Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Efekt byłby taki, że ludzie mieliby napęd na 4 koła i ciągle jeździli z załączonym tylko na 2 i w sumie nie byłoby z tych dodatkowych kilogramów dodatkowego uzbrojenia żadnego pożytku.

 

A co jest w tym złego? Sam w outlanderze jeżdżę 2wd jak jest sucho i 4wd w deszcz/zimą. Nie chodzi o paliwo, ale zużycie napędu, co widać tutaj po ilości problemów :)

 

Kontrola napedu z kabiny jest wyłacznie zaleta a jej brak jak w W X3 wadą.

Np.w X-trailu nominalnie ciagnie przód z poziomu kierowcy mozna dołaczyc elektronicznie tył lub calkiem zablokowac naped (działa do 10 km/h)

Pomimo tego jeżdżąc tylko z napedem na przednia oś w nagłym przypadku elektronika i tak dolaczy tyl -nawet jak jest naped ustawiony tylko na przód.

A róznica -szczególnie w warunkach zimowych kiedy ciagnie przód i w razie potrzeby dołacza tyl jest o wiele lepszym rozwiazaniem kiedy ciagnie tył a dolacza przód-jak w X3.

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

.

 

Zaraz, chwila, gdzie Ty masz dolaczany przod w X3 ? Czy ja czegos nie wiem...

 

Naprawiasz skrzynki i tego nie wiesz ??

X 3 to nie jest Kolego napęd stały 4x4 jak np Subaru

W BMW,jest to układ oparty na sprzęgle wiskotycznym i zmienia rozkład napedu od 0-100 % a tylko wyjatkowo jest to rozkład 50 na 50 .

W praktyce sprowadza sie do tego ,ze X3 ciagnie normalnie tylnia oś i zima to nie raz odczulem.Kiedy auto juz wchodziło w poslizg dopiero dołaczal sie przód.

W innych autach np w X-trailu jest odwrotnie i to jest o wiele lepsze rozwiazanie i pewniejsze-szczególnie zima.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Było to wiele razy wałkowane i jeśli twoje X3 ciągnie tylko tyłem i dołącza w uślizgu przód tzn. że jest coś uszkodzone lub stary soft.

W momencie zapięcia biegu napęd z automatu dołącza przód 40:60 i tak jest od pierwszego metra jazdy a później moc jest rozdzielana w ramach potrzeb.100% na tył występuje tylko w ekstremalnych warunkach gdy wystąpi taka potrzeba.

Opublikowano

Naprawiasz skrzynki i tego nie wiesz ??

X 3 to nie jest Kolego napęd stały 4x4 jak np Subaru

W BMW,jest to układ oparty na sprzęgle wiskotycznym i zmienia rozkład napedu od 0-100 % a tylko wyjatkowo jest to rozkład 50 na 50 .

W praktyce sprowadza sie do tego ,ze X3 ciagnie normalnie tylnia oś i zima to nie raz odczulem.Kiedy auto juz wchodziło w poslizg dopiero dołaczal sie przód.

W innych autach np w X-trailu jest odwrotnie i to jest o wiele lepsze rozwiazanie i pewniejsze-szczególnie zima.

 

Po pierwsze, naped jest zalaczany od startu (wrzucalem video z podnosnika).W przypadku starego softu byl dolaczany pozniej, przez co Twoj opis co do zimy jest tego potwierdzeniem i nie raz mi klienci dawali feedback,ze ucza sie drifftowac na 4 lapy po update softu. (w E83 i w E6x)

Po drugie nikt jeszcze nie dowiodl, ze naped jest rozlaczany np przy 140km/h i ze rozklad mocy jest dokladnie tak jak piszesz 50/50 (chociaz wiekszosc uwaza,ze jest w stosunku 40/60).

Po trzecie - zgadza sie, to nie jest staly naped, bo soft go moze w odpowiednich warunkach rozlaczyc (w sumie od tego sie zebatka nadmiernie zuzywa - szybciej przy miejskiej jezdzie).

Po czwarte nie mam kiedy zrobic jazdy z komputerem i sprawdzic jak sie zachowuje naped patrzac na pobor pradu z silniczka aby powyzsze raz na zawsze wyjasnic.

 

Ps. O ile dobrze sie orientuje w nazewnictwie to w xDrive sprzeglo jest wieloplytkowe a nie wiskotyczne. Roznice masz w wikipedii - dla tych co nie chca szukac: wiskoza sklada sie z przekladanych (zew/wew) samych tarcz ciernych a sprzeglo wieloplytkowe z tarcz ciernych (zew/wew) przekladanych np. blacha.

