Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej koledzy, mam x3 e83 30d

u mnie problem z zębatką również wystąpił (pojawiły mi sie 3 wspominane przez was błędy) więc pojechałem do mechanika, ten obrócił o 180st zębatkę i zmiana jest taka, że teraz błędy nie wyskakują po przejachaniu jakiegoś odcinku tylko od razu po uruchomieniu silnika (może 1-2sek ale zawsze od razu, kiedyś po przejechaniu jakiejś odległości)

 

Gdzie może leżeć przyczyna ?

 

Brak adaptacji, zle przekrecona zebatka :)

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Potwierdzam nic odnosnie mocy sie nie zmienilo. Malo tego albo mi sie wydale albo spadlo mi spalanie. Wiec skrzynke naprawie ale bede musial opanowac wylaczanie przedniego napedu poza sezonem zimowym

 

Z tą mocą to dziwne, bo przecież tylna oś nagle nie dostała 100% mocy. Chyba, że u mnie coś nie teges.

Co do odłączania napędu 4x4 w lato to można sobie tak bezkarnie robić na dłuższą metę?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak wyłączysz rozdzielacz cała moc idzie na tył tak jak w zwykłym napędzie BMW.

Niczym nie grozi jazda bez podłączonej skrzynki,.

Opublikowano
Jak wyłączysz rozdzielacz cała moc idzie na tył tak jak w zwykłym napędzie BMW.

Niczym nie grozi jazda bez podłączonej skrzynki,.

 

Jak odłączyłem wtyczkę i pojechałem na testową przejażdźkę, to miałem wrażenie, że auto ciągnie słabiej, szczególnie pod górkę było to odczuwalne.

A jak odłączenie x-napędu ma się do spalania? Czy różnica jest duża?

Opublikowano
Odlaczenie xDrive zagwarantuje Ci jedna rzecz: auto nie spali wiecej niz wlejesz do baku ! :mad2:

 

Bardzo odkrywcze, brawo! :duh:

Akurat pytanie było czysto teoretyczne bowiem niezależnie od pory roku wolę jeździć z działającym xdrive. Natomiast w formie ciekawostki potraktowałem kwestię spalania.

Ale co tam, nieważne, szkoda czasu.

Opublikowano
Nie zauwazylem spadku spalania u mnie paradoksalnie jest wzrost do astronomicznych 7.6l. Tak sobie mysle skoro teraz jest cisza to mozevwymienie sama zebatke i moze to pomoze na te denerwujace odglosy? Czy raczej marna nadzieja?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeśli już to olej wymień.
Opublikowano
U mnie zębatka wygląda tak (czyli ok) ale zupełnie nie rozumiem, co tu można obracać? Przecież ona pasuje w jednej pozycji.

https://drive.google.com/file/d/0B9qfNuAoSB3Ma3VKOV9LbHRncGM/view?pli=1

 

kolego sympatyczny to nie chodzi o tą zębatkę którą widać na tej fotografii.

Trzeba zdemontować ten dekielek który jest obok niej i wyciągnąć wszystko z środka-ta słynna zębatka współpracuje ze ślimakiem tego silniczka który widzisz z boku. A można ją obracać ponieważ zębatka nie obraca się o pełne 360 stopni a pracuje w ograniczonym zakresie. Miejsce w którym ona współpracuje ze ślimakiem silniczka ulega wytarciu (nie wnikajmy z jakich przyczyn) i ślimak silnika obracając się nie zazębia zębatki i ona stoi w miejscu. Po obruceniu zębatki wszystko wraca do porządku pod warunkiem że kolejny raz ślimak nie trafi w to samo miejsce i zębatka ponownie się zatrzyma.

POZDRTAWIAM

U mnie także wszystko wystapiło czyli błędy itd... po obróceniu zębatki wszystko było ok ale po kilku dniach wszystko wróciło. Zakupiłem nową zębatkę (nie z plastiku) i odpukać jeżdżę już tak ponad 2 lata i wszystko ustało. Oczywiście zmieniłem też olej (oryginał) i musowo ADAPTACJA.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie masz juz tak rozwalone sprzeglo w reduktorze, ze nawet nie wiesz ze nie masz napedu na 4ry kola. "Nie plastikowa" zebatka tylko oszukuje system. Krecicie te zebatki bez zrozumienia problemu. Bo sie wyciera...jasne. x3 w manualu z przebiegiem powyzej 120 tys ma na 99% reduktor do wymiany. Zebatka jest plastikowa poniewaz ma sie zerwac w razie problemow wewnatrz reduktora.
Opublikowano
x3 w manualu z przebiegiem powyzej 120 tys ma na 99% reduktor do wymiany. Zebatka jest plastikowa poniewaz ma sie zerwac w razie problemow wewnatrz reduktora.

 

tak uznana i szanowana marka i wypuściła samochód który jest aż tak koszmarnym bublem? W moim scenicku rx4 przebieg x2 w porównaniu z podanym przez Ciebie i ja nawet nie zastanawiam się nad działaniem napędu gdyż nie daje mi on żadnych powodów do zmartwień. U mnie xdrive jest do naprawy, sprzedaje auto i chociaż o tym informuje a nie jak handlarze (może trafi się frajer który tego nie zauważy) Sądzę jednak, że taki element powinien być bardziej dopracowany lub bmw powinno brać na siebie wymianę/naprawę tego elementu skoro to taki badziew jest.

