Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zauwazyłem ,ze wielu Kolegów w odpowiedzi na moje posty przypisuja mi wypowiedzi ,ktorych nie było,prosze czytajcie ze zrozumieniem!

Nigdzie nie napisałem,ze szlifowałem bieżnie ,tylko przeszlifowałem tarczki sprzegla ,których powierzchnie zostały podrapane przez kawałki uszkodzonego łożyka kulkowego.

Tu jest fotka tego łozyska(u mnie padło jedno z tych dwoch u góry) :

http://cobratransmission.com/index.php?main_page=popup_image_additional&pID=55133007&pic=2&products_image_large_additional=images/Sprocket%20Assembly%20BMW%20X3%20ATC400%20transfer%20case%20parts%20%284%29.JPG

Nie pisałem równiez ,ze wymienialem uszkodzone łozysko igielkowe a łozysko kulkowe.No chyba ,ze ktos nie ma nt pojecia i nie potrafi rozróznić łozyka igielkowego od kulkowego ,w takim przypadku niepotrzebnie wypowiada sie w temacie o którym nie ma pojecia.

A tak w ogole ,to cała moja wypowiedź ma na celu uswiadomienie tym co nie wiedza,ze skrzynka ATC400 jest bardzo prosta konstrukcyjna i jej naprawa nie wymaga jakis kosmicznych umiejetności ani narzedzi i tym co maja z nia problem osobiscie przekazywali ja do naprawy a nie wysyłali ,bo niestety wiekszość fachowców wtedy na max.a winduje koszt jej naprawy a wlaściciel nie ma w tym wzgledzie zadnej mozliwości weryfikacji ,placze i placi.

Opublikowano

wow. Niezla akcja.. Rozlecialo sie najmniej obciazone lozysko z calej skrzynki i wpadlo do kosza sprzeglowego, ktory jest kryty :D CZARY :duh:

Juz widze, jak rozbieraja skrzynki i wymieniaja wylacznie te 2 lozyska, bo w sumie jak padlo jedno to moze i pasc drugie :D

 

Dziekuje Ci bardzo za poprawienie porannego humoru ! :mrgreen:

Opublikowano

Kolego Papik!

Zupełnie niezrozumialy dla mnie jest Twój sarkazm..

Opisałem dokladnie swoj przypadek praktyczniej samodzielnej naprawy skrzynki ,kiedy zapaliły sie trzy kontrolki i jednoczesnie w czasie jazdy zostały zablokowane zostały tylnie kola w X3.

Doskonale zdaje sobie sprawe ,ze w innych X3 skrzynka moze niedomagac z wielu innych powodów i nigdzie ani razu nie pisalem ,ze tylko i wyłacznie przyczyna jest lozysko ,ktore u mnie padlo.

Chce tylko uczulic innych uzytkowników X3 majacych problemy ze skrzynka aby bezkrytycznie nie ufali naprawiajacym skrzynki i nie wysylali ich w ciemno a osobiscie dostarczali do naprawy i byli obecni przy rozebraniu skrzynki.Tyle i az tyle .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko w aucie jest proste. Mechanicznie, elektronicznie jesli posiada sie predyspozycje i wiedze. Jak w kazdym zawodzie. My polacy tak juz mamy, na rece bedziemy patrzec czy ktos oby jednego za duzo lozyska nie wstawil. Co to za koszt 3tys za pelna regeneracje na nowych czesciach, oleju, kalibracji. Po co kupowac xsa? Dobrze, ze ja nie mam tu, w uk, takich problemow....
Opublikowano
Kolego Papik!

Zupełnie niezrozumialy dla mnie jest Twój sarkazm..

Opisałem dokladnie swoj przypadek praktyczniej samodzielnej naprawy skrzynki ,kiedy zapaliły sie trzy kontrolki i jednoczesnie w czasie jazdy zostały zablokowane zostały tylnie kola w X3.

Doskonale zdaje sobie sprawe ,ze w innych X3 skrzynka moze niedomagac z wielu innych powodów i nigdzie ani razu nie pisalem ,ze tylko i wyłacznie przyczyna jest lozysko ,ktore u mnie padlo.

Chce tylko uczulic innych uzytkowników X3 majacych problemy ze skrzynka aby bezkrytycznie nie ufali naprawiajacym skrzynki i nie wysylali ich w ciemno a osobiscie dostarczali do naprawy i byli obecni przy rozebraniu skrzynki.Tyle i az tyle .

 

Tak jakos wyszlo :) Mialem juz kilku czytaczy forum,ze przyjezdzali i chcieli wymieniac/obracac zebatke, bo na forum napisane,ze to naprawia skrzynke... Olej byl siwy od opilek :) Oczywiscie informowalem,ze to nic nie da, bo zebatka idealna ale oni i tak chcieli obracac... Zwykle wracali po tygodniu albo kupywali uzywane skrzynki na allegro i takze wracali chociazby na adaptacje, bo zrobili juz na skrzynce >1000km i nadal cos bylo nie tak (nie musze pisac,ze bez adaptacji skrzynka znowu zmienia olej na srebrny ;).

Opublikowano

Ok.Papik ,rozumie Twoja irytacje .

Ja równiez kiedy kupiłem X3 ,pierwsze o niej informacje zbierałem z tego forum.

Kiedy zaczely sie pierwsze poszarpywania to wg informacji z forum,obrociłem zebatke w silniczku oraz zmieniłem olej w skrzynce wlewajac ten z logo BMW za 160zł wierzac ,ze to definitywnie rozwiaze problem ze skrzynka.

Po ok.2 miesiacach przekonalem sie na własnej skorze ,ze te czynnosci nic nie dały i to w sposob bardzo dramatyczny ,kiedy w czasie jazdy zablokowały sie tylnie koła.

