Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

ten silniczek z ta zebatka slynna zapomnialem dopisac wiec to moze to padlo... w sobote jak sie za to zabiore to musze to posprawdzac moze sie silniczek spalil albo faktycznie ta zebatka,... tylko nadal nie rozumiem bo na innym forum ktos mi doradzil wymiane oleju i inni pisali o tych bledach jako olej do wymiany albo ze go za malo tylko ze ja mam ponad 300tys nigdy nie zagladalem do oleju w skrzyni ale zadnych wycieków tez nie ma..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

jestem totalnie glupi bo na innym forum wyczylalem ze ten blad tyczy sie oleju w skrzyni i oleju w dyferencjale nic o predkosciach kól nie bylo

@rkuznik

 

54c6 oil wear

 

54c6 - > Zużycie oleju

 

.... ale Ty podales [ 55C4 ] oraz [ 55C6 ] :duh:

 

I po temacie... :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego moja pomylka sam bym nie zauwazyl...

bledy to 54C6 i 54C4 który jest olej od skrzyni biegów a który kolego kod zuzytego oleju od dyferencjalu?

jak sprawdzam to raz mi zczyta tylko 54C6 a czasem obydwa...

a jest mozliwosc ze to poprostu gdzies za malo albo cos czy poprostu jest ustawione na 300tys i wyskakuje ze zuzyty...

bo najbardziej sie boje tej kalibracji bo mam niestety tylko inpe... i bede musial skorzystac wtedy z BMW NORWAY i podejrzewam ze nie bedzie to tanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

bledy to 54C6 i 54C4 który jest olej od skrzyni biegów a który kolego kod zuzytego oleju od dyferencjalu?

 

54C4 – VTG Calibration Faulty - eng. / Fehler 54C4 - Kalibrierung Fehlerhaft - germ. / Kalibracja nie powiodła się - bledna

 

54c6 oil wear / 54c6 - > Zużycie oleju

 

P.S.

 

Dogadaj się z papikiem :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba niczym nie obrazilem kolege Papik jesli tak to przepraszam a jesli chodzi Ci o dogadanie sie i kalibracje to bedzie ciezko... bo troche daleko

nie do konca wiem o co Ci chodzi z ogadaniem

 

Niczym. Ja na Twoim miejscu zrobilbym w kolejnosci:

1. wyjal silniczek fizycznie i zakrecil trybikiem w skrzynce (tym, ktorym silniczek obraca). Jezeli bedziesz mogl go palcami obracac zgodnie ze wskazowkami zegara a opor bedzie minimalny - skrzynka do regeneracji (lub silniczek, jezeli po obrocie zebatki nadal bedzie ten blad).

2. obrocilbym zebatke w silniczku i sprobowal zrobic kalibracje - jesli nadal bedzie blad kalibracji - skrzynka do regeneracji lub uszkodzony silniczek (pewnosc bedzie dopiero po rozmontowaniu skrzynki)

3. jesli po obrocie zebatki kalibracja przejdzie, dopiero wtedy wymienilbym olej i zrobil procedurke "oil wear".

 

Koszty w BMW to dopiero poczatek te 4500 ;) (chociaz dziwnie duze jak za wymiane silniczka i adaptacja po wymianie oleju).

- olej w BMW ~200zl

- silniczek 2500zl

- wymiana/kalibracja - okolo 650zl-1000zl

łącznie widelki w ASO: od 3350zl do 3700zl.. Wiec daleko do tych 4500zl :/

Dopisze jeszcze,ze koszt samego napedu xDrive w ASO waha sie od okolo 7500zl do 9000zl + robocizna (okolo 1000zl).

Edytowane przez papik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

i jeszcze jak demontuje sie ten reduktor zeby obrócic te zebatke

 

..... tutaj film jak zdemontowac .... obrocic zebatke w silniczku ... itd :D

 

2005 BMW X5 TRANSFER CASE ACTUATOR

 

3. jesli po obrocie zebatki kalibracja przejdzie, dopiero wtedy wymienilbym olej i zrobil procedurke "oil wear".

 

tutaj jak wymienic olej - na przykladzie x3 e83

BMW X3 (E83) 2004-2010 Transfer Case Oil Change - DIY Repair

 

powodzenia :cool2:

Edytowane przez Zafi
Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam e61 LCI 2007 3.0diesel xdrive. Przebieg koło 200tkm. Mam problem podczas powolnych manewrów, zakręcaniu. Przy niewielkiej prędkości przy ostrzejszym skręcie odczuwam przeskakiwanie "przodu", wibracje - jakby ten przód się osuwał, nie wiem jak to nazwać. Błędów na tablicy brak. Objawy występują losowo- to znaczy że mogę jeździć cały dzień i nic się nie wydarzy, a na drugi dzień może mi ten przód fiksować.

