Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
4 kontrolki to może płyn do spryskiwaczy się skończył? ;) a na poważnie, to może być czujnik ABS tylny prawy obstawiam ;)

Dobrze by było :) czyli w pierwszej kolejności komputer?

Opublikowano (edytowane)

papik ile u Ciebie kosztuje teraz pełna regeneracja ATC400?

Bez wodotrysków typu aktualizacja oprogramowania bo to zrobiłem sobie sam.

Sama cześć mechaniczna...cena dla klubowicza:)

Edytowane przez Lustek
Opublikowano

4 kontrolki, bo nie jest zapiety zapewne pas (lub uszkodzona mata etc..), jak czujnik ABSu walniety to dodatkowo pali sie cisnienie w oponach i nie jestem pewny wtedy , co do koloru (!).

Z takimi kontrolkami, bez komputera obstawiam silniczek reduktora/zebatke lub uszkodzenie skrzynki a co do poduszek to moze byc napinacz,poduszka,mata lub niezapiety pas etc :)

 

U nas koszty (z powodu kosztow czesci) to sztywno widełki od 3500-5500 (brutto z FV lub paragonem) bez wymiany pompy oleju, obudowy skrzynki, poduszki skrzynki etc.. Gdzies juz wypisywalem koszty poszczegolnych czesci. Dla warsztatow mamy upust 400zl (montaz/demontaz) jak nam skrzynke dowioza i sami ogarna kalibracje.

Dzisiaj po 3m-cach wrocil do nas klient,ze "znowu to samo" po naprawie xDrive (3 kontrolki)... Problem w tym,ze ktos mu podlaczyl jakies g.. pod OBD, ktore zresetowalo inspekcje na "-99000" i wywalilo w kosmos adaptacje xDrive :)

Panu bylo ciezko sie wymigac, ze tak nie bylo, bo wymienial u nas olej i sam inspekcje ustawialem na 15.000km ;)

 

Zreszta konkurencja jest duza w temacie regeneracji xDrive jak i warsztatow ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja miałem zabrudzony czujnik ABS, paliła się "święta trójca", dodatkowo czujnik ciśnienia w oponach.Wszystko na kolor żółty. Po przeczyszczeniu i zresetowaniu błędów, wszystko w najlepszym porządku, zresztą pomimo kontrolek, auto idealnie jeździło.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

papik to co takiego uwzględnia u Ciebie pełna regeneracja za 5500 zł?

Przecież dla zwykłego "Kowalskiego" wszystkie niezbędne czesci w midparts wynoszą ok 4300 zł z olejem bez pompy. W tej cenie mamy komplet uszczelniaczy, łożysk i sprzęgła z tarczami oraz kosz (który notabene zadko wymaga wymiany). Co więcej może sie tam popsuć (poza pompa +330 zł i obudowa)? A ty masz z pewnością rabaty:)

Rozumie ze te powiedzmy 1300 zł to jest twoj zysk (od tego trzeba odliczyć wymont i zamont reduktora)?

 

Nie traktuj proszę tej wypowiedzi jako zaczepki z mojej strony...poprostu lubię jak wszystko jest jasne i klarowne. Każdy sobie liczy jak chce i po swojemu...grunt ze ma klientów a z tego co kojarzę z forum to ty masz.

Mimo wszystko 1300 zł za sama robotę wydaje mi sie za dużo (chyba ze cos ominąłem w kalkulacjach) - przecież ta skrzynia jest prosta jak budowa cepa (tymbardziej ze kupujemy całe, kompletne sprzęgło)

Opublikowano

Lustek, ja nie biore czesci od posrednika, co nie znaczy, ze mam te czesci za 20% ich wartosci i odbijam sobie na marzy. Kazdy moze sobie kupic czesci i mi je dac do zamontowania - bez gwarancji ;)

