Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie wymiana zębatki pomogła na jakieś 150km.

 

Z tego co mi tłumaczył pan ze skarżysko kamiennej, to wymiana zębatki jest tylko usunięciem skutku, a nie przyczyny uszkodzenia, czyli luzu.

 

auto dzisiaj jedzie na regeneracje reduktora do skarzyszka ma ktos jakies opinie?

 

Ja byłem tam wczoraj i na pewno jest pozytywnie jeśli chodzi o cenę. Co do jakości to na razie się nie wypowiadam, żeby nie zapeszyć. Tzn. szarpania na pewno ustały te co były, ale chyba mam teraz schizę i każdą nierówność odbieram jako szarpnięcie... muszę z tym trochę dłużej pojeździć i wtedy napiszę coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez dzisiaj odebralem auto ze skarzyska...reduktor dostal nowy lancuch koszyczek olej i kilka innych rzeczy...niestety po przejechaniu 40km wyskoczyl blad 4x4...nie mialem jeszcze chwili podlaczyc pod komputer jakie bledy sa...

Ale na placu same bmw w tym x6 x5 e66 e60 kilka e90 3xe46.jutro zdam relacje co i jak...

Edytowane przez roki863
...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałeś się kolego zrobić w ciula...leć do nich jak najszybciej i reklamuj.

 

Ale na jakiej podstawie mówisz, że ktoś kogoś w ciula zrobił? Że adaptacji nie zrobił? Mi też nie zrobił i wszystko działa prawidłowo (zrobiłem od Skarżyska do Szczecina z przestankami 1000km). Nie wierz we wszystko, co piszą na forach - pół tego wątku sprowadza się do wymiany zębatki (a to na metalową a to na jej obracanie), podczas gdy to tylko pudrowanie pryszcza), nie mówiąc już o poradach typu "wymień olej - może pomoże"... Wiadomo, że najlepszą opcją dla auta byłaby kompletna regeneracja, tj. wymiana wszystkich bebechów lub całego reduktora, ale nie każdego na to stać - wersja 'kompromisowa' to wymiana po prostu zużytych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki co bledy pokasowane,zrobione ok 40km i cisza.zadnych bledow.zobaczymy jak pojezdze dluzej.Co do samej naprawy nie mam zastrzezen bylem informowany na biezaco co wymieniane i w jakim stanie,dostalem stare czesci,zdjecia rozciagnietego lancucha w porownaniu z nowym stary olej itp.tu zastrzezen nie mam.zobaczymy po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow.Mam gwarancje na pismie wiec w razie cos bedte reklamowal.
...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kalibracja jest koniecznym i bardzo waznym elementem wymiany reduktora. Zaklad, ktory tego nie wykonuje, nie zna sie na zasadzie dzialania systemu. Ja nie wyobrazam sobie abym wykonal taka usluge bez kalibracji. Reduktory powinny po regeneracji wytrzymac kolejne 100.000km a bez kalibracji wytrzymaja 5.000km. Jesli jest procedura serwisowa wymiany reduktora, nalezy ja wykonywac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kkx5....bo mnie juz wkurzyli. Co za ludzie...i jeszcze pretensje maja a widocznie sami nie wiedza jak to działa dokładnie. Pan pokazał łańcuch, spalona tarczkę, brzydki olej...może to z innego reduktora?:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktory powinny po regeneracji wytrzymac kolejne 100.000km a bez kalibracji wytrzymaja 5.000km. Jesli jest procedura serwisowa wymiany reduktora, nalezy ja wykonywac.

 

I z tego powodu firma daje rok gwarancji bez limitu kilometrów? Bo szkoda im poświęcić 5 minut na uruchomienie jednej funkcji? Wybacz, ale trochę nie chce mi się w to wierzyć, szczególnie że będąc w firmie widać, że oni z tego żyją...

 

Jeszcze z czystości sumienia zadzwoniłem do tej firmy upewnić się, że skrzynia nie rozkraczy mi się za 5k km, bo w ostateczności mógłbym zrobić adaptację już w Szczecinie za 50 zł. No i z tego co mówi ten pan (notabene poradziłem mu się tutaj wypowiedzieć, żeby wyjaśnić kilka spraw - może uczyni to wieczorem), to nie zawsze jest to wymagane - wszystko zależy od tego co było wymieniane (u mnie głównie łańcuch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Funkcja serwisowa, po wymianie/naprawie reduktora, drive train, ecu vtg, calibration of the transfer box.

Dzwoniłem do aso ,serwisant powiedział ze można ale nie koniecznie trzeba zrobic .Adaptacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat argument o ASO to żaden argument, przecież tam zazwyczaj* pracuje najgorszy sort mechaników, którzy nie mają większego pojęcia o tym co robią.

