Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przeczytalem wszystkie internety , ale nie potrafie znalezc odpowiedzi na wyjscie z mojej sytuacji.

Kupilem samochod w zdewastowanym stanie. Jako ze daleko od domu, a u mnie na prowincji sami kowale to postanowilem zaprowadzic do poleconego mechanika w Dublinie. W samochodzie padnieta byla sprezarka zawieszenia i kulal wtrysk i swiecilo sie wszystko na desce. Niestety pierwszy mechanik rozgrzebal maszyne i nie bylo z nim kontaktu absolutnie, wiec zabralem od niego auto. W nastepnym warsztacie zawiecha i wtrysk zostaly ogarniete. Natomiast pierwszy partacz powiedzial, ze obroci te zebatke w silniczku sterujacym reduktor , czy obrocil - nie wiem, bo nie bylo go nawet w garazu, gdy zabieralem auto. Drugi pan mechanik powiedzial dobra dobra, zebatke zalozymy nowa, bo obrocic to mozna , ale flaszke. Nie wiem ile w tym prawdy, ale po paru dniach dzwonil do mnie informujac, ze nie ma komunikacji ze sterownikiem od actuatora, wiec kupia uzywke. Niby tez kopali w przewodach( nie stwierdzilem nigdzie sladow kopania). Sterownik chyba wymienili (jest z 2009, a samochod 2007), zebatke (jak sie pozniej okazalo) nie.

Samochod odebralem, wszystko gaslo jak nalezy. Po niedlugim czasie nagle zapalil sie zestaw choinkowy , wskazujacy na problem z actuatorem, co potwierdzily tez bledy z launcha i autocoma. Majac auto u siebie na prowincji brak mechanikow, ktorzy ten temat przerobili, postanowilem kupic zebatke na ebayu i wziac sie za to samemu. Zebatka byla oczywiscie wytarta. Wymienilem zebatke, wyczyscilem komutator, sprawdzilem szczotki i zapakowalem actuator na swoje miejsce. Przystapilem wtedy do kalibracji, ale nie szlo na launchu, nie szlo na autocomie i autolandzie. Caly czas kalibracja konczy sie komunikatem "failed" Wsiadlem w maszyne i wszystko na zegarach z miejsca pogaslo. Przejechalem pare kilometrow, wrocilem do garazu, zgasilem maszyne, odpalilem i 3 kontrolki powrocily. A w sumie 4 , bo swieci sie tez parking brake. Kalibracja silniczka, wymiana oleju - failed. Bledy w VTG 54C4 i 54C6. W DXC 5F3A , 5F39.

Dzisiaj wyciagnalem actuator, zeby stwierdzic czy zebatka porusza sie swobodnie na zewnatrz reduktora. Zasterowanie jej z autocoma raz przynosi efekt raz nie,za to podczas kalibracji robi pol obrotu, troche sie cofa- w gwaltowny w sumie sposob, czemu towarzyszy od razu "failed" w autocomie. Sprawdzalem tez, czy slimak kreci sie swobodnie bez zebatki -kreci sie. Na ta chwile stwierdzam, ze do actuatora dociera 10V, kiedy autocom pokazuje 12.7 na 30 i 15. Domyslam sie, ze to zasilanie na sterowniku i to sie zgadza, bo na wtyczce "z instalacji do sterownika" jest zasilanie takie jak na akumulatorze , natomiast na wtyczce "ze sterownika do actuatora" jest 10V ( przy odpietym actuatorze) i 5V przy wpietym. Masy sprawdzone przy sterowniku i przy actuatorze.

Teraz pytanie, jak to jest zrobione... :lol: Do sterownika dobrac sie nie sposob. Czy on ma dawac 12V na silniczek na przewodzie czerwono-bialym? Na korpusie silniczka stoi 12V, wiec mniemam, ze powinno byc 12V. Ale czy te 10/5V jest wynikiem uszkodzonego sterownika , czy potrzebne jest jego ponowne kodowanie. Czy niezakodowany sterownik moglby dawac takie (10/5V) napiecie na actuator?

Bardzo prosze o rozswietlenie mi w glowie. Samochod na dzien dzisiejszy jezdzi normalnie, ale przed dzisiejszym wyciagnieciem actuatora, wczoraj przy zawracaniu cos go trzymalo na w pelni skreconych kolach. Powinien ruszac sam po puszczeniu hamulca, ale wibrowal cala buda i ruszal z trudem. Dzisiaj - mimo , ze na desce choinka - maszyna jezdzi swobodnie.

Dziekuje i pozdrawiam z Irlandii.

