Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy,

Pewnego dnia - jakiś rok po robieniu czegokolwiek w samochodzie z układem chłodzenia - samochód przestał mi grzać w środku i podczas jazdy (10 stopni na dworze, ja jadę 80 km/ h od jakiś 10 minut od ruszenia) lekko skoczyła mi temperatura. Od razu do warsztatu i tam stwierdzili, że grzanie to kwestia jakiegoś zaworku, a temperatura to visko. Zrobili i było ok, ale po przejechaniu jakiś 50 km nagle lekka para spod maski. Sprawdzam, a tam wszystko mokre od płynu chłodniczego. Do domu sprintem, po drodze z jedna przerwą, bo temperatura oczywiście skoczyła.

Jutro oddaję go z powrotem do warsztatu, ale powiedzcie, na co mam zwrócić uwagę, żeby mnie nie naciągali?

PS. Węże po 15 minutach stygnięcia na trasie zimne i mięciutkie...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niech nauczą się odpowietrzać,
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Mam już diagnozę - podobno puścił jakiś "krucik" pod chłodnicą, który nie wytrzymał ciśnienia i się rozleciał...
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Mogłeś zlokalizować wyciek wtedy było by jasne, ale to mogło się stać od złego odpowietrzenia jak kolega wyżej napisał.

 

Jak widzisz że jest coś nie tak z temp to jazda szybka do domu sprintem nie jest dobrym pomysłem

Opublikowano

OK, wyciek zlokalizowany - pękł plastik obudowy termostatu. Miałem go w ręku - milimetr grubości, łamał się jak wafelek po lodach...

Na razie jeździ, poczekamy...

PS. A sprint polegał na tym: rozpędzam samochód, wyłączam silnik i toczę się ile się da. Odpalam, rozpędzam i znowu wyłączam silnik. Na szczęście do przejechania miałem jakieś 3 - 4 km w sumie i dojechałem jak temperatura zaczęła dopiero ruszać z pionu ku czerwonemu. Życie zmusza do dziwnych posunięć...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Ku przestrodze,najgorsze co moze byc to od razu wylaczac silnik po przegrzaniu. Niech auto chwile pochodzi na wolnych obrotach i wowczas mozna wylaczac. A tzw "sprint" w Twoim wykonaniu to tez niezbyt rozsadny:) No ale coz na przyszlosc lepiej jechac "żólwim" tempem niz rozpedzac sie i gasic silnik:) Pozdro i fajnie ze usterke namierzyles:) Przylacze sie do wypowiedzi poprzednikow,jak kolwiek ingerujesz w uklad chlodzenia w Buniach to trzeba uwazac na poprawne odpowietrzenie. A to ze Ci popekalo to moglbyc blad mechaniorów co Ci robili:)
Opublikowano
Dla smiechu dodam ze znam przypadek gdy kolo przejechal odcinek 3 km na samym rozruszniku,oczywiscie ze nie ciagla jazda a z przerwami:D
Opublikowano
obudowa termostatu- mi pekla przy demontarzy wiskozy, jak mlotek z kluczem polecial za daleko :D
Opublikowano
obudowa termostatu- mi pekla przy demontarzy wiskozy, jak mlotek z kluczem polecial za daleko :D

 

 

To nad zwyczajniej przestań jeść kotlety bo masz za dużo siły:D :D

Opublikowano

Wczoraj zaliczyłem 40 km w korkach warszawskich i na razie wygląda OK.

Ten sprint to oczywiście szaleństwo, na szczęście samochód zaczął się powoli grzać ponad pion dopiero jak parkowałem, więc jestem spokojny.

