Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co to znaczy"teoretycznie się nie wymienia"?Znaczy tylko uzupełnia się?Producent skrzyni tak twierdzi?To typowy test na idiotę.Nie chce mi się nawet rozpisywać.Pózno już.Zmień kolego olej.Ten Castrol daje radę.Zobqczysz różnicę.Jeśli w spuszczonym oleju będą opiłki to może być już za pózno.Wyjdzie po czasie.Na drugiej gałęzi drzewa dla idiotów siedzą Ci,którzy lansują tezę,że po 150tkm. powinno się remontować skrzynke rozdzielczą i to niezależnie czy szwankuje czy nie.A są tu tacy.Ciekawe skąd taki pogląd?

 

Powtorze sie:

ATC400 to wielka pomylka producenta (magna powertrain) i wielka wtopa BMW (ze sie skusili ;P). Olej nalezy wymieniac w xDrive co 100kkm i basta. Jesli sie wykonuje te wymiany to i tak skrzynka w silnikach diesla 3l rozleci sie przy 160-200kkm a juz bedzie dawala o sobie znac w okolicach 140kkm (o ile po drodze nie padnie silniczek sterujacy - slynna zebatka). W silnikach 2l diesla ta granica ze wzgledu na duzo nizsza moc zaczyna dawac o sobie znac (szarpanie) w okolicy 180-200kkm a rozlatuje sie, w zaleznosci od farta (lozyska) w okolicach 250-320kkm (kilka aut z takim przebiegiem u mnie bylo, wiec z doswiadczenia) :) Duze znaczenie ma takze fakt, czy auto poruszalo sie po autostradach,czy w miescie. Jej zywotnosc drastycznie spada jesli uzytkowane jest w cyklu korkowo-miejskim (co akurat ma znaczenie).

Producent ZAWSZE przewiduje kiedy wymienic olej, w przypadku skrzyn automatycznych 6hp26 granica jest 160kkm, wtedy takze zalecaja remont skrzyni :) Podobnie jest ze skrzynkami ale niestety nie dokopalem sie do tajnych materialow producenta - moze dlatego,ze sa tajne :D

 

Z doswiadczenia naprawianych napedow (z pamieci):

ATC400 montowane w X3 2l/3l benzyna/diesel zrobilismy okolo 70 skrzynek

ATC350/ATC350L montuja w BMW 750Li (2 skrzynki), BMW 530d GT (1 skrzynka)

ATC300 BMW 330xd (2 skrzynki)

i nie pamietam numerka ATC w starym X5 byly 2 skrzynki (przebiegi mocno powyzej 250kkm.)

 

Tak wiec bedac posiadaczem X3 wymieniam olej swiadomie co 100kkm albo cale bebechy skrzynki testujac rozne firmy lozysk...

Na marginesie wlasnie wycialem DPFa i w polaczeniu z wiekszym turbo dlubie chipa.. Zobaczymy jak dlugo pociagna obie skrzynie ;)

 

 

 

Nie będę polemizował ,bo twierdzenie,że producent zaleca remont po 160 tkm.to poniżej mojej logiki.Powodzenia w głoszeniu takich tez i łowieniu frajerów.Moja podejście do forum jest odmienne i nie wypisuję bzdur dla własnych korzyści.Dodam,że nie neguję wiedzy i znajomości tematu.Marketingowo jednak zagrywka dno.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie będę polemizował ,bo twierdzenie,że producent zaleca remont po 160 tkm.to poniżej mojej logiki.Powodzenia w głoszeniu takich tez i łowieniu frajerów.Moja podejście do forum jest odmienne i nie wypisuję bzdur dla własnych korzyści.Dodam,że nie neguję wiedzy i znajomości tematu.Marketingowo jednak zagrywka dno.

 

Poszukaj sobie na sieci dokumentu: "Service Manual 6HP26e.pdf" dla ulatwienia strona 6. drukowanymi literami: "An oil change is not necessary before 160 000 km or 10 years." a poniewaz nie wszyscy posluguja sie google translate badz angielskim:

"wymiana oleju nie jest konieczna przed 160 000 km lub 10 latami". Tyle jesli chodzi o liczby. Co do faktow i rzeczywistosci, tak, nie ma nigdzie wzmianki,ze skrzynia sie rozsypie ale z doswiadczenia swojego i innych warsztatow/uzytkownikow wiem,ze zadna skrzynia nie przezyla jeszcze tej granicy bez chociazby wycieku z wtyczki, padniecia sprzegla hydrokinetycznego lub mechatroniki.

