Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

heheh bez punktu odniesienia jaki powinien byc ten ruch maksymalny to mozesz sobie krecic i 10. obrotow a i tak nie masz do czego porownac :P Jedyna sluszna metoda, to rozebrac reduktor i sprawdzic luz pomiedzy lancuchem a slizgami. Jesli wejdzie Ci pomiedzy lancuch a slizgi palec - lancuch jest wyciagniety. Nominalnie, na nowym lancuchu, luz ten nie przekracza 0,5cm (odleglosc lancucha od slizgu w momencie jak sie go paluchem odchyla) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odlacz i tak powinno byc.. Bledy zgasna jak ponownie podlaczysz wtyczke i wylaczysz/wlaczysz zaplon.

 

 

witam,

 

odłączyłem dziś wtyczkę od silniczka przy reduktorze, przód nie załączył, kilka razy ostro ruszyłem, żadnych zgrzytów ani stuków, więc to prawie na pewno dźwięk z który słyszę podczas załączania się przodu, jak już pisałem brzmi to jak przeskakujący łańcuch w reduktorze.

 

proszę poradźcie jak najlepiej załatwić tę sprawę, jechać do kogoś kto to robi, czy raczej kupić taką po regeneracji, na wymianę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sam wymienił... jeśli masz tylko odrobinę zmysłu technicznego (i jakiś kanał), powinieneś sobie z tym łańcuchem poradzić, zwłaszcza, że na you tube widziałem filmy z redukcją w roli głównej... Z tym, ze (z tego, co pamiętam) to taki łańcuch kosztuje coś ok 900 PLN, a regeneracja w jakimś warsztacie ok 3 tys. (minimum) Wiec sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca...

Dodam jeszcze tylko (gwoli ścisłości w temacie zębatki), że żadne jej obracanie nic nie wniesie do jej naprawy... trzeba niestety wymienić na nową...

Edytowane przez slavo100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

Z tym, ze (z tego, co pamiętam) to taki łańcuch kosztuje coś ok 900 PLN, a regeneracja w jakimś warsztacie ok 3 tys. (minimum) Wiec sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca...

 

... łańcuch to nie wszystko !!! :mad2:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przez papik » 19 Paź 2013 14:14

 

W takim przypadku szukaj skrzynki na allegro. Te graty kosztują majątek i nie kupisz osobno.

Tarczek nie ma potrzeby wymieniać. No chyba, że mają grubość poniżej1.4mm (nowe mają 2.1mm)..

 

Zeby nie byc goloslownym:

http://en.razdatka.by/t/vehicle/bmw/x3-e83

 

Potrzebujesz to:

http://en.razdatka.by/products/atc-400-pressure-plate

200 $

to: http://en.razdatka.by/products/atc-400-clutch-grip

290 $

lub to: http://en.razdatka.by/products/drive-sprocket-kit-for-bmw-x3-atc-400-transfer-case

640 $

komplet tarczek: http://en.razdatka.by/products/friction ... 3-original

135 $

 

Reasumujac, w najlepszym razie na czesci potrzebujesz okolo 1000$ co przy obecnym kursie i kosztach cła i wysylki daje kwote ponad 3.000zl brutto. A za taka kwote kupisz na alledrogo skrzynke z ktorej smialo mozesz powyciagac brakujace elementu, rob zrobic jej pelna regeneracje (wymienic wszystkie lozyska + lancuch + olej).

Aha, lancuch mozesz kupic na alledrogo i to kolejne 900zl. - jesli mi powiesz,ze lancuch jest dobry, to kaze Ci sie popukac w glowe/czolo etc. Przy tak zniszczonych elementach lancuch masz wyciagniety co najmniej o 1cm :)

Slynne szarpanie skrzynki pochodzi wylacznie od lancucha, ktory po wyciagnieciu slizga sie/przeskakuje majac luzy na trybach.