 

Macie Panowie jakieś sugestie?

 

Planuję wymianę oleju, czy ma ktoś jakiś rysunek xdrive, gdzie są pokazane śruby spustowa i zalewowa? Olej nigdy nie był wymieniany, gdy nie pomoże myślę o adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

czy ma ktoś jakiś rysunek xdrive

 

@xakner

 

tu jest filmik jak to dziala :

 

xdrive explained

 

.... i jeszcze to moze sie przydac :

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530d_m57t2_sal/6_si_techniques/27__transfer_box/2_sbt__xdrive_e60_e61_e90_e91_e92/

 

... oraz instrukcja ( po angielsku ) ze zdjeciami - krok po kroku .... :D

 

http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/67-TRANS-Transfer_Case_Fluid_Replacing/67-TRANS-Transfer_Case_Fluid_Replacing.htm

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam e61 LCI 2007 3.0diesel xdrive. Przebieg koło 200tkm. Mam problem podczas powolnych manewrów, zakręcaniu. Przy niewielkiej prędkości przy ostrzejszym skręcie odczuwam przeskakiwanie "przodu", wibracje - jakby ten przód się osuwał, nie wiem jak to nazwać. Błędów na tablicy brak. Objawy występują losowo- to znaczy że mogę jeździć cały dzień i nic się nie wydarzy, a na drugi dzień może mi ten przód fiksować.

 

Macie Panowie jakieś sugestie?

 

Planuję wymianę oleju, czy ma ktoś jakiś rysunek xdrive, gdzie są pokazane śruby spustowa i zalewowa? Olej nigdy nie był wymieniany, gdy nie pomoże myślę o adaptacji.

 

:) wiem ale nie powiem :) wymiana oleju nic nie da. Nie dalej jak tydzień temu oddałem klientowi auto po takich usterkach. Skrzynka, wal, polosie... I kilka innych drobiazgów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

równiez dziekuje za filmik i instrukcje...

teraz do kolegi papik. opisze Ci jedna rzecz... wczoraj wieczorem bylem z laptopem w aucie i zczytalem wszysciutenkie bledy i skasowalem wszystkie jakie mogly byc oczywiscie DSC swiecilo... jeszcze jedna dziwna rzecz widzialem w tym angel sensor nie wiem dokladniej jak poprwanie po polsku ale wiesz o który sensor czy czujnik skretu chodzi on przy prostej kierownicy pokazywal duzo stopni juz nie pamietam ile ale zeby pokazalo zero musialem przekrecic kierownice o pol obrotu prawie wydawalo mi sie to dziwne i ustawilem kierownice jak do jazdy na wprost i kliknolem kalibruj jeszcze raz zczytalem bledy i je skasowalem tak dla sprawdzenia czy nadal cos sie wyswietla wkoncu poszedlem do domu a tu dzisiaj jade do pracy odpalam auto a DSC nie swieci jade i nadal nic przejechalem 30km prawie do pracy i wrócilem do domu nastepne 30km i wszytko wporzadku nic nie swieci...nie wiem czy to tak samo z siebie czy to byl ten czujnik skretu kierownicy. sprawdzalem i jedyne co zostalo to ten kod o zuzytym oleju 54C6 i nie wiem co mam o tym myslec czy warto tam zagladac w ten silniczek czy wogóle tego nie ruszac poza wymiana oleju... i co sie moze stac jesli wymienie olej ale nie zrobie kalibracji...(nie mam jej czym zrobic mam tylko INPE i NSC)

poradzisz kolego papik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zrobiles kalibracje czujnika kata skretu - OK.

2. musisz wymienic olej i zrobic adaptacje (ktora trwa jakies 10s z automatu) wraz z opcja wymiany oleju.

Wszystko. Jesli skrzynka jest sprawna, to jeszcze troche polatasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę oleju w reduktorze masz pokazaną na filmiku wyżej, a w E61 jest zapewne taka sama jak w X3 (może być jedynie różnica mała w mocowaniu)... A nawiasem mówiąc mam takie same objawy w mojej X3 tzn przy ostrym skręcie coś "strzela" - jakby- mam wrażenie, że to może dochodzić z przedniego przegubu lub dyfra, ale generalnie objawy takie jak u ciebie... Jeśli będziesz miał jakąś diagnozę daj znać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

kolego Papik badz inni mam kilka takich drobnych pytan

 

-ile dokladnie powinno wejsc oleju to tego centralnego dyfernecjalu...niby powinno byc do tej sruby niektórzy pisali, ale widzialem tez ze 700mml i teraz nie wiem co jest prawda, na filmiku wyzej raczej mu sie nie przelewa srubka....