Opublikowano
Witam,

 

Pisałem już o tym kilka dni temu, ale chyba również mam problem ze skrzynką, mam X3 3.0D, którą niedawno kupiłem, jak pierwszy raz ostro nim ruszyłem na suchej szutrowej nawierzchni, chciałem sprawdzić czy wszystkie 4 koła zostawią ślad, to usłyszałem głośny zgrzyt pod spodem (podobny do dźwięku przeskakującego łańcucha), podczas normalnego ruszanie nic się nie dzieje niepokojącego. jak się zrobiło ślisko to hałas jest cichszy ale za to występuje częściej, również przy ostrym przyspieszaniu na 1 i 2 biegu. Czy możliwe że łańcuch w skrzyni rozdzielającej napęd mógł by być tak wyciągnięty żeby przeskakiwał ?

 

Może ktoś zna jakiś dobry warsztat w Pomorskim (Chojnice, Człuchów, Bytów, Słupsk lub okolice) który zajmuje się tym profesjonalnie ?

 

 

Witam wszystkich,

 

zdecydowałem się i dałem skrzynie x-drive do zrobienia, okazało się że łańcuch był wyciągnięty i przeskakiwał.

Co najciekawsze wcześniej na próbę zmieniałem olej i nie był on może super czysty bo na sam koniec ściekania zrobił się jaśniejszy, prawdopodobnie od tego że łancuch w jednym punkcie przytarł aluminiową obudowę, ale pod magnesem nie było żadnych drobinek metalu.

Całe szczęście koła, sprzęgło, nawet łożyska po umyciu i wysuszeniu były OK. ŁAńcuch bez faktury udało mi się kupić za 800zł, z polecanego tu sklepu, za zrobienie skrzyni gość wziął 250zł, mój mechanik za wyjęcie i zamontowanie skrzyni, razem z nowym olejem wziął 420zł.

razem 1470zł, no i trochę mojego jeżdżenia. ale jest OK. ruszam ostro bez zgrzytu. nawet po wjechaniu w głęboki piach na żwirowisku jest cisza.

 

mam nadzieje że tak zostanie na dłużej.

Pozdrawiam.

Opublikowano
optymistycznie, chyba przed sprzedażą to zrobię tylko nie bardzo mam kiedy zdemontować skrzynkę i ją wysłać do naprawy.
Opublikowano

Jestem po naprawie skrzynki i teraz już nieco więcej wiem na ten temat. Trafiłem na wysokiej klasy fachowców z okolic Częstochowy. Wymieniono wszystkie zużyte elementy na nowe. Teraz skrzynia pracuje poprawnie.

Odnośnie wycierającej się plastikowej zębatki to jest to znak, że kończy się skrzynka i nie należy pakować tam metalowej zębatki.

Opublikowano
generalnie żeby obniżyć koszty każdy średnio po 100tyś przebiegu powinien oddać skrzynkę do przejrzenia bo po tym co zobaczyłem (jej budowa) zrozumiałem, że to było celowe działanie inżynierów z bmw aby ten element był delikatny.
Opublikowano
Bardzo uogólniłem ale wiesz co mam na myśli, to bmw wybiera to co pakuje do swoich aut i zapewne mają wpływ na czas życia produktu:)
Opublikowano
Nie sadze aby robili to celowo. Dla przykladu skrzynka pakowana do serii 3 lub 5. nie ma takich problemow jak w naszych X3. Nawet wymienili mechanizm sterujacy na duzo nowszy, bez slynnej zebatki. To o czym mowisz, to jest "porojektowanie czasu zycia" i niestety w dzisiejszych czasach nie da sie tego uniknac :( Osobiscie uwazam,ze jest to wina konsumenta, ktory chce tanio a wrecz za darmo, w wyniku tego producenci daja mu tani szajs, ktory klient bedzie musial kupic nowy jak sie zepsuje stary w znacznie krotszym okresie czasu. Co oczywiscie ma przelozenie na zyski producenta (wyzsze zapewne niz jakby ta czesc miala przezyc 2x wiecej niz obecnie)... W takiej sytuacji obie strony sa zadowlone, klient, bo ma tanio i producent, bo wie,ze zarobic 2x na tym produkcie :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Sprzedaj, BMW nie jest dla każdego ;)
Opublikowano
Jestem po naprawie skrzynki i teraz już nieco więcej wiem na ten temat. Trafiłem na wysokiej klasy fachowców z okolic Częstochowy. Wymieniono wszystkie zużyte elementy na nowe. Teraz skrzynia pracuje poprawnie.

Odnośnie wycierającej się plastikowej zębatki to jest to znak, że kończy się skrzynka i nie należy pakować tam metalowej zębatki.

W którym warsztacie naprawiłeś ?

Opublikowano

W którym warsztacie naprawiłeś ?

 

Koło częstochowy, lgota ul.południowa 64 znają się na swojej robocie nie bałem się powierzyć im auta jak zobaczyłem jak pracują. Chociaż i tak cały czas byłem przy tej operacji żeby widzieć co i jak. Miałem do nich ok 160km w jedną stronę, ale warto było. Najlepsze jest to, że to był spontan. Zadzwonił facet który oglądał moje bmw przyjechał rano wszystko mu pasowało ale bał się kosztów naprawy tej skrzynki. Po 15min jak odjechał zadzwoniłem do tego warsztatu i zapytałem się czy jak im skrzynkę przywiozę w sobotę czy ją od ręki naprawią. Powiedział, że jak do niego wpadnę do 14 tego samego dnia to wyjmą ją naprawią i zamontują w tej samej cenie. Postanowiłem więc pojechać, po niecałych 2h byłem już na miejscu a po 20min skrzynka już była poza autem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.