 

Jesli teraz mi ktos powie,ze regeneracja skrzynki w takim stanie jest droga, to niech sam regeneruje wg powyzszego :P

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech wymieni lancuch :) Moze mu skrzynka nie stanie tak jak ta ostatnia, ktora robilismy (na facebooku mam foty) :)

Albo jesczze taniej - przeciez niektorym pomagala wymiana oleju ! Olej 180zl w ASO ale mozna zastosowan tani zamiennik Ravenola za okolo 80zl !! Po co przeplacac ! :duh:

 

Macie kilka fotek co poza lancuchem moze byc wywalone w skrajnym przypadku:

1. bieznie łożysk:

1654383_829249430469686_7542344028901849650_n.jpg?oh=7c951ad2b17526b2e3f9570e72c6a40c&oe=555FD09E

 

2. pompa oleju:

10866131_828730990521530_7786209162522188740_o.jpg

 

3. obudowa (kołek ustalający dla pompy oleju:

10856693_828730930521536_2915872519505600920_o.jpg

 

Wyciągnięcie łańcucha powoduje nie tyle przeskakiwanie z trybu na tryb a jego uślizgi na trybach. Stuki podczas ruszania/manewrow pochodza takze od lancucha, ktory jest na tyle luzny,ze przy napinaniu uderza w slizgi (badz w skrajnych momentach wyciera obudowe).

 

Czas regeneracji skrzynki to 2 dni (regeneracja własciwa, kodowanie, adaptacje, aktualizacja softu, jazda probna + sprawdzenie,czy nie ma wyciekow). Koszt (stan od stycznia 2015) 3500zl z FV (bądź bez).

Gwarancja 6m-cy (bo mniej wiecej co taki okres wymieniacie opony od ktorych zalezy poprawnosc dzialania napedu).

Przy takim podejsciu przestalismy miec sporadyczne reklamacje dotyczace wycieków i huczenia łożysk. Nie my je produkujemy, wiec zdarzaja sie wadliwe jednostki ;)

Edytowane przez papik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sam wymienił... jeśli masz tylko odrobinę zmysłu technicznego (i jakiś kanał), powinieneś sobie z tym łańcuchem poradzić, zwłaszcza, że na you tube widziałem filmy z redukcją w roli głównej... Z tym, ze (z tego, co pamiętam) to taki łańcuch kosztuje coś ok 900 PLN, a regeneracja w jakimś warsztacie ok 3 tys. (minimum) Wiec sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca...

Dodam jeszcze tylko (gwoli ścisłości w temacie zębatki), że żadne jej obracanie nic nie wniesie do jej naprawy... trzeba niestety wymienić na nową...

 

 

witam kolegów forumowiczów,

 

jestem inżynierem mechanikiem, mam "zmysł techniczny" (tak mi się wydaje) i wiem jedno, jeśli łańcuch przeskakuje to na 100% zębatka (co najmniej jedna ta na której przeskakuje) jest do wywalenia a kto wie co jeszcze, kanału nie mam, ale z tym to jakoś bym sobie poradził, problem nie leży w tym żeby to zdemontować i zajrzeć, ale w tym żeby szybko i sprawnie zrobić (żona jeździ co dzień tym autem do niani z dzieckiem, potem do pracy, a mieszkamy w miejscu gdzie bez 4x4 raczej o tej porze roku nie da rady). gdybym to sam rozebrał, czekał bym na części, pewnie zapłacił bym za nie tyle samo co w warsztacie z montażem, (kiedyś do malucha to można było wszystko kupić w "żelaźniaku" a silnik wyjmowałem przy użyciu drewnianego kołka i deski, ale x3 to nie maluch, i czasy też trochę inne).

chodzi mi tu bardziej o to żeby ktoś mi doradził gdzie podjechać do warsztatu w którym mechanik to robi, będzie miał części lub zdobędzie je max w jeden dzień, wymieni co trzeba, złoży, a niepotrzebne części zwróci, na robotę da jakąś gwarancję, i nie zedrze ze mnie "jak za zboże"

 

Proszę o poradę gdzie ewentualnie mogę to wykonać.

