Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

masz dojscie to mosieznych zebatek? ziomek z nysy sie na allegro oferuje za 400zł ale na forum widziałem ze pisał ze rabat za 350 odda. A gdzie tu zrobic taka kalibracje/adaptacje? Do Ciebie mam 250 km w jedna strone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

/papik/

a to masz moze sprawdzone te zebatki od tego goscia ? brałes moze od niego na próbe lub ktos brał? zeby sie nie okazało po zakupie ze sa lipne.

 

 

Kupilem te zebatki z allegro po 89zl, mam 3, zadna nie pasuje tak jak te miedziane, ktorych juz kupilem od kolegi z forum ponad 20szt. Wszystkie pasowaly jak oryginal i z zadna nie bylo najmniejszych problemow z wlozeniem, czy pozniejsza adaptacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ja również mam problem z takim automatem, ale objawy są trochę inne. Po odpaleniu zapalają się kontrolki ABS, trakcja i 4x4. Czasem po przejechaniu kilku km, a czasem po kilku metrach, jakby tracił ciąg i zwyczajnie nie reaguje. Ani na "D", ani na "R", jakby stał na luzie "N". Pomaga kilkukrotne wyłączanie i włączanie zapłonu.

 

W skrzyni błędy: "monitorowanie biegu 3, "monitorowanie biegu 4", "...5". Ale one na razie nie wracają a przejechałem (jeśli można to nazwać jazdą) ok. 10km.

 

W ABS błędy: "skrzynia rozdzielcza wewnętrzny błąd", "czujnik DSC", "skrzynia rozdzielcza działanie w trybie awaryjnym".

W skrzyni rozdzielczej błędy: "Niska jakość, stary olej" i tego błędu nie da się skasować.

 

Czy jeśli tylko skrzynia rozdzielcza była by uszkodzona powinien chodzić na napędzie na tył, czy może mogło by się dziać coś takiego, że w ogóle nie wybierałby biegów i zawieszał się, jakby stał na luzie.

czy może objawy wskazują na jedno i drugie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj blad, z telefonu za male literki mam. Tu masz 2 bledy: blad w skrzynce (zapewne zebatka/silniczek, skrzynka + na koniec olej) i drugi efekt - uszkodzona skrzynia biegow - albo konwerter albo pompa wstepna w skrzyni.. Ewentualnie mechatronika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz

Czy jeśli tylko skrzynia rozdzielcza była by uszkodzona powinien chodzić na napędzie na tył,

Niestety nie , sam na tył się nie przełączy, odepnij wtyczkę od silniczka to będziesz miał tylko napęd na tył.

Po obróceniu lub wymianie zębatki ( jak była uszkodzona ) koniecznie wykasuj błędy aby układ sie zresetował.

Należy pamiętać że co auto to może być inny przypadek.

Ps.

Mam nadzieję że masz wszystkie 4 opony takie same bo po naprawie dalej będziesz miał problemy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa skrzynki sprawia,ze naped na tyl jest staly. W skrzynce jest walek ktory wchodzi w skrzynie i wychodzi na wal napedowy. Na tym walku jest zebatka przenoszaca naped na lancuch w momencie zasprzeglenia tarczek. Zatem w przypadku uszkodzenia skrzynki (w tym konkretnym przypadku obstawiam zebatke) auto powinno jechac bez najmniejszych problemow do przodu.

Jednak efekt, ktory jest,ze obroty rosna i auto nie jedzie jakby bylo zapiete N sugeruje mi pewna usterke z cisnieniem oleju w skrzyni spowodowana uszkodzeniem pompy oleju w samej skrzyni. Naprawa skrzyni automatycznej to koszt od 3.000zl w gore, jesli to konwerter byl przyczyna bo sie rozlecial to + 600zl za regeneracje i okolo 1400zl za nowy ZF (zakladam,ze skrzynia ZFa siedzi).

Jakosc oleju w skrzynce pojawia sie po pewnym czasie, nie ma tam zadnych czujnikow etc. Producent zalozyl, ze po przejechaniu pewnej liczby km lub po pewnym czasie od daty produkcji olej bedzie sie nadawal do wymiany :) Aha. reset bledow po wymianie zebatki nic nie da ;) Adaptacje trzeba machnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak: Zalalem 2 skrzynki testowe ravenolem zamiennikiem. Skrzynki po pelnej regeneracji. Wrocily do mnie po 3 m-cach z wywalonymi biezniami i lozyskami.

Zatem albo nie mam szczescia do ravenola albo przypadek. Reszta skrzynek zalewana jest oryginalnym olejem.

