Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

polacz 2 kawalki szkla woda i postaraj sie je rozdzielic bez przesuwania. Potem je osusz i zrob ten sam eksperyment.. Ide o zaklad, ze bedziesz mocno zaskoczony znajac Twoje podejscie...

Rozumiem, że według Ciebie sprzęgło działa na zasadzie rozdzielania powierzchni i żadne elementy podczas pracy nie przesuwają się względem siebie. Ciekawa koncepcja. Chyba znowu piszesz na śpiąco.

 

Wlasnie o to chodzi iz moze tam byc 0:100. To jest wlasnie x-drive.

Jeżeli zatem tak doskonale znasz napęd x-drive w teorii i praktyce to proszę napisz jak to działa. Tylko tak krok po kroku, etap po etapie powiedzmy od momentu wciśnięcia pedału gazu do oporu do momentu wprowadzenia przez silniczek poprawki w ustawieniu sprzęgła w skrzynce x-drive. Żeby było łatwiej przyjmij że jedziesz prostym odcinkiem suchej, równej drogi i żadne koło nie wpada w poślizg. Pewnie wiele osób czytających to forum chętnie pozna zasadę działania napędu ich samochodów.

 

Wpadłem na lepszy pomysł. Zróbmy eksperyment połączony z zakładem. Przyjadę do Ciebie moim X-em, podniesiemy dowolny samochód z napędem x-drive na podnośniku lub postawimy na kołkach tak aby wszystkie koła były w powietrzu. Odepniemy wtyczkę od silniczka sterującego sprzęgłem w skrzynce rozdzielczej, uruchomimy silnik, włączymy bieg i jeżeli tylne koła będą się kręcić, a przednie nie to będzie to potwierdzeniem Twojej teorii o całkowitym rozłączeniu napędu i braku wpływu oleju na możliwość przeniesienia napędu. Wtedy ja wracam do domu pociągiem a Ty staniesz się właścicielem mojej X3. Jeżeli jednak przednie koła się zakręcą Twoja teoria daje w łeb, a Ty tracisz samochód.

Zgoda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy

Skończ już z tymi durnymi dyskusjami które prowadzą do niczego!!

Jeszcze jeden taki durny post i dostaniesz bana.

Niszczysz porządny i użyteczny temat sprowadzając go do forumowego śmietnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A juz sie dobrze bawic zacząłem. A tu ban zaraz bedzie. Sluchaj booli, do uk masz troszkę daleko, koszt przejazdu, koszt biletu powrotnego... Zrobimy tak, ponieważ bede w Boże Narodzenie w Pl, popada snieg, przyjedziesz do mnie, odlaczymy wtyczke i zobaczysz, ze kola przedniej osi ani drgna. Zostawisz samochód i pojedziesz do domu. Troszkę taniej to wyjdzie... chyba ze jestes fanem Manchester United to zapraszam, mam na stadion bardzo blisko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam dla Was inna propozycje.. Wstawie swoje auto na podnosnik, odlacze wtyczke i nakrece film.. Auta nie potrzebuje ale przegrany bedzie musial nagrac film jak robi to co ta emotka: :duh: oraz ta: :mad2: i na koniec, jesli bedzie jeszcze przytomny ta: :oops: .

Przynajmniej Wam fury ocaleja ;)

 

Ps. Jeszcze jednej kwestii nie poruszylismy i cale szczescie.. - UPDATE VTG ;P

 

Aha, wraz z fotami nagralem maly filmik, tylko moj komentarz do niego jest poranny, bez kawy i na "zaspańcu" - wiec wstrzymajcie komentarze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

Wpadłem na lepszy pomysł. Zróbmy eksperyment połączony z zakładem. Przyjadę do Ciebie moim X-em, podniesiemy dowolny samochód z napędem x-drive na podnośniku lub postawimy na kołkach tak aby wszystkie koła były w powietrzu. Odepniemy wtyczkę od silniczka sterującego sprzęgłem w skrzynce rozdzielczej, uruchomimy silnik, włączymy bieg i jeżeli tylne koła będą się kręcić, a przednie nie to będzie to potwierdzeniem Twojej teorii o całkowitym rozłączeniu napędu i braku wpływu oleju na możliwość przeniesienia napędu. Wtedy ja wracam do domu pociągiem a Ty staniesz się właścicielem mojej X3. Jeżeli jednak przednie koła się zakręcą Twoja teoria daje w łeb, a Ty tracisz samochód.

Zgoda?

 

To ja poprosze dostarczyc auto do mnie. Bedzie sluzylo jako element pokazowy:

 

 

Autko klienta, czyli ani moje, ani nikogo z forum :)

 

Dziekuje za uwage...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem uważnie wasze posty i składam gratulację za cierpliwość w opisie działania skrzynki dla Papika, Kruka oraz Kkx5.

