Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na podstawie mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że jest różnica między odłączeniem wtyczki, a wyjęciem bezpiecznika...

 

Jak wyjąłem bezpiecznik to tak się zachowywał samochód jakby nic się nie zmieniło, a zgodnie z radami kilka postów wcześniej wyjąłem numer 40. Nic się nie zmieniło oprócz tego, że stracił trochę moc i wiecej niż 2000/3000 obrotów nie chciał iść.

 

Podobnie jest teraz (po wyjęciu wtyczki), ale nie chrobocze pod spodem tylko jak wciskam sprzęgło do zmiany biegu na wyższy czy niższy to słychać co jakiś czas takie "pyknięcie". Tak jakby się jakiś mechanizm luzował i coś zaskakiwało na coś... nie wiem.

 

Więc teraz tylko to pyknięcie występuje, gdy wtyczka od skrzynki rozdzielczej jest wyjęta. Czy to normalne? Czy nic nie powinienem słyszeć?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam kolegów.

W czasie powrotu z zagranicy (w czasie jazdy) zapaliła mi się słynna trójca (BMW X3 2.0d, 168 tyś przebiegu). Po kilkunastu kilometrach wszystko zgasło i dalszy powrót do Polski (około 1000 km) przebiegł bezproblemowo. Zastanawiam się nad zakupem zębatki i jej obrotem (wcześniej myślę o diagnostyce by sprawdzić błędy a później zgodnie z sugestią kolegi papika kalibracją) lub wymianą. Zastanawiam się nad samodzielną wymianą ale jakby co, czy ktoś ma jakieś namiary na poważnego mechanika (czytaj, takiego nie tylko nastawionego na zysk) z Poznania lub okolic (ASO wiem co potrafi), który może ogarnąć temat od A do Z?

z góry dziękję

Opublikowano
Na twoim miejscu zaczalbym od wymiany oleju w skrzynce a dopiero potem dawal to w lapki mechnikow - tym bardziej ze jeszcze jezdzi :cool2:
Opublikowano (edytowane)
Na twoim miejscu zaczalbym od wymiany oleju w skrzynce a dopiero potem dawal to w lapki mechnikow - tym bardziej ze jeszcze jezdzi :cool2:

 

Spróbuję od tego zacząć - dziękuję (czy należy kupować olej ORI, czy można wykorzystać inny - przejrzałem inne tematy ale dla samochodów po 2008 nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi). Chciałbym jeszcze podpytać, czy słynna trójca nie ma związku z błędem, który mam wykazany po teście po zakupie (nic z tym na razie nie robiłem - załączam zdjęcie z listą błędów, z prośbą o informację, czy któryś z nich ma związek z kontrolkami. Jednocześnie poproszę o ewentualne uwagi, jakie wnioski i działania powinny wynikać z tych błędów + oczywiście 3 kontrolki.

 

https://app.box.com/s/daulqi643jftdnoxvpw3

 

Jak mogę coś zrobić od razu, nie wpadając w szalone koszta, to lepiej. I ponownie podpytuję o warsztat w Poznaniu lub okolicy.

Edytowane przez surfer30
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz przeskanowac auto servisowka bmw i zobaczyc jakie bledy sa od ostatniego skasowania. Jesli blad dsc odnosnie kalibracji czujnika kąta skretu pozostaje, to jest twoj problem, nie vtg
Opublikowano
Musisz dokladniej okreslic co potrzebujesz.

W X3 jest reduktor z przodu ,reduktor z tyłu i skrzynka rozdzielcza -przez wielu rownież nazywana reduktorem..

 

Jeżeli chodzi o ścisłość to w X3 nie ma żadnego reduktora - z przodu i z tyłu są mechanizmy różnicowe (dyferencjały). Reduktory są stosowane w samochodach terenowych i różnego rodzaju ciągnikach i mają za zadanie obniżyć (zredukować) prędkość pojazdu, a przede wszystkim zwiększyć moment obrotowy na kołach. BMW tego mechanizmu nie posiada - skrzynka rozdzielcza ma przełożenie na tylną oś 1:1. Co prawda mechanizmy różnicowe wprowadzają pewną "redukcję", ale nie jest to główny powód ich zastosowania tylko właściwość konstrukcyjna.

Opublikowano
Teoretycznie masz rację.Z drugiej strony proponuje zajrzec np.na popularny serwis akcyjny ,gdzie oferowane sa omawiane cześci z X3 i zoabczyc jak one sa nazywane...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Na Allegro można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy na temat nazw części :) Rzeczywiście niektórzy sprzedający nazywają dyfer reduktorem ale prawdą jest że reduktora w X-e nie ma :)
Opublikowano
Na twoim miejscu zaczalbym od wymiany oleju w skrzynce a dopiero potem dawal to w lapki mechnikow - tym bardziej ze jeszcze jezdzi :cool2:

 

Spróbuję od tego zacząć - dziękuję (czy należy kupować olej ORI, czy można wykorzystać inny - przejrzałem inne tematy ale dla samochodów po 2008 nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi). Chciałbym jeszcze podpytać, czy słynna trójca nie ma związku z błędem, który mam wykazany po teście po zakupie (nic z tym na razie nie robiłem - załączam zdjęcie z listą błędów, z prośbą o informację, czy któryś z nich ma związek z kontrolkami. Jednocześnie poproszę o ewentualne uwagi, jakie wnioski i działania powinny wynikać z tych błędów + oczywiście 3 kontrolki.

 

https://app.box.com/s/daulqi643jftdnoxvpw3

 

Jak mogę coś zrobić od razu, nie wpadając w szalone koszta, to lepiej. I ponownie podpytuję o warsztat w Poznaniu lub okolicy.