Ale to chłodzenie w E39 to jakaś pomyłka, jeździłem już z 20 samochodami i dopiero w BMW nauczyłem się w ogóle zerkać na wskaźnik temperatury...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
e tam, to majstersztyk, tylko jak wszystkie elementy ze soba wspolgraja i sa sprawne :D
Opublikowano
wiesz, visko to taki mercedes wsrod wiatrakow, moim zdaniem jest mniej awaryjne, nie zabiera pradu z akumulatora, jest rozsadniej uzywane, no i nie ma dzwieku wentylatora po wylaczeniu silnika:D zawsze mnie to wkurzalo
Opublikowano

To nie perpetum. Jeśłi nie zabiera prądu to i tak obciąża silnik i to w większym stopniu. Visko ma ten plus że można w razie co je załączyć na stałe jeśli mamy pojęcie jak to zrobić.

 

Elektryczny jak padnie to są problemy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, małe odświeżenie tematu.

Ostatnio zauważyłem, że wskazówka temperatury (wiem, jestem przewrażliwiony!) dochodzi mi do pionu i czasami (nie zawsze) lekko - mówię tu o milimetrze - dwuch, po prostu widzę różnicę - odchyla się na plus. Włączyłęm test temperatury (7) i trzyma mi między 91 - 93 stopnie. Dziś jechałęm kilkanaście km, lekko jakby się odchyliło, ale cały czas 91 stopni. Wracam tą samą drogą, temperatura 91 - 93 i strzałka na pionie.

PS. Z tego co zauwazyłem pion mam tak ok 75 - 80 stopni.

Ktoś ma pomysły?

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Dużo osób ma że wychyla się ok 1mm za pion a jednak w teście wychodzi optymalna temp. U Ciebie jest to samo. Pion osiąga przy dokładnie 75st i tak trzyma aż do 115st. Więc Tobie było daaaleko do odchylenia w prawo.

 

ja mam w trasie cały czas w zimę 95st na zjazdach 92 i mniej nie schodzi. W korkach w mieście w zimę 97 i visco nie chodzi. Nigdy mi się w zimę nie załączyło. W lato w korkach 105 przy klimie w górach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

e tam.

Milimetr nie kilometr.

Nic nie znaczy. Zresztą u mnie też jest z milimetr za pion.

Może masz napięcie ładowania nieco wyższe i to zakłuca?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kolego NetSerwer ja u Siebie w teście nr 7 też mam temperaturę przedziale 91-93'C a wskaźnik "raczej" stoi w pionie bo nigdy nie zwracałem uwagi czy ten milimetr mu brakuje czy jest aż za wychylony. Więc jeśli wszystko działa jak należy, to nie przejmuj Się aż tak bardzo detalami. Tak jak pisał krys32 wskaźnikowy pion osiąga Się przy temp. około 75'C więc wygląda na to że wszystko jest u Ciebie :cool2:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
To akurat napisał kolega danielxc717. Jak milimetr to weź głowę przechyl w prawo i wskazówka będzie równo na połowie. Wydaje Ci się kolego. Też tak miałem kiedyś, że czas widziałem, że nie jest równo na połowie :mrgreen:
Opublikowano

Chyba macie racje, dziś odchylił się poza pion (znaczy ten milimetr) przy 70 stopniach, a przy 91 stopniach już wrócił do idealnego pionu :lol: .

Dzięki za Wasze opinie!

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Moderatorzy
Opublikowano

Też nie przejmował bym się tym.

Nie jest to jakieś znaczące,ważne że temperatura jest w porządku.Jak będzie się dalej wychylać to już powód do zmartwień.

Mi po wymianie termostatu wydawało się,że jest ciutę w lewo i powinno być bardziej pionowo.

Ale to tylko takie złudzenie- jak to u mnie musi być wszystko w pionie.

Czasami nie jest ale to tylko po zatankowaniu 0,7 czystej............

i słoiku ogórków :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak nie dobrze?

Dobrze :mrgreen:

Na leżąco też dobrze.Ile można na stojaka?Kręgosłup wtedy siada :wink:

A co do reszty............to taka wódka sex jest :mrgreen:

"To nasza wizytówka jest"

:mrgreen:

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.