Aha, objawy uszkodzenia: wycie lozysk. I tyle. Zadnego szarpania, stukania etc. Samo wycie lozysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba przesadzasz

Zalalem 2 skrzynki testowe ravenolem zamiennikiem. Skrzynki po pelnej regeneracji. Wrocily do mnie po 3 m-cach z wywalonymi biezniami i lozyskami.

Jak to był prawidłowy zamiennik Revenol to nie wierzę w takie historyjki aby po 3 miesiącach było takie spustoszenie.

Inna sprawa nie chciałbym być w skórze twoich klientów abo po 3 miesiącach wracać do warsztatu bo ktoś chciał robić eksperymenty i wlał nie prawidłowy olej.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm,

 

A kiedy to bylo dokladnie ? - ten akurat ravenol jest calkiem nowy - pojawil sie pare miesiecy temu - nawet kolega @gorik wywalil galy :shock: jak mu napisalem o tym oleju

A gdzie go kupowales ?

 

Ja zastosowalem tego castrola transmax Z bo jeszcze wtedy nie bylo tego ravenol'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupione :) zalane po 2 dniach od kupna i właśnie dziś drugą zrobiliśmy.. . Opony były pod stałym nadzorem ;)

 

2 tyg temu ??? - a wczesniej piszesz ze jezdzily 3 miesiace i mialy uwalone lozyska :nienie:

 

Cosik cyganicie baco :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem sprzedawcą oleju ale sprawdziłem Ravenil do ATC400 i faktycznie w swojej specyfikacji mają wypisane że można lać do tych skrzynek.

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-transfer-fluid-tf-0870.html

Z mojego doświadczenia wiem że uznana międzynarodowa corporacja nie pozwoli sobie na wypisywanie banialuk bo konkurencja nie śpi i jak nie spełniają wymaganych norm co wypisują to będą mieć sprawy sądowe i utrata prestiżu .

Dodam :

https://www.automaticchoice.com/uploads/producten/pdfs/Catalogue/tb_atc400.pdf

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupione :) zalane po 2 dniach od kupna i właśnie dziś drugą zrobiliśmy.. . Opony były pod stałym nadzorem ;)

 

2 tyg temu ??? - a wczesniej piszesz ze jezdzily 3 miesiace i mialy uwalone lozyska :nienie:

 

Cosik cyganicie baco :norty:

 

Max, czytaj ze zrozumieniem, olej pojawil sie niedawno i niedawno zostal kupiony (mogly to byc 3 m-ce a mogly byc 2 miesiace). Zalany po 2 dniach od kupna. Nigdzie nie napisalem,ze 2 tyg.

Pisze takze,ze to mogl byc przypadek,ze rozpadly sie akurat skrzynki zalane tym olejem po pelnej regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papik pisz ostrożnie bo masz warsztat i przez nie uwagę można sobie zrobić antyreklamę, wiesz jak to jest,to co powie mechanik to zawsze się bierze z małą rezerwą bo przeciętny posiadacz auta już nieraz był nabity w butelkę.

W zasadzie zmonopolizowałeś ten dział wszystkim wytykasz że nic nie wiedzą a Ty tylko masz monopol na ostatnie słowo.

Ja nie wątpię w Twoją wiedzę ale jednak pamiętam że kiedyś komuś odpisałeś że twoje diagnozy są ogólnikami bo nie chcesz aby klient po twojej dobrej diagnozie poszedł gdzie indziej taniej naprawę zrobić.Może tu jest sporo racji ale jakie jest odczucie klienta ? myśli że jest wpuszczany w maliny!

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wierzę w twoją wiedzę i doświadczenie ale dla postronnego czytelnika może wyglądać że na siłę chcesz pozyskać klientów, bądź gotowy a jak im olej nie pomoże to zapukają do Ciebie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam x3sd i nie planuje prędko zmienić .

I zastanawia mnie czy wymieniał ktoś już rozdzielacz ale na caly nowy .

Bo teraz cena nie jest jakoś zabujcza w stosunku do regeneracji.

5 tys nowa w bmw

2.5 tys. regeneracji i zostaje na w środku dużo czesci nie wymienionych.

Plus stara na sprzedaż.

Jak to jest z trwałością po regeneracji?

Bo co wymienia?

Bo warsztatów gdzie można patrzeć na ręce to w polsce nie znam .

A źle doświadczenia z mechanikami mam za sobą.

 

Może znacie ZŁOTY ŚRODEK na ten rozdzielacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.