Opublikowano
marik1234,

Sprawdź czy masz jednakowe opony i obwody opon...

2,5 cm na obwodzie robi już różnice, że szarpie.

Wiem z autopsji... Może ktoś przed sprzedażą wrzucił "dziwne" opony...

Ew. Polecam wątek o oponach.

 

Mam takie same opony (wielkość, bieżnik, ciśnienie zgodne z tabelką), więc z tego co czytam to pozostaje mi tylko wymiana łańcucha.

 

ps. gdzie polecacie wykonanie update softu vtg (i za ile)?

 

ps2. @papik - wiem, że jestem nowy i może trochę pyskuję, ale czy jako osoba czepiająca się słów, nie powinieneś używać określenia "skrzynia rozdzielcza" zamiast "reduktor"? ;)

Opublikowano

@papik a jak szarpie po odłączeniu wtyczki to może byc tez reduktor? Różnica miedzy jazda z i bez reduktora jest taka ze bez szarpie ale dużo słabiej.

Ewentualnie co obstawiasz? Opony sprawdzone napewno ok, skrzynia automat rozebrana i ok.

Opublikowano
Jesli po odłączeniu szarpie to już cos innego niż reduktor.Też tego trochę już sprawdzałem i jak papik nie znam takiego przypadku po odłączeniu kiedy winny był reduktor a dalej szarpało
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Od kilku dni walczę z napędem x drive w e83 3,0d 2007r

Zaczeło się od delikatnego poszarpywania na wyższych biegach,Następnie zapaliły się kontrolki 4x4 abs ręczny(na czerwono).Wymieniłem zębatke na nową(stara była wytarta).Poszarpywanie przestało ale...zaczęła zapalać się kontrolka 4x4 i napęd przestawał działać.Po podpięciu pod kompa 2błędy:

54c6-oilwaschell-czy jakoś tak

54c4-kalibierung...coś dalej nie pamiętam.

Olej zmiueniony na oryginalny BMW.

Szarpanie ustało zostały kontrolki.Czasem można było zrobić 200km i nic się nie zapaliło a czasem wystarczyło zrobić 100m i zapalały się 4x4 abs ręczny.

Próbowałem zrobić adaptację po wymioanie oleju DIS-em niestety nie puszczał dis jej zrobić wywalało błąd.Od tamtej pory przy każdym odpaleniu auta wywala 4x4 i za chwilę abs i ręczny(a czasami zrobie 10km i świeci tylko 4x4)Czasami też kontrolka od ręcznego zapala się na pomarańczowo.Czasami wariuje też prędkościomierz.

Po podpięciu pod kompa cały czas te 2błędy.

Wyciągnąlem silniczek założyłem starą zębatke-nic nie zmieniło się

Znów zmiana na nową zębatkę i teraz pytanko.Czy wieloklin wychodzący z reduktora powinnien chodzić lekko czy z oporem?Bo chodzi ale ręką się go nie ruszy(widziałem na filmiku na youtube że chodził podczs ruszania go ręką).

Ma ktoś jakiś pomysł?Co jeszcze może być nie tak?

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano

A może silniczek juz nie daje rady kręcić? Takie rzeczy tez sie zdążają. Spróbuj go wyciągnąć i na krótko podpiąć.

 

Wieloklin powinien chodzić z oporem ale ręką powinieneś byc w stanie go obrócić.

Opublikowano
Roki, a niczego innego w aucie nie robiłeś poza centralnym dyfrem? Nie ruszałeś kół, czujników ABS, itp, itd? Jakichś kabli nie przyciąłeś?

Nic nie dotykałem.Kontrolki zapalały się sporadycznie.Czasami po 5km czasami zrobiłem 200i nic.

A może silniczek juz nie daje rady kręcić? Takie rzeczy tez sie zdążają. Spróbuj go wyciągnąć i na krótko podpiąć.

 

Wieloklin powinien chodzić z oporem ale ręką powinieneś byc w stanie go obrócić.

Podłączałem go na krótko(wpiąłem w ori kostke i odpalałem auto)zębatka ruszyła kawałek i stawała.Właśnie też obstawiam silniczek ale troche dziwne bo próbowałem zrobić adaptacje olejową disem i wywalało błąd.Próbowałem też robić adaptacje(już nie pamiętam dokładniej jak to się nazywało w disie) i od tamtej pory kontrolki zapalają się zaraz po uruchomieniu auta.

Błędów w dtc abs brak.

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano

Silniczek ma kręcić zębatka tylko w zakresie 180 stopni wiec jeżeli tak robił to ok. Chyba ze jak dostanie obciążenia to nie daje rady. Adaptacji/kalibracji ci nie przejdzie jeśli siłownik nie bedzie w stanie kręcić zębatka.

