Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie nie oburzajcie sie tak. Niestety X3 jest droga w utrzymaniu.

 

Jeżeli cos nie tak jest z zębatka tzn ze mechanizm w srodku jest uszkodzony i nie pracuje tak jak powinien.

Wymiana/obrócenie zębatki pomoże ale tylko na jakiś czas....to tak jak z pryszczem którego sie pudruje a nie wyciska:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak, najlepiej Driver805 nic nie rób sam, odrazu zawieź auto w czyjś ręce i wypluj ze 4kzl na dzień dobry po zakupie.

Rady typu: podjedz na diagnostyke, wymien olej, zrob adaptacje, sprawdz opony, zrozumie ale wy zaraz wez wymieniaj zebate. Jesli nie ma kontrolek na wyswietlaczu, to zapytam jeszcze raz: co chcecie zobaczyc w kawalku plastiku oraz jakie magiczne funkcje on pelni ???? Calkowity brak zrozumienia jak system pracuje i co jest za co odpowiedzialne. 63 strony o kawalku plaskiku i magie jakie on z samochodem robi. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym poście na forum napisalem, wymień zębatke i problem zostanie rozwiązany? Napisałem by zobaczył w jakim jest stanie. Tak należało by sprawdzić opony, olej i ową zębatke choć by po to by ocenić jej stan, który jak już ktoś pisał wyżej, może sugerować że coś dzieje się w środku. Czy w oleju są opiłki itd. Takie rzeczy można zrobić samemu zanim wyda się kilka tysięcy.
x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój problem to słynne trzy kontrolki: abs, ręczny i 4x4. Wcześniej zapalały się po pewnym czasie, od ruszenia, najpierw 4x4 z charakterystycznym dźwiękiem, po niej za chwilę abs i ręczny z podobnym dźwiękiem, jednak obecnie wszystkie zapalają się zaraz po uruchomieniu silnika lecz bezgłośnie. Po lekturze forum, aby sprawdzić czy to skrzynia rozdzielcza rozłączyłem napęd xdrive, lecz kontrolki palą się nadal. Dzisiaj byłe na diagnostyce i komputer pokazał błędy:

54C4 Błąd kalibracji centralki,

539E Błąd systemu.

Chcę zaznaczyć, że w trakcie użytkowania nie odczuwam jakiś szarpnięć lub podejrzanych dźwięków.

Moje auto to BMW X3 z 2007 r. 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

 

mam identyczny problem x3 2007 3.0d sd, automat 215tys nalotu, pala sie 3 kontrolki abs,4x4 i reczny, brak mechanicznych objawow, nie szarpie, nie buczy itp.

 

Bledy trwale:

0054C4 VTG calibration faulty

005f39 DSC Transfer case: internal

co jakis czas pojawia sie:

0059E VTG Transfer case malfunction

 

 

brak mozliwosci wykonania adaptacji, slychac ze kreci silniczkiem ale po chwili wali bledem

 

 

zatsanawiam sie czy jest szansa ze padla zebatka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szansy raczej brak. Reduktor do wymiany. Silnik 3.0sd dosc mocno obciaza reduktor. Duza moc, wysoki moment obrotowy. Przewaznie 160k i jest po wszystkim. Manuale klekaja nawet wczesniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Wczoraj rozebrałem swoją ATC400. Troszkę się spóźniłem z naprawą, bo poza łańcuchem, łożyskami i uszczelniaczami muszę kupić pompę oraz kosz oleju.

 

1. Zaraz po otwarciu zauważyłem bardzo dużo "mazi" aluminiowej oraz to:

 

https://zapodaj.net/229e9fdd46bdb.jpg.html

 

2. Oczywiście winny był wyciągnięty łańcuch

 

https://zapodaj.net/87a640af5e378.jpg.html

 

3. Dodatkowo uszkodzeniu uległ też kosz oleju. W miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu nie ma gładkiej powierzchni tylko jest wyrobiony ok 2mm rant. Wg. mnie pompa nie miała już wystarczającej sprawności aby odpowiednio smarować.

 

https://zapodaj.net/4ec7021faf39d.jpg.html

 

Na szczęście samo sprzęgło jest OK. Po zmierzeniu grubości tarczek wyszło ok. 1,50 a więc mniej więcej tyle co podaje midparts jako nowe tarcze. Czyżby łańcuch był już tak naciągnięty, że zamiast spinać sprzęgło to przeskakiwał na trybach?

Pozna wyżej opisanymi uszkodzeniami brak innych - wielokliny, tryby wszystko OK.

 

Jedna rzecz mnie tylko jeszcze nie pokoi. Wałek wychodzący ze skrzyni automatycznej (który wchodzi w reduktor) posiada lekki luz na boki...czy to źle? czy może kasuje się on pod wpływem obrotów/temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1.Lancuch nigdy nie przeskoczy na trybach.

