Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Trochę zdrowego rozsądku, jest konieczniec lata wysokie temperatury, reduktor ma wiele mechanicznych pracujących części, jest zalany olejem, umiejscowiony blisko skrzyni silnika no i układy wydechowego... to jaki ma być? chłodny?
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
No niby to jest oczywiste co piszesz, ale czasami warto sie upewnic. Tymbardziej ze skrzynia automatyczna w porownaniu do reduktora ze 2x chłodniejsza w "dotyku". Dzięki za odpowiedź :cool2:
Opublikowano
Zależy co rozumiesz pod pojęciem gorący?

o to chodzi, dla mnie gorący to taki na którym nie da się ręki utrzymać a 50 st to ciepły a nie gorący

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Jestem od niedawna posiadaczem x3 e83 3.0 w manualu i liczę że może tu dostanę odpowiedź na mój problem , podpinam kompa i cały czas wyświetla mi błąd : 54c8 class resistance at actuator , którego nie mogę skasować i zastanawiam się czy jest to powiązane z napędem 4x4 , proszę o interpretację szanownych specjalistów, bardzo dziękuję i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj, ktos w przeszlosci zmienil silniczek reduktora, do ktorego przykrecony jest rezystor klasyfikacji i nie wykonal jego adaptacji. Nalezy programem dis/ista etc przeprowadzic procedure wymiany tego rezystora a nastepnie kalibracje reduktora. Dopiero po tym, blad da sie wykasowac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

podpinam kompa i cały czas wyświetla mi błąd : 54c8 class resistance at actuator , którego nie mogę skasować

 

EN - 27 10 710 Replacing resistor for servomotor (ATC 400 X-Drive)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0si-sav/repair-manuals/27-transfer-box/27-10-transfer-box/HNEAXJZ


DE - 27 10 710 Widerstand für Stellmotor ersetzen (ATC 400 X-Drive)

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e83-x3-3.0si-sav/repair-manuals/27-transfer-box/27-10-transfer-box/HNEAXJZ


Achtung!


Bei Austausch des Widerstandes bisherige Widerstandswerte löschen.

Mit BMW Diagnosesystem Testprogramm nach Anleitung durchführen.


Uwaga!

Podczas wymiany rezystora usuń poprzednie wartości rezystancji.

Przeprowadzić program testowy zgodnie z instrukcjami w systemie diagnostycznym BMW.


Poniżej materiał szkoleniowy BMW : Aftersales Training E83 xDrive Participal Manual

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiJhrPpmIreAhUP_qQKHWojCsoQFjADegQIBBAC&url=https%3A%2F%2Fshare.qclt.com%2Fbmw%25E8%25B5%2584%25E6%2596%2599%2F1102_Driving%2520Dynamic%2520Systems%2FEnglish%2FParticipant_manual%2FE83%2520xDrive.pdf&usg=AOvVaw3sT_wDToP-hQ8KcMhSYO1J


http://fs1.directupload.net/images/181016/aso2d27h.jpg

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Witaj, ktos w przeszlosci zmienil silniczek reduktora, do ktorego przykrecony jest rezystor klasyfikacji i nie wykonal jego adaptacji. Nalezy programem dis/ista etc przeprowadzic procedure wymiany tego rezystora a nastepnie kalibracje reduktora. Dopiero po tym, blad da sie wykasowac.

Dziękuję za informację , mam pytanie czy mógłbyś napisać jakie są poszczególne kroki w programie

Pozdrawiam

Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje czy brak tej adaptacji może powodować jakieś problemy,bo zauważyłem , że przy zmianie z 1 na 2 bieg jest delikatne szarpnięcie, co to może być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Procedura zależy od programu jakiego będziesz używał. Rezystor nie ma wpływu na szarpanie, bardziej źle dobrane opony.
Opublikowano
Procedura zależy od programu jakiego będziesz używał. Rezystor nie ma wpływu na szarpanie, bardziej źle dobrane opony.

