Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W idealnej sytuacji oś przednia otrzymuje 40 procent mocy napędu, a oś tylna 60 procent. Dzięki temu kierowca BMW może zawsze cieszyć się zwinnością jak w aucie z napędem tylnym. Jednak w razie potrzeby układ BMW xDrive przekazuje do 100 procent mocy napędu na jedną oś. Rozdział napędu zależy przy tym od prędkości obrotowej

hmmm...

moim zdaniem wszystkie te marketingowe belkoty pisza klamstwo (albo polprawde), ze naped moze przekazac 100% napedu na jedna os. (tak, moze - ALE NA TYL)

Konstrukcyjnie skrzynia rozdzielcza przeciez to jedynie "plugin" podlaczajacy przedni naped (jak haldex podlacza tyl)... to, ze "defaultowo" jest 40% na przod a nie 5 czy 50 to szczeg techniczny

Jezeli tylna os napedzana jest ZAWSZE przez "zazebiajace sie zeby" (mowiac obrazowo) to przednia os nigdy nie bedzie krecila sie sama i nigdy przednia os nie bedzie sie krecila szybciej niz tyl i tym samym tyl ZAWSZE bedzie mial na kolach moc (a ze z braku przyczepnosci nie bedzie ona odebrana... to inna sprawa)

Tyl moze krecic sie bez przodu i tyl moze krecic sie szybciej niz przod... taka konstrukcja

Wiec: rozklad mocy bedzie z zakresu 50-50 => 0-100 (np jak wyciagnie sie wtryczke)

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Ty wez przesledz prosze wszystkie posty i dowiesz sie,ze nie ma 2 trybow 50-50 i 0-100.. Podpowiem: tarczki, silniczek, soft.

a Ty przeczytaj moze jeszcze raz co ja napisalem... czy gdzies napisalem, ze sa tylko skrajne 2 tryby pracy?

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

"Wiec: rozklad mocy bedzie z zakresu 50-50 => 0-100 (np jak wyciagnie sie wtryczke)"

Soft jest tak napisany,ze silniczek przy ruszaniu "zapina" naped na przod od razu, moze go wiec takze w pewnych warunkach odlaczyc aby 100% mocy szlo na tyl. Zakres 50-50 jest osiagalny ale nie na stale.. Wszystko zalezy od warunkow drogowych. Wez pod uwage,ze 100% na tyl jest w momencie, kiedy przod jest wysprzeglony. Calosc PLYNNIE sie zasprzegla zatem w standardowych warunkach belkot marketingowy daje rade.

Aha, nie ma czegos takiego jak "przod kreci sie szybciej" bo to mylne pojecie.. kola ZAWSZE kreca sie z ta sama predkoscia.. ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie starczy już, wszystko na ten tema już dawno napisano!! Ileż można o ty samym!!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Panowie wiem że to już było setki razy wałkowane a i temat przewerbowałem od deski do deski.

Problem polega na tym że auto szarpie w okolicy 1500-2000 obr/min na 1-szym i drugim biegu , przejezdziłem tak z 12tys km aż zapaliły się słynne trzy kontrolki + ciśnienie kół ale wszystkie na raz z charakterystycznym bippp bo to w jakiej kolejności i z jakim dzwiękiem ma ponoć znaczenie.

Mieszkam w szkocji i dość popularny jest tu ten problem z plastikową zębatką wiec nie zastanawiając sie długo zamówiłem na ebay-u za 5Ł i na następny dzień chciałem ją wymienić okazało się że zębatka jest OK.Po głębszej analizie stwierdziłem że do wymiany jest łańcuch rozebralem a tu OK niebylem pewien wiec zabrałem rozebraną skrzynke do szkockiego fachowca w serwisie BMW pan powiedział że łańcuch i cała skrzynka OK.

