Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale nic nie szarpie i nic się nie dzieje, ciężko przy automacie wprowadzić w uślizg auto na zwykłej drodze. Podpisałem auto z mc temu nie bylo błędów. Tak bez ostrzeżenia napęd by padł. To nie minus napędu ze sprzęgłem wielopłytkowym, nie radzi sobie w cięższym terenie.?
x3334a545255abac1e52.jpg
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No ale wszyscy w tym temacie pisali, że kiedy zębatka się kręci tzn zęby nie ciągnął, to nastawnik nie działa i wali błędem 4x4., nie mówiąc że powinno coś być słychać.

Najpier zaliczę jakiś teren z piaskiem i potwierdzę czy napewno napęd na przod nie działa, potem błędy, a na końcu zębatka.

x3334a545255abac1e52.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź te zębatki. to chwila roboty

Co ty za głupoty pleciesz tutaj. Co ma zebatka do zapinania napędu. Kawałek plastiku koła ci zablokuje? Chlop sie narobi aby dojść w x3 do zebatki a tam wszystko w porządku będzie. Zebatka albo chodzi albo nie i masz błędy na desce....

Opublikowano

No tak mi się też wydaje, przynajmniej tak większość tutaj pisała. Kiedy zębatka nie kręci jest problem z nastawnikiem i chwile bo starcie zapala się kontrolka 4x4, lub trójka kontrolek.

 

W każdym razie, wyjechałem w mokrą trawę, później w piasek i... przy agresywnym ruszeniu następuje uślizg kół tylnych i zaraz także przednich. Wydaje mi się ze to świadczy o prawidłowym przeniesieniu napędu. Oczywiście nic się nie świeci na desce, po przekręceniu stacyjki słychać nastawnik, jednostajnie bez oporów. Błędów też nie ma, wprawdzie prostymi aplikacjami ale zawsze.

 

Zastanawiam się czemu wczoraj utknąłem, może to faktycznie końcówka napędy przy dużych obciążeniach już nie daje rady?

Spory podjazd droga z dużymi wyslizganymi kamieniami przez wodę płynąca podczas opadów.

x3334a545255abac1e52.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej sklanialbym sie do opini Papik'a, moze nowszy soft zmienilby szybkosc zalaczenia napedu. Konczaca sie skrzynka wywali bledy poniewaz kalibracja bedzie poza zakresem referencyjnym. Osobiscie, jesli nie bylo to juz zrobione, wymiana oleju+procedura wymiany oleju w dis/ista. Od tego zawsze sie zaczyna w xdrive.
Opublikowano
sprawdź te zębatki. to chwila roboty

Co ty za głupoty pleciesz tutaj. Co ma zebatka do zapinania napędu. Kawałek plastiku koła ci zablokuje? Chlop sie narobi aby dojść w x3 do zebatki a tam wszystko w porządku będzie. Zebatka albo chodzi albo nie i masz błędy na desce....

 

Mi chodziło bardziej o tą w reduktorze. A nie plastikowa. Jak by plastikowa się wytarta były by błędy na desce.

Ja śmiem twierdzić że z xDrive zawsze powinno się zaczynać od zębatek. A czemu? Bo są nam one w stanie powiedzieć dużo o kondycji reduktora a co najważniejsze nic nas nie kosztują. Za olej już niestety trzeba zapłacić 100 lub 180 zł zależy kto co leje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O jakiej zebatce piszesz co zrobienie nic nie kosztuje i jest w srodku? :shock:
Opublikowano

kxx chyba się nie możemy dogadać.

Chodziło mi o zębatkę/tryb/wałek jak zwał tak zwał który wychodzi ze skrzynki do nastawnika.

SPRAWDZENIE tego elementu (a konkretnie sprzęgła) NIC nie kosztuje.