 

Mógłbyś sprecyzować.Czy masz na myśli np 4-sztuki zupełnie nowych opon.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temat opon był walkowany tyle razy, że nie będę juz niczego precyzowal. Wolę odpowiadać na pytania, mam takie i takie opony, czy sa dobre?
Opublikowano
No widzisz kolego ja ci się nie pytam czy mam takie opony czy takie tylko czy takie poszarpywanie może występować po zmianie opon na Nowe i czy wtedy też powiedziałbyś że to wina źle dobranych opon :D
Opublikowano
Procedura zależy od programu jakiego będziesz używał. Rezystor nie ma wpływu na szarpanie, bardziej źle dobrane opony.

Posiadam program dis, może napiszesz jak miałoby to wyglądać.

Dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No widzisz kolego ja ci się nie pytam czy mam takie opony czy takie tylko czy takie poszarpywanie może występować po zmianie opon na Nowe i czy wtedy też powiedziałbyś że to wina źle dobranych opon :D

Tak, jeśli kupisz złe nowe opony to będzie taki efekt. Przerabialem w warsztacie masę takich przypadków.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Procedura zależy od programu jakiego będziesz używał. Rezystor nie ma wpływu na szarpanie, bardziej źle dobrane opony.

Posiadam program dis, może napiszesz jak miałoby to wyglądać.

Dziękuję

Dis, szukasz ecu vtg, następnie wybierasz opcje, code/replace classification resistor.

Opublikowano
Procedura zależy od programu jakiego będziesz używał. Rezystor nie ma wpływu na szarpanie, bardziej źle dobrane opony.

Posiadam program dis, może napiszesz jak miałoby to wyglądać.

Dziękuję

Dis, szukasz ecu vtg, następnie wybierasz opcje, code/replace classification resistor.

Niestety nie mogę tego błędu usunąć, czy może być tak że rezystor jest uszkodzony?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być odlaczony, może go nie byc. Musisz sprawdzić czy fizycznie jest przy silniczku.
Opublikowano
Może być odlaczony, może go nie byc. Musisz sprawdzić czy fizycznie jest przy silniczku.

A jeżeli by tak było to jaki to ma wpływ na auto?

Dziękuję za info.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

A jeżeli by tak było to jaki to ma wpływ na auto?

Dziękuję za info.

 

... ale jesteś uparty :duh: :duh: :duh:


Poniżej materiał szkoleniowy BMW : Aftersales Training E83 xDrive Participal Manual

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiJhrPpmIreAhUP_qQKHWojCsoQFjADegQIBBAC&url=https%3A%2F%2Fshare.qclt.com%2Fbmw%25E8%25B5%2584%25E6%2596%2599%2F1102_Driving%2520Dynamic%2520Systems%2FEnglish%2FParticipant_manual%2FE83%2520xDrive.pdf&usg=AOvVaw3sT_wDToP-hQ8KcMhSYO1J


wystarczy poczytać :


Coding resistor

Because of mechanical tolerances in production, the characteristic curve of the multi-disc clutch locking torque can vary slightly. Once the actual locking torque has been measured on the clutch test bench, a resistor is attached to the servomotor; the resistor's value is a reference to the locking torque characteristic. Each time the engine is started, the transfer case control unit measures the resistance value once and in such a way that the optimum program map for the transfer case fitted is selected.


Rezystor kodujący

Ze względu na mechaniczne tolerancje w produkcji, charakterystyczna charakterystyka momentu blokującego sprzęgła wielotarczowego może się nieznacznie różnić. Po zmierzeniu faktycznego momentu blokującego na stanowisku badawczym sprzęgła, opornik jest przymocowany do serwomotoru; wartość rezystora jest odniesieniem do charakterystyki momentu blokującego. Za każdym razem, gdy silnik jest uruchamiany, jednostka sterująca skrzynki rozdzielczej mierzy wartość oporu jeden raz w taki sposób, że wybierana jest optymalna mapa programu dla zamontowanej skrzynki transferowej.


