Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam nadzieje, że tak będzie :)
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Ok przyznaję może troche przesadziłem.Ale większość takich porad to poprostu bez sensu jak szukanie igły w stogu siania.Dla mnie po takich objawach jak napisałem to tak na chłopski rozum zdiagnozowałem ten włącznik stopu bez diagnostyki przez komputer.A wy pisząc odrazu że nie to sami sobie kulę w łep strzelacie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wypisz sie z forum. Nie musisz tutaj byc, przeciez i tak rady sa bez sensu. Powodzenia

ps. Ja mam glowe, ty musisz miec lep... :nienie:

Opublikowano
Myślisz że jest to możliwe? Jeśli tak to było by to najgorsze auto 4x4 jakie widziałem ;)

Jest to mozliwe. Czujniki abs sa dosc mocno odsloniete w e83.

 

U mnie teoria o zaśnieżonych czujnikach padła. Wczoraj auta zgasło na suchym (tez przy nieumiejętnym ruszaniu) i tez zaświeciła się kontrolka od 4x4. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu sgasła i też nie działał napęd 4x4. Ale za to pojawiły się też stuki w tylnej części napędu po rozgrzaniu auta . Więc już sam nie wiem.

 

 

Dzisiaj ogarnąłem w końcu INPE i wywaliło błąd 5F3A - VG-clutch defekt - clutch is open - rear-wheel drive!

Opublikowano

Przeczytałem cały temat i mam już mętlik w głowie :) W związku z tym mam klika pytań:

 

1. Czy poszarpywanie przy przyśpieszaniu (delikatnym na 4-5 biegu) i terkotanie tylnego zawieszenia przy nawrotach jest obawą uwalonej skrzynki?

2. Jak zdiagnozować czy uwalona jest sama skrzynka czy tylko nastawnik. (po odpięciu wtyczki obawy ustąpiły)

3. Czy we Wrocławiu jest jakaś firma godna polecenia do naprawy tej skrzynki za jakieś rozsądne pieniądze.

4. Lepiej regenerować swoją skrzynkę czy kupić regenerowanego gotowca z allergo za 3100zł ?

5. Czy żeby wyjąć ta nieszczęsna skrzynkę trzeba zrzucać skrzynie.

Opublikowano

Ad1. Poszarpywanie i terkotanie może pochodzić od ; ogumienia , złej zbieżności, słynnej zębatki, uszkodzonej skrzynki rozdziału mocy lub dwa pierwsze mogły doprowadzić do uszkodzenia skrzynki.

Ad2. Zębatkę należy sprawdzić wizualnie, są opisy. Ogumienie ? założyć identyczne na wszystkie koła i o takim samym zużyciu. Zbieżność to wiadomo.

Jak wszystko wyżej wymienione jest prawidłowe to pozostała skrzynka rozdziału mocy którą niestety trzeba rozebrać . Można ją łatwo zdemontować.

Ad3. Tego nie wiem ( nie mam sprawdzonych) ale jest opinia że Ci co naprawiają automaty to sobie łatwo poradzą z taką skrzynką.

Naprawić skrzynkę to jedno ale prawidłowa diagnoza dlaczego jest uszkodzenie to drugie.

Ad4. Jak jak bym nie wiedział ( ale wiem) co zrobić i bym był gotowy wydać na skrzynkę z aledrogo 3100 zł to wybrał bym warsztat gdzie mi zdiagnozują problem , zdemontują i zamontują skrzynkę oraz sami ją naprawią np "warsztat u Papika" . Nie robię mu reklamy bo go nie znam ale bym tam się nie bał auta zostawić.

Ad5. Powinno się obejść bez zrzucania skrzyni.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1.Tak.

2.Po odpieciu wtyczki objawy ustepuja.

3.Nie wiem. Zapraszam do Czluchowa:)

4.Nie ma gotowca do kupienia na alle za 3100zl. To sa oferty przy zwrocie starej.

5.Nie.

Opublikowano

Generalnie co podlega wymianie w tej skrzynce? Chce wiedzieć przy umawianiu się z potencjalnym regenerującym żeby się nie okazało że wymienił sam łańcuch i łożyska i skasuje 4000zł ;)

Czy "zwykły" serwis skrzyń ogarnie taka regenerację czy lepiej dać komuś wyspecjalizowanemu w tych skrzynkach?