Wlejesz olej tylko po to, żeby się okazało że dalej [BAD] i trzeba rozbierać. Przecież nie będzie zlewał oleju i wlewał ten sam po naprawie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aaa, ok. Wszystko jasne. Nie, to tez nie ma sensu w tym przypadku. Ten frez sprawdza się tylko jak sa błędy z reduktora a zebatka silniczka jest ok. Nadal, proponuję wymianę oleju+kalibracja. Od tego zaczynamy.
Opublikowano
Oglądałem ostatnio na yt jak gość wymienia "słynną zębatkę" na silniku nastawnym. Ludzie tam nie powinno się niczym smarować! Koło zębate powinno być czyste i suche! Każdy element wykonany z tworzywa sztucznego prędzej czy później wejdzie w reakcję z materiałem smarnym i stąd te wytarcia w miejscu gdzie styka się z metalowym ślimakiem silnika.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Posiadam BMW X3 2.0D i też dopadł mnie błąd kalibracji. Podczas uruchomienia kalibracji słychać że silniczek zaczyna pracować jakieś 3sek i koniec, na kompie wyskakuje błąd kalibracji. Zębatka sprawdzona i wygląda ok. Ktoś na podstawie błędu jest w stanie podpowiedzieć w którą stronę szukać rozwiązania problemu?

 

błąd:

 

F E H L E R S P E I C H E R L E S E N

---------------------------------------

Datum : 19.11.2017 14:46:53

JobStatus: OKAY

Variante : VGSG83.PRG

Version : 1.04

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher!

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

0x54C4 54C4 Erstkalibrierung fehlerhaft

 

 

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

 

 

Kilometerstand 201040 km

Eingangsspannung KL30 12.88 Volt

KL15 Status CAN CAN Signal OK -- KL15 ein 0-n

KL15 Intern KL15. ein 0-n

Motordrehzahl CAN Signal OK -- VKM aus 0-n

Reset-Quelle NO RESET 0-n

iSM 0.00 Ampere

MSperrIstPosLim 0.00 Nm

Fehlerzähler Kalibrierversuche 0.00 1

SperreError 10.00 1

SperreMainState 119.00 1

Fehlerzähler Zeitüberschreitung 0.00 1

 

 

unplausibles Signal oder Wert

Testbedingungen erfuellt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler wuerde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

 

 

Fehlercode: 54 C4 28 01 28 62 2A 67 E5 00 00 00 0A 77 00 00

00 00 00 00 00 00 00 00 00

===============================================================================

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przeczytałem wszystkie posty o x-drive i mam wrażenie że mniej wiem niż na początku.

U mnie nie ma błędów i żadna kontrolka się nie świeci ale po tym jak pojezdziłem trochę po rozmytych polach i polnych drogach w momencie kiedy jadę szybko na trasie i przyspieszam czuję szarpanie w napędzie czasami coś stuknie w jezdzie miejskiej , olej i adaptacja zrobiona jakieś 10 tyś temu , e83 3d w automacie GM .

czy jak obrócę zębatkę to też muszę zrobić adaptację ?

macie może jakieś sugestie w moim przypadku co bym mógł zrobić przed wyjęciem 4x4 ?

Opublikowano
Nie koniecznie to problem reduktora. Takie objawy stuku, jak by luzy czy szarpniec podczas przyspieszenia czy ruszania może dawać dyfer lub tylny most.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Czy zna ktoś grubość tarczek sprzęgłowych?

Rozebrałem swój szarpiący reduktor i poza dość dużym luzem między tarczami wszystko (łącznie z magnesem) wygląda zdrowo. Brak śladów przegrzania. Olej ciemniejszy ale klarowny. Luz jest tak duży, że śmiało zmieści się kolejna tarczka.

Tak, liczyłem je, 6 tarczek i 7 przekładek :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczytałem wszystkie posty o x-drive i mam wrażenie że mniej wiem niż na początku.

U mnie nie ma błędów i żadna kontrolka się nie świeci ale po tym jak pojezdziłem trochę po rozmytych polach i polnych drogach w momencie kiedy jadę szybko na trasie i przyspieszam czuję szarpanie w napędzie czasami coś stuknie w jezdzie miejskiej , olej i adaptacja zrobiona jakieś 10 tyś temu , e83 3d w automacie GM .

czy jak obrócę zębatkę to też muszę zrobić adaptację ?

macie może jakieś sugestie w moim przypadku co bym mógł zrobić przed wyjęciem 4x4 ?