 

Przyjrzał bym sie bardziej temu ze nie mogłeś obrócić ręka tej ośki wychodzącej z reduktora. Może łożyska sie posypały.

Ta druga adaptacja to może czujnika kata skrętu bo to ze soba powiązane. Spróbuj zrobić jeszcze raz tak jak ma byc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli nie mozna zrobic disem adaptacji, reduktor do wymiany. Co tutaj jeszcze duzo pisac.
Opublikowano

Dlubania ciag dalszy.wyjety silniczek podlaczony w ori wtyczke i zdjety z reduktora.silniczek robi 180stopni i momentalnie wyrzuca blad i silniczek staje.zgasze auto silniczek caly czas podpiety.odczekam ok 30sek na wylaczonym zaplonie.wlacze zaplon kontrolki sie nie pala.uruchomie silnik,nastawnik ruszy zebatka ok 180stopni i staje i odrazu wywala blad.zebatka wychodzaca z reduktora rusza sie reka ale dosyc ciezko.daje sie nia krecic tylko w lewo.w prawo nie idzie jej ruszyc.podlaczylem auto pod kts.adaptacja tez nie udana,i wywala ciagle te dwa bledy:54c4 54c6.

Ktos ma jeszcze jakis pomysl?

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano
Mi sie wydaje ze reduktor do roboty niestety....miałeś wczesniej jakieś objawy szarpania na parkingu czy cos?
Opublikowano

Zrobilem tak.silniczek na krotko-auto odpalone kiedy silniczek zrobic obrot i zaczynal wracac zgasilem auto.silniczek sie zatrzymal.wlozylem go na miejsce-auto odpalilem standardowo kontrolki sie zapalily przy demontazu slychac bylo jak cofnal sie silownik w reduktorze-czyli silniczek mial sile ruszyc zebatke xdrive.

Niestety chyba jednak czeka regeneracja reduktora.polecacie kogos?w czestochowie jest firma regeneracja reduktora 2.5tys.

Aczkolwiek zastanawia mnie ze po zmianie zebatki i oleju kontrolki zapalaly sie czasami po 200km czasami 5km a czasami trasa 50km i nic.dopiero po probie adaptacji dis kontrolki zapalaja sie po 5sek.jutro wrzuce filmiki jak chodzi silniczek przy palacych sie kontrolkach jak i wtedy gdy sie nie pala.

Wczesniej nic sie nie dzialo zadnych objawow uszkodzenia.na parkingu,na piasku naped zapinal prawidlowo.jedynie przy pelnym bucie 4 5 bieg czuc bylo delikatne szarpniecie-auto znam i odczulem, ktos nie znajacy auta by tego nie odczul.Tylko takie objawy.I ok tygodnia temu zaczely sie zapalac kontrolki wiec poczytalem do wymiana poszla zebatka.stara starta.bledy skasowane,i tak jak pisalem czasami po 5 czasmi 200 nie regularnie zaczely sie zapalac kontrolki-wyskoczyly 2 bledy 54c4 i 54c6 wiec doczytalem ze wina oleju i adaptacja-olej zmieniony-kontrolki znow nieregularnie-czasami podczas jazdy czasami na postoju na swiatlach.czasami tylko 4x4 czasami 4x4 abs hamulec(na czerwono)a czasami hamulec na pomaranczowo.

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Opublikowano
U mnie wymiana zębatki pomogła na jakieś 150km. Czyli nic nie pomogła. Wymieniłem teraz dodatkowo olej w dyfrze i zobaczę czy coś to zmieni inni pisali że pomogło więc cóż mówię warto spróbować. Jazda testowa na + ale żeby coś więcej napisać muszę pojeździć trochę.
Opublikowano

U mnie walki ciag dalszy.ale auto dzisiaj jedzie na regeneracje reduktora do skarzyszka ma ktos jakies opinie?

Dodatkowo bawilem sie w poniedzialek zebatka i silniczkiem po zlozeniu wszystkiego kontrolki nadal sie pala ale...zrobilem autem ok 50km i po zgaszeniu nastepnego dnia-zadnych kontrolek jak gdyby nigdy nic.naped zapina ladnie(testowalem na piachu) zero stukow pukow szarpania itp.wszystko dziala jak gdyby nigdy nic.po podpieciu pod kompa wyskoczyl blad zwiazany z olejem.jeszcze troche pojezdzilem i probowalem zrobic adaptacje oleju disem...i powtorka z rozrywki.adaptacja nieudana a na desce znow wszystkie 3kontrolki.

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.