Jest wiele zakladow na rynku, ktore naprawia skrzynke ATC400 za 1800-2200zl, pomimo,ze nowe czesci kosztuja, jak zauwazyles okolice 4300zl na "rynku". Nie znaczy to jednak, ze robia to zle (po prostu przywiazuja Klienta na okres gwaranncji ;)

 

Jesli od kwoty 1200zl (jaka podales) odliczysz podatki to zostanie okolo 700-800zl dla warsztatu za 4-5h dokladnej pracy (bo wypadaloby wszystko ladnie w srodku wyczyscic i wymyc odpowiednia chemia, ktora przeciez nie jest za darmo). Nie jestem w szarej strefie i musze placic podatki, aktualizowac sprzet, gonic technike, miec w miare aktualny hardware, placic pensje, ZUSy i czynsz.

Ja nie konkuruje cena tylko jakoscia i, poki co, nie mialem jeszcze reklamacji na xDrive, ktore robilem (nie liczac awarii z winy nieswiadomosci uzytkownika np. zle opony).

 

Kazdy z Was moze kupic czesci, wymienic, zalozyc do auta, wykonac adaptacje i potem pytac na forum co to moze byc,ze nie dziala jak przed naprawa albo chwalic sie,ze mu sie udalo i zaoszczedzil kwote 1200zl dla jakiegos warsztatu, ktory chcial go skroic ;)

I zeby nie bylo, Klientow z forum przez ostatnie pol roku mialem 3 :) Znacznie wiecej daje SEO (pozycjonowanie) niz forum.

 

Ps. Rabat to stolica Maroko i tak, ja mam jakies rabaty (tajemnica handlowa) a Klient tez moze miec jesli sobie sam kupi czesci :duh:

Ps2. Do xdrive pasuja łożyska FAG, NTN, SKF etc.. ale wg. mojego doswiadczenia sprawdzaja sie na dluzsza mete wyłącznie oryginalnie montowane, ciezko dostepne w PL ;) Jesli jedno łozysko kosztuje 170zl a w midparts zestaw 5 łozysk 270zl, to odpowiedz sobie sam, jakiej jakosci moga byc takie lozyska - nie ujmujac nic sklepowi ;) Do tego zamiennik oleju, ktorego unikam jak ognia, koszt 84zl a oryginalny olej ~150zl, to nagle, okazuje sie,ze warsztat wcale nie "kosi Klienta" 1200zl a okolice 800zl. Duzo? Malo ? Klientów mi nie brakuje i gwarancyjnie nie wracaja.

Opublikowano

Witam,

Zaczytałem się w temacie bo prawdopodobnie i mnie dopadł ten ból związany z x-drive :(

Wszystko od momentu problemów z wyjazdem spod marketu, zapaliły się 3 kontrolki (ABS, 4x4 i ręczny) a auto po prostu jechało jakby po grudzie, wręcz i co będzie pewnie prawdą jakby się koła kręciły w przeciwną stronę.

Wtedy usłyszałem pierwszy raz o reduktorze!

Oczywiście, pierwsze kroki to kupić zębatkę (niestety allegro) i próba wymiany oraz adaptacja - efekt, raczej mizerny lub wcale. Dalej przy ostrych zakrętach i puszczeniu gazu czuć takie lekkie uderzenia (tąpnięcia). Co ciekawe kontrolki zaświeciły się raz pod marketem, jak przyjechali pomocą to nic się nie paliło a auto o własnych kołach wróciło do warsztatu. I po kilku dniach znów kontrolki ale tu powrót do domu jakieś 200m odbył się normalnie. Kontrolki nie gasły po wyłączeniu auta i zapaleniu a co ciekawe nie zapaliły się już po jakiś 30 minutach? Auto jeździ ale z tyłu głowy strach i podróż na Chorwację wydaje się być jeszcze bardziej odległa :(

Odpięcie kostki od siłownika reduktora dla mnie laika i w sumie przyzwyczajonego do auta chyba jednak okazała się receptą - ale nie lekarstwem :(

 

Sedno.