 

z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym sam wymienił... jeśli masz tylko odrobinę zmysłu technicznego (i jakiś kanał), powinieneś sobie z tym łańcuchem poradzić, zwłaszcza, że na you tube widziałem filmy z redukcją w roli głównej... Z tym, ze (z tego, co pamiętam) to taki łańcuch kosztuje coś ok 900 PLN, a regeneracja w jakimś warsztacie ok 3 tys. (minimum) Wiec sam musisz zdecydować co się bardziej opłaca...

Dodam jeszcze tylko (gwoli ścisłości w temacie zębatki), że żadne jej obracanie nic nie wniesie do jej naprawy... trzeba niestety wymienić na nową...

 

 

witam kolegów forumowiczów,

 

jestem inżynierem mechanikiem, mam "zmysł techniczny" (tak mi się wydaje) i wiem jedno, jeśli łańcuch przeskakuje to na 100% zębatka (co najmniej jedna ta na której przeskakuje) jest do wywalenia a kto wie co jeszcze, kanału nie mam, ale z tym to jakoś bym sobie poradził, problem nie leży w tym żeby to zdemontować i zajrzeć, ale w tym żeby szybko i sprawnie zrobić (żona jeździ co dzień tym autem do niani z dzieckiem, potem do pracy, a mieszkamy w miejscu gdzie bez 4x4 raczej o tej porze roku nie da rady). gdybym to sam rozebrał, czekał bym na części, pewnie zapłacił bym za nie tyle samo co w warsztacie z montażem, (kiedyś do malucha to można było wszystko kupić w "żelaźniaku" a silnik wyjmowałem przy użyciu drewnianego kołka i deski, ale x3 to nie maluch, i czasy też trochę inne).

chodzi mi tu bardziej o to żeby ktoś mi doradził gdzie podjechać do warsztatu w którym mechanik to robi, będzie miał części lub zdobędzie je max w jeden dzień, wymieni co trzeba, złoży, a niepotrzebne części zwróci, na robotę da jakąś gwarancję, i nie zedrze ze mnie "jak za zboże"

 

Proszę o poradę gdzie ewentualnie mogę to wykonać.

 

z góry dzięki.

 

Nie ma takiej mozliwosci aby lancuch przeskakiwal. Moze jedynie powodowac stuki o slizgi. Z mojego doswiadczenia, a juz mialem dosc duzo takich przypadkow, nie ma sensu tego samemu rozbierac. Jest tyle elementow, ktore ulegaja uszkodzeniu, iz pozniej budzisz sie z reka w nocniku i zaden warsztat nie bedzie tego chcial tego naprawiac. Ja bynajmniej odmawiam naprawy skrzynek, ktore byly rozkerace. Sprzedac moge cala jedynie. Tak jak pisal Kruk, papik jest dobry i ma na polce czesci. Sam od niego kupowalem gdy mialem problem ze zdobyciem pewnych elementow. Temat zebatek nawet w UK zostal opanowany i wszyscy kreca je bez jakiegos sensu i zrozumienia systemu. Konczy sie to przewaznie spaleniem sprzegla, rozerwaniem kosza itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jakis czas temu pokazaly mi sie slynne kontrolik (ABS,4x4 i reczny) po jakims czasie zgasly.

Autko nie szarpalo. Jechalo dosc plynnie i nie widze innych objawow.

 

Obecnie auto mam w ASO (przy innej okacji) Zastanawiam sie czy mozna to jakos sprawdzic?