Wcale się nie dziwię że Booli był tak dociekliwy , bo nie wiedział jak to działa i chciał wiedzieć.

Dzięki wam wszystkim ja i pewnie wielu innych poznaliśmy jak to działa.

Pozdro.

Ps.

Teraz dopiero zauważyłem że napisałem : nie chciał wiedzieć , a powinno być : chciał wiedzieć . sorry za małą pomyłkę, już poprawione

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam wszystkim ja i pewnie wielu innych poznaliśmy jak to działa.

Pozdro.

 

Nie poruszylismy kwestii update oprogramowania VTG. To niestety temat rzeka.. Bez update, naped jest zalaczany duzo pozniej niz powinien i dlatego naszymi Xami mozna drifftowac przy niskich predkosciach (np. ruszajac spod skrzyzowania w zime na skreconych kolach tyl nas wyprzedza). Po update VTG taka sytuacja nie ma juz miejsca... Auto idzie bokiem na 4 lapy :) W niektorych wersjach naped byl podczas jazdy odlaczany i zalaczany jak sinusoida, przez co przyczepnosc spadala dosc znacznie... Przypadek taki cwiczylem w Bialce ze znajomym posiadajacym E60 530xd. Skarzyl sie,ze jego autko podjezdza po trasie "tylko do 2 filaru".. W ferie udalo nam sie spotkac i po update jego auto pokonalo lacznie 5 filarow..

Przedtem robil sobie testy na rolkach i patrzyl jak przednie kola wyraznie traca predkosc - niestety tego nie moge potwierdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówilem, temat rzeka...

Każde X3, ktoremu regeneruje skrzynke ma inny numerek softu niz ten, ktory wrzucam. Po aktualizacji odczuwalna jest poprawa i uzytkownicy daja znac,ze teraz sie zupelnie inaczej jezdzi :)

Nie wnikam, z ktorego roku jest aktualizacja, ktora mam - wazne,ze jest nowsza niz ta w aucie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 530xd lci 2008 manual. Pomysl: przelacznikiem z kabiny wylaczac xdriva (symulacja odlaczenia wtyczki)

Pytania:

Czy mechanicznie dla skrzyni jest to bez ryzyka /jak rozumiem wg papika tak?/ (moge jechac i 1000 km z predkoscia 150km/h tak i nic sie madmiernie nie zetrze zgrzeje itp)

Bledy: pewnie bez wtyczki bylaby choinka na desce..czy po podlaczeniu choinka znika "z automatu" czy bez kabla sie nie obejdzie (pomijam zapisane bledy...mowimy o choince i dziwne komunikaty na ekranie typu "4x4 nie dziala..jedz ostroznie do serwisu")

Pytanie pomocnicze: czy jezeli powstale bledy (bo byla wylaczona wtyczka) zostaja po jej podlaczeniu to czy tych bledow nie mozna dezaktywowac (w tablica dtc przez tunera)

Update oprogramowania:

auto mam chyba z 08/2008... czy sa jakies updaty warto zachodu do skrzyni czy mozna sobie podarowac...

Przemek

Cel odlaczania xdriva: dla okaznonalnej zabawy "we Froga"

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 530xd lci 2008 manual. Pomysl: przelacznikiem z kabiny wylaczac xdriva (symulacja odlaczenia wtyczki)

Pytania:

Czy mechanicznie dla skrzyni jest to bez ryzyka /jak rozumiem wg papika tak?/ (moge jechac i 1000 km z predkoscia 150km/h tak i nic sie madmiernie nie zetrze zgrzeje itp)

Bledy: pewnie bez wtyczki bylaby choinka na desce..czy po podlaczeniu choinka znika "z automatu" czy bez kabla sie nie obejdzie (pomijam zapisane bledy...mowimy o choince i dziwne komunikaty na ekranie typu "4x4 nie dziala..jedz ostroznie do serwisu")

Pytanie pomocnicze: czy jezeli powstale bledy (bo byla wylaczona wtyczka) zostaja po jej podlaczeniu to czy tych bledow nie mozna dezaktywowac (w tablica dtc przez tunera)

Update oprogramowania:

auto mam chyba z 08/2008... czy sa jakies updaty warto zachodu do skrzyni czy mozna sobie podarowac...

Przemek

Cel odlaczania xdriva: dla okaznonalnej zabawy "we Froga"

 

Ja bym go nie nasladowal i mam nadzieje,ze zdajesz sobie sprawe z konsekwencji. Mam nadzieje,ze drifftowanie na torze masz na mysli ;)

Jak bedzie duza moc pod maska to i czterołapem mozna bokiem... (wiem, bo moje bydlecie na mokrym trudno opanowac, tylko w skrajnym polozeniu systemy sie zalaczaja :( ) ;)

W 530xd budowa skrzynki jest odmienna, zasada dzialania pozostala ta sama. Niestety w tym przypadku nie potwierdze Ci pelnego rozprzeglenia napedu po odlaczeniu wtyczki ale jak tylko trafi mi sie 530xd na podnosnik, nie omieszkam sprawdzic.