Tyre tolerance logic

The tyre tolerance logic detects different tyre-tread circumferences on the front and rear axles. This can occur where:

- Mixed tyres are used

- An inflatable spare tyre is fitted

- Tyres are used that have been worn down to markedly different levels

With a normally pre-controlled multi-disc clutch, tyre circumference deviations result in drivetrain torque bias. The tyre tolerance logic prevents this torque bias by reducing accordingly the locking torque, which is determined by the pre-control. However, the required locking torque is always established in driving-dynamics and slip control operations


Logika tolerancji opon

Logika tolerancji opon wykrywa różne obwody opon i bieżników na przedniej i tylnej osi. Może się to zdarzyć, gdy:

- używane są opony mieszane

- zamontowana jest nadmuchiwana opona zapasowa

- używane są opony, które zostały zużyte na znacznie różnych poziomach,

przy normalnie sterowanym sprzęgle wielotarczowym, odchylenia obwodu kół powodują odchylenie momentu obrotowego układu przeniesienia napędu. Logika tolerancji opon zapobiega temu odchyleniu momentu obrotowego, zmniejszając odpowiednio moment blokowania, który jest określony przez sterowanie wstępne. Jednak wymagany moment blokowania jest zawsze ustalany w dynamice jazdy i operacjach kontroli poślizgu

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
witam

 

A jeżeli by tak było to jaki to ma wpływ na auto?

Dziękuję za info.

 

... ale jesteś uparty :duh: :duh: :duh:


Poniżej materiał szkoleniowy BMW : Aftersales Training E83 xDrive Participal Manual

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiJhrPpmIreAhUP_qQKHWojCsoQFjADegQIBBAC&url=https%3A%2F%2Fshare.qclt.com%2Fbmw%25E8%25B5%2584%25E6%2596%2599%2F1102_Driving%2520Dynamic%2520Systems%2FEnglish%2FParticipant_manual%2FE83%2520xDrive.pdf&usg=AOvVaw3sT_wDToP-hQ8KcMhSYO1J


wystarczy poczytać :


Coding resistor

Because of mechanical tolerances in production, the characteristic curve of the multi-disc clutch locking torque can vary slightly. Once the actual locking torque has been measured on the clutch test bench, a resistor is attached to the servomotor; the resistor's value is a reference to the locking torque characteristic. Each time the engine is started, the transfer case control unit measures the resistance value once and in such a way that the optimum program map for the transfer case fitted is selected.


Rezystor kodujący

Ze względu na mechaniczne tolerancje w produkcji, charakterystyczna charakterystyka momentu blokującego sprzęgła wielotarczowego może się nieznacznie różnić. Po zmierzeniu faktycznego momentu blokującego na stanowisku badawczym sprzęgła, opornik jest przymocowany do serwomotoru; wartość rezystora jest odniesieniem do charakterystyki momentu blokującego. Za każdym razem, gdy silnik jest uruchamiany, jednostka sterująca skrzynki rozdzielczej mierzy wartość oporu jeden raz w taki sposób, że wybierana jest optymalna mapa programu dla zamontowanej skrzynki transferowej.


Tyre tolerance logic

The tyre tolerance logic detects different tyre-tread circumferences on the front and rear axles. This can occur where:

- Mixed tyres are used

- An inflatable spare tyre is fitted

- Tyres are used that have been worn down to markedly different levels

With a normally pre-controlled multi-disc clutch, tyre circumference deviations result in drivetrain torque bias. The tyre tolerance logic prevents this torque bias by reducing accordingly the locking torque, which is determined by the pre-control. However, the required locking torque is always established in driving-dynamics and slip control operations


Logika tolerancji opon

Logika tolerancji opon wykrywa różne obwody opon i bieżników na przedniej i tylnej osi. Może się to zdarzyć, gdy:

- używane są opony mieszane

- zamontowana jest nadmuchiwana opona zapasowa

- używane są opony, które zostały zużyte na znacznie różnych poziomach,

przy normalnie sterowanym sprzęgle wielotarczowym, odchylenia obwodu kół powodują odchylenie momentu obrotowego układu przeniesienia napędu. Logika tolerancji opon zapobiega temu odchyleniu momentu obrotowego, zmniejszając odpowiednio moment blokowania, który jest określony przez sterowanie wstępne. Jednak wymagany moment blokowania jest zawsze ustalany w dynamice jazdy i operacjach kontroli poślizgu

No tak wystarczyło poczytać tym nie mniej dziękuję za wyczerpującą informacje

Pozdrawiam!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam

 

A jeżeli by tak było to jaki to ma wpływ na auto?