 

Zółte kontrolki tłumaczył bym tym iż zaświeciły się przy około 170tys km a ponoć wtedy wywala błąd złego stanu oleju.Dobra tu wiem co robić ale co z szarpaniem które się zaczelo juz przy 155tyś a mechaniczne wszystko ok

 

Mój błąd to taki ze zabrałem się do tego zbyt szybko przed sprawdzeniem go kompem

 

Wiem wiem pasowało by złożyć i jechać na diagnostykę ale powiedzcie na co zwrócić uwagę zanim to złoże.

 

1.Czy szarpania mogły być spowodowane starym olejem który był już czarny ?

2.Jak moge sprawdzic ten silniczek czy jest dobry ?

3.Auto miało skrzywiony wachacz czy to mogło wpłynąć na parametry czujnika skrętu

 

Bardzo proszę o pomoc

 

Ps.

Szarpania do momentu zapalenia kontrolek były i są takie same i mam głupie przeczucie że te dwa problemy to dwie różne przyczyny

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Naczytaja sie ludzie o tej zebatce i sadza, ze to jest lekarstwo na cale zlo. Jak ten internet oglupia. Teraz to sobie mozna zgadywac. Najpierw prawidlowa diagnostyka, dopiero pozniej rozbieranie itp a juz na samym koncu zebatka. Ilez ja tego juz robilem, spalonych skrzynek bo ktos pomyslal, ze obrocenie zebatki zalatwia temat....

1. Watpie

2.Jak przechodzi adaptacje, jest ok

3.Nie sadze

Opublikowano
Carl84 pisałeś ze szarpało na 1 i 2 biegu ale podczas jazdy na wprost czy np. manewrowania na parkingu lub wjeździe na rondo??
Opublikowano
Carl84 pisałeś ze szarpało na 1 i 2 biegu ale podczas jazdy na wprost czy np. manewrowania na parkingu lub wjeździe na rondo??

 

Szarpie podczas jazdy na wprost i czym dłużej sie jezdzi tym szarpnięcia są wyrażniejsze , chodzi mi o to że po odpaleniu i pierwszym ruszeniu nic nieczuc to sie nasila i zwiększa wmiare upływu czasu jazdy

Zapomniałem jeszcze dodac że od momętu wyskoczenia tych kontrolek cofanie jest praktycznie niewykonalne coś strzela i aż auto gaśnie tak ma ciężko.

 

Kkx5

Niestety mechanicy na wyspach nie są tak dogłębliwi jak polacy i gdy przyszło do naprawy wiedziałem że będą chcieli mi wymieniać skrzynke więc postanowiłem orientacyjnie zobaczyć ile taki rarytas kosztuje i na ebayu znalazlem ta zębatke z opisem co i jak a przy cenie 800Ł za skrzynke + kosmiczna cene za robocizne a zębatke za 5Ł decyzja byla prosta :)

 

papik

To ze skrzynka ok to powiedział mi pan z serwisu bmw a ja za niego ręki niedaje

Wsadzic palec miedzy slizgowe a łancuch?? mógłbys to dokladniej wyjaśnić bo niewiem o co zabardzo chodzi

Do lapek?? masz namyśli te lapki od sprzegła z tymi małymi dwoma łożyskami??

 

Niejestem ekspertem w tej dziedzinie ale naprawde wygląda to wszystko dobrze jedynie luz na łancuchu jest hmmm... jak jest założony to go sciskam do siebie to daje rade tak z 1-1.5cm sie zblizyc. Albo inaczej opisze jak jest zalożony to na zębatce od przedniego napędu udaje mi sie go docisnąć o jeden może dwa zęby dalej w obwodzie.

