Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Rok temu u mechanika niby wstawili mi zregenerowaną skrzynkę, a tu znowu szarpie. 40k przejechałem i pada - żarty jakieś... :mad2:

 

Nie wiem czy to dziwne czy nie, ale zarówno wcześniej, jak i teraz, nie wyświetlają mi się żadne komunikaty w sensie kontrolki. Po prostu szarpie na 2 i 3 i na luzie przy hamowaniu i stuka...

 

Gdyby byla u nas robiona to padlo by pytanie o opony. Potem bysmy sprawdzili co padlo i wiedzieli o co chodzi :) mamy kilka typow lozysk, ktore nie daja rady ;) Wiemy, tez,ze regeneracja za 1800zl nie jest pelna regeneracja, bo koszt czesci to okolo 1300zl..

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć,

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale aby wyłączyć 4x4 w moim modelu to czy mogę to zrobić poprzez odłączenie bezpiecznika(ów)?

Objawy są dokładnie takie ja opisane i na 99% jestem pewny, że to jest skrzynka rozdzielcza.

 

Wyciągnąłem opis bezpieczników i mam tak:

DSC 4-wheel drive - 12, 33, 35, 40, 53

 

Na rozpisce nie ma żadnego innego punktu, który by tak jednoznacznie wskazywał na 4x4, więc to chyba to.

 

Czy to znaczy, że mam wyjąć bezpieczniki wsadzone w te miejsca?

Opublikowano

Czyli jak wyjmę bezpiecnzik z miejsca 40 to rozłączę x-drive'a, czy tak? ;-)

Nie chciałbym czegoś bardziej zmaścić...

Opublikowano
masz dojscie to mosieznych zebatek? ziomek z nysy sie na allegro oferuje za 400zł ale na forum widziałem ze pisał ze rabat za 350 odda. A gdzie tu zrobic taka kalibracje/adaptacje? Do Ciebie mam 250 km w jedna strone.

I jak brałeś tą zębatkę od tego gościa z Nysy, mieszkam 20km od Nysy :)

I czy może udało CI się ustalić kto ma jakieś pojęcie w okolicy żeby zrobić tą kalibrację ?

Opublikowano

Jeszcze może dopytam kolegów z doświadczonych w temacie.

Jak już pisałem wcześniej, nigdy nie zapaliła mi się żadna kontrolka, delikatne podszarpywanie tylko na 4-tym biegu gdy przycisnę do podłogi ( no lubię czasem :) ).

Czy może być to spowodowane np. brakiem kalibracji po wymianie opon na nowe ( cały komplet ), mam niedługo duży wyjazd a nie chciałbym gdzieś stać po drodze.

Auto ma dopiero 128 tysi przebiegu i coś w tą skrzynkę za bardzo nie wierzę.

Opublikowano

W takim razie możesz zarzucić jakiego ś linka do tego oryginału ?

Opony nówki, mało co przejechane na nich.

Muszę gdzieś w okolicy znaleźć jakiegoś człowieka który coś słyszał o tej kalibracji :)

Napisałem do tego gościa od zębatek może coś kojarzy na terenie Nysy.

Opublikowano
Panownie,bo nie wiem co robic,odlaczyc wtyczke czy wystarczy wypiac sam bezpiecznik ? Boje sie ze cos zmaszcze i wyskocza bledy a potem sobie nie poradze...Wszystko wroci do normy pozniej ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

potrzebuje pomocy.

 

byłem dziś oglądać x3, no i problem był taki że podczas przyspieszania auto jakby przeskakiwało na zębatce. było to szarpnięcie i na pewno nie z silnika.

 

czy to ta słynna zębatka?? czy może coś innego

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
przeżyłem padnięcie skrzyni x-drive trzy swiecące kontrolki ABS 4x4 i hamulec. Dokładnie to opisałem na forum ,zdjęcia i film .przyczyna ,rozleciało sie łożysko igiełkowe między łapami tarcz ciernych.Należy zawsze przy wymianach olejów wymieniac olej skrzyni reduktora. cena 60 zł Niestety kupno łożyska igiełkowego jest niemozliwe jedynie zestaw cały cena około 2000 tys
Opublikowano

Nie nadmieniles,ze:

- jak sie zaleje slabej jakosci olej - skrzynka sie rozleci.

- olej do xDrive w BMW kosztuje 160zl (po rabatach) i okolo 220-240zl dla Klienta.

- nie wystarczy wymienic JEDNO lozysko igielkowe, bo wystepuja tam 2.

- 2000zl kosztuja zapewne lapy, po ktorych te lozyska pracuja i wyrabiaja bieznie

- same lozyska sa jak najbardziej dostepne ale jak wspomnialem nie wystarczy ich sama wymiana i olej do frytek.

Opublikowano

Witam Wszystkich,

 

podpytam w tym temacie odnośnie napędu 4x4, mam taki problem ze swoim x3, rocznik czerwiec 2005 3.0d 204km, na desce nie świecą się żadne kontrolki odnośnie awarii jakiegoś podzespołu czy to 4x4 czy wszystkie popularne trzy, przy gwałtownym przyspieszeniu jak zrzuci bieg (automat) to słychać ewidentne styki pod podłogą, metaliczne, przy normalnym przyspieszaniu można jechać i 200km/h nie ma nic, jest to uciążliwe szczególnie przy wyprzedzaniu, no i sam fakt że coś może się rozlecieć na trasie. Czy jest to możliwe od słynnej zębatki że ma już dość, czy sam reduktor może dawać takie objawy? Proszę znawców tematu o podpowiedź. Dodam czytając ten temat zrobiłem test odpięcia wtyczki, na desce pojawiła się tylko żółta kontrolka 4x4 i objawów nie było, można było przyspieszać ile się chce i było dobrze, zatrzymałem się na drodze, podłączyłem kostkę i stuki wróciły.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Panowie reduktor cały potrzebny od zaraz, może ktoś ma lub słyszał że jest do sprzedania to proszę o informację
Opublikowano

Musisz dokladniej okreslic co potrzebujesz.

W X3 jest reduktor z przodu ,reduktor z tyłu i skrzynka rozdzielcza -przez wielu rownież nazywana reduktorem..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.