Dziękuję za info.

 

... ale jesteś uparty :duh: :duh: :duh:


Poniżej materiał szkoleniowy BMW : Aftersales Training E83 xDrive Participal Manual

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiJhrPpmIreAhUP_qQKHWojCsoQFjADegQIBBAC&url=https%3A%2F%2Fshare.qclt.com%2Fbmw%25E8%25B5%2584%25E6%2596%2599%2F1102_Driving%2520Dynamic%2520Systems%2FEnglish%2FParticipant_manual%2FE83%2520xDrive.pdf&usg=AOvVaw3sT_wDToP-hQ8KcMhSYO1J


wystarczy poczytać :


Coding resistor

Because of mechanical tolerances in production, the characteristic curve of the multi-disc clutch locking torque can vary slightly. Once the actual locking torque has been measured on the clutch test bench, a resistor is attached to the servomotor; the resistor's value is a reference to the locking torque characteristic. Each time the engine is started, the transfer case control unit measures the resistance value once and in such a way that the optimum program map for the transfer case fitted is selected.


Rezystor kodujący

Ze względu na mechaniczne tolerancje w produkcji, charakterystyczna charakterystyka momentu blokującego sprzęgła wielotarczowego może się nieznacznie różnić. Po zmierzeniu faktycznego momentu blokującego na stanowisku badawczym sprzęgła, opornik jest przymocowany do serwomotoru; wartość rezystora jest odniesieniem do charakterystyki momentu blokującego. Za każdym razem, gdy silnik jest uruchamiany, jednostka sterująca skrzynki rozdzielczej mierzy wartość oporu jeden raz w taki sposób, że wybierana jest optymalna mapa programu dla zamontowanej skrzynki transferowej.


Tyre tolerance logic

The tyre tolerance logic detects different tyre-tread circumferences on the front and rear axles. This can occur where:

- Mixed tyres are used

- An inflatable spare tyre is fitted

- Tyres are used that have been worn down to markedly different levels

With a normally pre-controlled multi-disc clutch, tyre circumference deviations result in drivetrain torque bias. The tyre tolerance logic prevents this torque bias by reducing accordingly the locking torque, which is determined by the pre-control. However, the required locking torque is always established in driving-dynamics and slip control operations


Logika tolerancji opon

Logika tolerancji opon wykrywa różne obwody opon i bieżników na przedniej i tylnej osi. Może się to zdarzyć, gdy:

- używane są opony mieszane

- zamontowana jest nadmuchiwana opona zapasowa

- używane są opony, które zostały zużyte na znacznie różnych poziomach,

przy normalnie sterowanym sprzęgle wielotarczowym, odchylenia obwodu kół powodują odchylenie momentu obrotowego układu przeniesienia napędu. Logika tolerancji opon zapobiega temu odchyleniu momentu obrotowego, zmniejszając odpowiednio moment blokowania, który jest określony przez sterowanie wstępne. Jednak wymagany moment blokowania jest zawsze ustalany w dynamice jazdy i operacjach kontroli poślizgu

No tak wystarczyło poczytać tym nie mniej dziękuję za wyczerpującą informacje

Pozdrawiam!

Witam

Chcę zakończyć temat, wczoraj udało mi się dostać do wtyczki tego rezystora i okazało się że tam jest uszczelka która wypadła z niej i wtyczka była luźna, poprawiłem to i w końcu udało się skasować ten błąd w imię, tylko mam teraz pytanie czy konieczne jest zrobienie adaptacji czy jak błąd zniknął to jest ok.

Dziękuję

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.