer / wal?

 

P.S Jadąc z góry na biegu - bez obciążania (bez nogi na gazie) auto jedzie perfekcyjnie. Minimalnie naciśnięcie pedału gazu, wibracje, rezonans, terepawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dyfrze dochodziły by jeszcze inne objawy.

Można by na kanale próbować obserwować przeniesienie napędu podczas jak ktoś na dobrze zahamowanym wrzuci jedynkę tak aby wał dostał obciążenie i jak są jakieś luzy na podporze czy w zakotwiczeniu to będzie widać ale ale samego wału to tak nie sprawdzisz.

Można by poeksperymentować na hamowni ale taniej wyjdzie zmienić podporę i wyważyć wał.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź auto na podnośnik, jeden siedzi w aucie i jedzie w powietrzu reszta stoi i szuka pod autem anomali, odgłosów wibracji.

 

Możesz też wyłączyć napęd przedni i tyłem na rolkach w kanale stacji diagnostycznej spróbować, ale tutaj nie osiągniesz prędkości. Dopiero jak przypniesz tyłek auta linkami tak jak na hamowni.

 

W Hondzie s2000 właśnie na rolkach wypatrzylismy brak osiowości wału, ale tutaj już przy małej prędkości telepało tyłkiem.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprawdzone od A do Z. Przyczyna? Wywalony krzyżak na wale. Teraz pytanie. Nowego krzyżaka nie idzie kupić (występuje z całym wałem). Idzie to jakoś ogarnać czy szukać wału?

 

P.S Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi i naprowadzenia na temat. :)

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Auto przeglądnięte dziś na podnośniku. Wszystko suche, luzów na krzyżakach itp brak.

 

Pozdrawiam.

 

Tu pisales, ze wszystko sprawdziles, glowimy sie co to moze byc, dzis piszesz, ze krzyzak... :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zostało to sprawdzone w jednym z serwisów. :| 100% wykluczyli krzyżaki, zawieszenie itp. Cały czas brnęli w skrzynkę rozdzielczą. Wczoraj podstawiłem auto do znajomego, dziś rano ledwo wjechał na podnośnik i dzwonił, że....ewidentnie wywalony krzyżak. :|

 

Krzyżak kupiony nowy, dobrany na wzór, na paragonie pisze... W123 :) złożone do kupy (wał nie wyważany) i auto jedzie jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morał z tego taki, że pod auto trzeba patrzeć osobiście! Na zwykłym kanale w stacji diagnostycznej byś to wyłapał i nic byś nie zapłacił.

Bo serwis jest od brania pieniędzy za nic. Ah te servisy najwyższa półka obsługi.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,czy jest ktos w stanie polecic mechanika z okolic slaska ewentualnie malopolski ktory zajalby sie kwestia zbadania sprawnosci x drive'a?Naped dziala,nic nie stuka,ale podczas przyspieszania na 3 i 4 biegu mozna odczuc pojedyncze, delikatne (poki co) szarpniecia.Pacjent - X3 2010,przebieg 108000km prawdziwy (salon pl).Przeczytalem caly watek ale mechanikiem nie jestem i sam sobie nic nie zdiagnozuje.Czy warto prewencyjnie bawic sie w wymiane oleju w napedzie?Z historii w ASO wynika,ze od nowosci nikt tam nie zagladal.

Pozdrawiam:)

Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że przestudiowałem wszystkie 70 stron,ktoś pytał się ile wytrzyma zregenerowana skrzynka.Nie było odpowiedzi,więc może ja jeszcze raz zadam takie pytanie,do tych co się tematem zajmują.Ile wytrzyma km"Pełna regeneracja skrzynki ATC400 X3 E83" 100tyś,200tyś,czy może mniej.Jestem ciekawy czy taka regeneracja jest wstanie wytrzymać dłużej niż skrzynka oryginalna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie,

 

Podobnie jak kolega powyżej, "przestudiowałem" wszystkie 70 stron tutaj, plus wszystkie inne znalezione "mądrości" internetów i mam kilka wątpliwości:

Mam f30 328ixD około 80k przebiegu i problem z bardzo delikatnym poszarpywaniem na tylko na 4 biegu w zakresie 80-120 km/h, żadnych kontrolek, żadnego stukania pukania i teraz z Waszych opinii najczęstszą przyczyną tego stanu rzeczy są luzy na łańcuchu- tylko że mój reduktor to 3 generacja ATC 35L i z tego co się orientuję tam nie ma łańcucha...

 

Zamierzam:

1. posprawdzać ciśnienia- czy w ogóle jest to możliwe, żeby z ewentualnych złych ciśnień się to brało. Opony kupione nowe w tamtą zimę przejechane około 7k więc raczej zużycie wykluczam.

2. Wypiąć wtyczkę i zrobić test

3. Jeśli się okażę, że nie szarpie, czyli przyczyn należy szukać w XD to czy jest w ogóle sens wymieniać olej ? Czy sama wymiana oleju+ adaptacja jest w stanie cokolwiek zmienić w temacie? Notabene procedura nakazuje w pierwszej kolejności olej zmienić, ale jak zauważyłem podważaliście to już kilkukrotnie.

4. Ewentualne inne pomysły co jeszcze można sprawdzić, jak sprawdzić jaką drogą iść?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.