A po co chcesz krecic zebatke?????? Co kawalek plastiku ma do szarpania??? Ludzie, powtarzam to od lat....opanujcie sie. Stuki, szarpania itp to w 99% zle opony.

Opublikowano

Witam,

Poszukuję uczciwego i znającego się na temacie mechanika, który zerknąłby do mojego auta. Najlepiej okolice Wawy lub ktoś po drodze z Ostrołęki do Wawy.

Standardowo: 3 kontrolki, obrócona zębatka (była mocno wydarta), złożone ale nadal 3 kontrolki się świecą. Błąd jaki wyskakuje to VTG: błąd kalibracji.

Pomóżcie forumowicze!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie ma co ogarniac. Blad kalibracji: reduktor do wymiany.
Opublikowano
Koszt około 4tys z robocizną, olej itd. Jak masz problem w swojej okolicy wymontuj skrzynkę i wyślij kurierem jest sporo firm które regenerują na odległość okolo 3tys, choć to raczej średni pomysł. Lepiej oddać na kompletną usługę przynajmniej będzie do kogo się udać w przypadku powtórnego problemu.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano (edytowane)

Też tak uważam, dlatego szukam kogoś zaufanego, bo najprawdopodobniej będzie trzeba auto zostawić na kilka dni. Jeśli macie kogoś takiego to pomóżcie Panowie. Czytając forum widzę dwóch forumowiczów mocno siedzących w tym temacie (kkx5 i papik). Jeśli nie można oficjalnie robić reklamy to na priv.

Mocno dziwi mnie to, że nie miałem żadnych objawów do momentu zaświecenie się magicznego trio :-\

Edit: Sprawa załatwiona. Wymieniona zębatka i jest ok. Jednak można spieprzyć tak prosta sprawę jak przełożenie zębatki :-P

Dzięki papik!

Edytowane przez dLukasz00
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do papik'a masz blisko, do mnie daleko niestety.
Opublikowano

Witam,

 

Mam nadzieję, że piszę w dobrym temacie.

 

BMW X3 2007 rok, 2.0 D manual 6 biegowy. Problem pojawia się od momentu prędkości 80 km/h. Od mniej więcej tej prędkości auto wpada w jakiś dziwny rezonans, który bardzo czuć na karoserii. Nie ma znaczenia, na którym to jest biegu, przy jakich obrotach. Zależne jedynie od prędkości. Czy 80 km/h czy 130 jest to samo. Co zauważyłem - jadąc z prędkością np. 100/h trzymając nogę na gazie rezonans jest. Zdejmując nogę z gazu - ustępuje.

 

Auto przeglądnięte dziś na podnośniku. Wszystko suche, luzów na krzyżakach itp brak. Jedynie jedno koło nam się nie spodobało, ale do rzeczy. Na aucie założone są zimowe opony Hankook Winter I*cept evo 235/55 R17 103 V. Produkcja 2014 rok - bieżnik ok 6,5 mm. Wszystkie takie same, wszystkie ta sama produkcja. Więc od mechanika pojechałem sprawdzić te koła na maszynie Hunter z testem drogowym. 3 koła super. Jedno właśnie, to co się nam nie spodobało początkowo tragedia. Bardzo duże bicie promieniowe (nie znam się dokładnie, ale ponoć max może być do 90, a było 220). Maszyna próbowała skorygować, ale się jej nie udało. ZOstało coś ok 130. Więc opona będzie wymieniana, ale czy mogą być aż takie wibracje / rezonans przez jedną opone? I dlaczego akurat od tej prędkości? Czy ściaganie nogi z gazu i brak wibracji może być przez opone? Jeśli nie, to co mogę jeszcze sprawdzić? Czy w manualu również można wyłączyć tego transfer boxa?

 

A, dodam, że w ostatnim czasie w Niemczech wymieniane było sprzęgło z kołem dwumasowym - jest w idealnym stanie. Nie ma żadnych błędów, żadne kontrolki się nie świecą.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.