Po ponownym podlaczeniu wtyczki bledy powinny zniknac, update do twojego VTG zapewne jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. mozesz kupic Autologica

2. mozesz podjechac do kogos kto ma ISTA online lub aktualizacje

3. mozesz podjechac do ASO i poprosic o update (jakies 650zl - podlaczenie komputer + aktualizacja).

 

i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
a może podpowiecie jak dokonać aktualizacji softu VTG-z racji że jestem baaaardzooo daleko od Was nierealne jest pojawienie się z autem.

 

POZDRO

 

Popatrz w dziale "Diagnoza..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 530xd budowa skrzynki jest odmienna, zasada dzialania pozostala ta sama. Niestety w tym przypadku nie potwierdze Ci pelnego rozprzeglenia napedu po odlaczeniu wtyczki ale jak tylko trafi mi sie 530xd na podnosnik, nie omieszkam sprawdzic.

 

inaczej zadam pytanie (Popraw jezeli sie myle):

jezeli pojade np na zmiane oleju, auto pojdzie na podnosnik w gore, odlacze wtyczke i sie okaze, ze na "jedynce" kola przednie stoja lub daja sie dlonia reka zatrzymac (przy krecenu sie tylu) to znaczy, ze "moge tak jezdzic ile mi sie chce bo skrzyni to nie uwali"?

Do skrzyni logicznie dochodzi jedno wejscie "z moca" i 2 wyjscia na przod i tyl.... tyl jest spiety na sztywno z wejsciem i caly ten xdrive poprzez docisk tarczek dolacza przod (taki haldex tyle z silnikiem elektrycznym a nie sterowany olejem)

Podczas jazdy z odlaczona wtyczka czy nawet w wyjetym tym silniczkiem elektrycznym nie bedzie nacisku na tarczki? Kola przednie poza "momentami slawy prawie jak Frog" kreca sie przeciez z predkoscia jak tyl i bez wtyczki wiec tarczki czy scisniete czy tez nie kreca sie tez z takimi samymy predkosciami (czyli zadnego tarcia miedzy nimi nie ma)

Xdrive ma pompe oleju - jezeli producent nie jest idiota skonczonym to ten jest polaczony do wejscia (z moca) a wiec tutaj tez nie ma problemu? (obieg i wlasciwe cisnienia itp zostaja zachowane)

 

Jakie kable ida do tego silnika w tej wtyczce? (np masa i 2 plusy na obroty w prawo i w lewo czy moze plus minus i "sygnalowe" do jakiejs elektroniki "na silniku")? Czy mozesz doradzic, ktory z nich rozpiety da efekt, ktory chcialbym uzyskac? Czy ida tam jakies wieksze ampery i lepej zrobic zalaczanie przez przekaznik np "od duzego fiata do swiatel"?

Czy widzisz jakies ryzyko zalaczenia czy rozlaczenia tego na wlaczonym zaplonie poza "bo sie zabijesz jak rozlaczysz to zima w zakrecie"?

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

co do zachowania xdrivu to wiekszych "ale" nie mam natomiast systemy 3literkowe dzialaja do d...: odciecie wachy przy utracie trakcji jest moim zdaniem za gwaltowne (przyklad ruszam z kopyta ze skreconymi kolami na kostce, zatraci przyczepnosc, systemiki odcinaja paliwa i auto na chwile dostaje dola)

 

 

Komus tam rozlecialo sie w e60 jakies lozysko w skrzyni co uwalilo w konsekwencji chyba pompe oleju i cos tam dalej strasznego i pelny fuckup... czy warto cos rozbierac w skrzyni i profilaktycznie wymieniac lozyska czy cos czy przy obecnych cenach (skrzynia na swap z gwarancja 6miesiecy za okolo 2.5 patyka) szkoda cokolwiek z nia robic zanim sie nie rozleci?

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przemek, mozesz smialo odlaczyc wtyczke i tak jezdzic, nawet tysiace kilometrów, nic sie z transfer nie stanie. Sam sie kiedys zastanawiałem, ze fajnie byłoby mieć taki wlacznik odlaczajacy przedni napęd, czysto ze względów ekonomicznych. Niestety, system jest tak polaczony iz jazda bez kontroli trakcji mi sie nie usmiecha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze odnośnie tego napędu na cztery koła i filmu po odłączeniu wtyczki i nie kręcących się kół przednich. Mam pytanie czy jak wtyczka jest normalnie podłączona to koła przednie się obracają? Czy ten napęd 4x4 jest stały czy przód dołączany? Pytam bo w różnych miejscach piszą tak i tak a Panowie znający te skrzynki rozdzielcze będą wiedzieli. Jeśli jest stały to w jakim procencie na przód?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.