 

*) Żeby nikogo konkretnie nie urazić, bo pewnie są wyjątki od tej reguły, jednak moje kontakty z różnymi ASO (różnych marek) ZAWSZE kończyły się tak, że rozmawiałem po prostu ze strasznymi słabiakami. Z byle pękniętego oringu najchętniej wymieniliby zawsze cały silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, proszę was. Serwisant z bmw ma mgle pojecie o czymkolwiek. Często serwisant twierdził, ze olej w reduktorach to dextron. Mozna ale nie trzeba? Otóż, trzeba. Po każdym zdjęciu silniczka należy robić kalibracje. Należy na nowo wpisać w pamięć ecu Vtg, miejsca, w ista jest to set points, w jakich operuje caly układ. Ja u siebie nigdy nie wypuscilem klienta bez kalibracji i wiem jakie sa skutki jej nie wykonania. Kontrolki, szarpania, zuzycie reduktora. A jeśli mówimy o drugiej generacji xdrive, czyli od 2010, mamy od razu szarpania i komunikat na ekranie. Myslcie i piszcie co chcecie. U mnie zawsze jest kalibracja nie dlatego ze tak mi sie chce tylko dlatego ze tak musi być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niedawno przerabiałem temat siłownika skrzynki rozdzielczej a dokładnie jego sterowanie (wyskakiwały 3 kontrolki) temat już opanowany ale bij zabij nie pytałem o adaptacje ,gdy bede nastepnym razem u mechanika a nie zapomne to podpytam :norty: Dużo rzeczy w BMW trzeba adoptować wiec skłaniam się do Twojej opcji ze Trzeba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wywołany do odpowiedzi , chętnie wytłumaczę sprawę adaptacji dla rozdzielaczy ATC 400 czyli seria w X3

adaptację wykonujemy w przypadku

- przegrzania reduktora (błąd klasyfikacji reduktora )

- wymiany silniczka nastawnika lub jego zębatki

- zmiany tarczek w koszu po regulacji jego długości skoku

nie robimy tego po wymianie :

- łańcucha

- łożysk

-oleju

Kalibracja ma na celu ponowne przywrócenie wartości fabrycznych (ruchu zębatki i siła dopięcia sprzęgła w 3 stopniach) ,

jeśli składamy rozdzielacz a reduktor nie był w trybie awaryjnym - to nie ma co przywracać ani adaptować

bo jeśli my składamy rozdzielacz na nowych częściach to jest on w wartościach nominalnych czyli takich jak są zapisane w sterowniku .

Owszem trafiają się przypadki "pokombinowanych " sterowników ale wtedy robimy adaptacje wraz ze zmianą wyposażenie , softu , nr vin , czy Eepromu

pozdrawiam i zapraszam do Skarżyska

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co kolega pisal to naprawiane bylo sprzeglo plus łańcuch wiec adaptacje powinniście wykonac, chyba ze naprawa polegala na wymianie łańcucha w czym sensu nie widze bo łańcuch nie wywala błędów. A reduktor stary przy uszkodzeniu sprzegla juz dawno nie pracowal w nominale wiec po założeniu nowych części silnik pracuje na ustawieniach przed zniszczeniami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale my piszemy o jakiś konkretach ? czy to taka szkolna dyskusja ? jeśli koledze pasuje to może robić adaptację nawet po wymianie oleju w silniku ...

 

Ostatnio był u nas klient z Radomia X3 3,0i automat ostatni 1 rok jeździł po warsztatach już mu się zapadka trzymająca gniazdo OBD wytarła od adaptacji ... i jak szarpał tak szarpał , dla zainteresowanych napęd w X3 to współpraca czujnika kąta skrętu , DSC , sterownika VTG i skrzyni automatycznej

i adaptacja była najgorszym pomysłem na naprawę tego X3 ....

ale co tam .....

składamy napędy i dajemy gwarancję 12 miesięcy , jeśli by nawet klientowi po 24 miesiącach uszkodził się zrobiony przez nas rozdzielacz - - ewentualna usterka była by usunięta ...dla dobrej reputacji . Bo jeśli dajemy nowe części to ma działać następne 200 000 km

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie szkolna dyskusja tylko zglebianie zagadnienia. Ten kolega naprawial reduktor u was i ma nadal problem. Dlatego powstalo pytanie czy byla robiona adaptacja po czym wynikło, ze nie bo twierdzicie ze nie jest konieczna a ja twierdzę że jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale u kolegi jest problem z wymianą danych pomiędzy czujnikiem skrętu a układem DSC , błąd wyskakuje mu przy skręcie po 40 km jazdy a nie przy jeździe na wprost ,i spokojnie jest do nas umówiony bez problemu usuniemy ten problem

klient przyjechał na naprawę Skrzynki rozdzielczej i to zostało zrobione , trudno wymagać od nas abyśmy po naprawie brali na test klienta samochód i jeżdzili nim 50 km sprawdzając a może coś jeszcze nie zadziała ........

 

przykro mi jak ktoś tego nie rozumie

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do naprawy skrzynki brak zastrzezen szarpanie ustapilo puki kontrolki sie nie zapala jest naprawde wszystko ok.

Kontrolki wywala nadal niestety czujnika kata skretu bym nie obstawial ale wczoraj podpolem auto pod inpe i wywalilo blad na dtc.na postoju zaczyna wariowac licznik...stoje a auto pokazuje 40km/h 60km/h i wiecej i w tym momencie wywala blad abs reczny.najprawdopodobniej czujnik do wymiana wywalilo blad tylni lewy zbyt duza przerwa.

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.