Mieszkam w okolicach Bielska-Białej i pytanie czy prośba - gdzie zdiagnozować czy to na bank reduktor, czy aby na pewno trzeba wydać powyżej 3 tysi?

I gdzie najbliżej dowlec się autem do serwisu, który naprawdę da sobie radę z tematem nie goląc mnie zbytnio :)

Warszawa, Wrocław czy Częstochowa... to pierwsze co wujek google podsuwa mi pod nos.

I... auto na lawetę czy spokojnie jest szansa się dokulać do celu.

 

Pozdrawiam, z lekka zrozpaczony :)

 

BMW X3, E83 z 2007r 3.0 TDI 216 KM

Opublikowano
papik a błąd VTG 539E - jesteś w stanie z doświadczenia powiedzieć czego dotyczy (nastawnika czy reduktora w środku). Taki błąd mi wyświetliło jak się dziś podpiąłem - ISTA piszę tylko, że to błąd xDrive. Rzeczywiście od kilku dni od czas do czasu przy ruszaniu czuje delikatnie szarpniecie jak by załączał się przód. Brak jakichkolwiek kontrolek na desce
Opublikowano

Ponawiam pytanie Mam problemy ze stukami w podłodze tylko i wyłącznie gdy zaloze 20" felgi i opony szerokosci 245/40 przód inna firma tyl inna na ori 17" 235 tego nie ma. Stuki są tylko wtedy gdy zwalniam z dużej prędkości do zera przed swiatlami. Stuki są jakby z okolic wlasnie reduktora. Podpora walu sprawdzona ostatnio dziwne stuki powodowala mi pol os z przodu takze je wymienilem ale problem przy dużych kolach pozostal.

Dzis sprawdzilem obwody kol są niemal identycznie różnią sie mac 0,5cm

Macie jakies pomysly co może byc.

Opublikowano

@papik

 

Dzięki za virtual diagnozę :)

Silniczek, chmm podmieniliśmy zębatkę (pewnie made in china) ale efekt dalej podobny więc trochę mnie zastanawia czemu dajesz mi iskierkę nadziei odnośnie tego silniczka?

Czyżby jeszcze tu można szukać sukcesów... ???

 

Reduktor to mam nadzieję jedyny i ostatni problem w moim aucie, który (jeśli nie silniczek) będzie mnie trochę kosztował + nowe opony letnie i wyskoczę z grubej kasy :(

Co do problemów z reduktorem to teraz przypominam sobie, że kiedyś na drodze zapiszczało i pojawiła się kontrolka ciśnienia w kołach - dopompowałem na stacji i dojechałem juz nad samo nasze morze :)

Sięgając jeszcze głębiej to czas powiesić mojego mechanika bo mając rozerwaną jedną oponę a nie udało mi się kupić takiej samej - zaproponował mi dwie inne. Stwierdził, że byle nie mieszać to założy obie na tylną oś - o rozmiarach nie wspomniał. I tak jeździłem przez rok niszcząc nieświadomie acz prawdopodobnie skrzynkę rozdzielczą katując ją innymi oponami - prawdopodobnie, bo polecę do piwnicy zmierzyć ich obwody - a nuż okażą się identyczne? :)

 

Zaczynam poszukiwania gdzie zdiagnozować, że padł mi ten rozdzielacz i gdzie i za ile toto naprawię oraz w jakim czasie.

 

Pozdrawiam Wszystkich potrzebujących i podłamanych naszym X-DRIVE'm :cry2:

 

@bendowski.w

rozmawiałem z gościem odnośnie mojego problemu bo szukam firmy co mi to ogarnie najbliżej mnie i jego informacja o różnicy obwodu kół przód/tył

to dopuszczalne maksymalnie 10mm różnicy - w sumie się mieścisz, ale ja znam się na gwiazdach :) Fachury niech się wypowiedzą!

