Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A zapytam z innej beczki:

czy po podniesieniu jednego koła na lewarku (np. przednie lewe) i włączeniu silnika i uruchomieniu biegu to jedno koło będzie się kręcić ?

A jak z tylnymi kołami ?

 

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano
Pojedzie, na tył napęd jest nie rozłączany.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czy wyciągając bezpiecznik od xdrive wyłączam całkowicie działanie reduktora??

 

pytam bo coś mi wyje i chce zdiagnozować czy to opony, łożysko w kole i to cos na r.. co mi spędza sen z oczu

 

kupiłem auto, wylany jest jeden amortyzator i może wyząbkowało opone, ale puki co nie mam na podmianę

  • Moderatorzy
Opublikowano
Całkowicie wyłączysz, będzie tylko napęd na tył.
Opublikowano
oj u mnie wyciąganie bezpieczników nie rozłączało napędu... nie lepiej rozłączyć kostkę od reduktora?? można to zrobić na parkingu nawet :cool2:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wtyczka to najpewniejsze rozwiązanie ;)
Opublikowano

Yes ! Super, w koncu ktos zamiescil jakis instruktaz na nowej skrzyneczce :)

Teraz posypia sie pytania i inne problemy.. Jak zregenerowac bieznie, gdzie kupic pekniety walek, czy musze wymieniac pompe oleju ? Jak sprawdzic,czy pompa jest dobra, dlaczego suma czesci zakupionych w midparts, niezbednych do naprawy przewyzszaja koszt regeneracji w warsztacie etc ? :)

Poza tym, nie wszyscy maja dostep do komputera aby wykonac adaptacje. I ide o zaklad,ze zadna osoba nie zamknie sie w 4h czasie naprawy :)

Jest kilka tematow przy rozbieraniu i skladaniu, ktore warsztaty maja w jednym palcu. Chociazby taki jakie lozyska wsadzic aby za chwile cos nie wylo :)

 

Do odwaznych i majetnych swiat nalezy. Dla pozostalych sa warsztaty.

 

No a teraz edit (zakladamy najgorsze):

Lancuch: http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/ATC400-LANCUCH-DO-REDUKTORA-BMW-X3X5-03-UP/3251 - 950zl

kpl. lozysk (brak igielkowych !): http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/ATC400-BMW-X3-KOMPLET-LOZYSK-REDUKTORA/3693 - 270zl

uszkodzone lapki? prosze (nie ma nic o igielkach): kosz caly: http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/ATC400ATC500-ZESTAW-SPRZEGIEL-Z-TARCZAMI-OEM/3710 - 2099zl

uszkodzona pompa oleju + kosz ?: http://midparts.com.pl/mobile/pl/p/ATC400-KOSZ-SKRZYNI-REDUKCYJNEJ-REDUKTORA-BMW-X3/3615 - 530zl + 330zl

Olej, oryginalny: 180zl.

Suma: 4179 zl.

 

Warsztat bierze 3500zl brutto + wymienia kpl. uszczelnien (brak w wycenie) + lozyska igielkowe... JUPI ! mamy taniej...

 

I teraz tak, kto ma odpowiednie narzedzia aby sobie poradzic z zygerami, wyciagnac lozyska, kto ma pod reka prase aby te lozyska nabic w odpowiednie miejsca :)

Dla mnie "zrob to sam" w tym przypadku mija sie z celem.. No chyba,ze wygramy w lotto, i poza lozyskami i lancuchem nic nie jest uszkodzone - nie spotkalem takiej skrzynki, chyba,ze nowa :)

Opublikowano

skrzynka po regeneracji wszystko śmiga aż miło i chciałbym żeby było tak dalej teraz pytanie :

czy mogę odłączyć ją na lato bo nie widze potrzeby napędu 4x4... jak wygląda sprawa smarowania wewnątrz skrzynki nie ma ujemnych skutków tej operacji??

pozdrawiam :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Smarowanie jest z wału z napędem bezpośrednim więc nic się nie stanie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

czy ktoś może polecić jakiś warsztat w Słupsku, Koszalinie czy Chojnicach (oczywiście w okolicy tych miast również) który dobrze naprawia skrzynie Xdrive. Muszę robić moją a wolał bym gdzieś w tej okolicy jeśli jest ktoś kto to dobrze zrobi.

 

z góry dzięki.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czasami mozna, czasami nie. :) Pytanie po objawach.. szarpanie - skrzynia/zebatka.. Dodatkowo jak wylaczasz auto, to jak nie ma zebatki to jest takie charakterystyczne tyrkotanie spod auta... Zebatka wtedy na 99%. Wtedy sa tez kontrolki, ktore raz sie pojawiaja, raz nie :) I pare innych...
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Nie mam szarpania przy przyśpieszaniu tylko coś stuka jakby coś przeskakiwało od drugiego czasami trzeciego biegu.

Sprawdzę jeszcze raz jak podepnę skrzynię czy ten dzwięk jest po wyłączniu silnika...

Opublikowano

Podpiąłem kostkę, pojeździłem trochę. Przyśpiesza normalnie i nic nie słychać po wyłączeniu silnika. Moja diagnoza to dwumasa...

Dźwięk dochodzi bardziej z przodu. Na początku myślałem, że to prawe przednie koło, ale problem pojawia się przy obortach 1500-2000 niezależnie od biegu - głośne stukanie. Przy odłączonym xDrive też mam delikatne, lekko słyszalne wibracje w tym przedziale obrotów.

 

Co sądzicie?

Opublikowano
Ja także piszę się na taką zębatkę tak profilaktycznie sobie wymienię. Czy to jedyna wada x-drive czy jeszcze jakieś pułapki ze strony tego urządzenia na mnie czekają :)?
Opublikowano
Ja także piszę się na taką zębatkę tak profilaktycznie sobie wymienię. Czy to jedyna wada x-drive czy jeszcze jakieś pułapki ze strony tego urządzenia na mnie czekają :)?

 

ATC400 jest wadliwym elementem i zebatka to najmniejszy problem. Potem zdycha silniczek (elektrycznie), potem skrzynka mechanicznie.. Chociaz kolejnosc jest dowolna :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.