Zlecac im taki przeglad? Pewnie skasuja... :/

Bede wdzieczny za porade.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
potrzebuje sie dowiedziec gdzie to znalesc w inpie ta kalibracje bo niestety nie moge poprawnie zainstalowac disa ciagle mam cos nie tak inpa mi chodzi wiec pomózcie jak sie to kalibruje w inpa... ktos wczesniej wspominal ze jest ta opcja gdzies w inpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czyli bedzie niewykonalne bo akurat z tym nie chce sie polaczyc za kazdym razem wyskakuje to samo i wraca do poczatku do wyboru auta...

chyba ze to na odpalonym aucie moze robi to jakas róznice??

pytam bo zaswiecil mi 4x4 duzo czytalem o tej zebatce zeby ja odwrócic tylko ze wszyscy mieli objawy z 3 kontrolkami ja mam z jedna ale chce byc pewien ze równiez bede mógl to zkalibrowac zanim to rozbiore...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym Ty piszesz.. Chcesz najpierw zakalibrowac a potem rozebrac ? To tak jakbys zlamanie chcial najpierw wyleczyc a potem wsadzic w gips. :mad2:

Masz komputer to naucz sie go obslugiwac - CZYTAJ BLEDY jakie sa.. Kontrolka 4x4 to nie jest od razu skrzynka/zebatka/olej/zle opony/niewlasciwe paliwo etc..

Kontrolka 4x4 to takze blad czujnika kata skretu, moze wymaga kalibracji a moze jest uszkodzony. To takze ogolny blad skrzynki, ktorego powodem moze byc uszkodzony czujnik, blad w sterowniku silnika etc..

Jedna kontrolka zalatwia kilka(nascie) usterek.

Najpierw komputer, bledy a potem dopiero odpowiednie ruchy...

Skoro nie przechodzi Ci adaptacji to masz 2 odpowiedzi:

- wadliwa INPE

- uszkodzenie silniczka (a tu zebatka albo martwy silniczek lub uszkodzona skrzynka - np. pekniety walek na koszu sprzeglowym)...

Proste ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem kolego ze jesli nie skalibruje sie tego po wymianie i przekladce tej zebatki to niby tydzien i ma sie to popsuc...

niestety kolego jestem 1500km od Polski i chcialem dla pewnosci zobaczyc czy wogóle mi sie z tym polaczy zanim zaczne cos kolwiek robic zeby nie bylo ze wymienie olej i przeloze ta zebatke o te 180stopni a pozniej nie bede mial jak tego zkalibrowac i na tyle zda mi sie ta wymiana jak i tak jej nie dokoncze

poprostu chce byc pewien...

Bylem sie pytac w BMW ile mnie tu skasuja za wymiane oleju i chca 5400zl za to wiec wybacz kolego ale wole wiedziec czy bede w stanie to zrobic czy nie... jesli nie bede w stanie tego skalibrowac sam bede musial zaprowadzic do BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Ale musisz wiedziec co oznaczaja te błedy i tam szukac przyczyny

 

 

55C4 - > No Message from DSC

 

55C4 - > brak ( kontaktu ) polaczenia z CSC

 

 

 

55C6 - CAN_MESSAGE_GESCHWINDIGKEIT_RAD - da fehlten dem steuergerät wohl die einzelnen radgeschwindigkeiten

55C6 - > CAN_polaczenia_szybkosci_kola ( kol ) - brak informacji ; w urzadzeniu sterujacym ; predkosci poszczegolnych kol

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i teraz kolego juz jestem totalnie glupi bo na innym forum wyczylalem ze ten blad tyczy sie oleju w skrzyni i oleju w dyferencjale nic o predkosciach kól nie bylo... czyli kolego najprosciej mówiac gdzie szukac??? bo juz sam nie wiem olej zamówilem jutro ma byc wiec w weekend sie zabiore za wymiane mam nadzije ze to to...teraz nie wiem kto ma racje...juz nastawilem sie ze to bedzie ten olej i pozniej kalibracja i po problemie a tu zonk... wytlumaczysz bardziej zrozumiale... jak dla mnie predkosc kól to albo czujnik albo róznica w oponach co prawda bylem zmuszony zalozyc nowe opony na tyl bo mi ponacinalo je od srodka ale robilem to prawie 2 tyg temu a przez ten czas przerobilem juz okolo 3tys km i dopiero teraz by to wyskoczylo???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.