 

Panowie naprawiliście duzo takich skrzynek i chciałbym wiedziec czy mieliście przypadek że podobne usterki występowały bez mechanicznych obrażeń wewnącz rozdzielacza pytam dlatego ponieważ ta nieszczęsna zębatka w silowniku jest w stanie idealnym więc skoro papik pisze ze skrzynka przy 170kkm musi być uszkodzona to tymbardziej powinno być widac zlużycie na tym mechanizmie w silowniku.A może ktos już wymienił caly siłownik i nie zrobil adaptacji i coś pracuje nie tak jak powinno bo niedodałem wam że te szarpnięcia były już od początku

Opublikowano

papik

To ze skrzynka ok to powiedział mi pan z serwisu bmw a ja za niego ręki niedaje

Wsadzic palec miedzy slizgowe a łancuch?? mógłbys to dokladniej wyjaśnić bo niewiem o co zabardzo chodzi

Do lapek?? masz namyśli te lapki od sprzegła z tymi małymi dwoma łożyskami??

 

Jesli mozesz wsadzic palec pomiedzy lancuch a slizg - to oznacza,ze lancuch jest juz wyciagniety i te stuki/puki podczas dodawania i odejmowania gazu moga pochodzic wlasnie od niego. Kolejnym dowodem uszkodzenia skrzynki moze byc zasyfiony magnesik (opilki). Opilki pochodza z lozysk igielkowych plaskich oraz z biezni po ktorych sie poruszaja (slynne lapki z dwonma malymi lozyskami i kosz sprzeglowy). Jezeli w tej chwili nie mozesz ruszyc bo kola sie blokuja to znaczy,ze albo silniczek jest uszkodzony albo nie wykonales adaptacji po zlozeniu skrzynki i zamontowaniu do auta. Jesli adaptacje wykonales - skrzynka jest uszkodzona wraz z lozyskami igielkowymi. Dlatego wywala blad 3 kontrolek pomimo dobrej zebatki i sprawnego silniczka.

Adaptacja moze nie przejsc z kilku powodow: 1. uszkodzonej zebatki, 2. uszkodzonego silniczka, 3. uszkodzonej skrzynki.

Jesli zmienilbys skrzynke na 100% dobra i dalej mialbys pukania podczas manewrow to przyczyn szukalbym w poduszkach silnika, ukladzie zawieszenia, przegubach i ew. poduszce skrzynki ale tym ostatnim bym sie nie przejmowal, bo regenerowalem juz wiele skrzynek z uszkodzona poduszka i nie bylo zadnych stukow podczas manewrow pomimo braku tej poduszki :)

 

Awaryjnosc skrzynki ma powtarzalne obiawy: - szarpanie podczas przyspieszania, stukanie przy manewrach na 1/2 biegu, blokowanie kol przy niskich predkosciach (np. cofanie przy skreconych kolach).

Opublikowano

Sporo by sie zgadzało :) tak magnesik był zasyfiony , niewiem o jakie łożyska ślizgowe chodzi ale palca się nieda nigdzie włożyć. (chyba )

Złożylem skrzynke i zamontowalem na odpiętej kostce zrobiłem próbną jazde i aż milej sie jezdzi :) wiec szarpanie definitywnie pochodzi od xdrive. Rano jade na kompa i wymienie przedni sforzeń koło ma luz przód-tył z 2 centymetry.Może to wpływać na te szarpnięcia a wsumie i tak trzeba wymienić :)

 

Mam filmik na którym nagrałem ten luz na łancuchu, niewiem jak i nieumiem go tu umiescić ale sie dowiem i jak coś to wrzuce tu ten film.

 

A jeszcze tak z ciekawości zapytam: opony masz takie same na obu osiach? Jaki stan bieżnika?
.

 

Tak 4 opony tej samej firmy jedna tylnia w kiepskim stanie bierze ją od zewnątrz a niby jak bylem na urlopie to pan w polsce ustawił zaje...cie super sprzętem :(

Opublikowano

Slizgi to te plastiki nad i pod łancuchem?

A tak troszke z żartem to jaki palec masz na myśli Pudzianowy czy mojej żony :) ??