W moim przypadku jednak, po rozebraniu skrzynka w srodku była jak nowa ,poza uszkodzonym łozyskiem kulkowym i podrapanymi tarczkami ciernymi.

Opublikowano

U mnie koła zablokowały sie kiedy ruszałem i skrecałem w prawo.Samochód stanął ,jakby ktos zaciagnał reczny hamulec.Po próbie jazdy w przód a później w tył skrzynka odblokowała się i normalnie mozna było jechać.

Pozostały tylko 3 palące sie kontrolki;abs ,4x4,hamulec,co niechybnie znaczyło ,ze nie ma napedu 4x4 a tylko jedna oś -tylnia.

Opublikowano

Jak sam się na mechanice nie znasz a chcesz mieć zrobione z gwarancją to wal do Papika tego co tu często pisze.

Cena ... to się możesz sam zapytać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ja sie juz nie patyczkuje z cena. 3.000 na gotowo (z FV cena netto). Wymieniam wszystko jak leci wlacznie z uszczelniaczami. Mam juz skrzynki po takiej regeneracji na magazynie zatem wymiana/naprawa sprowadza sie do podmianki fizycznej + update oprogramowania VTG i adaptacja. Chyba,ze klient chce regenerowac swoja to czas od 4-8h roboczych :)

Nie wysylam bo potem mam 1000pytan do jak zrobic adaptacje,ze nie dziala "a w ogole to na zimowych oponach bylo dobrze a na letnich jest zle" :)

Opublikowano
A w cenie byłoby np. obrócenie zębatki jeśli byłoby to konieczne? A jeśli po rozebraniu trzeba będzie ją wymienić? Jest też usługa wymiany (czy kolega posiada na stanie również nowe zbatki) czy wiąże si to ze zdobyciem zębatki we własnym zakresie. Pytam ponieważ mam 300km do Warszawy i chciałbym zrobić to za jednym zamachem. Jak coś to prosiłbym też orientacyjne ceny usług. Jeśli chodzi o cenę 3000 to cena z olejem bmw?
Opublikowano
Stuki,gdy wjezdzam na rondo,szarpania podczas przyspieszania,wczasie gdy wciskam sprzeglo,to samo stuki....Gdy szybko ruszam na skreconych kolach to stuk...Co to moze byc ? przebieg auta 192 tysiace 2.0 manual.Kosz sprzeglowy? czy trzeba wszystko wymienic ? w jakiej kwocie sie zmieszcze?
Opublikowano
A w cenie byłoby np. obrócenie zębatki jeśli byłoby to konieczne? A jeśli po rozebraniu trzeba będzie ją wymienić? Jest też usługa wymiany (czy kolega posiada na stanie również nowe zbatki) czy wiąże si to ze zdobyciem zębatki we własnym zakresie. Pytam ponieważ mam 300km do Warszawy i chciałbym zrobić to za jednym zamachem. Jak coś to prosiłbym też orientacyjne ceny usług. Jeśli chodzi o cenę 3000 to cena z olejem bmw?

 

W cenie masz sprawdzenie zebatki. Jesli trzeba wymienic to +400zl za nowa zebatke, ktora mamy na stanie.

 

Stuki,gdy wjezdzam na rondo,szarpania podczas przyspieszania,wczasie gdy wciskam sprzeglo,to samo stuki....Gdy szybko ruszam na skreconych kolach to stuk...Co to moze byc ? przebieg auta 192 tysiace 2.0 manual.Kosz sprzeglowy? czy trzeba wszystko wymienic ? w jakiej kwocie sie zmieszcze?

 

Miescisz sie w kwocie 3.000 zl :) Jesli chcesz wiedziec,czy to na pewno xDrive - wyjmij wtyczke.

 

Papik na pewno zebatek nie okreca

 

Nie okreca, bo kazdy woli miec "pancerna" zebatke od walnietej, poza tym w 90% zryta zebatka = regeneracja skrzynki predzej niz pozniej :)

Opublikowano

Koledzy proszę o pomoc.

Zona ma E83 2.0d LCI ale 150KM manual no i przy przebiegu 240tys. szwankuje skrzynka rozdzielcza.

Mam skrzynkę po niewielkim przebiegu od 2.0d 177KM lecz ta jest od automatu, oczywiście zakładam że nie pasuje w prostej lini.

Czy wnętrzności skrzynki od automatu (177KM) będą pasować do skrzynki z manuala 150KM LCI ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No nie zupelnie, Caly walek wewnatrz jest inny+kosz sprzeglowy+ramiona rozpierajace, prawda? Nalezaloby wszystko przelozyc.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanko do fachowców o wyjaśnienie jednej kwestii.

Czytam to forum od dłuższego czasu i w wielu postach jest napisane, że odłączenie wtyczki od silniczka sterującego skrzynką rozdzielczą (niezależnie od stanu zębatki) odłącza napęd na przód.

Skoro napęd na przód jest przenoszony przez sprzęgło sterowane silniczkiem to stan zesprzęglenia napędu zależy od pozycji w której pozostanie silniczek po wyłączeniu zapłonu i wtedy odłączenie wtyczki nie koniecznie spowoduje rozłączenie przedniego napędu. Możliwe jest, że sterownik po wyłączeniu zapłonu ustawia silniczek w pozycji rozłączenia przedniego napędu, ale co jeżeli zębatka jest uszkodzona? Jeżeli sterownik rozłącza napęd przedni po wyłączeniu zapłonu to dlaczego w instrukcji obsługi pojazdu zapisany jest kategoryczny zakaz holowania pojazdu na jednej osi?

 

Może ktoś mi to wytłumaczy?

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.