2.Walek na wyjsciu ze skrzyni ma luz dosc duzy. Po zamontowaniu, reduktor niweluje te luzy. Jesli nie ma wycieku oleju z uczelniacza, wszysko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są łożyska, które w "spoczynku" mają luz ale kasują je pod wpływem obrotów/temperatury.

Z tego co się orientuje takie łożyska montowane też są w alternatorach.

 

Uszczelniacze może i by ci się udało bez demontażu, ale musiał byś strasznie zmasakrować stare żeby je wydłubać. Pewnie trochę ucierpiała by na tym obudowa. Trzeba by było uważać na łożyska. Pewnie do zrobienia ale mordowania.

A cieknie ci któryś?

 

Wczoraj poskładałem skrzynkę.

Wstępne próby na szutrze i mokrej trawie wskazują, że napędy działają bo nawet nie zamieli kołami. Nie słychać też żadnych stuków, szarpnięć. Po pracy będę wpinał się kompem żeby sprawdzić ewentualne błędy.

Kalibracja skrzynki przeszła beż problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że spotkaliśmy się z takim powiedziałbym standartowym uszkodzeniem AT 35L , ASO wymieniają moduł momentu wzdłużnego i reduktor i czasami wał przedni wszystko jest OK (poza kasą :shock: ) mamy na to sposób iż wymieniamy elementy pojedyncze w reduktorze (tzw . regeneracja ) flash modułu momentu (niestety na stole ) i auto nie szarpie :D

zapraszam pomożemy

Zastanawia mnie co wy tam mozecie flaszowac i to na stole jeszcze?? Jakas smieszna reklama mi tu zajezdza. Jesli reduktor masz naprawiony prawidlowo to nic "flaszowac" nie musisz i bedzie chodzil jak powinien. Jesli musze zmienic vin badz zmienic oprogramowanie to robie to przez zlacze OBD ale przeciez wiemy iz nie jest to konieczne. Sorki ale juz raz wasza firma wylozyla sie na forum przy okazji naprawy x3 wiec...Ja bynajmniej nie robie reklamy na forum typu zapraszamy itp itd a zrobilem tego naprawde duzo.

 

kkx, jak si enie ma odpowiedniego sprzetu do flashowania po OBD to sie kombinuje drutem i bateryjka. Tak, potwierdzam, trzeba zadac odpowiednie parametry w tych ATC po regeneracji lub po wymianie ATC/modulu itd. W przeciwnym razie bedzie jak opisal to atebe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie można wklepać w ISTA D kodu z obudowy:

 

MPT Mxxxxxxx XXXX

 

Przecież jak się wymienia tylko łożyska to w zasadzie nic z parametrami VTG się nie zmienia...?

 

Bo juz ten kod jest... ;) Nikt nie mowil,ze bedzie lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, o co wam chodzi z tymi kodami? Nie rozumiem tego. Ja nigdy nic nie wpisuje i zawsze jest dobrze i nigdy zwrotu nie mialem...Jesli zakladasz zregenerowany reduktor na ori ecu vtg, robisz kalibracje i musi chodzic. Kody sa wam potrzebne przy nowym ecu aczkolwiek mozna to procedura inicjacji przeciez zrobic, wiec?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kkx, mialem kilka przypadkow, ze po regeneracji bylo źle. Po wymianie na druga zawsze jest źle bez kodowania tych cyferek.. Ba, 2 przypadki mialem takie, ze nikt nic nie robił, bylo źle a po wklepaniu cyferek bylo ok :)

IMHO te cyferki mowia sterownikowi gdzie jest pozucja 0.

No ale ja truskawki cukrem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobrze, rozumiem ale to samo zrobisz procedura. Ustalisz gdzie jest zero i cala reszta. Poza tym, ktos juz tutaj wspomnial, ze silnik to jest silnik halla wiec jemu nie mozesz niczego ustalic a wiec ecu tez nic nie wie dopuki silnik nie pokreci troszke. Chcialbym was zrozumiec, dlaczego wpisujecie cokolwiek bo ja nie wpisuje nic i zawsze jest dobrze???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W atc400 byl czujnik w silniczku a sterownik na zewnatrz. W tych nowych wszystko jest w jednym miejscu. Musisz to gowno uczyc/zerowac tymi cyferkami. Zwykla kalibracja nic nie da, czujnik halla (jesli tam jest) takze nic nie daje. Musi byc pozycja "0" od ktorej zaczyna sie pomiar i od ktorej sprawdza kalibracje. Ja to tak rozumiem... Jeżeli wbijesz zle cyfry, zalozysz inna skrzynke/sterownik, zlozysz minimalnie inaczej jak fabryka to kalibracja nic nie da, cyferki wpisane z obudowy takze. Trzeba troche pokombinowac jezdzac i sprawdzajac wartosci od ktorych naped zasprzegla.