 

Moja teoria jest taka:

-szarpania są spowodowane luzem łańcucha bo da sie wsadzić palec (ciężko ale wchodzi)

-Kontrolki zapalają się bo komputer wykrył błąd czujnika abs tylko że to nie czujnik tylko prawdopodobnie pierścień jutro go wymienie i zobaczymy

Takie mam błędy w systemie xDrive:

5F3A

5E5C

5E42

 

Ciekawostka jest taka że jak jeżdze z odpiętym siłownikiem to świeci mi się tylko 4x4 a w czasie jazdy zapalają się abs i ręczny (z tym że reczny świeci się na czerwono a nie na żółto) pisze o tym bo ktoś napisał chyba ze jak odpiął siłownik to odrazu sie świeci wszystko :?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Slizgi to te plastiki nad i pod łancuchem?

A tak troszke z żartem to jaki palec masz na myśli Pudzianowy czy mojej żony :) ??

 

Moja teoria jest taka:

-szarpania są spowodowane luzem łańcucha bo da sie wsadzić palec (ciężko ale wchodzi)

-Kontrolki zapalają się bo komputer wykrył błąd czujnika abs tylko że to nie czujnik tylko prawdopodobnie pierścień jutro go wymienie i zobaczymy

Takie mam błędy w systemie xDrive:

5F3A

5E5C

5E42

 

Ciekawostka jest taka że jak jeżdze z odpiętym siłownikiem to świeci mi się tylko 4x4 a w czasie jazdy zapalają się abs i ręczny (z tym że reczny świeci się na czerwono a nie na żółto) pisze o tym bo ktoś napisał chyba ze jak odpiął siłownik to odrazu sie świeci wszystko :?

 

Robiles kalibracje po zalozeniu na auto?

Opublikowano
witam. mam takie błędy 5463-usterka mechanizmu, 54C4 -usterka wzorcowania po czym po dwóch minutach komp odczytał błąd 5462-serwomotor lub siła sprzężenia zbyt duża. z czym to się je? dopowie, że przekręcenie zębatki i wymiana oleju nic nie dało...proszę o pomoc
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie będzie kolego żadnych problemów - to nie jest rozbrajanie bomby :D

 

Tylko jak wypniesz bezpiecznik to będziesz miał na desce 2 żółte kontrolki - 4x4 i hamulec ręczny.

Jak odepniesz kostkę od silniczka skrzynki to będzie świecić tylko - 4x4

 

Wybór należy do Ciebie :8)

 

Sama kontrolka 4x4 swieci sie z powodu bledu czujnika kata skretu. Po odlaczeniu wtyczki powinny sie zapalic 3 kontrolki. Jesli pala sie 2 tzn,ze rezystor (druga wtyczka przy silniczku)jest niezakodowany, badz inny niz zakodowany :)

Temat ogarnialem u kolegi z forum tydzien temu :)

 

Opisywane w temacie objawy i u mnie się pojawiły, tj. stuki, podszarpywanie przy wciśniętym "do dechy"gazie na 3 i 4 biegu w okolicy 3000 obr.

Wyjąłem bezpiecznik nr 40, zapaliły się kontrolki na żółto 4x4 i hamulec, ale po przejechaniu kilku metrów kontrolki zgasły i

dzieje się tak dokładnie za każdym razem po włączeniu zapłonu, odpaleniu, przejechaniu kilku metrów, kontrolki gasną jak gdyby nigdy nic.

Mało tego jak wjechałem w grząski teren to zaczęła migać kontrolka 4x4 jak przy działaniu systemu 4x4 jak gdyby normalnie działał napęd 4x4.

Czy nie powinny świecić się one cały czas (i system 4x4 nie działać) do póki nie włożę z powrotem bezpiecznika?!

Opublikowano
U mnie e60 530xd lci manual po wyjeciu bezpiecznika transfer case (z ciekawosci) nie dziala 4x4 nie dziala abs noe dziala licznik predkosci i wspomaganie ma postoju jest slabsze...ale za to jaka zabawa! Bezpiecznik mam 5a...widzialem ze czasem w xdrive jest az 30a wiec konsekwencja jego wyciagniecia moze byc troche inna

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W x3 e83 jest to bezpiecznik nr 26...rozlacza naped xdrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.