Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A żeby sprawdzić zębatkę w reduktorze to muszę rozebrać go? Czy też dostanę się do niej bez rozkręcania reduktora.

Jeszcze jedno czy te zębatki mają coś z tym wspólnego jeżeli kontrolki zapalają się nawet jeżeli auto nie porusza się tylko stoi na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam Następujący problem

BMW X3 E83 2.5i 2007r

Sprawa wygląda następująco

podczas ruszania jest Jedno Uderzenie i na Zakręcie Spina przód ale go nie wypina

tylko następuje bardzo mocne Uderzenie "czegoś" pod samochodem i po zgaszeniu silnika jest też słyszalne i odczuwalne uderzenie

moge stwierdzić Napewno że SIlniczek jest sprawny "ta zębatka plastikowa czarna co do niej podchodzi Silniczek el. w środku jest dobra nie wytarta z żadnej strony

Świeci Sama kontrolka 4x4

gdzie szukać problemu?

jeszcze Reduktora nie Rozkręcałem na części Pierwsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik kąta skrętu walnięty o skromne 99 stopni :)

zrobiony

pojechałem na bardziej Profesjonalny komputer gdzie wykazał mi złą Komunikacje Sterownika 4x4 po wymianie na sprawny sterownik kontrolki pogasły a auto normalnie chodzi

Pytanie takie mam odnośnie 4x4 i samej tej kontrolki

Podczas przyśpieszania na 1 i 2 czuć delikatne szarpnięcie auta i kontrolka świeci po czym po chwili gaśnie

na zakrętach zaświeca sie ale już nie czuć żadnych szarpań itp...

i pytanie Odnoście DSC

"Usypia" sie go tylko naciskają

a chcąc go wyłączyć całkowicie to trzeba czymać aż kontrolka nie zgaśnie czy jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam dzisiaj sprawdziłem zębatkę co prawda była już obrócona ale na ślimaku jest ok. Sprawdziłem też tą w reduktorze kręci się tylko w prawo i wraca bez problemów. Wcześniej byłem u mechanika który wpinając kompa stwierdził że reduktor jest uszkodzony pytając go na jakiej podstawie to stwierdził powiedział że komputer nie może połączyć się ze sterownikiem. Przeczytałem całe forum i zrobiłem już chyba wszystko co mogłem w swoim zakresie.

Czy sam mogę w jakiś sposób sprawdzić nastawnik skrzynki?

Kontrolki po zapaleniu samochodu bez ruszania zapalają sie.

Auto podczas przyspieszania nie szarpie i nie słychać żadnych odglosow.

Czy to może być sterownik skrzynki rozdzielczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik kąta skrętu walnięty o skromne 99 stopni

zrobiony

ok naprawiłeś czujnik ale czy go kalibrowałeś

jeżeli zmieniłeś moduł ten w bagażniku nie wiem czy nie musisz go zakodować pod twój samochód

w nim jest vin i przebieg zapisany no i dobrze by było go zaktualizować do najnowszej wersji z końcówką 883

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam dzisiaj sprawdziłem zębatkę co prawda była już obrócona ale na ślimaku jest ok. Sprawdziłem też tą w reduktorze kręci się tylko w prawo i wraca bez problemów. Wcześniej byłem u mechanika który wpinając kompa stwierdził że reduktor jest uszkodzony pytając go na jakiej podstawie to stwierdził powiedział że komputer nie może połączyć się ze sterownikiem. Przeczytałem całe forum i zrobiłem już chyba wszystko co mogłem w swoim zakresie.

Czy sam mogę w jakiś sposób sprawdzić nastawnik skrzynki?

Kontrolki po zapaleniu samochodu bez ruszania zapalają sie.

Auto podczas przyspieszania nie szarpie i nie słychać żadnych odglosow.

Czy to może być sterownik skrzynki rozdzielczej?

Jesli mechanik twierdzi ze nie ma kontaktu z ecu to albo ecu jest uwalone albo bezpiecznik spalony, sprawdz (nr26). Zabawy z zebatka nic nie dadza, szukasz nie tam gdzie trzeba. Kolejny przypadek braku zrozumienia systemu. Zero diagnostyki, od razu do zebatki zagladanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak żeby nie zaśmiecić a też pytanie o napęd.

Czy możliwe by napęd był uszkodzony, mimo że kontrolka od napędu nie świeci?

Ku mojemu zdziwieniu nie wyjechałem pod dość stromy podjazd, droga górska, kamienie wypłukane przez wodę. Wcześniej jeździłem Subaru w to miejsce i bez problemu, wiem że napęd tam działa trochę inaczej. Nie mniej jednak na desce wszystkie kontrolki gasną po zapaleniu oczywiście 4x4 również, nic nie świeci podczas jazdy, nie ma niepokojących odgłosów. Autu ciężko wprowadzić w poślizg podczas startu. Podczas podjazdu auto nie ciągnęło na przód, zatrzymałem się w połowie i mimo że przednie koła miały styczność z podłożem, tylko tylne pracowały a dokładniej tylko jedno miało cały czas uślizg.

x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.