Inaczej bedzie blokowac przednie kola..

 

Sprawdzone, oklepane i juz... Aso o tym rejczej nie ma pojecia.. póki co..

 

Z procedury wymiany tez nic nie będzie, bo.. musisz podac cyferki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja tak teraz mam, że mi na dobrze działającej atc35l "pan mietek" zrobił kalibracje i teraz go skleja na skretach parkingowych. nie patrzylem mu na rece czy cos wklepywal z tych cyferek czy zostawil stare. fakt taki, ze przed kalibracja bylo ok a po SKLEJA.

 

i lipa. ciekawi mnie tylko czy te cyferki to jakis wymiar w mm czy moze inny przelicznik - np. przelicznik impulsów na czujniku halla. Dla mnie czujnik halla czyjnikiem halla i może tam być natomiast te cyferki miałyby sens zeby wyeliminowac nazwijmy ten luz od stanu spoczynkowego czyli 0 Nm do lekkiego zasprzęglenia powiedzmy 1 Nm. Wtedy to IMHO miałoby sens no bo każda skrzynka taki "naturalny luz" ma oczywiście inny.

 

Projektant wymyślił to po to, aby siłownik (silnik krokowy z czujnikiem halla) nie tracił niejako czasu od 0 Nm do pierwszego dosprzęglenia w przypadku potrzeby dołączenia napędu na przód (np. jak auto wpada w poślizg i moment na przedniej osi jest potrzebny). A wiadomo, że wtedy kilka ms robi różnicę.

 

Fajny instruktarz znalazłem na YT. Co prawda inna skrzynia VTG ale procedura jasno mówi o odczycie XXX (lub XXXX) i wklepaniu tego przy adaptacji/zmianie ECU itp.

 

Tak to rozumiem:) A atc35l jak miałem rozwaloną tak mam...:( i do tego po mietku jeszcze źle zadoptowaną :(

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=o8jyB-KmMII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, rozumiem ale to samo zrobisz procedura. Ustalisz gdzie jest zero i cala reszta. Poza tym, ktos juz tutaj wspomnial, ze silnik to jest silnik halla wiec jemu nie mozesz niczego ustalic a wiec ecu tez nic nie wie dopuki silnik nie pokreci troszke. Chcialbym was zrozumiec, dlaczego wpisujecie cokolwiek bo ja nie wpisuje nic i zawsze jest dobrze???

 

hehe, na to też mam swoją teorię dlaczego zawsze masz dobrze:) ale mogę się mylić. może jest tak, że jak klepiesz same 0 to nigdy ci nie zasprzęgli przy skręcie parkingowym (nie będzie sklejał) bo po prostu nie ma wybranego tego luzu. Same 0 to pozycja sterownika dojeżdza do stanu 0 Nm i wszystko ładnie jest rozłączone. Wszystko będzie działać dobrze, wsio się zadoptuje i jest ok. Ale...

 

...ale wadą tych wklepanych 0000 jest jedna rzecz. To, że w momencie gdy auto wpada w poślizg (i wystąpi konieczność dołączenia przedniej osi, czy to przekazanie momentu obrotowego z silnika w 20% czy to w 30% czy to 50% czyli maks) to cały układ traci cenne sekundy a w zasadzie mili sekundy i to może powodować działanie układu z opóźnieniem a więc i nie do końca poprawne działanie całego układu kontroli trakcji. Oczywiście komp nic nie pokaże bo to już czysta mechanika.

 

PODSUMOWUJĄC: te cenne mili sekundy są właśnie tracone jak sprzęgło wiskotyczne wybiera ten luz pomiędzy stanem spoczynkowym czyli 0 Nm a stanem >0Nm. Luz ten właśnie wyrażony jest w "jakiś magiczny" sposób kodem XXXX :)

 

AMEN!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Dwa tygodnie temu kupiłem BMw x3 3.0 d manual jednak mam problem z trzema kontrolkami ABS, 4x4 i hamulca ręcznego, kontrolki te zapalają się po zapaleniu samochodu bez ruszania z miejsca podczas jazdy nie słychać żadnych niepokojących odgłosów . W ostatnim czasie wymieniłem wszystkie możliwe oleje w tym olej w skrzynce rozdzielczej pojechałem do mechanika po wpięciu okazało się że są dwa błędy nie do usunięcia mianowicie jakość oleju zbyt niska i błąd sterownika napędu . Po próbie zrobienie kalibracji okazało się że nie można jej zrobić bo sterownik nagle rozłącza się i błędy nadal wyskakują. Proszę o pomoc bo naprawdę nie wiem od czego zacząć żeby to naprawić i cieszyć się z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.