 

Koledzy, czy ten olej jest właściwy do skrzynki rozdzielacza, zamiast ORI? http://allegro.pl/olej-do-reduktora-bmw-ravenol-tf-0870-83220397244-i4473015264.html

 

Dzisiaj również, rozmawiając ze sprzedawcą miski olejowej skrzyni biegów, zaproponował w zestawie olej Alpina (oznaczenie z opakowania BMW ATF M 1375.4 (8322 0142516)). Czy będzie odpowiedni (BMW X3 E83 2.0D, 177KM 2008 - po lifcie)?

 

Pytam, bo dotąd nie zauważyłem na forum informacji o takim oleju

Opublikowano

Ja dalem Castrola Z, kolega papik cos tutaj pisal ze ten Ravenol cos nie teges, ale jest dedykowany do tych skrzynek - jak juz cos ci tam swiecilo to ja bym nalal orginal

- te 150zeta to nie majatek a przynajmniej bedizesz mial pewnosc

Opublikowano

Castrol Transmax Z .

Skrzynka przejechała juz 120 tys.km.Zero problemow.

Jak ktos nie bedzie mogł spokojnie spac -niech leje olej z logo bmw za 160zł..

Opublikowano
[Tak, roznilo sie mocowanie do skrzyni + ew. umiejscowienie silniczka.

W srodku nie bylo wiekszych zmian ;)

Jeśli chodzi o skrzynie manualne -mocowania sa takie same .Końcówki mocujące do wałów sa zapięte na pierścienie i bez problemu można zmienić na takie jakie sa potrzebne.

Tylko skrzynka redukcyjna zakładana od 2007 roku jest nieco "odchudzona"poprzez zfrezowanie o 16 mm więcej połówki obudowy od strony przedniego dyfra.Skrzynia będzie pasować ale znów wał z przodu auta o te 16 mm będzie za krótki...

Ten wal ,który jest montowany od lutego 2005 r do 12.2006 ma długość 702 mm.A od 2007 roku -718mm.

Skrzynki redukcyjne w bmw 3 do lutego 2005 roku sa inne -nie maja w ogóle tego silniczka nastawnego z ta słynna zębatką.

Ja mam X3 z 2004 roku z września i mam silniczek

Opublikowano

Witam ponownie kolegów. Jestem po "naprawie". Okazuje się, że problemem generowania błędów i wyświetlania choinki na zegarach nie jest słynna zębatka lub skrzynka rozdzielacza ale prawdopodobnie czujnik kąta skrętu. I tutaj mam pytanie. W moim x-ie jest to część z konkretnym numerem katalogowym. Oczywiście wymiana na nowy jest najprostsza ale wyskakiwanie z 1 tys zł mało mi się uśmiecha. W związku z tym mam pytanie - czy używany czujnik z innym numerem katalogowym (ale opisany jako do dowolnego modelu E83 lub E46 lub E60 (bo widzę, że wiele elementów do E60 pasuje) będzie odpowiedni. A jeśli tak, to na co ewentualnie zwracać uwagę szukając używanego czujnika. A może numer nie do końca jest istotny ale późniejsze jego wkodowanie do samochodu?

 

Z drugiej strony zaczynam się zastanawiać, czy problemu nie generuje sama skrzynka rozdzielacza, choć nie mam żadnych "mechanicznych" objawów niesprawności typu poszarpywanie, problemu przy ruszaniu, zmianie biegów itd.

 

będę wdzięczny za podpowiedzi

Marek

 

PS olej profilaktycznie wymieniony na Castrol Transmax Z

Opublikowano
Panowie,szarpanie na 3 biegu (nie zawsze),charakterystyczne strzelanie spod dolu auta przy skretach i gdy wciskam sprzeglo...Co moze byc przyczyna ? 191 tysiecy przebiegu,olej wymieniony 15 tysiecy temu
Opublikowano
Koledzy , to jakaś paranoja z tym kalibrowaniem . Czy na pewno trzeba to robić ? Olej to tylko jeden z płynów . Co ma na celu taka kalibracja ? Dobrze , że nie trzeba kalibrować zbiornika paliwa po zatankowaniu :x
Opublikowano
Wlasnie tak mi sie wydawalo,ze nie trzeba tego robic a tak wgl to nie wiem po co udzielaja sie osoby na forum,ktore wgl nie maja zielonego pojecia o mechanice...Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie " Znawcy ", czy po zatankowaniu paliwa macie procedure kalibracji baku? Nie... Czy po wymianie oleju w Atc macie procedure wymiany i kalibracji w Dis,Ista? ...Tak!! Nie macie zielonego pojecia jak to dziala i dlaczego sie to robi....Nie wypowiadajcie sie na forum!!! :nienie: :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam jeszcze, ze na szczescie fachowcy z bmw, ci prawdziwy, przewidzieli to i wasze bmw samo sie o to upomni w postaci znanych kontrolek 4x4,abs,hamulec... :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 postow wyzej pytasz sie czy trzeba robic a teraz piszesz, ze nie trzeba...wytlumacz to? Tak nagle stales sie fachowcem od ATC?
Opublikowano
Kolego kkx5 , z pewnościa nie jestem ekspertem od mechaniki , ale proszę wyjaśnij co ma na celu taka kalibracja od strony mechanicznej/eksploatacyjnej . Jedyny sens jaki widzę w "kalibracji" po wymianie oleju w skrzynce , to odnotowanie w celach serwisowych faktu wymiany aby np. serwis lub nowy właściciel wiedział że olej jest ok .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.