Zatem wg Twojej polemiki bez polemiki nie ma co sie przejmowac powyzszym gdyz skrzynie sa wieczne. .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W mojej x3 2.0 d manual od jakiegos czasu mam taki problem,ze gdy jade na 3 biegu i wciskam gaz do spodu autem lekko szarpie.Nie zawsze sie to dzieje ale od czasu do czasu.Co moze byc powodem?
Opublikowano
Mam jeszcze ochote zlac stary olej i zobaczyc czy beda opilki.A jesli podlacze pod kompa,to beda jakies bledy w napedzie?
Opublikowano
Teraz wlasnie bylem sie przejechac i nic totalnie nic!.Skrecalem maksymalnie w lewo i krecilem kolka,zadnych stukow ani nic.Tak samo na wszystkich biegach do odcinki,zadnych szarpniec.Moze to tylko chwilowe takie cos bylo?
Opublikowano
Miałem podobne objawy- szarpanie ,stuki przy skręcie przy powolnej jeżdzie .Wymieniłem olej mimo ,że był klarowny bez opiłków,sprawdziłem zębatkę zęby w idealnym stanie. Po diagnozie komputer wytypował usterkę ABS w tylny kole , po wymianie czujnika ABS wszystko w porządku.
Opublikowano

Po pierwsze zacząłbym od diagnozy ,bo może to być jakaś błacha sprawa(chociażby uszkodzony czujnik ABA-u)

Komputer nie sprawdzi samej skrzynki rozdzielczej, ale może sprawdzić silnik nastawnika ( nie samą zębatkę ,bo to część mechaniczna).Wystarczy , że czujnik podaje błędne informacje do komputera o obrotach koła i stąd mogą być te stuki i szarpania w napędzie

Opublikowano

Pisząc o tym czujniku ABs chciałem powiedzieć ,że uszkodzony czujnik był powodem stuków i szarpania w napędzie , ale też zapalonych kontrolek ABS-u, 4x4 i hamulca ręcznego (wszystkie zapalone na pomarańczowo)

Po wymianie czujnika kontrolki zgasły i nie ma żadnego hałasu z napędu.Uważam ,że rozbieranie skrzynki to już ostateczność.Mam na liczniku 230 tyś i skrzynka jest w porządku.

Opublikowano
Pisząc o tym czujniku ABs chciałem powiedzieć ,że uszkodzony czujnik był powodem stuków i szarpania w napędzie , ale też zapalonych kontrolek ABS-u, 4x4 i hamulca ręcznego (wszystkie zapalone na pomarańczowo)

Po wymianie czujnika kontrolki zgasły i nie ma żadnego hałasu z napędu.Uważam ,że rozbieranie skrzynki to już ostateczność.Mam na liczniku 230 tyś i skrzynka jest w porządku.

 

No wlasnie o to chodzi,ze tu sa stuki i pukania bezzadnych kontrolek/bledow w logach etc. Dlatego to sa zupelnie inne usterki i nie mozna ich sobie przypisywac :) To,ze naped VTG czerpie dane z ABSu jest chyba oczywiste. Poszukaj watku o roznej srednicy opon przod/tyl ;)

Opublikowano
dlaczego wgl padaja te napedy ?;/.Czyli co radzicie? jezdzic czy szybko do warsztatu i sprawdzac co sie dzieje? Jezdze dosc duzo i te szarpniecia pojawiaja sie zadko i tylko na 3 biegu...Moze z tym poczekac jeszcze?To zaczelo mi sie robic po zmianie opon z zimowych na letnie...Po ile pompujecie swoje opony?
Opublikowano
podjade zaraz do wulkanizatora i zmienie jeszcze raz opony,wywwarze je i napompuje.Tylko teraz moje pytanie jak zaadaptowac ten czujnik cisnienia opon,zeby wszystko ladnie wspolgralo?
Opublikowano

do papik/

siedzisz w tych skrzynkach wiec moze wiesz co to za objaw. X3 3.0d manual 204km. przebieg 255 faktyczny. Jak gasze auto to słysze od spodu auta takie chrrrr. Wszedłem do kanały, kolega był w srodku i gasiłil auto i przykładajac ucho do skrzynki rozdzielczej własnie bylo w niej słychac te chhrrrr podczas gaszenia. Czy mam juz zmawiac zdrowaśkę do tej skrzynki? Wiem ze nie powiesz pewnie wszystkiego bo jak powiesz to klienci Ci uciekna,, ale mam pytanko czy to nie łożyska? Podczas jazdy jest ok przy przyspieszaniu równiez tylko przy gaszeniu slychac.

Opublikowano
do papik/

siedzisz w tych skrzynkach wiec moze wiesz co to za objaw. X3 3.0d manual 204km. przebieg 255 faktyczny. Jak gasze auto to słysze od spodu auta takie chrrrr. Wszedłem do kanały, kolega był w srodku i gasiłil auto i przykładajac ucho do skrzynki rozdzielczej własnie bylo w niej słychac te chhrrrr podczas gaszenia. Czy mam juz zmawiac zdrowaśkę do tej skrzynki? Wiem ze nie powiesz pewnie wszystkiego bo jak powiesz to klienci Ci uciekna,, ale mam pytanko czy to nie łożyska? Podczas jazdy jest ok przy przyspieszaniu równiez tylko przy gaszeniu slychac.

 

Na moj gust wyrobiona zebatka ;) To w pierwszej kolejnosci bym sprawdzil. Potem silniczek i dopiero na koncu skrzynke bym rozbieral.

Opublikowano
czyli mosiezna by wypadało zebatke załozyc jesli to bedzie to. A słuchaj jesli odepne kostke od silniczka to nie wyskoczy mi błąd?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.