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Koledzy sie poddaja z czytaniem, a ja z tym skrapem i partaczami walcze juz od czerwca. :lol: Im aiecej zrobie,tym czesciej odnajduje kolejne usterki i fantastyczne pomysly projektantow... :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeśli wytarła się zębatka nastawnika to trzeba wymienić elementy w koszu reduktora bo to one są przyczyną jej uszkodzenia i tzw. "choinki na desce "

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Ja byc moze mam problem z reduktorem.

Czy ktos z Was wie czy w moim modelu auta takze jest wtyczka aby wypiac i sprawdzic reduktor?

 

Z tego co slyszalem to w moim modelu juz jej nie ma. Drugie pytanko to czy wiecie moze, ktory lub ktore dokladnie bezpieczniki odpowiadaja u mnie za reduktor?

Moje auto to X3 F25 30D 2012 (Reduktor ATC 45L)

 

Dziekuje za pomoc

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szybkie pytanie,

błedy "św trójcy" + ciśnienie opon to walnięty czujnik ABS ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czujnik abs,

 

jeśli świecą się 4 ikonki na żółto - to czujnik ABS

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
mam pytanie (bez caps locka) czy po tym jak przez pół roku miałem wypiętą wtyczkę od X- driva teraz po podłączeniu trzeba zrobić kalibrację ?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
A czy jest możliwe że uszkodzony włącznik stopu wywala błędy św.trójcy.Dodam że nie zawsze ale jak już zapalą się kontrolki to ginie mi stop i nie mogę przerzucić biegów z pozycji P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czujnik abs,

 

jeśli świecą się 4 ikonki na żółto - to czujnik ABS

 

potwierdzam, w moim przypadku czujnik ABS wystarczyło wyczyścić i wszystko ok.

Na żółto osławiona trójca i czasami czujnik cisnienia w kołach mi się zaświecił.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Pytanie do fachowców :

Szarpie i stuka jak diabli.Przebieg 250tkm. Zebatka ok Domyślam się, że łańcuch do wymiany. A tarczki i przekladki stalowe też?

Pytanie 2: BMW wprowadzilo nowy olej do VTG. Jest lepszy?

Pytanie 3: Jakiej pasty uszczelniającej użyć?

Za wszelkie pomocne rady stokrotne dzięki.

Opublikowano

Ja mam inną zagadkę. U mnie wszystko jest OK tzn nic nie stuka nie puka zębatka prewencyjnie wymieniona na nową podczas wymiany dwumasy ale... W weekend byliśmy w górach i napęd działał OK. Ale raz się zakopałem i przy próbie wyjechania zdusiłem auto (normalnie zgasło) zaświeciła się kontrolka 4x4 (tylko ona) i przestał działać napęd na przód. Zgasiłem auto .. odpaliłem to samo. Przejechałem z 2-3 km weszliśmy do knajpy na obiad później odpaliłem auto i wszystko w porządku. Zdarzyło się juz to drugi raz i za każdym razem w takich samych okolicznościach.

Pytanie brzmi czy na kompie będzie ślad po tym błędzie? Czy może bez odczytywania błędów można wywnioskować co było przyczyną takiej chwilowej "awarii".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Snieg zakryl sensory abs, system nie "widzial" obrotu kol i wywalil blad.
Opublikowano
A czy jest możliwe że uszkodzony włącznik stopu wywala błędy św.trójcy.Dodam że nie zawsze ale jak już zapalą się kontrolki to ginie mi stop i nie mogę przerzucić biegów z pozycji P

 

Nie.

 

Widzę że chyba znasz się jak osioł na chlebie.Ponieważ po podłączeniu pod diagnoskop to właśnie zdiagnozowano.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy jest możliwe że uszkodzony włącznik stopu wywala błędy św.trójcy.Dodam że nie zawsze ale jak już zapalą się kontrolki to ginie mi stop i nie mogę przerzucić biegów z pozycji P

 

Nie.

 

Widzę że chyba znasz się jak osioł na chlebie.Ponieważ po podłączeniu pod diagnoskop to właśnie zdiagnozowano.

 

Widocznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślisz że jest to możliwe? Jeśli tak to było by to najgorsze auto 4x4 jakie widziałem ;)

Jest to mozliwe. Czujniki abs sa dosc mocno odsloniete w e83.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy jest możliwe że uszkodzony włącznik stopu wywala błędy św.trójcy.Dodam że nie zawsze ale jak już zapalą się kontrolki to ginie mi stop i nie mogę przerzucić biegów z pozycji P

 

Nie.

 

Widzę że chyba znasz się jak osioł na chlebie.Ponieważ po podłączeniu pod diagnoskop to właśnie zdiagnozowano.

Myślę, że można trochę grzeczniej, bo kolega siedzi w temacie...

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.