Co jeszcze mnie interesuje i zastanawia odnośnie tych obwodów - to jeśli mają być takie identyczne to jak się to ma do naturalnego zużycia opon w trakcie ich eksploatacji???

Przednie z reguły zawsze na koniec sezonu będą obwodowo inne niż tylne.

Opublikowano (edytowane)
Ponawiam pytanie Mam problemy ze stukami w podłodze tylko i wyłącznie gdy zaloze 20" felgi i opony szerokosci 245/40 przód inna firma tyl inna na ori 17" 235 tego nie ma. Stuki są tylko wtedy gdy zwalniam z dużej prędkości do zera przed swiatlami. Stuki są jakby z okolic wlasnie reduktora. Podpora walu sprawdzona ostatnio dziwne stuki powodowala mi pol os z przodu takze je wymienilem ale problem przy dużych kolach pozostal.

Dzis sprawdzilem obwody kol są niemal identycznie różnią sie mac 0,5cm

Macie jakies pomysly co może byc.

 

A jak zmierzyleś średnicę tych kół

że ci wyszła różnica 5mm?

 

Według kalkulatora

koła 235/55 R17 mają średnicę 690

a 245/40 R20 mają 704mm czyli 14mm są większe

 

Taka różnica może mieć wpływ na x drive

 

Dla przykładu porównaj sobie koła z magicznej tabelki

Koła 215/60 R17 mają 690mm

a 235/50 R18 mają 692mm czyli tylko 2mm różnicy

 

Między 235/55 R17 a 235/55 R18 też jest tylko 2mm różnicy

 

Największą różnica podczas przeliczania rozmiarów kół podanych w magicznej tabelce

Wynosiła 5 lub 7mm, nie pamiętam już teraz dokładnie

 

Być może że prawie 1,5cm to już duzo

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Mam 245/40 r20 oraz 235/55 r17

Na tych 20" jezdzilem już dwa sezony i nic nie było dopoki nie wymieniłem opon tylnich bo byly juz prawie łyse

I pytanie dlaczego na 17" nie stuka a na 20" teraz tak

Gdyby to byl reduktor to pewnie na 17" tez by sie odzywal

Pomiędzy 17" a 20" jest 2,5cm różnicy przed chwilą dokladnie mierzylem

Opublikowano
Mam 245/40 r20 oraz 235/55 r17

Na tych 20" jezdzilem już dwa sezony i nic nie było dopoki nie wymieniłem opon tylnich bo byly juz prawie łyse

I pytanie dlaczego na 17" nie stuka a na 20" teraz tak

 

czy tylko ja zrozumiałem, że wymieniles tylko 2opony z tyłu??? :o

Przecież to oczywisty strzał w kolano, różne obwody opon.. i Ty porównujesz teraz nieruszony komplet 17 z mieszanymi 20"? Więcej zmiennych nie możesz podać? :mad2:

Dla mnie odpowiedź jest oczywista jak białe jest białe...

Opublikowano

Miedzy oponami na 20" jest 0,5cm roznicy bo opony Continental sie jakby bardziej naciagnely na felge niz falkeny wiec różnica jest w normie.

Gdy tyl byl lekko lysy nic nie stukalo i tez byly wtedy roznej firmy

Jesli to napewno opony to kupie 4 rowne i problem z głowy ale.nie chce kasy wydawać jesli to.nie jest to