-potrzebuje znalesc jakas fotke albo film gdzie jest sruba od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni automatycznej e53.. szukam i szukam i znalesc nie moge....

gdyby ktos mial to podrzuccie o 10 sie zabieram za dyferencjal wiec moze zdazy ktos podrzycic fotke od automatu bo nie moge znalesc tej sróby od wlewu oleju..

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam :D

 

-potrzebuje znalesc jakas fotke albo film gdzie jest sruba od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni automatycznej e53.. szukam i szukam i znalesc nie moge....

 

prosze bardzo - na szybko znalazlem w j.niemieckim - ale bardzo dokladnie jest wszystko pokazane co i jak [ cz.1 + cz.2 ]

 

AUTOMATIKGETRIEBE ÖLWECHSEL | TEIL 1 [Tutorial] HD ATF automatic transmission oil change

 

Automatikgetriebe Ölwechsel TEIL 2 [Tutorial] HD ATF automatic transmission oil change

 

http://fs2.directupload.net/images/150228/temp/8385y568.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

.... Tutaj filmik w j.angielskim - mozna zrozumiec bez znajomosci jezyka :D

 

Part 1: Changing Automatic Transmission Fluid & Filter On A BMW/MINI

 

Part 2: Changing Automatic Transmission Fluid & Filter On A BMW/MINI

 

powodzenia :cool2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego za filmiki bardzo pomogly bo sruba byla zaslonieta jakims plastikiem pewnie oryginalny jeszcze...

wie ktos ile dokladnie powinno wejsc oleju do automatu e53 po lifcie 2004r albo jakas strone gdzie to sprawdzic ile fabrycznie oni podawaja...

PS. W dyferencjale olej czarny jak smola prawie skrzynia nie wiele lepszy... wszyscy takie mieli????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej X3 mam taki problem zaczeł ami się świecić kontrolka 4x4. Więc po przestudiowaniu forum stwierdziłem że zębatka. Sprawdziłem w dwóch miejscach była wytarta, więc zakup nowej i wymiana. Niestety nie pomogło 4x4 dalej się świeci i sa cały czas trzy błędy 55c4, 54c6, 5f08. Co może być Nie działa przycisk DSC i hamulec zjazdowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprwdz ustawienie tego czujnika skretu kolego... moze miales ustawiana zbieznosc albo cos.. albo sie samo cos poprzestawialo mnie wydaje sie ze to w tym byla przyczyna u mnie a objawy takie same jak piszesz sprawdz ile procent pokarze ci jak masz kierownice na wprost... musi byc zero u mnie tak nie bylo i po kalibracji juz zniknelo.... i wydaje mi sie ze to zlikwidowalo ten problem u mnie chociez nie potwieradzam na 100% ze u CIebie zadziala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy proszę o pomoc. Otóż jakieś 2 tyś. km. temu zregenerowali mi skrzynie automatyczną ABS produkcji GM. Pierwszy tysiąc km. jeździłem delikatnie bo tak zalecał nawet mechanik (ów mechanik na swoją pracę wystawił mi roczną gwarancję na papierze), teraz auto nie jeździ tak jak przed naprawą, czuć delikatne szarpnięcia zmiany bięgów. Dzieję się tak gdy długo trzymam auto przy obrotach 2500 tyś. Wtedy auto długo nie zmienia biegu, a jak już zmieni to szarpnie... Ale głównym problemem dla którego piszę w tym temacie jest problem jaki się powtarza gdy ruszam dynamicznie skręcając bądź to w prawą jak i w lewą stronę, wtedy przy zmianie z 1 na 2 czuć już naprawdę mocne szarpnięcie, ale żadnych niepokojących odgłosów nie słychać. Gdy zadzwoniłem do mechanika (mechanik znajduje się 250 km od mojego miejsca zamieszkania) powiedział, że to będzie problem z xdrive, a nie ze szkrzynią. Oczywiście przed naprawą skrzyni nigdy mi się taka sytuacja nie przytrafiła.

Doradzcię panowie bo coś czuję, że mechanior chcę się wymigać od reklamacji skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.