Ile wytrzyma taka skrzynka po regeneracji biorąc pod uwagę poruszanie się po mieście ?

 

I tak z ciekawości czemu w PL łańcuch na allegro kosztuje 850zł a na ebay niemieckim 110Euro ;)

 

Sorry że tak marudzę ale to auto zony i ona mi suszy głowę ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy to tylko ja, ale nie rozumiem pytania? :?
Opublikowano

Witam, właśnie w mojej Buni zapaliły się kontrolki ABS, hamulec i DSC4x4... ponoć pierwszy objaw wytartej zębatki

kupiłem na Alledrogo nową zębatkę wzmacnianą (droższą) i w najbliższą sobotę przymierzam się do wymiany, zainteresowanym mogę przesłać instrukcję montażu nowej zębatki

mam nadzieję że efekt będzie zadowalający....

Opublikowano
Witam, właśnie w mojej Buni zapaliły się kontrolki ABS, hamulec i DSC4x4... ponoć pierwszy objaw wytartej zębatki

kupiłem na Alledrogo nową zębatkę wzmacnianą (droższą) i w najbliższą sobotę przymierzam się do wymiany, zainteresowanym mogę przesłać instrukcję montażu nowej zębatki

mam nadzieję że efekt będzie zadowalający....

 

Koniecznie wrzuć instrukcję wymiany :norty:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

 

Podpowiedzcie mi szanowni koledzy czy ma sens wymiana tej nieszczęsnej zębatki nazwijmy to prewencyjnie. Autko jeździ dobrze nie ma żadnych objawów ale ma przejechane 194 tys km. 20 tyś temu zmieniłem olej ( na oryginał ) i tyle. Wole zapobiegać niż leczyć a koszt zębatki oraz wymiany i adaptacji jest niewielki jeżeli ma wydłużyć życie skrzynki to warto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do czego to doszlo :shock: Prosze admina aby zamkac ten temat bo ludzie juz takie glupoty ( nie obrazajac tego co pyta ) pisza, ze plakac sie chce. Kierujac sie ta zasada nalezy wymienic dekielek w alufeldze aby sie dyfer nie rozlecial :mad2: Ludzie opanujcie sie juz. ADMIN : zamknac ten temat. 58 stron :duh:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
jakies są typowe objawy zuzycia reduktora. Mam problemy ze stukami w podłodze tylko i wyłącznie gdy zaloze 20" felgi i opony szerokosci 255 no ori 17" 235 tego nie ma. Stuki są tylko wtedy gdy zwalniam z dużej prędkości do zera przed swiatlami. Stuki są jakby z okolic wlasnie reduktora. Podpora walu sprawdzona ostatnio dziwne stuki powodowala mi pol os z przodu takze je wymienilem ale problem przy dużych kolach pozostal
Opublikowano

Zamiana przód na tyl cos zmieni czy raczej wymiana opon tylko ratuje sytuacje moją ?

Chyba ze zabawa ze zmienianiem cisnienia w oponach tak aby próbować wyrownac obwod

Opublikowano
Panowie, trochę podbije temat. Dzisiaj również pojawiła się choinka. W związku z czym szukam fachowca Poznań i okolice by zdiagnozować problem. Czy to reduktor, czy coś innego. Przebieg 195tkm więc obstawiam reduktor. No i pytanie, ile aktualnie regeneracja reduktora kosztuje.
Opublikowano
Czy to reduktor czy co innego można w łatwy sposób zdiagnozować odpinając wtyczkę od reduktora. Jeżeli jazda z odpiętą wtyczką nie generuje problemu tzn że to wina xDriva a jeżeli jest bez zmian tzn że to coś innego
Opublikowano
Dodam że przy nieprawidłowym ogumieniu i sprawnym reduktorze jak odepniesz wtyczkę to też objawy ustąpią

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ogumienie raczej wykluczam, bo jeżdżę na nim całą zimę i nawet w zaspach nic złego się nie działo. Choć jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach więc i tego w 100% nie można odrzucić.

Więcej będę wiedział po powrocie żony, bo to jej w czasie jazdy wyskoczyła choinka. Dodatkowo stwierdziłą, że przy parkowaniu prawie chciał jej zgasnąć silnik. Mówiła również o 4 kontrolkach, a z tego co pamiętam powinny być 3 (abs, 4x4 i hamulec) i do tego świecące w 2 kolorach (czerwony i żółty).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.