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro na 17" cali jest ok a na 20" jest zle to ja nie wiem jakiej podpowiedzi oczekujesz? WTF :duh:
Opublikowano
Na dzisiaj sprawa wygląda następująco. Jak pamiętacie choinka zapaliła się we wtorek. W środę jak miałem jechać na komputer oczywiście deska czysta jak łza :) Skasowano błędy, sprawdzono organoleptycznie czujniki abs i połączenia elektryczne by wyeliminować te strefy - nic nie znaleziono. Pomimo braku stuków lub innych odczuwalnych czy słyszalnych efektów, podmieniliśmy silniczek reduktora. Adaptacja zrobiona i jeżdżę, zobaczymy jaki będzie efekt.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam pytanie z innej beczki. Czy X3 F25, X5 E70, X6 i seria 3,5 ale już F ma też tyle problemów z napędem? Wiadomo, auta świeże, tak samo rygor stosowania jednakowych opon i wymiana oleju jak w każdym xdrive, ale mniej się słyszy o awariach jakoś.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
A ja mam pytanie z innej beczki. Czy X3 F25, X5 E70, X6 i seria 3,5 ale już F ma też tyle problemów z napędem? Wiadomo, auta świeże, tak samo rygor stosowania jednakowych opon i wymiana oleju jak w każdym xdrive, ale mniej się słyszy o awariach jakoś.

 

Z doswiadczenia:

- E70, ATC700 - łańcuch, mało awarii, pancerna skrzynka, nie miesci sie do mojego X3 ;) Poza tym wszystko pasuje (nastawnik, korpus etc - wał mozna przerobic)

- E70, ATC450 - niestety bardziej awaryjne, szarpie, stuka, huczy bez powodu - rosyjska ruletka. Silownik jest od razy sterownikiem (kodowanie)

- F25, ATC350 - koła zębate, brak czesci zamiennych (poza koszem i paroma pierdołami).. Najwiekszy ból z tymi kołami jest...

Tak w skrocie, wiekszosc jest wymieniana w ASO na gwarancji...

 

Ponizej macie sciage/liste co jak gdzie kiedy ;)

 

BMW Seria 1 – ATC35L

BMW Seria 3 – ATC300 (2004 – 2013)

BMW Seria 3 – ATC35L

BMW Seria 3 – NV124 (2000 – 2005)

BMW Seria 4 – ATC35L

BMW Seria 5 – ATC300 (2004 – 2013)

BMW Seria 5 – ATC350 (2010 – )

BMW Seria 5 – ATC35L

BMW Seria 6 – ATC35L

BMW Seria 7 – ATC350 (2010 – )

BMW Seria 7 – ATC35L

BMW Seria X1 – ATC350 (2009 – )

BMW Seria X1 – ATC35L (2010 – )

BMW Seria X3 – ATC400 (2003 – 2010)

BMW Seria X3 – ATC450 (2010 – )

BMW Seria X5 – ATC450 (2010 – )

BMW Seria X5 – ATC500 (2003 – 2007)

BMW Seria X5 – ATC700 (2007 – )

BMW Seria X5 – NV125 (1999 – 2003)

BMW Seria X6 – ATC450 (2010 – )

BMW Seria X6 – ATC700

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Atc700 (e70)to to samo co atc500 (e53), takie same problemy. Atc450 (F25/E70n) duzo problemow, na szczescie sterownik innej generacji i skonczylo sie obracanie zebatki..uff, oraz grzebanie w reduktorach u pana Mietka w kanale (kodowanie). Ogolnie to mozna napisac, ze im nowsza tym ciezsza w naprawie i ku mojej radosci trzeba w tym siedziec aby ogarniac ale,bynajmniej w uk, auta lataja na gwarancji dlugo i jeszcze/na razie nie trafiaja do pospolitych warsztatow, aczkolwiek jak widze ile nowszej generacji lezy w koszu u dilera to zacieram rece :D
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam

 

mam pytanie o e53

 

1.

ogumienie mieszane:

przód 255/50R19 / tył 285/45R19

zużyte opony na tył: czy muszę wymieniać komplet 4 opon czy wystarczy 2 fabrycznie nowe na tył? (przód i tył innego producenta ale rozmiary zgodne z wytycznymi BMW)

 

2.

montaż dystansów firmowych Eibach, nie powinno sprawiać problemów?

Opublikowano
rozmiar kół zawsze zgodnie z tabliczką BMW - znajduje się na wnęce drzwi kierowcy ,tam też są podane pary wymiarów opon na przód i tył

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.